Competența face diferența!

Slides:



Advertisements
Prezentări similare
Activități pregătitoare
Advertisements

Curtea Supremă a Republicii Croația
Buletin Informativ nr.12/21.01
INFORMAŢII GENERALE Asociaţia ADIVEST este persoană juridică română de drept privat, fără scop patrimonial, apolitică, nonsindicală şi nonsectantă, constituită.
Rețeaua Națională de Dezvoltare Rurală
Subiectele 1. Administrarea publică centrală şi locală în R.Moldova
Conferința „Fundamentarea politicilor publice de investiţii în contextul modernizării administraţiei publice” Conferinţa de final a proiectului.
Vârsta a treia – prioritate pe agenda publică
Propunere dezbateri la nivelul sistemului de învățământ
INSTRUCȚIUNEA PRIVIND MANAGEMENTUL TEMELOR PENTRU ACASĂ ÎN ÎNVĂȚĂMÂNTUL PRIMAR, GIMNAZIAL ȘI LICEAL V.TONU,șefa DÎHâncești.
PROIECTUL EUROPEAN “ENDURANCE”
STRATEGIA NAȚIONALĂ DE REINTEGRARE SOCIALĂ
LEGE nr. 336 din 21 decembrie 2018 privind aprobarea Programului pentru stimularea angajării tinerilor în sectoarele agricultură, acvacultură şi industria.
POCU/227/3/8/
Investeşte în oameni ! Program cofinanţat din FONDUL SOCIAL EUROPEAN prin Programul Operaţional Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 –
PENTRU MEMBRII ASOCIAȚIEI „MOLDOVA APĂ-CANAL”
"Consolidarea capacităţii instituţionale a Consorţiului Regional (CR)- Regiunea de dezvoltare Centru" POSDRU/41/3.3./G/14068.
Atelier tematic Liceul teoretic "Mihai Eminescu“ Cluj,
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor
Proiect „ÎMBUNĂTĂŢIREA CAPACITĂŢII ADMINISTRATIVE A
Management performant în administrația publică din Municipiul Vulcan
Prezentare proiect ”TOATE drepturile fundamentale pentru TOATE persoanele cu dizabilităţi!” Proiect finanţat prin granturile SEE 2009 – 2014, în cadrul.
Seminar de lucru privind piaţa muncii
Titlul proiectului: Integrarea instrumentelor IT în predare – calea de a aduce elevii înapoi la şcoală Programul Erasmus+ Acţiunea Cheie 1 – Proiect.
MINISTERUL MUNCII, FAMILIEI ŞI PROTECŢIEI SOCIALE
ADMINISTRAȚIA NAȚIONALĂ “APELE ROMÂNE”
Proiecte cu finanţare europeană în domeniul mediului înconjurător
CONSILIUL JUDETEAN CONSTANTA
MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
Durata de implementare proiect -16 luni
,20 lei asistentă financiară nerambursabilă
Seminar de lucru privind piaţa muncii şi ocuparea pentru stimularea rolului dialogului social la nivel local organizat de CNSLR-Frăţia Moneasa, 7-9 iunie.
PROIECTUL BUGETULUI GENERAL AL MUNICIPIULUI FOCŞANI PE ANUL 2019
Proiect.
I.2. Dezvoltarea durabilă și egalitatea de șanse și de gen
Seminar de lucru privind piaţa muncii şi ocuparea pentru stimularea rolului dialogului social la nivel local organizat de CNSLR-Frăţia Mamaia,
CONFERINŢA DE PRESĂ INIŢIALĂ
Unităţi de învăţământ Calendarul activităților specifice pentru stabilirea cifrei de școlarizare
STRATEGIE PRIVIND EDUCAȚIA ȘI FORMAREA PROFESIONALĂ (Draft document) Perioada de programare Reuniunea Comitetului Consultativ Tematic Educație.
Conferinţă de Presă- Lansare Proiect “Conservarea și Consolidarea Cetății Poenari Argeș” Cod proiect Piteşti *63.
SOLAR DECATHLON, VERSAILLES PRODUSE INOVATIVE ȘI LOCUINȚA V2
Standardele Internaţionale de Contabilitate (IAS)
Seminar de lucru privind piaţa muncii şi ocuparea pentru stimularea rolului dialogului social la nivel local organizat de CNSLR-Frăţia Băile Felix,
Bilanţ Absorbţia fondurilor structurale și de coeziunie
Ce este EURES ? EURES* - reţea de cooperare între Comisia Europeană, serviciile publice de ocupare a forţei de muncă din statele membre ale Spaţiului Economic.
Programul: INTERREG V-A RO-BG Axa prioritară-4
Stadiul implementării Programului Operaţional Regional
Conferinta internationala “Intarirea Legitimitatii”
“Sesiune de Comunicări Ştiinţifice a Studenţilor”
PREVENIRE CORUPȚIE ÎN EDUCAȚIE
Perspectivele implementarii SEPA in Romania
Alocațiile copiilor în anul 2019
CONFERINTA in parteneriat cu SECTRA si
  GUVERNUL ROMÂNIEI MINISTERUL ÎNTREPRINDERILOR MICI ŞI MIJLOCII, COMERŢULUI ŞI MEDIULUI DE AFACERI  Agenţia pentru Implementarea proiectelor şi Programelor.
care vor să demareze o afacere în mediul urban, cu fonduri europene
Status EUGA in cifre Ce reprezinta EUGA?
MOBILITĂŢI INDIVIDUALE DE FORMARE CONTINUĂ
UNIUNEA EUROPEANĂ Fondul Social European GUVERNUL ROMANIEI
MĂSURI DE INFORMARE ŞI PUBLICITATE
Inspecţia şcolară Inspecţia şcolară reprezintă un ansamblu de acţiuni care urmăresc îndrumarea, controlul şi evaluarea activităţii desfăşurate de cadrele.
Apa Prod S.A. Deva Calitatea rezidă în oameni și în managementul pe care ei îl fac. *** Sistemul Integrat de Management Calitate – Mediu – SSM.
Să lucrăm împreună pentru Noi şi Europa!
PREZENT! Stimularea participării la formarea continuă a angajatilor aflati în situatie de risc pe piata muncii – informare, constientizare si acces la.
Suportul statisticii în societatea civilă
PARTENERIATUL CU BCR IN CADRUL PROIECTELOR FINANTATE DIN FONDURI EUROPENE
Instrumente financiare (IF)
Buletin informativ editat de Apa Serv Valea Jiului
Cod SIPOCA 109 Închidere proiect:
Sondajul de opinie privind transparenta activitații APL
Transcriere de prezentare:

Competența face diferența! Guvernare transparentă,deschisă și participativă – standardizare, armonizare, dialog îmbunătățit Competența face diferența! Ministerul Consultării Publice și Dialogului Social Secretariatul General al Guvernului Ministerul Afacerilor Interne

Guvernare transparentă,deschisă și participativă – standardizare, armonizare, dialog îmbunătățit Scopul proiectului: Creșterea gradului de transparență a actului de guvernare la nivel central și local În contextul țintelor asumate da către România prin intermediul Strategiei Europa 2020, Strategiei pentru consolidarea administrației publice 2014 – 2020 (SCAP), Parteneriatului pentru o Guvernare Deschisă și Planul Național de acțiune 2014-2016 aferent, Strategiei Naționale Anticorupție 2012-2015 și Proiectului SNA 2016-2020 demarat, se impune ca necesitate identificarea unor soluții urgente pentru deschiderea unei guvernări preponderent închisă și asigurarea unui cadru favorabil atingerii acestora, luând în considerare principalii piloni de consolidare ai administrației publice: eficiență, responsabilitate, credibilitate, transparență și deschidere în relația cu beneficiarii.

OBIECTIVELE PROIECTULUI Guvernare transparentă,deschisă și participativă – standardizare, armonizare, dialog îmbunătățit OBIECTIVELE PROIECTULUI creșterea capacității instituțiilor publice de a asigura părților interesate un nivel ridicat de acces la informații de interes public. îmbunătățirea gradului de participare publică și de armonizare a procesului de consultare pentru asigurarea transparenței decizionale. INDICATORII DE REALIZARE Autorități și instituții publice sprijinite pentru a introduce standarde de prezentare a datelor și informațiilor publice 211 instituții Autorități și instituții publice care au prezentat datele și informațiile publice în formate standardizate 27 instituții

Guvernare transparentă,deschisă și participativă – standardizare, armonizare, dialog îmbunătățit BENEFICIAR Ministerul Consultării Publice și Dialogului Social PARTENERI Secretariatul General al Guvernului Ministerul Afacerilor Interne Proiectul a fost elaborat de echipa MCPDS, finalizat alături de parteneri - Secretariatul General al Guvernului și Ministerul Afacerilor Interne și propus spre finanțare din resursele comunității europene, în cursul anului 2016, imediat după evaluarea inițială asupra carențelor de organizare instituțională din domeniul transparenței, cu aplicabilitate mai ales în plan local.

Încadrarea proiectului în programul operațional Axa prioritară 2 - Administrație și sistem judiciar accesibile și transparente Obiectivul specific 2.2 - Creșterea transparenței, eticii și integrității în cadrul autorităților și instituțiilor publice Rezultate așteptate prin OS 2.2: Prezentare standardizată a datelor și informațiilor publice gestionate de autoritățile și instituțiile publice; Îmbunătățirea cunoștințelor și a competențelor personalului din autoritățile și instituțiile publice în ceea ce privește transparența.

Măsuri de creștere a transparenței în administrația publică centrală și locală promovate prin axa de finanțare dezvoltarea și implementarea de măsuri, proceduri și instrumente pentru identificarea, managementul, publicarea și diseminarea unor seturi de date și informații gestionate de autoritățile și instituțiile publice (de exemplu, din perspectiva autorităților și instituțiilor publice, a serviciilor publice gestionate de acestea și a utilizării datelor cu caracter personal); dezvoltarea și implementarea de standarde relevante pentru prezentarea datelor și informațiilor de către autoritățile și instituțiile publice centrale (de exemplu, disponibilitatea datelor, actualitatea lor și ușurința folosirii); dezvoltarea și implementarea unor cursuri de formare, materiale suport și materiale suplimentare (ghiduri, colecții de bune practici etc.) privind managementul datelor și informațiilor de interes public, adresate în special, personalului autorităților și instituțiilor publice.

VALOAREA FINANCIARĂ A PROIECTULUI ȘI DURATA Guvernare transparentă,deschisă și participativă – standardizare, armonizare, dialog îmbunătățit VALOAREA FINANCIARĂ A PROIECTULUI ȘI DURATA buget pentru activități în valoare totală de 1.540.205,40 lei proiect SIPOCA 35, cu aplicare națională, care va dura 15 luni începând cu luna octombrie a.c. 84,032% din valoarea totală eligibilă a proiectului reprezintă finanțarea de la comunitatea europeană, restul de 15,968% reprezentând contribuția aplicantului și a partenerilor Procentul de cheltuieli neeligibile este de 0%.

Guvernare transparentă,deschisă și participativă – standardizare, armonizare, dialog îmbunătățit GRUPURILE ȚINTĂ Proiectul se adresează unui grup țintă estimat la 350 de participanți provenind din personalul din autoritățile publice centrale și locale, demnitari, aleși locali și reprezentanți ai societății civile. Grupul țintă vizat provine din: 300 personal de conducere, execuție, înalți funcționari publici din autoritățile publice centrale și locale (Ministere, Instituții ale Prefectului, Consilii Județene, Primării); 5 demnitari proveniți din ministere; 20 aleși locali din Consilii locale și Consilii Județene; 25 reprezentanți ai ONG-urilor.

PRINCIPALELE ACTIVITĂȚI Guvernare transparentă,deschisă și participativă – standardizare, armonizare, dialog îmbunătățit PRINCIPALELE ACTIVITĂȚI Realizarea unei evaluări naționale tip diagnoză privind practicarea transparenței în executivul central și local; Organizarea de grupuri de lucru tematice pentru identificarea problemelor și sistematizarea soluțiilor (instituționale, de ordin legislativ, etc.); Programe de pregătire pentru practicienii executivului local, însărcinați cu urmărirea implementării prevederilor legale din domeniul transparenței și al guvernării deschise; Elaborarea unei proceduri național aplicabile privind afișarea din oficiu, standardizat și deschis a informațiilor de interes public prevăzute de cadrul normativ în vigoare; Elaborarea unui manual de bune practici pentru promovarea abordării pro-active a principiilor transparenței; Organizarea și susținerea a patru seminarii regionale de informare și diseminare a livrabilelor proiectului; Elaborarea unui document de politică publică privind direcțiile de schimbare în domeniul transparenței și al guvernării deschise; Organizarea unei platforme transparenta.gov.ro, site centralizator cu informațiile obligatori a fi afișate de instituțiile publice, concomitent cu furnizarea de asistență tehnică pentru creșterea capacității interne în afișarea de informații standardizate.

REZULTATELE AȘTEPTATE ALE PROIECTULUI Guvernare transparentă,deschisă și participativă – standardizare, armonizare, dialog îmbunătățit REZULTATELE AȘTEPTATE ALE PROIECTULUI Mecanism instituţional pentru standardizarea datelor și informațiilor publice gestionate de autoritățile și instituțiile publice Elaborarea unui Manual de bune practici pentru promovarea abordării pro-active a principiilor transparenței Elaborarea unui document de politică publică Date și informații publice standardizate gestionate de autoritățile și instituțiile publice centrale și locale Dezvoltarea platformei tranparenta.gov.ro

Guvernare transparentă,deschisă și participativă – standardizare, armonizare, dialog îmbunătățit Persoane de contact Mihai Drăgulănescu – Manager de proiect din partea MCPDS, Telefon de contact: 021 314 34 00, int. 1196; e-mail mihai.dragulanescu@dialogsocial.gov.ro; Mioara Bocănici, coordonator activități din partea CPM/SGG; Raluca Doca – Coordonator activități din partea CPM/SGG; Cristopher-George Dina - Coordonator activități din partea MAI. Ministerul Consultării Publice și Dialogului Social Secretariatul General al Guvernului Ministerul Afacerilor Interne