Coordonator: Andreea Paul, conf. univ. dr

Slides:



Advertisements
Prezentări similare
Şcoala Gimnazială Nr. 7 "Sfânta Maria" Timişoara-România
Advertisements

Asociația copiilor întreprinzători TIME IS MONEY
Cadrul normativ privind organizarea procesului de învățământ, în anul școlar
Prof.i.p. Bițeanu Anișoara Liceul Tehnologic Economic Administrativ
Proiectul vietii si asigurarile de viata
Proiect strategic POSDRU/87/1.3/S/ 62339
Pentru copii si parinti
Barometrul opiniei publice Mai 2010
UNIVERSITATE DE STAT DIN MOLDOVA DE MATEMATICĂ ȘI INFORMATICĂ
Propunere dezbateri la nivelul sistemului de învățământ
COMENIUS REGIO “4S-Say Short Simply Sport”
Ziua Ștafetei – Acum decid eu.
MÂINI DESCURCĂREȚE PENTRU MINȚI ISTEȚE.
Indicatori de performanță IMI și date statistice
Publicitatea in cadrul societatii S.C.CLADI S.R.L
STRATEGIA NAȚIONALĂ DE REINTEGRARE SOCIALĂ
OFERTA PRIVIND ÎNVĂŢĂMÂNTUL PROFESIONAL ȘI TEHNIC / ÎNVĂŢĂMÂNT DUAL DIN JUDEȚUL ILFOV- AN ŞCOLAR
Abordarea de tip integrat a conținuturilor învățării
ŞCOALA GIMNAZIALĂ „MIHAI VITEAZUL”
Campanie de informare a Reprezentanţei Comisiei Europene în România
Atelier tematic Liceul teoretic "Mihai Eminescu“ Cluj,
Parteneri: Colegiul Tehnic Dimitrie Leonida Colegiul Naţional Emil Racoviţă Şcoala Gimnazială Nr. 88 Școala Profesională Specială pentru Deficienți.
Tutunul și bolile pulmonare
Muzica – este arta combinării notelor în succesiune şi simultan într-o
Profilul pieţei bancare din mediul urban românesc
MINISTERUL MUNCII, FAMILIEI ŞI PROTECŢIEI SOCIALE
PROFESIONIST vs. SPECIALIST
Campania Globală pentru Educație
Corelarea ISCED cu HG privind domeniile de studii, pentru UNIVERSITATEA ROMÂNO-AMERICANĂ DIN BUCUREŞTI Autoritatea Națională pentru Calificări - ANC.
Aurel Netin, Secretar de stat
Percepţia mediului de afaceri asupra economiei Raport de cercetare Pregătit pentru Camera de Comerţ şi Industrie a României Martie 2015 Studiu desfăşurat.
Seminar de lucru privind piaţa muncii şi ocuparea pentru stimularea rolului dialogului social la nivel local organizat de CNSLR-Frăţia Moneasa, 7-9 iunie.
Eveniment de lansare proiect Activitati si rezultate
PROIECTUL EDUCAŢIONAL
Pentru copiii noştri si nu numai lucruri ce nu se învaţă la şcoală.
GRADINITA CU P.P. “MOTANUL INCALTAT” GALATI
România 2008 PENSIILE FACULTATIVE O soluţie eficientă de fidelizare a personalului PLOIEŞTI.
T O Ț I N E I M P L I C Ă M ! Proiect implementat cu sprijinul financiar al Programului de finanţare a iniţiativelor locale pentru grupurile de.
Seminar de lucru privind piaţa muncii şi ocuparea pentru stimularea rolului dialogului social la nivel local organizat de CNSLR-Frăţia Mamaia,
Să știi mai multe, să fii mai bun
Profilul psihologic-pilonul planificării şi dezvoltării carierei elevului PROF. PĂTRĂŞCOIU ANA-MARIA, ŞCOALA CONSTANTIN SĂVOIU; TG-JIU; GORJ.
Prioritățile MECC privind dezvoltarea curriculară în învățămîntul general Valentin CRUDU, șef Direcție Învățământ general.
Florin Talpes CEO Bitdefender/Softwin 14 Noiembrie 2013
Autoritatea Națională pentru Calificări - ANC
Un nou tip de consumator? Tendinte si preferinte
LICEUL TEORETIC ,,LUCIAN BLAGA” CLUJ-NAPOCA Raportul Comisiei de Evaluare şi Asigurare a Calităţii AN ŞCOLAR
RAPORT DE ANALIZĂ CEAC SEM. I.
Seminar de lucru privind piaţa muncii şi ocuparea pentru stimularea rolului dialogului social la nivel local organizat de CNSLR-Frăţia Băile Felix,
Au fost APLICATE ŞI centralizate răspunsurile din 1279 de CHESTIONARE completate de cetățeni
STARTUP ECO TRAINING FIRMS
cum SĂ REUŞEŞTI în viaţă! Ne interesează dezvoltarea fiecărui elev.
“Să formezi o echipă este doar începutul, Să rămâi împreună înseamnă progresul, Să lucrezi împreună aduce succesul! ” Henry Ford.
Programul: INTERREG V-A RO-BG Axa prioritară-4
Conferinta internationala “Intarirea Legitimitatii”
Ora de net Asociația Salvați Copiii
METODA PROIECTULUI.
Cadrul normativ privind organizarea
AGRESIVITATEA ȘI JOCUL PE CALCULATOR
STRATEGIA DE LA LISABONA
Implicarea în procesul de formare profesională a Patronatului Român din Industria de morărit și panificație - Rompan Dr. ing. Daniela Voica – Director.
PREZENT! Stimularea participării la formarea continuă a angajatilor aflati în situatie de risc pe piata muncii – informare, constientizare si acces la.
Impactul pedagogiei digitale asupra elevilor-avantaje și dezavantaje
Acces rapid la candidaţii relevanţi din domeniul medical
MINISTERUL EDUCATIEI, CERCETARII SI TINERETULUI
MINISTERUL JUSTIŢIEI ŞI LIBERTĂŢILOR CETĂŢENEŞTI ROMÂNIA DIRECŢIA DE PROBAŢIUNE “Prezentarea experienţei României în dezvoltarea sistemului naţional de.
Mediul antreprenorial in România
V v STAR Școala Tehnologică Austriacă din România.
LICEUL TEORETIC ,,LUCIAN BLAGA” CLUJ – NAPOCA RAPORTUL COMISIEI INTERNE DE EVALUARE ŞI ASIGURARE A CALITĂŢII ANUL ŞCOLAR 2010 – 2011.
Ghid de utilizare în siguranță a Internetului
NOUA LUME A RESURSELOR UMANE
Transcriere de prezentare:

SONDAJ: OPȚIUNILE ELEVILOR PENTRU MESERII ȘI PERCEPȚIILE PĂRINȚILOR ȘI ALE CADRELOR DIDACTICE Coordonator: Andreea Paul, conf. univ. dr. la Facultatea REI, ASE Președintele Asociației INACO – Inițiativa pentru Competitivitate Decembrie 2018

SONDAJ EFECTUAT ÎN 16 licee: sep. - Nov. 2018 14 Bucuresti 1 Timișoara 1 Pitești 2 colegii naționale 5 licee teoretice 4 colegii tehnice 3 licee tehnologice 1 liceu teologic 1 școală comercială

EȘantion de 1301 rĂspunsuri 1024 elevi 277 pĂrinȚi Și profesori

Metodologie perioada de cercetare: 20 septembrie - 15 noiembrie 2018 metoda de colectare a datelor: două chestionare - înainte și după prezentarea ghidului meseriilor viitorului

6 cu părinti și profesori S-au derulat 22 de sesiuni de training cu elevii, părinȚii și profesorii 22 sesiuni de instruire: Ghidul Meseriilor Viitorului, liber accesibil https://inaco.ro/wp-content/uploads/2018/09/Ghidul-meseriilor-viitorului_INACO_10-septembrie-2018.pdf 1 Pitesti 1 Timișoara 20 București: 14 cu elevi, 6 cu părinti și profesori

Rezultatele studiului: elevi

Care sunt meseriile pe care le consideri ca fiind de viitor? Majoritatea elevilor, în proporție de aproape două treimi, aleg domeniul IT (32%) și medicină (31%). Meseria pentru care au optat cei mai mulți elevi a fost cea de medic sau stomatolog. Domeniul economic, al managementului și al antreprenoriatului este atractiv pentru 13% dintre elevii care au răspuns la acest chestionar. Scade interesul pentru meseria de avocat și domeniul juridic la 8% (jurist, procuror, judecător). Pentru tineri, un loc de muncă în poliție sau armată (6%) este de două ori mai atractiv decât în educație sau în sport. Doar 3% dintre elevi au optat pentru o meserie în educație. Printre meseriile “exotice” menționate regăsim: pilot de drone și miner spațial. *înainte de sesiunea de instruire cu privire la Ghidul meseriilor viitorului

DOI DIN TREI ELEVI CONSIDERĂ CĂ NOILE MESERII ALE VIITORULUI VIN DIN DOMENIILE ROBOTICII, INTELIGENȚEI ARTIFICIALE, CALCULATOARELOR ȘI IMPRIMANTELOR 3D Care sunt domeniIle de unde consideri că vor veni noile meserii ale viitorului? *după de sesiunea de instruire cu privire la Ghidul meseriilor viitorului

Care dintre meseriile de mai jos te atrag și consideri că ți se potrivesc? Elevii au fost atrași de marketingul digital în proporție de 17%, iar apoi, în procente aproape egale, de următoarele 3 meserii: programatori de roboți și inteligență artificială (15%) ghid turistic spațial (14%) architect de spații virtuale, dezvoltator de avatare (13%) 9% au optat pentru biomedicină sau biotehnologii. La fel pentru analist de baze de date mari sau specialist în protecția datelor. Și doar 3% par interesați să devină inovatori de energii alternative. Observăm aici înclinațiile liceenilor pentru aplicațiile noilor tehnologii ale informației și comunicațiilor în domenii variate de activitate, cu prioritate în economie, turism, arhitectură și medicină. *după de sesiunea de instruire cu privire la Ghidul meseriilor viitorului

Cât de des crezi va fi necesar să îti schimbi cariera în perioada activă de muncă (până la 65 de ani)? Cei mai multi dintre elevi (61%) au apreciat că vor face 2-5 schimbări în decursul carierei. 22% cred că vor schimba macazul în viața lor profesională doar o dată. Restul de 17% mizează pe flexibilitate profesională și cred că vor face peste 5 schimbări în cariera proprie. E evident că visul pensionării de la primul loc de muncă a dispărut în totalitate. *după de sesiunea de instruire cu privire la Ghidul meseriilor viitorului

Care consideri că sunt modalitĂțile cele mai bune prin care te poți pregăti pentru meseriile viitorului? Dezvoltarea continuă 1 Informarea/învățarea permanentă 2 Capacitatea de adaptare/flexibilitatea 3

Ce calități personale te pot ajuta să ții pasul cu schimbările aduse de meseriile viitorului? Adaptabilitate 1 Deschidere la nou 2 Pasiune 3

Rezultatele studiului: părinți și profesori

Care sunt meseriile pe care le considerați ca fiind de viitor? Aproape jumătate dintre părinții și profesorii respondenți (44%) consideră că IT-ul este domeniul de viitor (programare, robotică, inteligență artificială), un procent semnificativ mai mare decât în cazul elevilor (32%). Pe locul doi se află medicina cu un procent de 28%. Perspectiva meseriei de profesor în rândurile părinților și ale cadrelor didactice este atractivă în viitor pentru doar 5% dintre respondenți, respectiv 2% pentru domeniul juridic (avocat, jurist, procuror, judecător). Domeniul economic și al afacerilor este atractiv pentru 11% dintre părinții și profesorii care au răspuns la acest chestionar, în timp ce 6% consideră psihologia un domeniu atractiv în viitor. *înainte de sesiunea de instruire cu privire la Ghidul meseriilor viitorului

Care sunt domeniile de unde considerați că vor veni NOILE meserii ale viitorului? Aproape o treime dintre respondenți consideră robotica și inteligența artificială ca sursă principală pentru noile meserii ale viitorului, în timp ce doar 6% au optat pentru blockchain. Restul de opțiuni sunt relativ echilibrate între: calculatoare (17%); imprimare 3D (17%); internetul tuturor lucrurilor (16%); realitate virtuală (14%). *după de sesiunea de instruire cu privire la Ghidul meseriilor viitorului

Care dintre meseriile de mai jos vă atrag și considerați că s-ar potrivi copilului/copiilor dumneavoastră? Pe lângă meserii ca programator de roboți și inteligență artificială (16%), marketingul digital (15%), părinții și profesorii cred în relativ egală măsură că arhitectura de spații virtuale (14%), analiza de date și securitatea cibernetică (13%) sau ghidarea turistică spațială (13%) sunt meserii de viitor care s-ar potrivi copiilor proprii. Urmează apoi ingineria biomedicală ca opțiune a părinților și profesorilor, în proporție de 12%, pentru meseriile copiilor proprii și inovația în energie alternativă, cu 7%. *după de sesiunea de instruire cu privire la Ghidul meseriilor viitorului

Cât de des credeți că va fi necesar să își schimbe cariera copiii noștri în perioada activă de muncă (până la 65 de ani)? Cei mai multi dintre respondenți (83%) cred că copiii lor vor face mai mult de 3 schimbări în decursul carierei, în timp ce doar 7% cred că vor schimba macazul doar o dată în privința vieții profesionale. Observăm că adulții se așteaptă la o mobilitate și flexibilitate profesională mai mare decât elevii în viitor. *după de sesiunea de instruire cu privire la Ghidul meseriilor viitorului

1 2 3 Educație Comunicare Acces la informație Care considerați că sunt modalitĂțile cele mai bune prin care ne putem pregăti generațiile tinere pentru meseriile viitorului? Educație 1 Comunicare 2 Acces la informație 3

1 2 3 Adaptabilitatea Curiozitatea Ambiția Ce calități personale v-ar ajuta să țineți pasul cu schimbările aduse de meseriile viitorului? Adaptabilitatea 1 Curiozitatea 2 Ambiția 3

ECHIPA DE CO-AUTORI INACO: Andreea Paul, conf. univ. dr. (coordonator) Alexandra Cernian, lect. univ. dr. Anca Tamaș, expert de cercetare, dr. Izabela Lazăr, expert civic Elena Badea, expert marketing Design: GHERMANDESIGN.COM CONTACT: office@inaco.ro andreea.paul@inaco.ro

MULȚUMIM CO-FINANȚATORILOR PRIVAȚI care ne-au fost alături în acest proiect desfășurat de INACO: