Realizat de prof. Florin Viu

Slides:



Advertisements
Prezentări similare
Cadrul normativ privind organizarea procesului de învățământ, în anul școlar
Advertisements

Prof.i.p. Bițeanu Anișoara Liceul Tehnologic Economic Administrativ
Proiect strategic POSDRU/87/1.3/S/ 62339
Contract nr. 46PCCDI/2018 Proiect Complex Partener 1
CONSOLIDAREA CUNOSTINTELOR CLASA A VII-A
Miscari rectilinii si repaus
Relatii intre radacini si coeficienti (relatiile lui Viète)
Adunarea numerelor naturale
Incalzirea Globala.
Materiale electrotehnice
Pământenii-duşmani ai Terrei?
Poluarea apei Poluarea se produce atunci cand, in urma introducerii unor substante determinate – solide, lichide, gazoase, radioactive – apele sufera modificari.
RAPORT – Grădina Botanică -sănătate și mișcare-
TEORIA SISTEMELOR AUTOMATE
INSTRUCȚIUNEA PRIVIND MANAGEMENTUL TEMELOR PENTRU ACASĂ ÎN ÎNVĂȚĂMÂNTUL PRIMAR, GIMNAZIAL ȘI LICEAL V.TONU,șefa DÎHâncești.
APARATE ELECTRICE CASNICE
„CARAVANA PRIETENIEI”
CURS DE FORMARE Metode eficiente de învățare a fizicii
prof. PLĂCINTA MIHAELA CARMEN
Transmiterea veştilor proaste
Metode de predare a literaturii române axate pe tehnologia on-line
...într-un colțișor al Terrei...
Clasa: a VII -a Obiectul: Geometrie
PROPRIETĂŢILE DETERMINANŢILOR
Titlul proiectului: Integrarea instrumentelor IT în predare – calea de a aduce elevii înapoi la şcoală Programul Erasmus+ Acţiunea Cheie 1 – Proiect.
ȘCOALA GIMNAZIALĂ CENTRALĂ, CÂMPINA
Propunere dezbateri la nivelul sistemului de învățământ
PROGRAM DE FORMARE ACADEMICA I.
Nu este o lecție de istorie
Testul docimologic Conf. dr. Florin Frumos
TEHNOLOGIA CONFECTIONATII PROTEZELOR MOBILIZABILE
ÎMPREUNĂ PENTRU PACE Proiect educațional.
Autoritatea Națională pentru Calificări - ANC
Coloranti alimentari.
Există obiceiuri în viaţă, zilnic, care dăunează creierului, practic se distrug neuronii, diminuându-se simţitor cantitatea lor. Fără micul dejun Persoanele.
Invatarea centrata pe elev
ALUMINIUL.
Atmosfera planetei Terra
SOCIETATEA ELECTROCENTRALE GRUP SA Bucuresti
LICEUL TEORETIC ,,MIHAI EMINESCU” OR
„Nu există ceva mai presus de tată și de mamă printre oameni ”
Găseşte răspunsul corect
Programe de studii liceale și de formare profesională
Proiect co-finanţat din Fondul Social European
,,Civilizaţiile preistorice şi antice’’
METODA PROIECTULUI.
Cadrul normativ privind organizarea
Aciditatea sucului gastric si a citricelor
GEOL 3056 Crystal chemistry and the geochemistry of mineral systems JHSchellekens Coordinari Tipuri de legaturi chimice in minerale Arhetipuri structurale.
METODE INTERACTIVE DE GRUP
Monitorizarea modului de creştere şi îngrijire a copilului cu părinţi plecaţi la muncă în străinătate.
Importanța legii periodicității
Autor Diaconu Vlad Clasa A VIII-A Prof: Bratu Luminiţa
Unitatea de învățare Biotopul, biocenoza, ecosistemul
Scoala Gimnaziala “Alexandru Ivasiuc” REZULTATE EVALUARE NATIONALA
Tudor Pereanu Cosmina clasa a V-a prof. coordonator. Maria Mitroi
ȚESUTURILE VEGETALE ȘI ANIMALE
MATERIA.
Structura anului şcolar aprobată prin OMEN nr. 3191/2019
„PE CĂRĂRI DE MUNTE” – VIZITĂ DE STUDIU
Cardul Anti-Radiatii, cel mai bun din lume!
TEORIA SISTEMELOR AUTOMATE
LICEUL TEORETIC ,,LUCIAN BLAGA” CLUJ – NAPOCA RAPORTUL COMISIEI INTERNE DE EVALUARE ŞI ASIGURARE A CALITĂŢII ANUL ŞCOLAR 2010 – 2011.
PORTOFOLIUL PROFESORULUI METODIST
Autori: Cristian Silviu Mirescu – M.E.C.T. Mariana Robe – I.S.M.B.
SURSE DE DEZVOLTARE PENTRU AGRICULTURA ENERGII REGENERABILE
ARBORII, SURSĂ DE OXIGEN ŞI DE MATERIE PRIMĂ.
TEHNOLOGIA MATERIALELOR/METODE SI PROCEDEE TEHNOLOGICE
Anul I. Biologie Titular curs: prof. ing. Băeţică Robert Adrian
Transcriere de prezentare:

Realizat de prof. Florin Viu Şcoala cu clasele I – VIII Valea Glodului Comuna Vultureşti, Judeţul Suceava * FIERUL * Realizat de prof. Florin Viu

FIERUL Propunător: Florin Viu Clasa: a VIII – a Tema activităţii: Fierul Tipul de activitate: Lecţie de predare Scopul activităţii: Însuşirea de cunoştinţe OBIECTIVE OPERAŢIONALE O1 – Să cunoască structura atomului de cupru şi poziţia fierului în Sistemul periodic al elementelor; O2 – Să prezinte starea naturală şi metode de obţinere ale fierului; O3 – Să enumere proprietăţi fizice şi chimice ale fierului; O4 – Să prezinte utilizări ale fierului O5 – Să folosească noţiunile învăţate în rezolvarea de aplicaţii STRATEGII DIDACTICE Metode şi procedee : conversaţia euristică, explicaţia, demonstraţia, exerciţiul. Resurse materiale: manuale, planşe, calculator, videoproiector ( sau cabinet de informatică ) Forme de organizare: frontală, pe grupe.

FIERUL I. GENERALITĂŢI Simbolul chimic: Fe Numărul atomic: Z = 26 Numărul de masă: A = 56 Structura atomului 5626Fe: p+ = 26 n = 30 e- = 26 Configuraţia electronică: K – 2 L – 8 M – 14 N – 2 Poziţia în sistemul periodic: Grupa 8 ( VIII B ) Perioada 4 Reacţii de ionizare: Fe = Fe2+ + 2e- , Fe = Fe3+ + 3e- Valenţe: II, III

FIERUL II. STARE NATURALĂ Este al patrulea element chimic ca răspândire în scoarţa terestră şi al doilea metal. În stare liberă se găseşte foarte puţin printre roci şi în meteoriţi. Combinat se găseşte sub formă de: - pirită; - hematit; - limonit; - magnetit; - siderit.

FIERUL III. METODE DE OBŢINERE În stare pură nu fierul prezintă interes industrial, ci aliajele sale, fonta şi oţelul. Aceste aliaje se obţin în cuptoare înalte, numite furnale. Fonta se obţine din reducerea oxizilor de fier cu monoxid de carbon. Ca materii prime se utilizează minereuri de Fe, cocs, fondanţi şi aer. Oţelul se obţine prin reducerea carbonului din fontă. Ca materii prime se utilizează fonta, fierul vechi, varul şi aerul.

FIERUL IV. PROPRIETĂŢI FIZICE Fierul în stare pură prezintă următoarele proprietăţi fizice: Stare de agregare solidă; Culoare alb - cenuşiu; Duritate mică ( 4 ); Densitate mare (ρ > 7,8g/cm3 ); Conducător termic şi electric; Casant; Temperatură de topire ridicată; Prezintă proprietăţi magnetice; Formează aliaje.

FIERUL V. PROPRIETĂŢI CHIMICE Fierul prezintă următoarele proprietăţi chimice: PROPRIETATEA EXEMPLE REACŢIA OBS. Reacţii cu nemetale halogeni 2Fe + 3Cl2 = 2FeCl3 oxigen 6Fe + 4O2 = 2Fe3O4 sulf Fe + S =FeS Reacţia cu apa 3Fe + 4H2O = Fe3O4+ 4H2 tOC Reacţia cu acizi HCl Fe + 2HCl = FeCl2 + H2 H2SO4 (dil) Fe + H2SO4 = FeSO4 + H2 H2SO4(conc) Cu + 2H2SO4 = nu reacţionează pasivare HNO3 (dil) Fe + 2HNO3 = Fe(NO3)2 +H2 HNO3(conc) Fe + HNO3 = nu reacţionează

FIERUL VI.UTILIZĂRI - sârmă; - vase; - sobe; - radiatoare.

FIERUL VII. SPIRALĂ 1. Aliaj al fierului cu 2-5%C; 2. Simbol chimic al argonului; 3. Termen specific care denumeşte coroziunea fierului; 4. Particulă elementară încărcată negativ; 5. Sare a acidului nitric; 6. Denumirea proprietăţii fizice care indică punctele de topire şi fierbere pentru o substanţă; 7. Amestecuri omogene pe care le formează două sau mai multe metale; 8. Simbol chimic pentru elementul chimic cu Z = 99; 9. Element chimic alături de care fierul se găseşte în pirită; 10. Cuptor înalt folosit la obţinerea fontelor şi oţelurilor.