Impactul pedagogiei digitale asupra elevilor-avantaje și dezavantaje

Slides:



Advertisements
Prezentări similare
Şcoala Gimnazială Nr. 7 "Sfânta Maria" Timişoara-România
Advertisements

Asociația copiilor întreprinzători TIME IS MONEY
Proiect strategic POSDRU/87/1.3/S/ 62339
COMPONENȚA COMISIEI DE VERIFICARE CATALOAGE, NOTARE RITMICĂ, TEZE Hilohe Andra Diana Frigura Elena Bordianu Gabriela Cenuşe Lavineta Ismana-Ilisan Camelia.
Prezentare Power Point în cadrul lecției de istorie la tema
UNIVERSITATE DE STAT DIN MOLDOVA DE MATEMATICĂ ȘI INFORMATICĂ
Propunere dezbateri la nivelul sistemului de învățământ
Intra in „Patul lui Procust” un proiect modern de master de cercetare?
Conferința Curs de Guvernare București, 22 octombrie 2014
Proiect Erasmus+ (KA1)- „STUDENT TALENT BANK” FR01-KA aprilie 2019, Leeuwarden, Olanda   Inspector școlar general -prof. dr. Genoveva.
CONSTRUCTUVISMUL.
COMENIUS REGIO “4S-Say Short Simply Sport”
INSTRUCȚIUNEA PRIVIND MANAGEMENTUL TEMELOR PENTRU ACASĂ ÎN ÎNVĂȚĂMÂNTUL PRIMAR, GIMNAZIAL ȘI LICEAL V.TONU,șefa DÎHâncești.
Abordarea de tip integrat a conținuturilor învățării
CONSFĂTUIREA PROFESORILOR DE LIMBA ȘI LITERATURA ENGLEZĂ
Developing Augmented Reality in Youth Offender Learning (Dezvoltarea de resurse educaționale bazate pe tehnologia Realității Augmentate în sprijinul.
PLATFORMELE EDUCAȚIONALE ONLINE
Coordonator: Andreea Paul, conf. univ. dr
ŞCOALA GIMNAZIALĂ „MIHAI VITEAZUL”
Atelier tematic Liceul teoretic "Mihai Eminescu“ Cluj,
...într-un colțișor al Terrei...
Registrul Educațional Alternativ
Muzica – este arta combinării notelor în succesiune şi simultan într-o
PROIECTUL Profesor: Babusca Tatiana
Conferința ştiințifico-practică INOVAȚII PEDAGOGICE ÎN ERA DIGITALĂ
Autoritatea Națională pentru Calificări - ANC
Titlul proiectului: Integrarea instrumentelor IT în predare – calea de a aduce elevii înapoi la şcoală Programul Erasmus+ Acţiunea Cheie 1 – Proiect.
REFLECȚIA PEDAGOGICĂ Cunoașterea în afara reflecției e greu de imaginat, deoarece actul cunoașterii nu poate fi descris doar ca informație privită izolat.
Propunere dezbateri la nivelul sistemului de învățământ
PROGRAM DE FORMARE ACADEMICA I.
COMENIUS REGIO ‘YES’ VIDEOCONFERINTA Bologna-Iasi 13 decembrie 2010
Nu este o lecție de istorie
Corelarea ISCED cu HG privind domeniile de studii, pentru UNIVERSITATEA ROMÂNO-AMERICANĂ DIN BUCUREŞTI Autoritatea Națională pentru Calificări - ANC.
Aurel Netin, Secretar de stat
Platforma e-learning: Gifted European Mathematicians
Testul docimologic Conf. dr. Florin Frumos
MODULUL III: NOILE TEHNOLOGII SI OPTIMIZAREA LOR IN EDUCATIE
PROIECTUL EDUCAŢIONAL
GRADINITA GRADINITA CU PROGRAM PRELUNGIT NR.3 CU PROGRAM NORMAL NR.24
Autoritatea Națională pentru Calificări - ANC
Profilul psihologic-pilonul planificării şi dezvoltării carierei elevului PROF. PĂTRĂŞCOIU ANA-MARIA, ŞCOALA CONSTANTIN SĂVOIU; TG-JIU; GORJ.
Prioritățile MECC privind dezvoltarea curriculară în învățămîntul general Valentin CRUDU, șef Direcție Învățământ general.
Autoritatea Națională pentru Calificări - ANC
Invatarea centrata pe elev
LICEUL TEORETIC ,,LUCIAN BLAGA” CLUJ-NAPOCA Raportul Comisiei de Evaluare şi Asigurare a Calităţii AN ŞCOLAR
RAPORT DE ANALIZĂ CEAC SEM. I.
Servicii de Comert Electronic
LICEUL TEORETIC ,,MIHAI EMINESCU” OR
“Să formezi o echipă este doar începutul, Să rămâi împreună înseamnă progresul, Să lucrezi împreună aduce succesul! ” Henry Ford.
DE CE OUTSOURCING? DE CE INFORM LYKOS?.
Formarea continuă a cadrelor didactice
ÎNVĂŢĂMÎNTUL PREŞCOLAR ÎN ERA DIGITALĂ
Programe de studii liceale și de formare profesională
SISTEMUL EDUCAŢIONAL IN ERA DIGITALĂ
Autoritatea Națională pentru Calificări - ANC
Ora de net Asociația Salvați Copiii
METODA PROIECTULUI.
MOBILITĂŢI INDIVIDUALE DE FORMARE CONTINUĂ
Prof. Mihaela Apetroae – I.S.J. Iaşi
PREZENT! Stimularea participării la formarea continuă a angajatilor aflati în situatie de risc pe piata muncii – informare, constientizare si acces la.
Saptamana “Scoala Altfel”
Prof. Irina Prodan – I.S.J. Iaşi
„PE CĂRĂRI DE MUNTE” – VIZITĂ DE STUDIU
Mediul antreprenorial in România
LICEUL TEORETIC ,,LUCIAN BLAGA” CLUJ – NAPOCA RAPORTUL COMISIEI INTERNE DE EVALUARE ŞI ASIGURARE A CALITĂŢII ANUL ŞCOLAR 2010 – 2011.
PORTOFOLIUL PROFESORULUI METODIST
Autori: Cristian Silviu Mirescu – M.E.C.T. Mariana Robe – I.S.M.B.
Plata cu card online Rolul integratorului de eCommerce
Proiect NEWTON - EU Horizon 2020
Ghid de utilizare în siguranță a Internetului
Transcriere de prezentare:

Impactul pedagogiei digitale asupra elevilor-avantaje și dezavantaje Bardacov Victoria Profesor de matematică Grad didactic I IPCEC

Pedagogia este știința de a învăța să fii, de a învăța să știi, de a învăța să înveți, de a învăța să relaționezi.

Pedagogia digitală dezvoltă competențele elevilor pe verticală cît și pe orizontală

Pedagogia digitală determină: -Provocare -Industrializarea cunoștințelor -Un domeniu necercetat pînă la sfîrșit -Oportunități pentru elevi, profesori, părinți -Consecințe sociale semnificative, racordate la cerințele societății de astăzi.

Scopul pedagogiei digitale : -Favorizează structurarea informației primite -Îmbină metode și forme interactive în procesul învățării -Dezvoltă flexibilitatea gândirii la elevi -Modelează situații reale care necesită aplicarea competențele dobândite -Oferă un teren vast de experimente în orice domeniu studiat

Avantajele pedagogiei digitale pentru subiectul educației -Accesibilitate și utilitate interactivă a informației (multidimensionala, multisarcină) -Învățarea specializată a sarcinilor (informația este prelucrată la nivel diferit) -Modelarea socială prin comunicare interactivă (Studii la distanță,schimb de experiență-forumuri specializate,comunități specifice) -Creșterea vitezei de accesare a informației ( Cunoștințele se asimilează eficient, dezvoltarea competențelor și abilităților digitale, accesul la bibliotecile virtuale)

Avantajele pedagogiei digitale pentru profesor -Dezvoltarea profesională(în pas cu necesitățile societății) -Aplicarea metodelor interactive în procesul educației -Time managment reușit (aplicațiile digitale în procesul evaluării, predării) -Registru electronic, agenda electronică(informația amplă despre succesele elevului pentru părinți) -Formarea competențelor de la model unidirecțional la un model multidercțional -Modelarea situațiilor reale în dependență de disciplina de studiu

Dezavantajele pentru profesor -Accentul este pus pe competențele dobîndite, dar este redusă comunicarea pe viu -Automatizarea procesului educațional -Creșterea volumului informației oferit -Necesită de a acorda timp pentru a dezvolta cultura informațională la elevi -Evoluția continuă a celor mai noi tehnologii digitale (tablă interactivă,echipamente pentru efectuarea lucrarilor de laborator etc ) , necesită timp pentru a forma abilități de lucru cu ele.

Dezavantajele pentru elev -Accesul la multă informație (informația nu este asimilată , este tratată superficial uneori) -Lenea –apare ca consecință a reducerii efortului depus pentru a învăța -Securitatea în internet (rețelele de socializare, informația care nu este verificată ca conținut) -Lipsa motivației pentru a învăța (excesul de informație) -Blocaj de comunicare(exprimarea și expunerea ideilor, părerilor pentru un public viu) .