Invatarea centrata pe elev

Slides:



Advertisements
Prezentări similare
Şcoala Gimnazială Nr. 7 "Sfânta Maria" Timişoara-România
Advertisements

Prof.i.p. Bițeanu Anișoara Liceul Tehnologic Economic Administrativ
Proiect strategic POSDRU/87/1.3/S/ 62339
Miscari rectilinii si repaus
Pentru copii si parinti
Sunetul și litera ”t” 5 decembrie 2017.
Aboradrea curriculara a disciplinei Consiliere si Orientare invatamantul profesional de 3 ani SIMONA LUCA   Consilier școlar în cadrul CMBARE, la Colegiul.
Intra in „Patul lui Procust” un proiect modern de master de cercetare?
Contract: IEE/13/516/SI Durată: 02/ /2017.
CONSTRUCTUVISMUL.
COMENIUS REGIO “4S-Say Short Simply Sport”
:47:25 teste teste teste.
INSTRUCȚIUNEA PRIVIND MANAGEMENTUL TEMELOR PENTRU ACASĂ ÎN ÎNVĂȚĂMÂNTUL PRIMAR, GIMNAZIAL ȘI LICEAL V.TONU,șefa DÎHâncești.
MÂINI DESCURCĂREȚE PENTRU MINȚI ISTEȚE.
PROIECTUL EUROPEAN “ENDURANCE”
Abordarea cognitivă a personalităţii. George Kelly ( )
ZIUA PORŢILOR DESCHISE,
Lectia a II-a PowerPoint
ŞCOALA GIMNAZIALĂ „MIHAI VITEAZUL”
CURS DE FORMARE Metode eficiente de învățare a fizicii
Transmiterea veştilor proaste
Metode de predare a literaturii române axate pe tehnologia on-line
Registrul Educațional Alternativ
MEDIUL LIMBAJULUI DE PROGRAMARE STUDIAT
Muzica – este arta combinării notelor în succesiune şi simultan într-o
PROIECTUL Profesor: Babusca Tatiana
Clasa: a VII -a Obiectul: Geometrie
Conferința ştiințifico-practică INOVAȚII PEDAGOGICE ÎN ERA DIGITALĂ
Transmiterea veştilor proaste
Arta de a vorbi în public
PROGRAM DE FORMARE ACADEMICA I.
Nu este o lecție de istorie
Platforma e-learning: Gifted European Mathematicians
Testul docimologic Conf. dr. Florin Frumos
INTREBARI CU PATRU PATRATE!.
PROIECTUL EDUCAŢIONAL
Pentru copiii noştri si nu numai lucruri ce nu se învaţă la şcoală.
Profilul psihologic-pilonul planificării şi dezvoltării carierei elevului PROF. PĂTRĂŞCOIU ANA-MARIA, ŞCOALA CONSTANTIN SĂVOIU; TG-JIU; GORJ.
MAXIME.
Prioritățile MECC privind dezvoltarea curriculară în învățămîntul general Valentin CRUDU, șef Direcție Învățământ general.
LICEUL TEORETIC ,,LUCIAN BLAGA” CLUJ-NAPOCA Raportul Comisiei de Evaluare şi Asigurare a Calităţii AN ŞCOLAR
RAPORT DE ANALIZĂ CEAC SEM. I.
ALGORITMI PENTRU SORTAREA UNUI VECTOR
ORIGINILE NERVOASE ALE EMPATIEI
cum SĂ REUŞEŞTI în viaţă! Ne interesează dezvoltarea fiecărui elev.
Autori: Înv. Boian Aurelia Cornelia – Şcoala cu clasele I-IV Cetan
Incluziune socială prin furnizarea de servicii sociale integrate la nivelul comunităţii - Componenta Educaţie Parentală - - Unicef - Bacău
ÎNVĂŢĂMÎNTUL PREŞCOLAR ÎN ERA DIGITALĂ
METODA PROIECTULUI.
MOBILITĂŢI INDIVIDUALE DE FORMARE CONTINUĂ
AGRESIVITATEA ȘI JOCUL PE CALCULATOR
Sisteme de calcul în timp real
METODE INTERACTIVE DE GRUP
ESANTIONAREA SI CUANTIZAREA IMAGINILOR 1. Introducere
Calea spre succes. O educatie mai buna pentru toti
Linii directoare si interpretari ale Regulamentului de Joc IHF
COMISIA NAŢIONALĂ PENTRU POPULAŢIE ŞI DEZVOLTARE
Impactul pedagogiei digitale asupra elevilor-avantaje și dezavantaje
Scoala Gimnaziala “Alexandru Ivasiuc” REZULTATE EVALUARE NATIONALA
în Word 5 moduri noi de a lucra Colaborați cu oricine, oriunde
Prof. Irina Prodan – I.S.J. Iaşi
Viaţa independentă şi autoreprezentarea
„PE CĂRĂRI DE MUNTE” – VIZITĂ DE STUDIU
LICEUL TEORETIC ,,LUCIAN BLAGA” CLUJ – NAPOCA RAPORTUL COMISIEI INTERNE DE EVALUARE ŞI ASIGURARE A CALITĂŢII ANUL ŞCOLAR 2010 – 2011.
PORTOFOLIUL PROFESORULUI METODIST
Autori: Cristian Silviu Mirescu – M.E.C.T. Mariana Robe – I.S.M.B.
CONSFĂTUIRILE NAŢIONALE ALE INSPECTORILOR ȘCOLARI PENTRU LIMBI MODERNE
Raportul Grupului de Lucru 3
Ghid de utilizare în siguranță a Internetului
CERCETASIA ESTE ALTFEL! ESTE UN MOD DE VIATA!
Transcriere de prezentare:

Invatarea centrata pe elev Gibbs: “Ofera elevilor o mai mare autonomie si un control sporit cu privire la disciplinele de studiu, la metodele de invatare si la ritmul de studiu”

Invatarea centrata pe elev Caracteristicile fundamentale ale invatarii centrate pe elev, promoveaza ideea ca elevilor sa li se ofere un control marit asupra invatarii prin asumarea responsabilitatilor cu privire la : ceea ce se invata, modul cum se invata si de ce momentul cand se invata.

Elevul care invata eficient: Are scopuri clare privitoare la ceea ce invata, Are o gama larga de strategii de invatare si stie cand sa le utilizeze, Foloseste resursele disponibile in mod eficace, Stie care ii sunt punctele slabe si punctele forte, Intelege procesul de invatare, Isi controleaza sentimentele in maniera adecvata, Isi asuma responsabilitatea pentru procesul lor de invatare si Isi planifica, isi monitorizeaza, isi evalueaza si isi adapteaza procesul de invatare

Invatarea centrata pe elev Principii: Accentul invatarii-pe persoana care invata Rolul profesorului-de administrare a procesului de invatare al elevilor In mare parte, procesul de invatare nu are loc in sala de clasa si nici in prezenta profesorului Intelegerea procesului de invatare nu trebuie sa apartina doar profesorului-ea trebuie impartasita si elevilor Incurajarea si facilitarea de catre profesori a implicarii active a elevilor in planificarea si administrarea propriului proces de invatare

Invatarea centrata pe elev Exemple de invatare: Lectia pleaca de la experientele elevilor si cuprinde intrebari,activitati care sa ii implice pe elevi Elevii aleg singuri modul de informare pentru o anumita tema Pe langa invatarea specifica disciplinei respective, se ofera elevilor ocazia de a dobandi aptitudini fundamentale transferabile, ca de ex: lucrul in echipa

Invatarea centrata pe elev Se fac evaluari care permit elevilor sa aplice teoria in anumite situatii din viata reala, cum ar fi: studii de caz, simulari. Lectiile cuprind o combinatii de activitati incat sa permita abordarea stilurilor pe care le prefera elevii: vizual, auditiv, practic, etc. Lectiile se incheie cu solicitarea adresata elevilor de a reflecta pe marginea celor invatate si de a evalua succesul pe care l-au avut metodele de invatare in cazul lor.

Invatarea centrata pe elev STRATEGII DE PREDARE CARE SA CORESPUNDA STILURILOR INDIVIDUALE DE INVATARE EXPUNERE ORALA JOC DE ROL / STUDIU DE CAZ SUPORT DE CURS /FISE DE LUCRU DEMONSTRATIA ATELIER DE LUCRU / SIMULARE DEZBATERE / MASA ROTUNDA VIDEO / MULTIMEDIA TEMA DE LUCRU / PROIECT EVALUARE / TEST DISCUTIE SUPORT DE CURS / FISE DE LUCRU

Cum se invata mai eficient-puncte tari ale stilurilor de invatare Vizual / Vedere Auditiv / Ascultare Practic Vederea informatiei in forma tiparita va ajuta sa o retineti mai bine. Verificarea faptului ca notitele dv. sunt copiate cum trebuie. Privirea formei unui cuvant. Folosirea culorilor, ilustratiilor si diagramelor ca ajutor in procesul de invatare. Sublinierea cuvintelor cheie. Folosirea creioanelor colorate pentru invatarea ortografierii cuvintelor dificile Folosirea imaginilor pentru explicarea textelor. Ascultarea cuiva care va exp;ica un anumit lucru va ajuta sa invatati. Discutarea unei idei noi si faptul ca o explicati folosind propriile voastre cuvinte. Discutarea cu cineva a problemelor si ideilor. Rugamintea adresata cuiva de a va explica din nou lucrurile. Citirea cu voce tare. Utilizarea unui casetofon pentru a va inregistra observatiile sau gandurile. Folositi metode de ascultare activa, incluzand chestionare si rezumarea. Efectuarea de catre dv. Insiva a unei activitati practice. Scrierea lucrurilor in ordinea lor, pas cu pas, este o cale eficienta de a le tine minte. Scrierea lucrurilor cu propriile dv. cuvinte. Convertirea notitelor intr-o imagine. Ajutarea unei alte persoane sa indeplineasca o sarcina.

EXEMPLU-Strategia de predare: SUPORT DE CURS / FISE DE LUCRU 1.Tipul vizual: Aceasta va fi o situatie de invatare in care elevii se vor simti in largul lor, vor avea incredere in aceasta strategie. Prezentati fisele de lucru / suport de curs in format grafic. Utilizati culoare, simboluri, imagini si ilustratii. Subliniati sau scrieti cu litere aldine punctele importante si punctele cheie din text.

EXEMPLU-Strategia de predare: SUPORT DE CURS / FISE DE LUCRU 2.Tipul auditiv: Aceasta va fi o situatie de invatare in care elevii se vor simti in largul lor, vor avea incredere in aceasta strategie. Oferiti fise de lucru / suporturi de curs cu spatii goale, astfel incat elevii sa trebuiasca sa asculte prezentarea / informatiile si sa completeze elementele lipsa. Discutati fisele de lucru / suportul de curs cu elevul. Discutati continutul fiselor de lucru / suportului de curs pe sistemul intrebare si raspuns.

EXEMPLU-Strategia de predare: SUPORT DE CURS / FISE DE LUCRU 3.Tipul practic: Aceasta va fi o situatie de invatare in care elevii se vor simti in largul lor, vor avea incredere in aceasta strategie. Fisele de lucru / suportul de curs trebuie prezentat in cadrul unor sarcini fixate, ce trebuie duse la bun sfarsit de elev. Oferiti fise de lucru / suporturi de curs cu spatii goale, astfel incat elevii sa trebuiasca sa asculte prezentarea / informatiile si sa completeze elementele lipsa.

Exemple de buna practica OBSERVAŢII ALE ELEVILOR Sunteti de acord ca responsabilitatea de a analiza si revizui lectiile revine profesorului, fara implicarea elevilor? DA - 4 elevi NU - 16 elevi Sunteti interesati de faptul ca vi se ofera posibilitatea de a avea un cuvant de spus? DA -18 elevi NU -2 elevi ASPECTE POZITIVE semnalate de elevi cu privire la metoda invatarii centrate pe elev: Interesant Cooperam mai mult Atmosfera placuta Avem sansa sa ne spunem parerile Orele sunt atractive, mai distractive Nu se scrie in mod mecanic pe caiet Elevii participa direct la predarea lectiei Consultarea cu colegii de grup Invatare mai usoara Placut Evaluare proprie tot timpul Lucram in grup Invatam mult mai usor in clasa, iar acasa mai putin E ceva nou Orele nu mai sunt plictisitoare E scurt si usor Ne-am putut implica mai mult Se lucreaza mai mult practic Suntem mai comunicativi ASPECTE NEGATIVE semnalate de elevi cu privire la metoda invatarii centrate pe elev: Galagie in clasa Neinteres din partea unor coechipieri Coechipieri incapatanati Timp cam scurt