PROGRAM DE FORMARE ACADEMICA I.

Slides:



Advertisements
Prezentări similare
Şcoala Gimnazială Nr. 7 "Sfânta Maria" Timişoara-România
Advertisements

Bibliografie suplimentară
Proiect strategic POSDRU/87/1.3/S/ 62339
MANAGEMENTUL ACHIZIȚIILOR STRATEGICE ȘI PUBLICE
Aboradrea curriculara a disciplinei Consiliere si Orientare invatamantul profesional de 3 ani SIMONA LUCA   Consilier școlar în cadrul CMBARE, la Colegiul.
Să citim pentru mileniul III
CONSTRUCTUVISMUL.
COMENIUS REGIO “4S-Say Short Simply Sport”
INSTRUCȚIUNEA PRIVIND MANAGEMENTUL TEMELOR PENTRU ACASĂ ÎN ÎNVĂȚĂMÂNTUL PRIMAR, GIMNAZIAL ȘI LICEAL V.TONU,șefa DÎHâncești.
Proiectul “Semnele primaverii”
Asociației „Moldova Apă-Canal”
Publicitatea in cadrul societatii S.C.CLADI S.R.L
Abordarea de tip integrat a conținuturilor învățării
CONSFĂTUIREA PROFESORILOR DE LIMBA ȘI LITERATURA ENGLEZĂ
ZIUA PORŢILOR DESCHISE,
ŞCOALA GIMNAZIALĂ „MIHAI VITEAZUL”
CURS DE FORMARE Metode eficiente de învățare a fizicii
Transmiterea veştilor proaste
Atelier tematic Liceul teoretic "Mihai Eminescu“ Cluj,
Parteneri: Colegiul Tehnic Dimitrie Leonida Colegiul Naţional Emil Racoviţă Şcoala Gimnazială Nr. 88 Școala Profesională Specială pentru Deficienți.
...într-un colțișor al Terrei...
Muzica – este arta combinării notelor în succesiune şi simultan într-o
Materiale electrotehnice noi
PROIECTUL Profesor: Babusca Tatiana
Conferința ştiințifico-practică INOVAȚII PEDAGOGICE ÎN ERA DIGITALĂ
Titlul proiectului: Integrarea instrumentelor IT în predare – calea de a aduce elevii înapoi la şcoală Programul Erasmus+ Acţiunea Cheie 1 – Proiect.
prof. univ. dr. ing. Claudiu Vasile KIFOR ş.l. dr. ing. Lucian LOBONŢ
REFLECȚIA PEDAGOGICĂ Cunoașterea în afara reflecției e greu de imaginat, deoarece actul cunoașterii nu poate fi descris doar ca informație privită izolat.
Propunere dezbateri la nivelul sistemului de învățământ
PROIECT-CONCURS LA NIVEL DE ȘCOALĂ
Testul docimologic Conf. dr. Florin Frumos
CONSFĂTUIREA PROFESORILOR DE LIMBI MODERNE
ÎMPREUNĂ PENTRU PACE Proiect educațional.
PROIECTUL EDUCAŢIONAL
Proiect.
CUNOAŞTEREA MEDIULUI CE VOM ÎNVĂŢA ASTĂZI
Să știi mai multe, să fii mai bun
Profilul psihologic-pilonul planificării şi dezvoltării carierei elevului PROF. PĂTRĂŞCOIU ANA-MARIA, ŞCOALA CONSTANTIN SĂVOIU; TG-JIU; GORJ.
Prioritățile MECC privind dezvoltarea curriculară în învățămîntul general Valentin CRUDU, șef Direcție Învățământ general.
Invatarea centrata pe elev
LICEUL TEORETIC ,,LUCIAN BLAGA” CLUJ-NAPOCA Raportul Comisiei de Evaluare şi Asigurare a Calităţii AN ŞCOLAR
RAPORT DE ANALIZĂ CEAC SEM. I.
“Să formezi o echipă este doar începutul, Să rămâi împreună înseamnă progresul, Să lucrezi împreună aduce succesul! ” Henry Ford.
Autori: Înv. Boian Aurelia Cornelia – Şcoala cu clasele I-IV Cetan
Exploratori în lumea emoțiilor
ÎNVĂŢĂMÎNTUL PREŞCOLAR ÎN ERA DIGITALĂ
SISTEMUL EDUCAŢIONAL IN ERA DIGITALĂ
Proiect co-finanţat din Fondul Social European
SINDICATUL ÎNVĂŢĂMÂNT PREUNIVERSITAR JUDEŢUL HUNEDOARA
METODA PROIECTULUI.
MOBILITĂŢI INDIVIDUALE DE FORMARE CONTINUĂ
Cadrul normativ privind organizarea
Elemente de noutate ale programei Şcolare pentru disciplina
Prof. Mihaela Apetroae – I.S.J. Iaşi
METODE INTERACTIVE DE GRUP
GRUPUL ŞCOLAR DE CHIMIE INDUSTRIALĂ OCNA MUREŞ
Inspecţia şcolară Inspecţia şcolară reprezintă un ansamblu de acţiuni care urmăresc îndrumarea, controlul şi evaluarea activităţii desfăşurate de cadrele.
PROIECT LEONARDO DA VINCI
COMISIA NAŢIONALĂ PENTRU POPULAŢIE ŞI DEZVOLTARE
Suportul statisticii în societatea civilă
Impactul pedagogiei digitale asupra elevilor-avantaje și dezavantaje
INSPECTORATUL ŞCOLAR AL JUDEŢULUI HUNEDOARA Anul şcolar
Contractul de voluntariat
Prof. Irina Prodan – I.S.J. Iaşi
Structura anului şcolar aprobată prin OMEN nr. 3191/2019
„PE CĂRĂRI DE MUNTE” – VIZITĂ DE STUDIU
LICEUL TEORETIC ,,LUCIAN BLAGA” CLUJ – NAPOCA RAPORTUL COMISIEI INTERNE DE EVALUARE ŞI ASIGURARE A CALITĂŢII ANUL ŞCOLAR 2010 – 2011.
PORTOFOLIUL PROFESORULUI METODIST
Raportul Grupului de Lucru 3
Ghid de utilizare în siguranță a Internetului
Transcriere de prezentare:

PROGRAM DE FORMARE ACADEMICA I. Proiectarea, organizarea şi evaluarea activităţilor practice

Program de desfăşurare

Obiective Proiectarea didactică Teoria constructivistă Strategii moderne de predare-învăţare Metode interactive de învăţare Comunicarea

Teme de reflecţie Elevii nu învaţă Elevii nu sunt motivaţi Elevii nu vor să răspundă Elevii nu sunt atenţi

Teme de reflecţie De ce nu învaţă elevii?

Teme de reflecţie Care este partea noastră de vină? Unde greşim? Cum putem remedia situaţia?

Teme de reflecţie Ce trebuie făcut pentru ca elevii să înveţe?

Învăţământul românesc poartă urmele: Romantismului secolului 18 Pozitivismului secolului 19 Socialismului Europei de est Eforturilor neorganizate de a aduce anumite schimbări

Reforma Reforma învăţământului se realizează, de fapt, în sala de clasă. Reforma trebuie să înceapă cu profesorul.

Profilul de competenţe al profesorului de chimie A fi competent: înseamnă capacitatea unei persoane de a-şi mobiliza cunoştinţele şi a le transforma în activităţi concrete. NU – înseamnă a stăpâni cunoştinţele în domeniu şi a le transmite mai departe. NU ESTE TOCMAI SIMPLU!!!!!!!

Să încercăm!

Proiectarea Proiectarea activităţilor didactice constituie premisa şi condiţia necesară pentru realizarea unor demersuri educaţionale eficiente. Conţinuturile instructiv – educative nu mai constituie elementul central al activităţilor de proiectare didactică.

TRANSPOZIŢIA DIDACTICĂ Studierea posibilităţilor de utilizare a noilor cunoştinţe de către elev în afara situaţiei şcolare. Exercită un rol de validare a obiectului învăţării şi are rol de evaluare. “Ce fac elevii cu ceea ce învaţă la şcoală?”

Unitatea de învăţare

Fundamentare teoretică Karplus – trei stadii ale ciclului învăţării Explorare Dezvoltare conceptuală Aplicarea descoperirilor

Explorare Elevii sunt implicaţi în activităţi manipulative, observând şi studiind fenomenele

Dezvoltare conceptuală Cu ajutorul profesorului se descoperă concepte sau principii cu care elevii au fost în contact în faza de explorare

Aplicare Elevii aplică ceea ce au descoperit în timpul fazei de dezvoltare conceptuală

Alfabetizarea ştiinţifică O persoană poate descrie , explica şi anticipa fenomene din natură; Poate citi şi înţelege articole de natură ştiinţifică din ziare şi reviste şi se poate angaja în conversaţii referitoare la validitatea unor concluzii; Poate identifica probleme de natură ştiinţifică pe care se bazează decizii de nivel local sau naţional şi exprimă poziţii care denotă informare ştiinţifică şi tehnologică.

Cetăţean alfabetizat ştiinţific Poate să efectueze următoarele acţiuni: observare măsurare înregistrare clasificare interpretare de date realizarea de predicţii şi deducţii investigare şi producere de modele