Profilul psihologic-pilonul planificării şi dezvoltării carierei elevului PROF. PĂTRĂŞCOIU ANA-MARIA, ŞCOALA CONSTANTIN SĂVOIU; TG-JIU; GORJ.

Slides:



Advertisements
Prezentări similare
Şcoala Gimnazială Nr. 7 "Sfânta Maria" Timişoara-România
Advertisements

Asociația copiilor întreprinzători TIME IS MONEY
Prof.i.p. Bițeanu Anișoara Liceul Tehnologic Economic Administrativ
Proiect strategic POSDRU/87/1.3/S/ 62339
Miscari rectilinii si repaus
Duhul Sfânt și darurile Lui
Propunere dezbateri la nivelul sistemului de învățământ
Să citim pentru mileniul III
COMENIUS REGIO “4S-Say Short Simply Sport”
Să vorbim despre piața financiară ne-bancară
INSTRUCȚIUNEA PRIVIND MANAGEMENTUL TEMELOR PENTRU ACASĂ ÎN ÎNVĂȚĂMÂNTUL PRIMAR, GIMNAZIAL ȘI LICEAL V.TONU,șefa DÎHâncești.
Publicitatea in cadrul societatii S.C.CLADI S.R.L
Abordarea de tip integrat a conținuturilor învățării
CONSFĂTUIREA PROFESORILOR DE LIMBA ȘI LITERATURA ENGLEZĂ
ZIUA PORŢILOR DESCHISE,
CURS DE FORMARE Metode eficiente de învățare a fizicii
prof. PLĂCINTA MIHAELA CARMEN
Transmiterea veştilor proaste
Atelier tematic Liceul teoretic "Mihai Eminescu“ Cluj,
Metode de predare a literaturii române axate pe tehnologia on-line
Parteneri: Colegiul Tehnic Dimitrie Leonida Colegiul Naţional Emil Racoviţă Şcoala Gimnazială Nr. 88 Școala Profesională Specială pentru Deficienți.
...într-un colțișor al Terrei...
Muzica – este arta combinării notelor în succesiune şi simultan într-o
PROIECTUL Profesor: Babusca Tatiana
Conferința ştiințifico-practică INOVAȚII PEDAGOGICE ÎN ERA DIGITALĂ
UNITED ENTERPRISES: MISSION INCLUSION
REFLECȚIA PEDAGOGICĂ Cunoașterea în afara reflecției e greu de imaginat, deoarece actul cunoașterii nu poate fi descris doar ca informație privită izolat.
Propunere dezbateri la nivelul sistemului de învățământ
PROGRAM DE FORMARE ACADEMICA I.
Cum să transmitem valorile generației următoare
PROIECT DE EDUCAȚIE FINANCIARĂ
Nu este o lecție de istorie
Modele continue și Matlab Curs: F. Iacob Laborator: F. Iacob
Platforma e-learning: Gifted European Mathematicians
Testul docimologic Conf. dr. Florin Frumos
Politici publice-concept,tipologie Ananliza politicilor publice
Conf. univ. dr. Paul COCIOC
Eveniment de lansare proiect Activitati si rezultate
STRATEGII DE STIMULARE A GÂNDIRII CRITICE LA PREȘCOLARI
Prioritățile MECC privind dezvoltarea curriculară în învățămîntul general Valentin CRUDU, șef Direcție Învățământ general.
Invatarea centrata pe elev
Prof. univ. dr. DORIN MITRUŢ
RAPORT DE ANALIZĂ CEAC SEM. I.
SCHIMB DE BUNE PRACTICI ÎN CONTEXTUL STUDIULUI EDUCAȚIEI FINANCIARE ÎN REPUBLICA MOLDOVA ÎN PARTENERIAT CU APPE.RO.
STARTUP ECO TRAINING FIRMS
cum SĂ REUŞEŞTI în viaţă! Ne interesează dezvoltarea fiecărui elev.
“Să formezi o echipă este doar începutul, Să rămâi împreună înseamnă progresul, Să lucrezi împreună aduce succesul! ” Henry Ford.
Incluziune socială prin furnizarea de servicii sociale integrate la nivelul comunităţii - Componenta Educaţie Parentală - - Unicef - Bacău
Bun venit la noul PowerPoint
Programe de studii liceale și de formare profesională
CONFERINTA in parteneriat cu SECTRA si
SINDICATUL ÎNVĂŢĂMÂNT PREUNIVERSITAR JUDEŢUL HUNEDOARA
METODA PROIECTULUI.
MOBILITĂŢI INDIVIDUALE DE FORMARE CONTINUĂ
Cadrul normativ privind organizarea
METODE INTERACTIVE DE GRUP
Inspecţia şcolară Inspecţia şcolară reprezintă un ansamblu de acţiuni care urmăresc îndrumarea, controlul şi evaluarea activităţii desfăşurate de cadrele.
PREZENT! Stimularea participării la formarea continuă a angajatilor aflati în situatie de risc pe piata muncii – informare, constientizare si acces la.
COMISIA NAŢIONALĂ PENTRU POPULAŢIE ŞI DEZVOLTARE
Lect.dr. Roxana Apostolache
Suportul statisticii în societatea civilă
Impactul pedagogiei digitale asupra elevilor-avantaje și dezavantaje
Scoala Gimnaziala “Alexandru Ivasiuc” REZULTATE EVALUARE NATIONALA
Deducţia şi inducţia în procesul producerii cunoaşterii
MINISTERUL EDUCATIEI, CERCETARII SI TINERETULUI
PERM CENTRUL DE PREGATIRE PENTRU PERFORMANTA IN PROGRAMARE- ELECTRONICA-ROBOTICA-MECANICA DISCIPLINA: ELECTRONICĂ APLICATĂ, PROGRAMARE ŞI ELEMENTE DE.
Mediul antreprenorial in România
LICEUL TEORETIC ,,LUCIAN BLAGA” CLUJ – NAPOCA RAPORTUL COMISIEI INTERNE DE EVALUARE ŞI ASIGURARE A CALITĂŢII ANUL ŞCOLAR 2010 – 2011.
PORTOFOLIUL PROFESORULUI METODIST
CERCETASIA ESTE ALTFEL! ESTE UN MOD DE VIATA!
Transcriere de prezentare:

Profilul psihologic-pilonul planificării şi dezvoltării carierei elevului PROF. PĂTRĂŞCOIU ANA-MARIA, ŞCOALA CONSTANTIN SĂVOIU; TG-JIU; GORJ

Exercitarea unei profesii la un nivel de performanță ridicat necesită un ansamblu de aptitudini specifice, o motivație, precum și o serie de caracteristici ale personalității adecvată, (atitudini, interese, valori) care pot constitui resursele cheie ale succesului într-o profesie. Modelul hexagonal al intereselor implementat de John L. Holland are la bază problema planificării şi dezvoltării carierei ca și problemă a intereselor.

Realist Se caracterizează prin tendința de a se îndrepta spre acele activități care presupun manipularea obiectelor și instrumentelor. Se distinge prin afinitate deosebită pentru cercetare, investigare în special pentru domeniile chimie, fizică, biologie. Investigativ

Artistic Persoanele artistice sunt înzestrate cu abiltăți artistice și imaginație creativă manifestând atracţie pentru pictură, muzică, etc. Persoanele artistice sunt înzestrate cu abiltăți artistice și imaginație creativă manifestând atracţie pentru pictură, muzică, etc.

Social Este interesat de activități care implică relaționare interpersonală. Preferă astfel să ajute oamenii să-și rezolve problemele sau să-i învețe diverse lucruri. Este interesat de activități care implică relaționare interpersonală. Preferă astfel să ajute oamenii să-și rezolve problemele sau să-i învețe diverse lucruri.

Antreprenorial Preferă să lucreze în echipă, dar cu scopul de a conduce, de a dirija, a ocupa locul de lider. Preferă să lucreze în echipă, dar cu scopul de a conduce, de a dirija, a ocupa locul de lider.

Convenţional Se îndreaptă către activități care se caracterizează prin manipularea sistematică și ordonată a unor obiecte într-un cadru bine organizat și definit. Are abilități secretariale și matematice, ceea ce îl face pregătit pentru activitățile administrative. Se îndreaptă către activități care se caracterizează prin manipularea sistematică și ordonată a unor obiecte într-un cadru bine organizat și definit. Are abilități secretariale și matematice, ceea ce îl face pregătit pentru activitățile administrative.

Se distinge prin afinitate deosebită pentru Cercetare si investigare in predarea şi învăţarea chimiei Se distinge prin afinitate deosebită pentru

Tipul investigativ- se distinge prin afinitate deosebită pentru cercetare, investigare în special pentru domeniile chimie, fizică, biologie.

Cercetare si investigare in predarea şi învăţarea fizicii

Predarea şi învăţarea chimiei şi fizicii cu ajutorul TIC Lectii- AEL

Aptitudinile sunt interconectate în structuri foarte variate. Ceea ce asigură succesul într-o activitate nu este o aptitudine singulară ci o structură, o combinație de aptitudini în care acestea se compensează și se potențează pentru a asigura performanța superioară..

Metodele prin care se realizează explorarea posibilităților de dezvoltare şi planificare a carierei sunt multiple dintre care amintim: -Observaţia -Interviul -Documentare-consultarea materialelor scrise -Experimentul de cercetare psihopedagogică

Experimentul ca metodă de cercetare psihopedagocică realizează evaluarea planificării si dezvoltării carierei pe bază de baterii de teste clasice dar şi teste pe computer cu programe speciale în vederea selecţiei aptitudinilor.

În concluzie este important ca adolescenții să înțeleagă că există o relație directă între caracteristicile de personalitate și mediile ocupaționale. În cadrul fiecărei profesii există medii de muncă care se pot ajusta la necesitățile și preferințele persoanei. În acest fel putându-se determina lărgirea zonei de alternative de care adolescenții trebuie să ţină cont în luarea deciziilor de carieră.

Aşadar, Cunoaşterea profilului psihologic al elevului dezvoltă gândirea sa critică, care îl face capabil să-şi aleagă profesia de viitor.

VĂ mulţumesc, pentru atenţie! VĂ doresc o primăvară perpetuuă si frumoasă!