F.G.C.R. I F N S.A..

Slides:



Advertisements
Prezentări similare
Activități pregătitoare
Advertisements

UNIUNEA PIETELOR DE CAPITAL UN PROIECT EUROPEAN PRIORITAR
STADIUL IMPLEMENTĂRII PROGRAMULUI NAŢIONAL DE DEZVOLTARE RURALĂ
“FINANŢE INTERNAŢIONALE”
Modificarea şi completarea unor acte normative - OUG nr.114/2018
LEGE nr. 336 din 21 decembrie 2018 privind aprobarea Programului pentru stimularea angajării tinerilor în sectoarele agricultură, acvacultură şi industria.
ORGANIZAŢIILE DE MICROFINANŢARE Realizări, oportunităţi şi provocări
SUB LUPA COFACE INTERCREDIT
Cadru legislativ Fondurile deschise de investitii
PROGRAME DE FINANTARE A IMM-urilor
BANCA TRANSILVANIA, JUCATOR IN DIVIZIA A
Comisia Naţională a Pieţei Financiare
Competența face diferența!
NOI GARANTĂM PENTRU IDEILE TALE
Mai mult decat finantare, un pachet de servicii
Profilul pieţei bancare din mediul urban românesc
Proiecte cu finanţare europeană în domeniul mediului înconjurător
MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
Prezentare de D-na. Veronica Toncea
INFRASTRUCTURA DE ACCEPTARE A CARDURILOR 2006 SUB SEMNUL EMV!
Finantarea Agriculturii in CEC Bank
Provocari si oportunitati in industria platilor
Conferinţele Finmedia Piaţa creditului
Banca Tiriac - Servicii la dispozitia detinatorilor de carduri si comerciantilor 1. Sistemul de plata al obligatiilor bugetare locale prin intermediul.
SESIUNE DE ANIMARE ÎN TERITORIUL GAL VALEA PRUTULUI
Online Banking în România - cercetare eFinance
Cine este Agricover AGRI-BUSINESS AGRI-FINANCE
Proiect.
Programul Operaţional Regional
Evolutia Pietei Leasingului Imobiliar in Romania si CEE
PROIECTUL DE FINANTARE RURALA
3D Secure Un standard care s-a impus cu autoritate în România,
Fonduri specializate si conturi administrate
PRIVATIZARE PRIN PIATA DE CAPITAL
ECONOMISIREA SI CREDITAREA PENTRU DOMENIUL LOCATIV
EVOLUŢIA ŞI SITUAŢIA DEPOZITELOR
Bilanţ Absorbţia fondurilor structurale și de coeziunie
Stadiul implementării Programului Operaţional Regional
Perspectivele implementarii SEPA in Romania
Operaţiunile cu instrumente de plată electronică în România
  GUVERNUL ROMÂNIEI MINISTERUL ÎNTREPRINDERILOR MICI ŞI MIJLOCII, COMERŢULUI ŞI MEDIULUI DE AFACERI  Agenţia pentru Implementarea proiectelor şi Programelor.
Status EUGA in cifre Ce reprezinta EUGA?
EVALUAREA IMPACTULUI ASUPRA MEDIULUI
EVOLUTIA SI IMPORTANTA CARDULUI DE CREDIT
MĂSURI DE INFORMARE ŞI PUBLICITATE
Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale AGENTIA DE PLATI SI INTERVENTIE PENTRU AGRICULTURA SISTEMUL DE ECOCONDIŢIONALITATE DIN ROMÂNIA Martie 2019.
TRANSACTIONAL BANKING
prin Banca Transilvania
Posibilităţi de garantare a creditelor acordate
PARTENER DE ÎNCREDERE PENTRU
POLITICA AGRICOLĂ COMUNĂ PREZENT ȘI VIITOR
Modele de succes: Plăţile electronice în Noua Europă
“Banca Profesiilor Liberale” -Solutii financiare pentru medici-
DEZVOLTARE ECONOMICA PRIN CAPITAL ROMANESC
Posibilităţi de garantare prin F.G.C.R.
Evolutia produsului si pietei de leasing din Romania
" Implicarea BCR in implementarea proiectelor finantate din fonduri europene din domeniul agriculturii si dezvoltarii rurale " RAMONA IVAN Director Executiv-
PARTENERIATUL CU BCR IN CADRUL PROIECTELOR FINANTATE DIN FONDURI EUROPENE
Instrumente financiare (IF)
Facilităţi fiscale şi modificarea Codului fiscal
DEZVOLTAREA INFRASTRUCTURII: Strategie si prognoze
Constituirea Biroului de Credit
Cod SIPOCA 109 Închidere proiect:
UNIUNEA NAŢIONALĂ A ORGANISMELOR
Robert C. Rekkers Director General, Banca Transilvania
2005 – ANUL IMM-urilor BANCA TRANSILVANIA Bucuresti, 22 martie 2005.
administrate de F.G.C.R. – IFN S.A.
PENSIILE PRIVATE, START 2007! IN PIATA FONDURILOR DE PENSII
POLITICA AGRICOLĂ COMUNĂ
Transcriere de prezentare:

F.G.C.R. I F N S.A.

FGCR-IFN S.A. OBIECT DE ACTIVITATE SURSE DE FINANŢARE PRODUSELE CARE POT FI GARANTATE Creditele destinate finanţării capitalului necesar fermierilor şi procesatorilor de produse agricole pentru realizarea producţiei. Factor de multiplicare de 1 la 5 faţă de sumele alocate. Garanţia se acordă în baza prevederilor Legii 329/2009 cu modificările şi completările ulterioare şi a Nomelor Metodologice de aplicare. Creditele acordate de instituţiile finanţatoare în cadrul Convenţiilor cadru-plafon de garantare încheiate de Fond cu aceasta, pe baza adeverinţelor emise de APIA beneficiarilor sprijinului alocat din bugetul european şi bugetul naţional (SAPS, PNDC, subvenţii pentru bunăstarea păsărilor şi porcilor, etc). Fondurile alocate de MADR în baza Legii 329/2009 şi fondurilor Phare; Finanţărilor acordate de instituţiile de credit beneficiarilor FEADR ai măsurilor : 121 - Modernizarea exploataţiilor agricole; 123 - Creşterea valorii adăugate a produselor agricole forestiere; 312 – Sprijin pentru crearea şi dezvoltarea de microîntreprinderi 313 – Încurajarea activităţilor turistice 322 – Renovarea, dezvoltarea satelor, îmbunătăţirea serviciilor de bază pentru economia şi populaţia rurală şi punerea în valoare a moştenirii rurale; 125 – Îmbunătăţirea şi dezvoltarea infrastructurii legate de dezvoltarea si adaptarea agriculturii si silviculturii; 1.) Fonduri din PNDR : 190 mil.euro pentru măsurile 121 şi 123 exclusiv schemele de ajutor de stat; 30 mil. Euro pentru măsurile 312, 313 şi schemele de ajutor de stat din măsura 123; 2.) Fondurile alocate de MADR în baza Legii 218/2005 Certificatele de depozit emise de depozitarii licenţiaţi de către MADR şi înregistrate în Registrul special al certificatelor de depozit gestionat de către Fond; Fondurile alocate de MADR în baza OUG 7/2009 si contribuţia depozitarilor GARANŢIA FONDULUI DIMINUEAZĂ EXPUNEREA DIN CREDITE DEOARECE ESTE : Irevocabilă şi necondiţionată, directă şi expresă; Plătibilă în 15 zile de la prima cerere scrisă a băncii Se acordă numai în completarea garanţiiilor clientului; Perioada de valabilitate a garanţiei poate fi cel mult egală cu durata creditului, plus o perioadă de până la 60 de zile calendaristice; Se reduce pro-rata pa măsura îndeplinirii obligaţiilor clientului.

Descrierea garanţiei Garanţia în prezent respectă prevederile legislaţiei comunitare privind condiţiile care exclud existenţa ajutorului de stat, respectiv: împrumutatul este, în principiu, capabil să obţină un credit în condiţii de piaţă de pe pieţele financiare fără intervenţia statului; beneficiarii privaţi ai finanţării nu se află in dificultate financiara, conform definiţiei “firmei in dificultate” menţionată în sectiunea 2.1 din Liniile directoare privind ajutorul de stat pentru salvarea şi restructurarea întreprinderilor aflate în dificultate, publicate în Jurnalul Oficial C244.01/10/2004; garanţia este legată de o tranzacţie financiară specifică, respectiv finanţarea acordată de o instituţie finanţatoare, de o suma fixă şi de o durată limitată; valoarea maximă a garanţiei este de 2,5 mil. euro; garanţia acoperă, în cazul beneficiarilor privaţi, maxim 80% din valoarea finanţării acordate beneficiarilor privaţi de către instituţiile finanţatoare

Parteneriat 29 bănci comerciale 90 depozitari ai seminţelor de consum licenţiaţi de MADR pentru emiterea de certificate de depozit în baza OUG 141/2002 fermieri procesatori de produse agricole beneficiarii fondurilor europene alocate României prin PNDR.

Avantajele utilizării garanţiei Fondului În cazul beneficiarilor: eliminarea principalei cauze de respingere a cererii de credit (lipsa garanţiilor) prin utilizarea garanţiei Fondului, în completarea garanţiilor proprii; diminuarea incertitudinii acordării creditului/scrisorii de garanţie; diminuarea costurilor adiţionale creditului/scrisorii de garanţie prin reducerea/eliminarea costurilor aferente garanţiilor imobiliare; optimizare, flexibilitate mai mare a finanţărilor solicitate băncilor, fără a prezenta garanţii proprii suplimentare; economie de timp de min. 7 zile faţă de utilizarea garanţiilor ipotecare.

Avantajele utilizării garanţiei Fondului În cazul băncilor comerciale : prin utilizarea garanţiilor F.G.C.R., instituţiile de credit sunt motivate să exploreze noi segmente de piaţă, să-şi pună lichidităţile în mişcare pentru proiecte care deşi viabile/bancabile, nu beneficiază de garanţiile necesare; împarţirea riscului de credit asumat, prin preluarea riscului de credit de către FGCR, prin garanţia irevocabilă şi necondiţionată, care este cea mai lichidă garanţie. Garanţia este plătibilă în 15 zile de la iniţierea procedurii juridice de către banca, faţă de durata îndelungată de executare a unei ipoteci; în cazul liniilor de credit, majorarea volumului creditelor deja acordate unui client solvabil, fără a i se solicita garanţii materiale suplimentare; obţinerea de noi credite simultan cu înregistrarea de creşteri ale portofoliilor băncilor comerciale, dar şi cu dezvoltarea de noi instrumente de creditare; eliminarea unora dintre neajunsurile băncilor comerciale determinate de imperfecţiunile procedurilor de executare a contractelor standard de garanţie(ipoteci, gajuri), care sunt costisitoare şi de durată.

Costul garanţiei în cazul beneficiarilor măsurilor 121 şi 123 (exclusiv schemele de ajutor de stat), comisionul/prima de garantare pentru anul 2012 este de 1.25% pe an, aplicat la valoarea garanţiei acordate; în cazul beneficiarilor privaţi comisionul/prima de garantare este cea aferentă ratingului acordat acestora de către băncile comerciale şi poate fi dupa caz intre 1,6% si 3,8% pe an, aplicat la valoarea garanţiei; în cazul beneficiarilor publici, comisionul de garantare în anul 2012 este de 0.05 %/lună în cazul scrisorilor de garanţie emise de Fond.

Scheme de garantare cu finanţare din PNDR Schema de garantare pentru agricultură Schema de garantare pentru IMM - uri Suma alocată FGCR – 30 mil. euro; Piaţa ţintă şi portofoliul de garanţii; - beneficiarii măsurii 312 - sprijin pentru crearea şi dezvoltarea de micro-întreprinderi; - beneficiarii măsurii 313 – încura-jarea activităţilor turistice; - beneficiarii măsurii 123 – schemele de ajutor de stat destinate “stimulării IMM-urilor care procesează produse agricole în vederea obţinerii unor produse alimentare” şi pentru “stimularea micro-întreprinderilor din domeniul procesării primare a produselor forestiere lemnoase şi nelemnoase”. Suma alocată FGCR – 190 mil. euro; Piaţa ţintă şi portofoliul de garanţii; - beneficiarii măsurii 121 – moderni-zarea exploataţiilor agricole; - beneficiarii măsurii 123 – creşterea valorii adăugate a producţiei agricole şi forestiere exclusiv schemele de ajutor de stat;

Stadiul garanţiilor acordate în baza schemelor de garantare GARANŢII ACORDATE LA DATA DE 19.09.2012 - Euro - MÃSURA SUMA ALOCATÃ NR. VALOARE % LOT 1 M 121 AGRICOL 107.111.000,00 371 125,120,179,15 116,81 M 123 AGRICOL 82.889.000,00 142 77,070,016,18 92,98 TOTAL schema de garantare pt. agricultura 190.000.000,00 513 202,190,195,33 106,42 LOT 2 M 123 NON AGRICOL 10.550.000,00 52 18,351,657,87 173,95 M 312 NON AGRICOL 9.910.000,00 251 18,234,909,52 184,01 M 313 NON AGRICOL 9.540.000,00 35 3,150,439,12 33,02 TOTAL schema de garantare pt. IMM-uri 30.000.000,00 338 39,737,006,51 132,46 TOTAL LOT 1+ LOT 2 220.000.000,00 851 241,927.201,84 109,97

Situaţia comparativă a garanţiilor acordate de FGCR Explicaţii Garanţii acordate 2011*) % Garanţii acordate 2012**) 2012/ 2011 Nr. Valoare garanţii - mil. lei - credite 1 2 3 4 6 7 8 9 9=6/2 1. Total, din care: 1.142 398,67 545,87 100 10.328 326,00 449,34 81,77 Producţie 902 81,47 138,36 20,4 10.198 91,85 154,37 28.2 112,74 Investiţii 240 317,20 407,51 79,6 130 234,15 294.97 71.8 73,82 din acestea beneficiari fonduri europene 202 302,74 370,90 95,4**) 112 225,28 279.67 96,2**) 74,41 2. Valoarea medie a unei garanţii/ credit, din care:   90.322 lei 153.392 lei 9.007 lei 15.137 lei  9,97 1.321.667 lei 1.697.958 lei 1.801.154 lei 2.269.000 lei 136,28  3. Procent mediu de garantare, din care: 73,03 72.55 58,88 59.50 77,84 79.38 *) din total garanţii pentru investiţii **) la data de 18.05.2012

Rezultate Activitatea de garantare a creditelor În cei 18 ani de activitate, au beneficiat de garanţia Fondului un număr de peste 70.000 de beneficiari prin acordarea de garanţii în valoare de circa 6 mld. lei pentru un volum al creditelor acordate sectorului agro-alimentar în valoare de 9,1 mld. lei.

Rezultate B.) Până în prezent un număr de 90 de depozitari au fost licenţiaţi de către MADR din care 30 au solicitat Fondului certificate de depozit iar din aceştia 15 au şi emis certificate pentru cantităţile de seminţe depozitate. Pe durata 2009-10 mai 2012, din capacitatea totală licenţiată s-au utilizat circa 4 mil. tone pentru emiterea certificatelor de depozit, reprezentând circa 25,49 % din total. În acelaşi timp pe baza certificatelor de depozit s-au acordat de către băncile comerciale credite în valoare de circa 150 mil. euro.

Instituţiile de credit cu care FGCR IFN S.A. are încheiate Convenţii de lucru 1. BANCA COMERCIALĂ ROMÂNĂ SA   2. BRD - GROUPE SOCIETE GENERALE SA    3. RAIFFEISEN BANK SA   4. CEC BANK SA    5. ROMANIAN INTERNATIONAL BANK SA   6. BANCA TRANSILVANIA SA   7. ATE BANK ROMÂNIA SA 8. PROCREDIT BANK SA 9. EXIMBANK SA 10.BANCA ROMÂNEASCĂ SA 11.VOLKSBANK ROMÂNIA SA 12.MKB ROMEXTERRA BANK SA 13.PIRAEUS BANK ROMÂNIA SA 14.BANCA MILLENNIUM SA 15. BANCA INTESA SANPAOLO S.A. 16.BANCA CARPATICA SA 17.OTP BANK SA 18.ALPHA BANK ROMÂNIA SA 19.BANCPOST S.A. 20.BANK LEUMI ROMÂNIA S.A. 21. CREDITE AGRICOLE BANK ROMÂNIA S.A. 22.GARANTI BANK S.A. 23.UNICREDIT ŢIRIAC BANK S.A. 24.BANCA COMERCIALA FEROVIARA S.A. 25. LIBRA BANK S.A. 26. CREDIT EUROPE BANK S.A. 27. PATRIA CREDIT IFN S.A. 28. BANCA ITALO-ROMENA S.A.*) 29. ING BANK S.A. *) *) În curs de negociere

Date de contact Str. Occidentului nr.5, sector 1, Bucuresti Tel. 021/312 54 03 021/312 54 63 021/312 54 64 021/312 54 65 0723 154 375 0723 154 376 0751 244 244 0751 244 245 FGCR – IFN SA Fax 021 / 312 54 05 021 / 312 54 14 021 / 312 54 19 e-mail: fgcr@upcmail.ro office@fgcr.ro www.fgcr.ro