Prezentarea se încărcă. Vă rugăm să așteptați

Prezentarea se încărcă. Vă rugăm să așteptați

Evolutia produsului si pietei de leasing din Romania

Prezentări similare


Prezentarea pe tema: "Evolutia produsului si pietei de leasing din Romania"— Transcriere de prezentare:

1 Evolutia produsului si pietei de leasing din Romania
Bucuresti, Romania, 20 Sept 2005 Dan E. Stoica

2 Evolutia produsului de leasing
Leasing-ul este o industrie mare si semnificativa Tari din toata lumea urmeaza in general secventele ciclului operatiunii de leasing “Proprietatea” legala apartine invariabil lessorului. Din punct de vedere al tratamentului fiscal si contabilitatii , “proprietatea” difera de la o tara la alta

3 Evolutia produsului de leasing
Cele 6 faze ale ciclului operatiunii de leasing sunt Inchiriere Leasing financiar simplu Leasing financiar creativ Leasing operational Produse noi Maturitate

4 Stadiul evolutiei produsului in Romania
Analizand cele 6 faze ale ciclului operatiunii de leasing, Romania se afla in prezent intre faza 5 – PRODUSE NOI – si faza 6 - MATURITATEA Faza 5 – PRODUSE NOI - se caracterizeaza prin : Leasing sintetic (imprumut off balance sheet) Venture leasing (un hibrid intre venture capital si leasing de echipamente ) Securitizare (transfer de portofoliu catre investitori prin diverse tipuri de entitati cu scop special)

5 Stadiul evolutiei produsului in Romania
Faza 6 – MATURITATE Fuziuni si achizitii / Consolidare / Firmele mari devin mai mari Aplatizarea penetrarii pietei Competitie intensa Marje mai reduse Accent pe valoare adaugata produsului Focus pe aliante / joint ventures

6 Companie de leasing independenta versus societate produs in cadrul Grupului Bancar Veneto Banca
Caracteristici ale accesului la finantare pentru o companie independenta: Limite de creditare Limite de expunere ALM (Raportul active/datorii) Adecvarea capitalurilor Lichiditate Sursa: IFC-Leasing in emerging markets

7 Companie de leasing independenta versus societate produs in cadrul Grupului Bancar Veneto Banca
Limite de creditare Ratia maxima datorii-capitaluri proprii sa fie de 10:1 Ratia de acoperire a cheltuielilor financiare sa nu fie mai mica decat 1.25:1 (venituri inainte de taxe si costuri financiare impartite la dobanzile la datorii) Datoria in valuta = 20% din datoria totala

8 Companie de leasing independenta versus societate produs in cadrul Grupului Bancar Veneto Banca
Limita de expunere Expunerea maxima pe o singura firma si filialele sale nu trebuie sa depaseasca, in mod normal, 15 % din capitalul subscris si varsat si surplusurile firmei de leasing (inclusiv imprumuturile de la actionari)

9 Companie de leasing independenta versus societate produs in cadrul Grupului Bancar Veneto Banca
ALM (Raportul active/datorii) Viata medie ponderata a portofoliului companiei trebuie sa fie mai mica decat viata medie ponderata a depozitelor si imprumuturilor sale Adecvarea capitalurilor Ratia capital-active risc ponderate sa nu depaseasca 8% Lichiditate Cerinta interna ca 20% din depozitele publice sa fie sub forma de lichiditate

10 Studiu de caz : ITALO ROMENA LEASING SA
Societate produs in cadrul unui grup bancar ITALO ROMENA LEASING SA - Societate produs in cadrul Grupului Bancar Veneto Banca din anul 2005 Definitie Caracteristici Structura operativa dupa achizitie

11 Studiu de caz : ITALO ROMENA LEASING SA
Premise Planul de dezvoltare regionala a Grupului Veneto Banca Exportul de model Grup Bancar de talie medie independent si integrat Filozofia parteneriatului institutional Banca – Intreprinzator Reguli de conformitate

12 Studiu de caz : ITALO ROMENA LEASING SA
Strategie Dezvoltare de retea comerciala ampla integrata Birocratie versus flexibilitate Catena decizionala,scurta sau lunga ? Cresterea si calitatea creditului Servicii complete Conceptul “One stop shop”

13 Studiu de caz : ITALO ROMENA LEASING SA
Este societatea produs solutia cea mai eficienta pentru o piata in curs de structurare ? Se pot integra entitati din piete in stadii diverse de dezvoltare ?

14 Concluzii Esenta achizitiei consta in : Similitudinea viziunilor
Corectitudinea in atingerea obiectivelor Compatibilitate si conformitate Transparenta Etica relatiei

15 Va multumesc !


Descărcați ppt "Evolutia produsului si pietei de leasing din Romania"

Prezentări similare


Publicitate de la Google