PROTECȚIA ṢI ASIGURAREA RESPECTǍRII DREPTURILOR DE PROPRIETATE INTELECTUALǍ CU PRIVIRE LA PIESELE DE SCHIMB AUTO Rolul şi perspectiva titularilor de drepturi.

Slides:



Advertisements
Prezentări similare
Proiect strategic POSDRU/87/1.3/S/ 62339
Advertisements

PRINCIPALELE REGLEMENTĂRI
Copyright.
OFICIUL DE STAT PENTRU INVENȚII ȘI MĂRCI
Regulamentul cu privire la promovarea etică a medicamentelor
STATELE ŞI GRUPĂRIELE REGIONALE DE STATE
CONDUCĂTORI AUTO PROFESIONIŞTI
Recapitulare – rezolvați următorul rebus:
Sistemul de pensii facultative - oportunitati si provocari 2008
Conferința Curs de Guvernare București, 22 octombrie 2014
Programul de training pentru jurnaliști
Valorile și principiile Uniunii Europene
RAZBOIUL CLONELOR Denisa Markusev.
MODELE USI PVC 100% MADE IN GERMANY.
Publicitatea in cadrul societatii S.C.CLADI S.R.L
SUB LUPA COFACE INTERCREDIT
Reorganizarea judiciară, între mit și realitate
Prezentarea Companiei
GrECo JLT Romania GmbH Viena Sucursala Bucuresti
PROPRIETĂŢILE DETERMINANŢILOR
Elementele de bază în Solidworks
Co-Creation of Value in IT Service Processes using Semantic MediaWiki
ADMINISTRAȚIA NAȚIONALĂ “APELE ROMÂNE”
MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
1. Secțiuni în piramidă 2. Trunchiul de piramidă 3. Aplicație.
Alimentatia.O viata mult mai buna si sanatoasa
Să înţelegem revendicările
Banca Tiriac - Servicii la dispozitia detinatorilor de carduri si comerciantilor 1. Sistemul de plata al obligatiilor bugetare locale prin intermediul.
Seminar de lucru privind piaţa muncii şi ocuparea pentru stimularea rolului dialogului social la nivel local organizat de CNSLR-Frăţia Moneasa, 7-9 iunie.
2. Unitatea aritmetică și logică
LIBERA CIRCULAŢIE A MĂRFURILOR Eliminarea barierelor în calea comerţului Aplicarea principiului recunoaşterii reciproce Mirona Coropciuc Ministerul Integrării.
A.N.E.V.A.R. VALOAREA TRANZACTIEI VERSUS VALOAREA DE PIATA IN CAZUL FUZIUNILOR SI ACHIZITIILOR DE INTREPRINDERI Filip STOICA, presedinte A.N.E.V.A.R.
Seminar de lucru privind piaţa muncii şi ocuparea pentru stimularea rolului dialogului social la nivel local organizat de CNSLR-Frăţia Mamaia,
Invatarea centrata pe elev
Riscuri operationale - definitie
PRIVATIZARE PRIN PIATA DE CAPITAL
Conferinţă de Presă- Lansare Proiect “Conservarea și Consolidarea Cetății Poenari Argeș” Cod proiect Piteşti *63.
Asigurarea afacerii si Managementul Riscului
PIATA CREDITULUI IN ROMANIA – FAST FORWARD >>
Seminar de lucru privind piaţa muncii şi ocuparea pentru stimularea rolului dialogului social la nivel local organizat de CNSLR-Frăţia Băile Felix,
TIPURI DE CERERI SI SCRISORI
Servicii de Comert Electronic
Bilanţ Absorbţia fondurilor structurale și de coeziunie
Colaborarea stat – asigurători – cetățean, esențială pentru o gestionare eficientă a riscurilor catastrofale Aurel Badea Responsabilul Secțiunii Property.
Geometria şi algebra sunt două surori?
BIRIŞ GORAN SCPA, PARTENER PRINCIPAL
METODA PROIECTULUI.
Problemele reglementării asociațiilor de asigurări în Ungaria
MĂSURI DE INFORMARE ŞI PUBLICITATE
InstalSystem 5.
INSPECTORATUL GENERAL AL POLIŢIEI ROMÂNE TRANSPORTUL RUTIER PUBLIC
Solutii informatice integrate pentru sectorul auto
Administraţia Fondului pentru Mediu
Tema 4. Tipurile de strategii ale întreprinderii.
Aspecte juridice referitoare la piata de retail
Pregatirea IMM pentru integrarea europeana
Contractul de voluntariat
Aspecte legale ale recuperarii creantelor de la populatie
TEHNOLOGIILE MODERNE, SIGURANTA VIITORULUI !
  Consultare publică cu privire la normele privind răspunderea producătorului pentru prejudiciul cauzat de un produs cu defect Constanta, 25 aprilie 2017.
Contrafacerea ROMANIA
Cod SIPOCA 109 Închidere proiect:
Sistemul de pensii facultative Oportunitati si provocari 2008
Relațiile de muncă se schimbă. Cât de repede se schimbă legislația?
Rolul procurorului în sistemul de justiţie penală
Plata cu card online Rolul integratorului de eCommerce
Jurisprudenta OMPI in cazul numelor de domeniu.ro
Tipuri de placi video,sunet si retea
Să înţelegem revendicările (e) Convertor electric de putere
Transcriere de prezentare:

PROTECȚIA ṢI ASIGURAREA RESPECTǍRII DREPTURILOR DE PROPRIETATE INTELECTUALǍ CU PRIVIRE LA PIESELE DE SCHIMB AUTO Rolul şi perspectiva titularilor de drepturi

TIPURI DE PROTECȚIE PI MARCA DESENUL PROGRAMELE SOFTWARE BREVETUL DE INVENȚIE IMPORTUL PARALEL

TIPURI DE PROTECȚIE PI MARCA ACEEAṢI FORMǍ A PRODUSELOR ACEEAṢI CALITATE SAU CALITATE DIFERITǍ A PRODUSELOR Nu au fost semnalate disfuncționalitǎți cu privire la soluțiile date ȋn cazurile de contrafacere a mǎrcilor Dacia/Renault

TIPURI DE PROTECȚIE PI DESENUL ACEEAṢI FORMǍ A PRODUSELOR REPRODUCERE NEAUTORIZATǍ A DESIGN-ULUI PROTEJAT PRIN DREPTURI DE PI Exemplu de soluție datǎ de cǎtre organele de urmǎrire penalǎ ȋntr-un caz de contrafacere desen. Parbrize de Logan contrafǎcute reținute de Vama X. Titularul de drepturi a formulat plȃngere penalǎ pentru infracțiunea de contrafacere desen, ȋntrucȃt produsele reținute ȋn Vamǎ, copiazǎ, fǎrǎ drept, design-ul parbrizului Logan protejat.   Organul de urmǎrire penalǎ a apreciat cǎ nu este vorba despre contrafacere, ȋntrucȃt parbrizele poartǎ o altǎ marcǎ și au un accesoriu suplimentar – parasolarul. Soluția – clasarea cauzei, ȋntrucȃt fapta nu existǎ.

EXEMPLU ATIPIC DE SOLUȚIE PRIVIND CONTRAFACEREA UNUI DESEN Parbrize de Logan contrafǎcute reținute de Vama X. Titularul de drepturi a formulat plȃngere penalǎ pentru infracțiunea de contrafacere desen, ȋntrucȃt produsele reținute ȋn Vamǎ, copiazǎ, fǎrǎ drept, design-ul parbrizului protejat de acesta. Organul de urmǎrire penalǎ apreciazǎ cǎ nu este vorba de contrafacere ȋntrucȃt parbrizele poartǎ o altǎ marcǎ și au un accesoriu suplimentare – parasolar. Soluția – clasarea cauzei ȋntrucȃt fapta nu existǎ

TIPURI DE PROTECȚIE PI PROTECȚIA SOFTWARE SCOPUL PROTECȚIEI – pentru a ȋmpiedica utilizarea neautorizatǎ a programelor de calculator Ex: caz de utilizare neautorizatǎ, de cǎtre un terț, a aplicațiilor Dacia Renault (Dacia Dialogys, Dialogys Renault, Dialogys, manualele Solenza) precum și a aplicațiilor Nissan. Instanța, urmare a acțiunii civile formulate de titular, a obligat terțul la plata daunelor provocate prin comercializarea neautorizatǎ a acestor aplicații. Pe laturǎ penalǎ – persoana a fost condamnatǎ pentru sǎvȃrșirea de infracțiuni privind drepturile de autor

TIPURI DE PROTECȚIE PI IMPORTUL PARALEL - practicǎ comercialǎ ce constǎ ȋn distribuția produselor de origine, de cǎtre terți, ȋn alte arii geografice, decȃt cele pentru care produsele au fost destinate, fǎrǎ acordul producǎtorului pieselor de origine. Ex. de cazuri de importuri paralele 1. Kit distribuție, bujii, filtre, stopuri spate marca Renault (piese de origine), aduse din Turcia, din afara spațiului Uniunii Europene, inscripționate cu marca Renault, reținute de Vama X din Romȃnia 2. Fulii auto, bușoane de plastic, kituri de distribuție marca Renault (piese de origine), aduse din Emiratele Arabe Unite, piese destinate acestui spațiu și nu spațiului European, reținute de Vama X din Romȃnia

IMPORTUL PARALEL Titularul de marcǎ a depus acțiune ȋn instanțǎ prin care a solicitat obligarea la ȋncetarea importului acestor produse, distrugerea produselor, suportarea cheltuielilor de judecatǎ. Cazurile s-au soluționat prin tranzacționare pe cale judiciarǎ, retunarea pieselor de cǎtre importator, ȋn spațiul pentru care au fost destinate precum și suportarea cheltuielilor de judecatǎ aduse titularului de drepturi.

PIESĂ DE CALITATE ECHIVALENTĂ ȊN CE CATEGORIE DE PIESE POATE FI ȊNCADRATÅ O PIESĂ DE SCHIMB AUTO? PIESĂ DE ORIGINE piesa este produsă sub controlul sau cu acordul producătorului vehiculului PIESĂ DE CALITATE ECHIVALENTĂ piesa nu este produsă sub controlul producătorului ȋndeplinește cerinţele de calitate echivalentă cu a unei piese de origine nu aduce atingere drepturilor de proprietate intelectuală ale producătorului PIESĂ CONTRAFĂCUTĂ piesa copiază marca sau desenul producătorului, fără consimţămȃntul acestuia, se aseamănă cu piesa de origine, și, in majoritatea cazurilor, nu are caracteristicile, performanţele și fiabilitatea unei piese de origine

crearea unei false percepţii privind monopolul produselor de origine PERCEPŢIA PUBLICULUI ASUPRA PRODUSULUI CONTRAFĂCUT EFECT DIRECT aceeași imagine vizuală, astfel ȋncȃt calitatea produsului contrafăcut să nu poate fi pusă la ȋndoială INVERS crearea unei false percepţii privind monopolul produselor de origine

CONSECINŢELE CONTRAFACERII FAŢĂ DE CONSUMATOR IMAGINE IDENTICĂ VIZUALĂ A PRODUSULUI CONTRAFĂCUT CU CEA A PRODUSULUI DE ORIGINE NEFIABILITATE PREŢ MAI MIC LIPSĂ DE SIGURANŢĂ/SECURITATE

Testul 1

Testul 2

Aceeași formă, altă calitate

VĂ MULȚUMIM !