STRATEGIE PRIVIND EDUCAȚIA ȘI FORMAREA PROFESIONALĂ (Draft document) Perioada de programare 2014-2020 Reuniunea Comitetului Consultativ Tematic Educație.

Slides:



Advertisements
Prezentări similare
Şcoala Gimnazială Nr. 7 "Sfânta Maria" Timişoara-România
Advertisements

Rețeaua Națională de Dezvoltare Rurală
Propunere dezbateri la nivelul sistemului de învățământ
Proiect Erasmus+ (KA1)- „STUDENT TALENT BANK” FR01-KA aprilie 2019, Leeuwarden, Olanda   Inspector școlar general -prof. dr. Genoveva.
Situatia actuala privind dezvoltarea sectorului serviciilor de alimentare cu apa si canalizare in Romania Ion Toma, Președinte CT Moldova Vicepresedinte.
INSTRUCȚIUNEA PRIVIND MANAGEMENTUL TEMELOR PENTRU ACASĂ ÎN ÎNVĂȚĂMÂNTUL PRIMAR, GIMNAZIAL ȘI LICEAL V.TONU,șefa DÎHâncești.
Campania Globală pentru Educație
OFERTA PRIVIND ÎNVĂŢĂMÂNTUL PROFESIONAL ȘI TEHNIC / ÎNVĂŢĂMÂNT DUAL DIN JUDEȚUL ILFOV- AN ŞCOLAR
ŞCOALA GIMNAZIALĂ „MIHAI VITEAZUL”
Investeşte în oameni ! Program cofinanţat din FONDUL SOCIAL EUROPEAN prin Programul Operaţional Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 –
Comisia Naţională a Pieţei Financiare
Competența face diferența!
Atelier tematic Liceul teoretic "Mihai Eminescu“ Cluj,
GL 1 «Acces şi creşterea ratei de tranziţie în sistemul de educaţie şi formare profesională" Programarea 2014 – 2020 Progres 2013.
Parteneri: Colegiul Tehnic Dimitrie Leonida Colegiul Naţional Emil Racoviţă Şcoala Gimnazială Nr. 88 Școala Profesională Specială pentru Deficienți.
Corelarea ISCED cu HG privind domeniile de studii
7 aprilie 2019 Ziua Mondială a Sănătăţii
ADMINISTRAȚIA NAȚIONALĂ “APELE ROMÂNE”
Proiecte cu finanţare europeană în domeniul mediului înconjurător
Corelarea ISCED cu HG privind domeniile de studii
MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
Perspective sindicale pentru sporirea investiţiilor în RU
Propunere dezbateri la nivelul sistemului de învățământ
Nu este o lecție de istorie
Seminar de lucru privind piaţa muncii şi ocuparea pentru stimularea rolului dialogului social la nivel local organizat de CNSLR-Frăţia Moneasa, 7-9 iunie.
PROIECTUL BUGETULUI GENERAL AL MUNICIPIULUI FOCŞANI PE ANUL 2019
PROIECTUL « EDUCAŢIA PENTRU INFORMAŢIE ÎN MEDIUL RURAL DEFAVORIZAT”
Proiect.
GRADINITA CU P.P. “MOTANUL INCALTAT” GALATI
I.2. Dezvoltarea durabilă și egalitatea de șanse și de gen
Impreuna pentru dezvoltare
Seminar de lucru privind piaţa muncii şi ocuparea pentru stimularea rolului dialogului social la nivel local organizat de CNSLR-Frăţia Mamaia,
Proiectul “Profesionişti în Reformă şi Educaţie Europeană”
Totul tine de date! Ce date sunt necesare pentru Inventarul de Emisii de Referință? Angajamentul Pactului Primarilor este transpus în acțiuni practice.
Unităţi de învăţământ Calendarul activităților specifice pentru stabilirea cifrei de școlarizare
Prioritățile MECC privind dezvoltarea curriculară în învățămîntul general Valentin CRUDU, șef Direcție Învățământ general.
LICEUL TEORETIC ,,LUCIAN BLAGA” CLUJ-NAPOCA Raportul Comisiei de Evaluare şi Asigurare a Calităţii AN ŞCOLAR
Seminar de lucru privind piaţa muncii şi ocuparea pentru stimularea rolului dialogului social la nivel local organizat de CNSLR-Frăţia Băile Felix,
Bilanţ Absorbţia fondurilor structurale și de coeziunie
Programul: INTERREG V-A RO-BG Axa prioritară-4
“Sesiune de Comunicări Ştiinţifice a Studenţilor”
“Educatie cu responsabilitate si oportunitate de dezvoltare pentru copii si tinerii romi din Homorod, judetul Brasov –EROD” Proiect finanţat cu sprijinul.
Programe de studii liceale și de formare profesională
CONFERINTA in parteneriat cu SECTRA si
Proiect co-finanţat din Fondul Social European
METODA PROIECTULUI.
Status EUGA in cifre Ce reprezinta EUGA?
MOBILITĂŢI INDIVIDUALE DE FORMARE CONTINUĂ
Cadrul normativ privind organizarea
Implicarea în procesul de formare profesională a Patronatului Român din Industria de morărit și panificație - Rompan Dr. ing. Daniela Voica – Director.
MUNICIPIUL SEBES SOLICITANT in cadrul proiectului “Dezvoltarea economiei sociale prin înființarea și dezvoltarea de întreprinderi sociale. Șansă-Evoluție-Stabilitate”
Inspecţia şcolară Inspecţia şcolară reprezintă un ansamblu de acţiuni care urmăresc îndrumarea, controlul şi evaluarea activităţii desfăşurate de cadrele.
POLITICA AGRICOLĂ COMUNĂ PREZENT ȘI VIITOR
Apa Prod S.A. Deva Calitatea rezidă în oameni și în managementul pe care ei îl fac. *** Sistemul Integrat de Management Calitate – Mediu – SSM.
PROIECT LEONARDO DA VINCI
PREZENT! Stimularea participării la formarea continuă a angajatilor aflati în situatie de risc pe piata muncii – informare, constientizare si acces la.
COMISIA NAŢIONALĂ PENTRU POPULAŢIE ŞI DEZVOLTARE
Instrumente financiare (IF)
INSPECTORATUL ŞCOLAR AL JUDEŢULUI HUNEDOARA Anul şcolar
CE TREBUIE SĂ CONȚINĂ DOSARUL FACULTATEA DE GEOGRAFIE
Bine ați venit in cadrul Conventiei Primarilor pentru Clima & Energie Un angajament voluntar pentru a atinge indicatorii climatici si energetici.
LICEUL TEORETIC ,,LUCIAN BLAGA” CLUJ – NAPOCA RAPORTUL COMISIEI INTERNE DE EVALUARE ŞI ASIGURARE A CALITĂŢII ANUL ŞCOLAR 2010 – 2011.
PORTOFOLIUL PROFESORULUI METODIST
Sondajul de opinie privind transparenta activitații APL
învățământului profesional și tehnic (ÎPT)
Raportul Grupului de Lucru 3
Speranța Pîrciog, director științific
Ghid de utilizare în siguranță a Internetului
POLITICA AGRICOLĂ COMUNĂ
Ziua Internațională a Sănătății
Transcriere de prezentare:

STRATEGIE PRIVIND EDUCAȚIA ȘI FORMAREA PROFESIONALĂ (Draft document) Perioada de programare 2014-2020 Reuniunea Comitetului Consultativ Tematic Educație și Formare Profesională 10 iulie 2013

Strategia/ justificarea obiectivelor tematice stabilite spre finanţare (cu prezentarea complementarităţilor între intervenţii, precum şi a conexiunilor cu strategiile naționale şi europene) Definirea strategiei - Strategia va prezenta alegerile tematice şi/sau teritoriale în cadrul Axelor Prioritare (şi a priorităţilor de investiţii). În acest capitol vor fi prezentate, de asemenea, obiectivele tematice (pe baza CSC propus la nivel european), cu identificarea conexiunilor şi sinergiilor relevante. Trebuie să existe o legătură clară cu obiectivele Strategiei Europa 2020 şi aceasta trebuie să aibă la bază o logică clară, nu doar posibilitatea teoretică. Se va acorda o atenţie deosebită complementarităţilor şi sinergiilor cu strategiile naționale existente. Indicatorii şi ţintele de atins constituie o parte integrantă a strategiei. Comitetul Consultativ Tematic Educație și Formare Profesională

Conținutul cadru al documentului Definire obiective și teme prioritare la nivel național pe baza analizei socio-economice specifice fiecărui sector în parte, în concordanţă cu obiectivele tematice stabilite în Acordul de Parteneriat, precum şi principalele rezultate preconizate Analiza SWOT la nivel sectorial Asigurarea coerenței cu documentele strategice și programatice europene și naționale Pentru fiecare obiectiv identifică: 1) Grupuri țintă; 2) Ținte specifice 2020; 3) Indicatori; 4) Strategii de monitorizare și evaluare; 5) Alocare bugetara estimată. Comitetul Consultativ Tematic Educație și Formare Profesională

Cuprins strategie 1. ANALIZA SITUAȚIEI ACTUALE Părăsirea timpurie a sistemului de educație și formare profesională Participarea la învățământul terțiar Participarea la învățarea pe parcursul întregii vieți 2. OBIECTIVE STRATEGICE 3. DIRECȚII DE ACȚIUNE Acces egal la educație de bună calitate și reducerea ratei de părăsire timpurie a școlii Calitate, eficiență și deschidere în învățământul terțiar, în vederea creşterii ponderii absolvenţilor de învăţământ terţiar Încurajarea și creșterea participării la învățarea pe tot parcursul vieții Dezvoltarea infrastructurii de educație și formare profesională Comitetul Consultativ Tematic Educație și Formare Profesională

Monitorizare si evaluare Directii de actiune Grupuri țintă Tinte specifice 2020 Indicatori Monitorizare si evaluare Alocare bugetare 1.Prevenirea și corectarea părăsirii timpurii a școlii cu un accent special pentru copiii și tinerii din mediul rural și cei de etnie romă   Aproximativ 1.850.000 în perioada 2014-2020 (anual- 374.000) de tineri cu vârste între 18-24 ani care au părăsit prematur sistemul de educație și formare profesională 8.300 de cadre didactice din învățământul pre-universitar abilitate pentru lucrul în programe de tip șansa a doua 25.000 (5.000 anual) de copii de vârstă școlară corespunzătoare învățământului primar și gimnazial aflați în afara sistemului de educație sau aflați în situație de risc de abandon școlar Reducerea ratei de părăsire timpurie până la 11,3% Cel puțin 10% dintre tinerii care au părăsit prematur sistemul de educație cuprinși în programe de ucenicie sau alte forme de formare la locul de muncă Cel puțin 50% dintre tinerii care au abandonat prematur și care și-au evaluat și certificat competențele dobânditte în contexte nonformale și informale de educație. Cel puțin 5000 de cadre didactice certificate pentru lucrul în programe de tip șansa a doua Reducerea cu 50% a ponderii copiilor 6-14 ani aflați în afara sistemului de educație Reducerea cu 50% a abandonului școlar Rata de părăsire timpurie, pe medii de rezidență, regiuni de dezvoltare și sexe Ponderea tinerilor care au părăsit prematur sistemul de educație și formare și care sunt cuprinși în programe de ucenicie sau de formare la locul de muncă, pe medii de rezidență, regiuni și sexe Ponderea tinerilor care au părăsit prematur sistemul de educație și formare și care au trecut printr-un proces de evaluare și certificare a competențelor dobandite în contexte non-formale și informale de educație, pe medii de rezidență, regiuni și sexe Ponderea cadrelor didactice certificate pentru lucrul în programe de tip a doua șansă, pe medii de rezidență și regiuni de dezvoltare Ponderea copiilor în vîrstă de școlarizare aflați în afara sistemului de educație, pe medii de rezidență, regiuni și sexe Rata abandonului școlar, pe medii de rezidență, regiuni și sexe Date statistice colectate de INS cu privire la părăsirea timpurie și ratele de abandon școlar Date statistice ISE-UNICEF cu privire la copiii aflați în afara sistemului Date statistice colectate de MEN cu privire la numărul de certificate de formare profesională continuă pentru lucrul îîn programe de șansa a doua Date statistice INS privind ponderea tinerilor cuprinși în programe de ucenicie Studii tematice ...

PROVOCĂRI PENTRU ELABORAREA STRATEGIEI Coerența cu prioritățile strategice – condiționalitățile ex-ante Strategia privind reducerea părăsirii timpurii a școlii (PTS) și existența unui sistem pentru colectarea și analizarea datelor și informațiilor privind PTS la toate nivelele relevante Strategia națională pentru învățarea pe tot parcursul vieții Strategia națională pentru învățământul terțiar Precaritatea unor sisteme de colectare a datelor (date dezagregate, date privind infrastructura, etc.) Date recensământ 2011 Comitetul Consultativ Tematic Educație și Formare Profesională

PROCESUL DE CONSULTARE PARTENERIALĂ CCTEduFP Propuneri de abordare strategică concentrată a priorităților de investiții și obiectivelor specifice, precum și a direcțiilor de acțiune Sugestii privind grupurile țintă specifice și a indicatorilor de rezultat Sugestii privind strategiile de evaluare și monitorizare Propuneri privind priorități de alocare bugetară pe direcții de acțiune Comitetul Consultativ Tematic Educație și Formare Profesională

Va mulțumim pentru atenție! Comitetul Consultativ Tematic Educație și Formare Profesională