Un nou tip de consumator? Tendinte si preferinte

Slides:



Advertisements
Prezentări similare
Proiectul vietii si asigurarile de viata
Advertisements

Estimarea Cheltuielilor
“De la joc……la educaţie financiară”
"De la joc ....la educaţie financiară".
Sistemul de pensii facultative - oportunitati si provocari 2008
Să vorbim despre piața financiară ne-bancară
Dorințe, nevoi si buget. 2 Nevoi 5 Bugetul general consolidat
Educație financiară Internet banking.
BINE AŢI VENIT !.
Publicitatea in cadrul societatii S.C.CLADI S.R.L
Un program ASF dedicat copiilor.
SUB LUPA COFACE INTERCREDIT
Ideile din această prezentare le-am primit prin
Metode de predare a literaturii române axate pe tehnologia on-line
Mai mult decat finantare, un pachet de servicii
„Cum facem sa nu ni se intample noua?...“!
TOATE drepturile fundamentale pentru TOATE persoanele cu dizabilităţi!
Profilul pieţei bancare din mediul urban românesc
PROCESE FEEDBACK FUNDAMENTALE
Conferinţele Finmedia Piaţa creditului
Banca Tiriac - Servicii la dispozitia detinatorilor de carduri si comerciantilor 1. Sistemul de plata al obligatiilor bugetare locale prin intermediul.
PROIECTUL BUGETULUI GENERAL AL MUNICIPIULUI FOCŞANI PE ANUL 2019
Conferinta FinMedia: “Valoarea companiilor romanesti” 15 aprilie 2010
GRADINITA GRADINITA CU PROGRAM PRELUNGIT NR.3 CU PROGRAM NORMAL NR.24
I.2. Dezvoltarea durabilă și egalitatea de șanse și de gen
România 2008 PENSIILE FACULTATIVE O soluţie eficientă de fidelizare a personalului PLOIEŞTI.
Ziua ASIGURĂRILOR de VIAŢĂ & SĂNĂTATE
A.N.E.V.A.R. VALOAREA TRANZACTIEI VERSUS VALOAREA DE PIATA IN CAZUL FUZIUNILOR SI ACHIZITIILOR DE INTREPRINDERI Filip STOICA, presedinte A.N.E.V.A.R.
Perspectivele bancassurance-ului
Reînvie Speranța 7 Iubire și protecție Finanțele Familiei SET SERIA
Evolutia Pietei Leasingului Imobiliar in Romania si CEE
Unităţi de învăţământ Calendarul activităților specifice pentru stabilirea cifrei de școlarizare
Prioritățile MECC privind dezvoltarea curriculară în învățămîntul general Valentin CRUDU, șef Direcție Învățământ general.
Piata imobiliara intre oportunitati si riscuri
Prof. univ. dr. DORIN MITRUŢ
Riscuri operationale - definitie
Structura emitentilor listati la BVB
CONFERINTA “CRESTERE SUSTENABILA: ROLUL MEDIULUI DE AFACERI IN ECHILIBRUL MACROECONOMIC SI IN CONVERGENA REALA” 28 OCTOMBRIE 2015 SPINOASA PROBLEMA A CONTEXTULUI.
PIATA CREDITULUI IN ROMANIA – FAST FORWARD >>
Tendinţe în tehnologie şi design pe piaţa cardurilor
Servicii de Comert Electronic
Creșterea sustenabilă: Mediul de afaceri și rolul său în echilibrul macroeconomic și în convergența reală Ionut Dumitru Presedinte Consiliul Fiscal, Economist-sef.
“Educatie cu responsabilitate si oportunitate de dezvoltare pentru copii si tinerii romi din Homorod, judetul Brasov –EROD” Proiect finanţat cu sprijinul.
Teorema retributiei.
EVOLUTIA SI IMPORTANTA CARDULUI DE CREDIT
STRATEGII DE DEZVOLTARE ALE MARILOR LANTURI DE RETAIL IN ROMANIA
TINERII INTRE “DA” SI “NU”
B U G E T U L F A M I L I E I ȘCOALA GIMNAZIALĂ, NR.1, MOISEI
Sandale pentru vara 2010 de Valer Pop Bibliografie:
FEMEIA VERITABILĂ.
prin Banca Transilvania
CAMPANIE PENTRU EFICIENȚA ENERGETICĂ
Modele de succes: Plăţile electronice în Noua Europă
PREZENT! Stimularea participării la formarea continuă a angajatilor aflati în situatie de risc pe piata muncii – informare, constientizare si acces la.
Tema 4. Tipurile de strategii ale întreprinderii.
Aspecte juridice referitoare la piata de retail
TEHNOLOGIILE MODERNE, SIGURANTA VIITORULUI !
“STUDIU SATISFACTIE CLIENTI”
  Consultare publică cu privire la normele privind răspunderea producătorului pentru prejudiciul cauzat de un produs cu defect Constanta, 25 aprilie 2017.
Mediul antreprenorial in România
Sistemul de pensii facultative Oportunitati si provocari 2008
Robert C. Rekkers Director General, Banca Transilvania
Metodologia elaborării proiectelor de intervenţie
Sondajul de opinie privind transparenta activitații APL
Plata cu card online Rolul integratorului de eCommerce
Probabil ca nu vei crede in asta, dar sfatul este minunat!
Jurisprudenta OMPI in cazul numelor de domeniu.ro
Olimpiada Micilor Bancheri Ediția a V-a 2018
Ziua Internațională a Sănătății
Transcriere de prezentare:

Un nou tip de consumator? Tendinte si preferinte Ingrid Lambru Mercury Research

Premise si metodologie Un nou tip de consumator? Premise si metodologie Premise dezvoltarea comertului cu amanuntul; schimbari majore in peisajul comercial in ultimii 5 ani; aparitia de noi lanturi de magazine (hypermarketuri), magazine cu specific (bricolaj). Metodologie: analiza comportamentului de cumparare al adultilor din mediul urban, pe baza datelor din TGI Romania 2000-2004

Vizitatorii centrelor comerciale <Bucuresti> Un nou tip de consumator? Vizitatorii centrelor comerciale <Bucuresti> Proportia vizitatorilor diverselor tipuri de centre comerciale in ultimii 3 ani are un trend ascendent. Exemplul Bucurestiului va fi urmat in scurta vreme de intreaga tara, pe masura aparitiei de centre comerciale Baza: Toti respondentii din Bucuresti Sursa: TGI Romania, 2002-2004

Bugetul alocat cumparaturilor pentru gospodarie Un nou tip de consumator? Bugetul alocat cumparaturilor pentru gospodarie Suma alocata cumparaturilor pentru gospodarie este in continua crestere Baza: Toti respondentii responsabili de cumparaturi in gospodarie Sursa: TGI Romania, 2000-2004

Tipuri de magazine vizitate pentru cumparaturile pentru gospodarie Un nou tip de consumator? Tipuri de magazine vizitate pentru cumparaturile pentru gospodarie Supermarketul castiga teren in fata magazinelor traditionale, ca loc de efectuare a cumparaturilor pentru gospodarie Baza: Toti respondentii responsabili de cumparaturi in gospodarie Sursa: TGI Romania, 2000-2004

Atitudinile fata de cumparaturi Un nou tip de consumator? Atitudinile fata de cumparaturi Caut intotdeauna ofertele speciale cand fac cumparaturi Sunt un vanator de chilipiruri Nu cumpar marci necunoscute doar de dragul de a economisi Prefer sa cumpar diverse lucruri decat sa pierd vremea sa le fac eu insumi Baza: Toti respondentii Sursa: TGI Romania, 2000-2004

Atitudinile fata de cumparaturi Un nou tip de consumator? Atitudinile fata de cumparaturi Prefer produsele preparate dupa retete traditionale Daca imi place un produs, il cumpar imediat In general, consider ca marcile cunoscute sunt mai bune decat cele mai putin cunoscute Sursa: TGI Romania, 2000-2004 Baza: Toti respondentii

Principalii factori de decizie pentru cumparaturile pentru gospodarie Un nou tip de consumator? Principalii factori de decizie pentru cumparaturile pentru gospodarie Obiceiurile de efectuare a cumparaturilor s-au modificat, impreuna cu ponderea factorilor importanti in luarea deciziei Baza: Toti respondentii responsabili de cumparaturi in gospodarie Sursa: TGI Romania, 2000-2004

Noi instrumente financiare, accesul la noile tehnologii Un nou tip de consumator? Noi instrumente financiare, accesul la noile tehnologii Dezvoltarea rapida a noilor tehnologii se regaseste si in integrarea acestora in comportamentul de consum al romanilor Baza: Toti respondentii Sursa: TGI Romania, 2000-2004

Segmentarea dupa atitudinile fata de cumparaturi Un nou tip de consumator? Segmentarea dupa atitudinile fata de cumparaturi Baza de referinta: adulti (18+), mediul urban Segmentare in functie de atitudinile fata de cumpararea de bunuri: - oferte speciale, preturi, calitate, locul de unde se fac cumparaturile, gradul de notorietate a marcilor, influenta reclamelor in decizia de cumparare Rezultatul: 6 segmente distincte de cumparatori

Segmentarea dupa atitudinile fata de cumparaturi Un nou tip de consumator? Segmentarea dupa atitudinile fata de cumparaturi Portofelele Decise: Persoane care stiu foarte bine ce vor, destul de rezervati, nu cumpara din impuls si nu sunt influentati de publicitate atunci cand iau deciziile de cumparare. Mai degraba barbati, cu varsta intre 18-29 ani, necasatoriti Portofelele Influentabile: curiozitatea le conduce orice actiune de cumparare. Fie datorita ambalajelor, fie datorita publicitatii, cumparaturile sunt pentru ei motiv de experiente noi. In plus sunt foarte atrasi de marcile cunoscute si de ce este la moda. Mai degraba femei, 25-39 ani, necasatorite sau divortate

Segmentarea dupa atitudinile fata de cumparaturi Un nou tip de consumator? Segmentarea dupa atitudinile fata de cumparaturi Portofelele Binevoitoare: le place sa acorde sanse egale tuturor marcilor de pe piata. Le plac reducerile dar nu isi fac un scop din a cumpara ieftin. De aceea tin seama de publicitate dar nu iau decizii de cumparare sub impulsul momentului Mai degraba barbati, cu varsta peste 50 ani, vaduvi Portofelele Traditionaliste: sunt destul de economi dar le place sa faca cumparaturi. Cauta marcile de traditie, cunoscute. Aceste marci le confera siguranta care le este vitala atunci cand decid ce sa cumpere Mai degraba barbati, cu varsta peste 45 ani, casatoriti

Segmentarea dupa atitudinile fata de cumparaturi Un nou tip de consumator? Segmentarea dupa atitudinile fata de cumparaturi Portofelele Cheltuitoare: sunt absolut dependenti de cumparaturi. Viziteaza magazinele de marca si cumpara fara sa se uite la pret. Pentru ei sunt importante calitatea si marca, si nu pretul. Totusi, le place ideea de a detine lucruri scumpe doar pentru ca sunt scumpe Mai degraba femei, cu varsta 18-39 ani, necasatorite Portofelele Constranse: decizia lor de cumparare se ia in cele mai multe cazuri pe baza pretului. Nu le place sa faca cumparaturi, nu sunt influentati de publicitate si cheltuie cea mai mare parte a propriilor venituri pe hrana. Sunt atasati de produsele traditionale si de marcile romanesti Mai degraba femei, cu varsta peste 40 ani, casatorite sau vaduve

Un nou tip de consumator? Segmentarea dupa atitudinile fata de cumparaturi <2000 fata de 2004> Sursa: TGI Romania, 2000-2004

Segmentarea dupa atitudinile fata de cumparaturi <2004> Un nou tip de consumator? Segmentarea dupa atitudinile fata de cumparaturi <2004> Segmentele de cumparatori si vizitarea marilor centrele comerciale Sursa: TGI Romania, 2000-2004

Segmentarea dupa atitudinile fata de cumparaturi <2004> Un nou tip de consumator? Segmentarea dupa atitudinile fata de cumparaturi <2004> Segmentele de cumparatori si articolele cumparate din marile centrele comerciale Sursa: TGI Romania, 2000-2004

Portretul cumparatorului ideal - 2004 Un nou tip de cumparator: Portretul cumparatorului ideal - 2004 Portofelele Influentabile (15% din totalul populatiei adulte): - femei 25-39 ani, curioase, interesate de nou, deschise catre noi experiente, atrase de marcile cunoscute si de ce este la moda. Portofelele Cheltuitoare (12% din totalul populatiei adulte): - femei, 18-39 ani, dependente de cumparaturi, interesate de calitate si de marca, atrase de lucrurile scumpe si care nu dau atentie pretului

Va multumesc pentru atentie!