EDUCAŢIA ŞI FORMAREA GENERAŢIILOR VIITOARE DE INGINERI

Slides:



Advertisements
Prezentări similare
Cadrul normativ privind organizarea procesului de învățământ, în anul școlar
Advertisements

Proiect strategic POSDRU/87/1.3/S/ 62339
INFORMAŢII GENERALE Asociaţia ADIVEST este persoană juridică română de drept privat, fără scop patrimonial, apolitică, nonsindicală şi nonsectantă, constituită.
Acte juridice normative
Conferința „Fundamentarea politicilor publice de investiţii în contextul modernizării administraţiei publice” Conferinţa de final a proiectului.
Romanian Patent Office (OSIM) supporting the TTOs
Cea de-a patra întâlnire transnaţională
Intra in „Patul lui Procust” un proiect modern de master de cercetare?
Procesul Bologna si sistemul de învăţământ tehnic superior
Proiect Erasmus+ (KA1)- „STUDENT TALENT BANK” FR01-KA aprilie 2019, Leeuwarden, Olanda   Inspector școlar general -prof. dr. Genoveva.
Ziua Ștafetei – Acum decid eu.
Indicatori de performanță IMI și date statistice
PROIECTUL EUROPEAN “ENDURANCE”
STRATEGIA NAȚIONALĂ DE REINTEGRARE SOCIALĂ
OFERTA PRIVIND ÎNVĂŢĂMÂNTUL PROFESIONAL ȘI TEHNIC / ÎNVĂŢĂMÂNT DUAL DIN JUDEȚUL ILFOV- AN ŞCOLAR
PARTENERIAT STRATEGIC DOMENIUL ȘCOLAR
Investeşte în oameni ! Program cofinanţat din FONDUL SOCIAL EUROPEAN prin Programul Operaţional Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 –
Campanie de informare a Reprezentanţei Comisiei Europene în România
Cadrul european cuprinzând Regulamentul 606/2013,
Mecanismul de alertă în temeiul Directivei 2005/36/CE a Parlamentului European și a Consiliului.
"Consolidarea capacităţii instituţionale a Consorţiului Regional (CR)- Regiunea de dezvoltare Centru" POSDRU/41/3.3./G/14068.
Atelier tematic Liceul teoretic "Mihai Eminescu“ Cluj,
GrECo JLT Romania GmbH Viena Sucursala Bucuresti
Corelarea ISCED cu HG privind domeniile de studii
Autoritatea Națională pentru Calificări - ANC
Urmărirea normelor europene de către Parlamentul francez
The XXIV-th National Conference of The Romanian Society Against Epilepsy Bucuresti, Noiembrie 2016.
Metodologia de organizare şi funcţionare a învăţământului dual
Corelarea ISCED cu HG privind domeniile de studii
LET’S SAY STOP TO GENDER DISCRIMINATION IN EDUCATION
,20 lei asistentă financiară nerambursabilă
Provocari si oportunitati in industria platilor
Conferința Națională OER 2012
Seminar de lucru privind piaţa muncii şi ocuparea pentru stimularea rolului dialogului social la nivel local organizat de CNSLR-Frăţia Moneasa, 7-9 iunie.
Eveniment de lansare proiect Activitati si rezultate
ERASMUS CLUJ-NAPOCA 25 martie 2014.
Gala “Doamne în Energie”
Seminar de lucru privind piaţa muncii şi ocuparea pentru stimularea rolului dialogului social la nivel local organizat de CNSLR-Frăţia Mamaia,
3D Secure Un standard care s-a impus cu autoritate în România,
Unităţi de învăţământ Calendarul activităților specifice pentru stabilirea cifrei de școlarizare
Seminar de lucru privind piaţa muncii şi ocuparea pentru stimularea rolului dialogului social la nivel local organizat de CNSLR-Frăţia Băile Felix,
TIPURI DE CERERI SI SCRISORI
Bilanţ Absorbţia fondurilor structurale și de coeziunie
Stadiul implementării Programului Operaţional Regional
“Sesiune de Comunicări Ştiinţifice a Studenţilor”
PREVENIRE CORUPȚIE ÎN EDUCAȚIE
Perspectivele implementarii SEPA in Romania
CONFERINTA in parteneriat cu SECTRA si
Autoritatea Națională pentru Calificări - ANC
MOBILITĂŢI INDIVIDUALE DE FORMARE CONTINUĂ
Cadrul normativ privind organizarea
Săptămâna Europeană a Întreprinderilor Mici şi Mijlocii
STRATEGIA DE LA LISABONA
Prof. Mihaela Apetroae – I.S.J. Iaşi
Corelarea ISCED cu HG privind domeniile de studii, pentru UTCB
Companii Sănătoase, cu angajați Sănătoși
Facultatea Constructii de Masini
Inspecţia şcolară Inspecţia şcolară reprezintă un ansamblu de acţiuni care urmăresc îndrumarea, controlul şi evaluarea activităţii desfăşurate de cadrele.
August 2009 LUNI MARŢI MIERCURI JOI VINERI SÂMBĂTĂ DUMINICĂ
PREZENT! Stimularea participării la formarea continuă a angajatilor aflati în situatie de risc pe piata muncii – informare, constientizare si acces la.
COMISIA NAŢIONALĂ PENTRU POPULAŢIE ŞI DEZVOLTARE
PARTENERIATUL CU BCR IN CADRUL PROIECTELOR FINANTATE DIN FONDURI EUROPENE
Buletin informativ editat de Apa Serv Valea Jiului
Viitoarea PAC și Directiva Nitrați Slatina, septembrie 2019.
Bine ati venit la prezentarea noastra pentru e-Business Romania 2006
LICEUL TEORETIC ,,LUCIAN BLAGA” CLUJ – NAPOCA RAPORTUL COMISIEI INTERNE DE EVALUARE ŞI ASIGURARE A CALITĂŢII ANUL ŞCOLAR 2010 – 2011.
Relațiile de muncă se schimbă. Cât de repede se schimbă legislația?
învățământului profesional și tehnic (ÎPT)
Ghid de utilizare în siguranță a Internetului
Cea de-a cincea întâlnire transnaţională
Transcriere de prezentare:

EDUCAŢIA ŞI FORMAREA GENERAŢIILOR VIITOARE DE INGINERI Agenţia Română de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Superior (ARACIS) Acordarea EUR-ACE label programelor de studii universitare de inginerie din România Prof. univ. dr. ing. Ioan Curtu Prof. univ. dr. ing. Radu Mircea Damian Prof. univ. dr. ing. Iacint Manoliu Bucureşti 9 Decembrie 2010 EDUCAŢIA ŞI FORMAREA GENERAŢIILOR VIITOARE DE INGINERI

EDUCAŢIA ŞI FORMAREA GENERAŢIILOR VIITOARE DE INGINERI CADRUL EUROPEAN ENAEE (European Network for Accreditation of Engineering Education),"Reţeaua europeană de acreditare a programelor de învățământ superior în inginerie", provine din ESOEPE (European Standing Observatory for the Engineering Profession and Education), "Observatorul european permanent pentru profesia de inginer şi educaţia pentru profesia de inginer", care a fost instituit la 9 septembrie 2000, cu scopul de a "construi încrederea în sistemele de acreditare a programelor ce au ca finalitate obținerea diplomei de inginer în Europa ", şi facilitarea "schimbului de informaţie","acordurilor voluntare privind acreditarea programelor educaţionale de inginerie şi de recunoaştere a calificărilor în inginerie " şi "elaborarea unor standarde privind competențele pe care trebuie să le aibă un absolvent de inginerie".

EDUCAŢIA ŞI FORMAREA GENERAŢIILOR VIITOARE DE INGINERI CADRUL EUROPEAN Pentru a urmări aceste obiective, ESOEPE a luat iniţiativa de a propune Comisiei Europene (DG Educaţie şi Cultură) proiectul EUR-ACE ("EURopean Accredited Engineer "), ce a fost aprobat în august 2004. Între septembrie 2004 şi martie 2006 EUR-ACE a elaborat o propunere pentru un sistem european de acreditare a programelor de inginerie pentru primul şi al doilea ciclu: Agentiile de acreditare la nivel național vor continua acreditările și evaluările conform standardelor specifice, dar vor obține și un „EUR-ACE label“. În scopul de a contribui la dezvoltarea eficientă a politicilor de acreditare și asigurare a calităţii pentru învăţământul de inginerie în Europa, ESOEPE a decis să se transforme într-o asociație internațională non-profit, înființându-se ENAEE, "Reţeaua europeană de acreditare a programelor de învățământ superior în inginerie", ratificată la două Adunări Generale ESOEPE (octombrie 2005; martie 2006). ENAEE a fost stabilită în mod oficial la 8 februarie 2006, prin asocierea a 14 instituții implicate în învățământul ingineresc in Europa.

Full Members EDUCAŢIA ŞI FORMAREA GENERAŢIILOR VIITOARE DE INGINERI FEANI 18, Avenue Roger Vandendriessche, 1150 Brussels, Belgium Email: secretariat.general@feani.org Engineering Council 246 High Holborn, London WC1V 7EX, United Kingdom Email: international@engc.org.uk CTI – Commission des Titres d'Ingénieur 34 Avenue Charles de Gaulle, 92200 Neuilly sur Seine, France Email: greffe@education.gouv.fr ASIIN – Fachakkreditierungsagentur für Studiengänge der Ingenieurwissenschaften, der Informatik, der Naturwissenschaften und der Mathematik e.V. PO Box 101139, 40002 Düsseldorf, Germany Email: info@asiin.de Ordem dos Engenheiros Av. Antonio Augusto de Aguiar, n°3D, 1069-030 Lisbon, Portugal Email: secretariageral@ordemdosengenheiros.pt

EDUCAŢIA ŞI FORMAREA GENERAŢIILOR VIITOARE DE INGINERI Full Members CoPI – Conferenza dei Presidi delle Facolta' di Ingegneria Italiane c/o Universita La Sapienza – Facolta’ di Ingegneria, Via Eudossana 18, 00184 Roma, Italy Email: v.cardone@unisa.it SEFI – Société Européenne pour la Formation d'Ingénieurs 119 rue de Stassart, 1050 Brussels, Belgium Email: info@sefi.be ENGINEERS IRELAND 22 Clyde Road, Ballsbridge, Dublin 4, Ireland Email: info@engineersireland.ie RAEE – Russian Association for Engineering Education Office 237a, 30 Lenin avenue, TPU, Tomsk 634050, Russia Email: ac@ac-raee.ru EUROCADRES – Conseil des Cadres Européens 5 boulevard du Roi Albert II, 1210 Brussels, Belgium Email: sat@eurocadres.org

EDUCAŢIA ŞI FORMAREA GENERAŢIILOR VIITOARE DE INGINERI Full Members UNIFI – Universita degli Studi di Firenze Via di Santa Marta 3, 50139 Firenze, Italy Email: intreling@unifi.it IDA – The Danish Society of Engineers 31-33 Kalvebod Brygge, 1780 Copenhagen V, Denmark Email: ida@ida.dk BBT - Bundesamt für Berufsbildung und Technologie 27 Effingerstrasse, 3003 Bern, Switzerland Email: info@bbt.admin.ch MÜDEK - Association for Evaluation and Accreditation of Engineering Programmes c/o TTGV Istanbul Office, ARI Teknokent ARI 2 Building Block A 7.th floor, ITU Ayazaga Campus, Maslak 34469 Istanbul, Turkey Email: erbil@payzin.com IGIP - International Society for Engineering Education (from 1 January 2008) PHSt Zentrum 1, Ortweinplatz 1, 8010 Graz, Austria Email: office@igip.org

EDUCAŢIA ŞI FORMAREA GENERAŢIILOR VIITOARE DE INGINERI Full Members IIE - Instituto de la Ingenieria de Espana (from 22 January 2009) General Arrando 38, 28010 Madrid, Spain ARACIS - The Romanian Agency for Quality Assurance in Higher Education (from 4 November 2009) B-dul Schitu Magureanu nr. 1, 050025 Bucuresti, Romania Email: mail@aracis.ro TEK- Finnish Association of Graduate Engineers (from 1 April 2010) Ratavartijankatu 2, 00520 Helsinki, Finland Associate Members CLAIU - Council of Associations of long-cycle Engineers of a University or Higher school of engineering of the European Union (from 1January 2010) c/o FABI, Rue Hobbema 2, 1000 Brussels, Belgium Email: info@claiu.org

EDUCAŢIA ŞI FORMAREA GENERAŢIILOR VIITOARE DE INGINERI În prezent, dreptul de a conferi EUR-ACE label îl au: ASIIN (Germany) - Akkreditierungsagentur für Studiengänge der Ingenieurwissenschaften, der Informatik, der Naturwissenschaften und der Mathematik e.V. CTI (France) - Commission des Titres d’Ingénieur Engineering Council UK (United Kingdom) Engineers Ireland (Ireland) Ordem dos Engenheiros (Portugal) RAEE (Russia) - Russian Association for Engineering Education MÜDEK (Turkey) - Association for Evaluation and Accreditation of Engineering Programs ARACIS se află în curs de a obține dreptul de a conferi EUR-ACE label.

EDUCAŢIA ŞI FORMAREA GENERAŢIILOR VIITOARE DE INGINERI ENAEE este membră a: IFEES - International Federation of Engineering Education Societies (www.ifees.net) TechnoTN - Science and Technology Thematic Networks Archipelago ( www.sefi.be/technotn) INQAAHE - International Network for Quality Assurance Agencies in Higher Education (www.inqaahe.org)

EDUCAŢIA ŞI FORMAREA GENERAŢIILOR VIITOARE DE INGINERI Activităţi ARACIS pentru a îndeplini condiţiile pentru acordarea EUR-ACE label 1. ARACIS a înfiinţat o Comisie a angajatorilor care să asigure implicarea mediului de afaceri în activităţile de evaluare ale ARACIS (decizia a fost luată în Noiembrie 2009, iar Comisia a fost aprobată de Consiliul ARACIS în aprilie 2010 ) 2. S-a deschis un registru al evaluatorilor reprezentanţi ai mediului de afaceri (În noiembrie 2009 au fost trimise adrese către asociaţii profesionale, companii etc. În prezent registrul are 36 de membri.) 3. S-a organizat un training cu 25 de evaluatori (01-03 Iulie 2010)

EDUCAŢIA ŞI FORMAREA GENERAŢIILOR VIITOARE DE INGINERI Activităţi ARACIS pentru a îndeplini condiţiile pentru acordarea EUR-ACE label 4. Au fost revizuite standardele de inginerie şi s-a introdus o nouă fişă de vizită în acord cu cerinţele mediului profesional (fişa a fost aprobată în Noiembrie 2010 şi va fi opţională – Universităţile ce vor dori ca pentru un anumit program de studii de licenţă sau masterat să obţină EUR-ACE label vor fi evaluate luând în considerare şi această fişă) 5. ARACIS a fost monitorizată în perioada 2009-2010 de o echipă ENAEE ce a făcut două vizite pentru evaluarea stadiului de aplicare a condiţiilor ENAEE

EDUCAŢIA ŞI FORMAREA GENERAŢIILOR VIITOARE DE INGINERI Activităţi ARACIS pentru a îndeplini condiţiile pentru acordarea EUR-ACE label 6. În octombrie 2010 ARACIS a depus cererea şi documentele aferente pentru obţinerea dreptului de a acorda EUR-ACE label 7. ARACIS experimentează activitatea unor comisii mixte formate din experţi în domeniul Ştiinţe inginereşti şi din reprezentanţi ai mediului profesional ingineresc 8. ARACIS va fi evaluată în perioada februarie-martie 2011 de o echipă numită de ENAEE.(dr. Erbil Payzin – President of MUDEK, Turcia, Prof. Dr. Alexander Gromov, Tomsk Polytechnic University, Dr. Mark Jones, Head of Collaborative Training Centre, University of Brighton, UK)