Cadrul normativ privind organizarea

Slides:



Advertisements
Prezentări similare
Cadrul normativ privind organizarea procesului de învățământ, în anul școlar
Advertisements

Proiect strategic POSDRU/87/1.3/S/ 62339
Buletin Informativ nr.12/21.01
IN ATENTIA PARINTILOR STRAINI
LICEUL TEHNOLOGIC “SOMEŞ” DEJ
Aboradrea curriculara a disciplinei Consiliere si Orientare invatamantul profesional de 3 ani SIMONA LUCA   Consilier școlar în cadrul CMBARE, la Colegiul.
Colegiul Tehnic “Anghel Saligny” Şcoală Europeană
Propunere dezbateri la nivelul sistemului de învățământ
COMENIUS REGIO “4S-Say Short Simply Sport”
INSTRUCȚIUNEA PRIVIND MANAGEMENTUL TEMELOR PENTRU ACASĂ ÎN ÎNVĂȚĂMÂNTUL PRIMAR, GIMNAZIAL ȘI LICEAL V.TONU,șefa DÎHâncești.
BINE AŢI VENIT !.
STRATEGIA NAȚIONALĂ DE REINTEGRARE SOCIALĂ
OFERTA PRIVIND ÎNVĂŢĂMÂNTUL PROFESIONAL ȘI TEHNIC / ÎNVĂŢĂMÂNT DUAL DIN JUDEȚUL ILFOV- AN ŞCOLAR
CONSFĂTUIREA PROFESORILOR DE LIMBA ȘI LITERATURA ENGLEZĂ
„CARAVANA PRIETENIEI”
ZIUA PORŢILOR DESCHISE,
ŞCOALA GIMNAZIALĂ „MIHAI VITEAZUL”
Masuri de sprijinire a contribuabililor aflati in dificultate financiara Temei legal: * Art.VIII si art. XI din OG 30/2011 pentru.
SERVICII ŞI FACILITĂŢI OFERITE DE SPO (Serviciul Public de Ocupare)
Mecanismul de alertă în temeiul Directivei 2005/36/CE a Parlamentului European și a Consiliului.
Atelier tematic Liceul teoretic "Mihai Eminescu“ Cluj,
Parteneri: Colegiul Tehnic Dimitrie Leonida Colegiul Naţional Emil Racoviţă Şcoala Gimnazială Nr. 88 Școala Profesională Specială pentru Deficienți.
...într-un colțișor al Terrei...
Titlul proiectului: Integrarea instrumentelor IT în predare – calea de a aduce elevii înapoi la şcoală Programul Erasmus+ Acţiunea Cheie 1 – Proiect.
Metodologia de organizare şi funcţionare a învăţământului dual
Admiterea în învățământul liceal de stat – 2018
Propunere dezbateri la nivelul sistemului de învățământ
Nu este o lecție de istorie
ÎNVĂŢĂMÂNTUL PROFESIONAL
CONSFĂTUIREA PROFESORILOR DE LIMBI MODERNE
PROIECTUL « EDUCAŢIA PENTRU INFORMAŢIE ÎN MEDIUL RURAL DEFAVORIZAT”
Să știi mai multe, să fii mai bun
Proiectul “Profesionişti în Reformă şi Educaţie Europeană”
Unităţi de învăţământ Calendarul activităților specifice pentru stabilirea cifrei de școlarizare
Prioritățile MECC privind dezvoltarea curriculară în învățămîntul general Valentin CRUDU, șef Direcție Învățământ general.
HOTĂRÂRE nr din 14 decembrie 2011
LICEUL TEORETIC ,,LUCIAN BLAGA” CLUJ-NAPOCA Raportul Comisiei de Evaluare şi Asigurare a Calităţii AN ŞCOLAR
STRATEGIE PRIVIND EDUCAȚIA ȘI FORMAREA PROFESIONALĂ (Draft document) Perioada de programare Reuniunea Comitetului Consultativ Tematic Educație.
RAPORT DE ANALIZĂ CEAC SEM. I.
CONSFĂTUIRI CU PROFESORII DE FIZICĂ, CHIMIE, BIOLOGIE
Alocațiile copiilor în anul 2019
Programe de studii liceale și de formare profesională
Proiect co-finanţat din Fondul Social European
domeniul construcțiilor
EVALUAREA IMPACTULUI ASUPRA MEDIULUI
MOBILITĂŢI INDIVIDUALE DE FORMARE CONTINUĂ
Elemente de noutate ale programei Şcolare pentru disciplina
Mai multă mobilitate = Mai multe competenţe/ More mobility = More competencies Proiect nr. RO/2006/PL 97119/E.
Inspecţia şcolară Inspecţia şcolară reprezintă un ansamblu de acţiuni care urmăresc îndrumarea, controlul şi evaluarea activităţii desfăşurate de cadrele.
August 2009 LUNI MARŢI MIERCURI JOI VINERI SÂMBĂTĂ DUMINICĂ
Saptamana “Scoala Altfel”
CURRICULUMUL ROMÂNESC PENTRU EDUCAŢIE TIMPURIE - un curriculum dinamic-evolutiv, prin preluare, adăugare și adaptare la noile contexte -
Scoala Gimnaziala “Alexandru Ivasiuc” REZULTATE EVALUARE NATIONALA
Scoala Gimnaziala “Alexandru Ivasiuc” RAPORT REZULTATE
INSPECTORATUL ŞCOLAR AL JUDEŢULUI HUNEDOARA Anul şcolar
Recunoașterea calificărilor profesionale
● Anul şcolar are 35 de săptămâni de cursuri, din care:
Structura anului şcolar aprobată prin OMEN nr. 3191/2019
CERC PEDAGOCIC EDUCAȚIE PERMANENTĂ - 16 FEBRUARIE 2016
studii de caz PROGRAMUL FLEX: Future Leaders Exchange Program
● Anul şcolar are 35 de săptămâni de cursuri, din care:
V v STAR Școala Tehnologică Austriacă din România.
Buletin Informativ nr.55/22.08
LICEUL TEORETIC ,,LUCIAN BLAGA” CLUJ – NAPOCA RAPORTUL COMISIEI INTERNE DE EVALUARE ŞI ASIGURARE A CALITĂŢII ANUL ŞCOLAR 2010 – 2011.
PORTOFOLIUL PROFESORULUI METODIST
Buletin Informativ nr.48/22.07
învățământului profesional și tehnic (ÎPT)
CONSFĂTUIRILE NAŢIONALE ALE INSPECTORILOR ȘCOLARI PENTRU LIMBI MODERNE
Ghid de utilizare în siguranță a Internetului
13 SEPTEMBRIE 2019 COLEGIUL NAȚIONAL ”NICHITA STĂNESCU”, PLOIEȘTI
Transcriere de prezentare:

Cadrul normativ privind organizarea procesului de învățământ, în anul școlar 2015-2016: 1. Structura anului şcolar 2015-2016 2. Planuri-cadru, programe şcolare de trunchi comun şi programe şcolare pentru cursuri opţionale 3. Oferta naţională pentru manuale școlare 4. Metodologii ale examenelor naţionale 2016 5. Metodologii/acorduri /convenții specifice

1. STRUCTURA ANULUI ŞCOLAR 2015 -2016 ● Structura anului şcolar 2015-2016 a fost aprobată prin OMECS nr. 4496/13.07.2015 și modificat prin OMECS nr. 5079/31.08.2015; ● Anul şcolar 2015-2016 are 36 de săptămâni de cursuri, însumând 177 de zile lucrătoare. ● Excepții: pentru clasele terminale din învățământul liceal, anul școlar are 37 de săptămâni din care durata cursurilor este de 33 de săptămâni, 4 săptămâni fiind dedicate desfășurării examenului național de bacalaureat. Cursurile claselor terminale se încheie în data de 27 mai 2016; pentru clasa a VIII-a, anul școlar are 36 de săptămâni din care durata cursurilor este de 35 de săptămâni, o săptămână fiind dedicată desfășurării evaluării naționale. Cursurile claselor a VIII-a se încheie în data de 10 iunie 2016; pentru clasele din învățământul liceal - filiera tehnologică, cu excepția claselor terminale, durata cursurilor este cea stabilită prin planurile-cadru de învăţământ, în vigoare; pentru clasele din învăţământul profesional, durata cursurilor este cea stabilită prin planurile-cadru de învăţământ în vigoare;

pentru învăţământul special - clasele a IX-a - a XI-a, ciclul inferior al liceului, filiera tehnologică, durata cursurilor este de 37 de săptămâni, însumând 181 de zile; stagiile de pregătire practică pentru care au optat absolvenții ciclului inferior al liceului, filiera tehnologică, cuprind 720 de ore care se desfășoară în perioada propusă de unitatea de învățământ organizatoare și aprobată de inspectoratul școlar, conform structurii anului școlar, cu respectarea vacanțelor; pentru învăţământul postliceal (şcoală postliceală şi şcoală de maiştri), durata cursurilor este cea stabilită prin planurile-cadru de învăţământ, în vigoare.

Semestrul I: Cursuri – luni, 14 septembrie 2015 – vineri, 18 decembrie 2015 În perioada 31 octombrie - 8 noiembrie 2015, clasele din învăţământul primar şi grupele din învăţământul preşcolar sunt în vacanţă. Vacanţa de iarnă – sâmbătă, 19 decembrie 2015 – duminică, 10 ianuarie 2016 Cursuri – luni, 11 ianuarie 2016 – vineri, 5 februarie 2016 Vacanţa intersemestrială – sâmbătă, 6 februarie 2016 – duminică, 14 februarie 2016

Semestrul al II-lea: ● Cursuri – luni, 15 februarie 2016 – vineri, 22 aprilie 2016 ● Vacanţa de primăvară – sâmbătă, 23 aprilie 2015 – marți, 3 mai 2016 ● Cursuri – miercuri, 4 mai 2016 – vineri, 24 iunie 2016 ● Vacanţa de vară – sâmbătă, 18 iunie 2016 – duminică, 11 septembrie 2016 ● Unitățile de învățământ și inspectoratele școlare vor marca prin manifestări specifice, organizate în timpul programului de lucru, ziua de 5 octombrie – Ziua internațională a educației și ziua de 5 iunie – Ziua învățătorului, conform planificărilor existente la nivelul fiecărei unități de învățământ preuniversitar.

Conform prevederilor OMEN nr. 5079/ 31. 08 Conform prevederilor OMEN nr.5079/ 31.08.2015, care aprobă structura anului şcolar 2015-2016: ● Art.4 (1) Săptămâna 18–22 aprilie 2016 este săptămână dedicată activităților extracurriculare și extrașcolare, în cadrul programului numit „Şcoala altfel: Să știi mai multe, să fii mai bun!”, având un orar specific. (2) Prin excepție de la prevederile alin. (1), la clasele de învățământ preșcolar și primar, programul „Şcoala altfel: Să știi mai multe, să fii mai bun!” poate fi organizat în altă perioadă din semestrul al doilea, dar nu mai târziu de data de 27 mai 2016, la decizia consiliului de administrație al unității de învățământ, după consultarea cadrelor didactice și a beneficiarilor primari și secundari ai educației. (3) Tipurile de activități care se organizează în săptămâna menționată la alin. (1), modalitățile de organizare și responsabilitățile se stabilesc conform anexei, care face parte integrantă din prezentul ordin. ● Art.5 (1) Tezele din semestrul I al anului şcolar 2015-2016 se susţin, de regulă, până la data de 11 decembrie 2015. (2) Tezele din semestrul al II-lea al anului şcolar 2015-2016 se susţin, de regulă, până la data de 20 mai 2016.

Pentru învăţământul liceal: 2. Planuri-cadru: Pentru învăţământul liceal: ● Ordinul ministrului educaţiei nr. 3.410/16.03.2009, privind aprobarea Planurilor-cadru de învăţământ pentru clasele a IX-a – a XII-a, filierele teoretică şi vocaţională, cursuri de zi; ● Ordinul ministrului educaţiei nr. 3.411/16.03.2009, privind aprobarea planurilor-cadru de învăţământ pentru clasa a IX-a, ciclul inferior al liceului, filiera tehnologică, învăţământ de zi şi învăţământ seral; ● Ordinul ministrului educaţiei nr. 3.412/16.03.2009, privind aprobarea planurilor-cadru de învăţământ pentru clasa a X-a, şcoala de arte şi meserii, pentru clasa a X-a, ciclul inferior al liceului, filiera tehnologică, ruta directă de calificare, pentru clasa a XI-a, anul de completare, precum şi pentru clasele a XI-a – a XII-a şi a XII-a/a XIII-a, ciclul superior al liceului, filiera tehnologică cursuri de zi şi seral – se aplică doar la clasele din ciclul superior al liceului.

Pentru învăţământul liceal: ● Ordinul ministrului educației, cercetării, tineretului și sportului nr. 3641/03.02.2011, privind aprobarea planurilor- cadru de învățământ pentru clasele a IX-a - a XII-a, filiera vocațională, profilul teologic, specializarea ghid turism religios; ● Ordinul ministrului educației, cercetării și inovării nr. 4856/31.08.2009, privind aprobarea planurilor-cadru de învățământ pentru clasele a IX-a - a XII-a, filierele vocațională, profil artistic, specializarea conservare-restaurare bunuri culturale, cursuri de zi; ● Ordinul ministrului educației, cercetării și inovării nr. 3608/03.04.2009 cu privire la aprobarea disciplinelor de specializare din curriculumul diferenţiat pentru clasele a IX-a – a XII-a, ciclurile inferior şi superior ale liceului, filiera vocaţională ;

Pentru învăţământul liceal: ● Ordinul ministrului educației, cercetării, tineretului și sportului nr. 3081/27.01.2010 cu privire la aprobarea planului-cadru de învăţământ pentru clasa a X-a, ciclul inferior al liceului, filiera tehnologică, învăţământ de zi şi învăţământ seral; ● Ordinul ministrului educației naționale nr. 4927 / 29.08.2013 privind modificarea şi completarea Ordinului ministrului educației, cercetării, tineretului și sportului nr. 5347/07.09.2011, privind aprobarea Planurilor – cadru de învățământ pentru clasele a IX-a - a XII-a, filiera vocațională, profilul pedagogic

Pentru învăţământul profesional: ♦ Planurile-cadru de învățământ aprobate prin OM Nr. 3168/3.02.2012 privind organizarea și funcționarea învațământului profesional cu durata de doi ani, valabile în anul şcolar 2014-2015 numai pentru anul al II-lea al şcolii profesionale. ♦ Ordinul ministrului educației nr. 3152/2014 privind aprobarea planurilor-cadru de învăţământ pentru învățământul profesional de stat cu durata de 3 ani, valabile în anul şcolar 2014-2015 începând cu clasa a IX-a; ♦ Ordinul ministrului educației nr. 3218/2014 privind aprobarea planului-cadru de învățământ pentru învățământul profesional special.

Pentru învăţământul gimnazial: Pentru învăţământul primar: ● Ordinul ministrului educației și cercetării nr. 3638/ 11.04.2001 – se aplică numai la clasele a V-a - a VIII-a Pentru învăţământul primar: ● Ordinul ministrului educaţiei naţionale nr. 3.371/ 12.03.2013 privind aprobarea planurilor-cadru de învăţământ pentru învăţământul primar şi a Metodologiei privind aplicarea planurilor-cadru de învăţământ pentru învăţământul primar. – se aplică la clasa pregătitoare, la clasele I și a II-a TOATE PLANURILE–CADRU VALABILE pot fi accesate la adresa: http://programe.ise.ro/Actuale.aspx

Învăţământ gimnazial: Programe şcolare valabile în anul şcolar 2015 - 2016: Învăţământ gimnazial: ● Anexa nr. 1 la Ordinul ministrului educaţiei, cercetării şi inovării nr. 5097 / 09.09.2009; ● Ordinul ministrului educaţiei, cercetării şi tineretului nr. 5237 / 01.09.2008; ● Ordinul ministrului educaţiei, cercetării şi tineretului nr. 4877 / 22.07.2008

Învăţământ profesional: ● Programe şcolare aplicate în învăţământul profesional la clasa a IX-a OMECTS nr. 3458/09.03.2004 , clasa a IX-a și OMECI nr. 5099/09.09.2009 - precizări IȘE referitoare la aplicarea programelor ● Programe şcolare aplicate în învăţământul profesional la clasa a X-a OMECTS nr. 3458/09.03.2004, clasa a IX-a și OMECI nr. 5099/09.09.2009 - precizări IȘE referitoare la aplicarea programelor ● Programe şcolare aplicate în învăţământul profesional la clasa a XI-a OMEC nr. 4598/31.08.2004, clasa a X-a și OMECI nr. 5099/09.09.2009 - precizări IȘE referitoare la aplicarea programelor

3. Oferta naţională pentru manuale școlare: ● Catalogul manualelor şcolare valabile în învățământul preuniversitar 2015- 2016 va putea fi accesat la adresa: http://www.edu.ro/index.php/articles/23366

5. Legi/ Metodologii/ Regulamente: 1.Legea Educației Naționale 1/2011 cu modificările și completările ulterioare 2. Regulamentul de organizare și desfășurare a unităților de învățământ preuniversitar aprobat prin Ordinul ministrului educației naționale nr.5115/2014 3.Strategia privind reducerea părăsirii timpurii a școlii în România 4.Strategia națională de învățare pe tot parcursul vieții 2015-2020 5. Strategia națională pentru învățământ terțiar 2015 -2016 6. Metodologii ale examenelor naţionale 2016

SUCCES TUTUROR ÎN NOUL AN ŞCOLAR !