Cardul Electronic de Asigurări de Sănătate

Slides:



Advertisements
Prezentări similare
Managementul Calității în Sănătate
Advertisements

Miscari rectilinii si repaus
Buletin Informativ nr.12/21.01
Asistenta sociala Activitatea de asistenta sociala presupune verificarea informatiilor privind identitatea cetatenilor, veniturile si patrimoniul.
Privatizari in pietele europene: aspecte strategice, financiare si legale Bucuresti, 26 Martie 2013 In colaborare cu.
Registrul Potentialilor Contractori (RPC)
Regulamentul cu privire la promovarea etică a medicamentelor
Merita sa acordati 2 min. de lectura
Internet - notiuni generale
Educație financiară Internet banking.
LEGE nr. 336 din 21 decembrie 2018 privind aprobarea Programului pentru stimularea angajării tinerilor în sectoarele agricultură, acvacultură şi industria.
SUB LUPA COFACE INTERCREDIT
GoPro.net Managementul proceselor de business si al documentelor aferente Integrator: CG&GC IT SA Partener: GoPro Ltd. Islanda 12 Aprilie 2005.
Mecanismul de alertă în temeiul Directivei 2005/36/CE a Parlamentului European și a Consiliului.
Competența face diferența!
Management performant în administrația publică din Municipiul Vulcan
TOATE drepturile fundamentale pentru TOATE persoanele cu dizabilităţi!
Utilizarea funcţiei Istoric căutări
7 aprilie 2019 Ziua Mondială a Sănătăţii
prof. univ. dr. ing. Claudiu Vasile KIFOR ş.l. dr. ing. Lucian LOBONŢ
INFRASTRUCTURA DE ACCEPTARE A CARDURILOR 2006 SUB SEMNUL EMV!
Testul docimologic Conf. dr. Florin Frumos
Generalități despre fișiere
Publicitatea la medicamentele de uz uman eliberate pe bază de prescripţie medicală Dr. Nicolae Fotin.
Provocari si oportunitati in industria platilor
PACHETUL DE BAZĂ – MEDICINA DE FAMILIE
Banca Tiriac - Servicii la dispozitia detinatorilor de carduri si comerciantilor 1. Sistemul de plata al obligatiilor bugetare locale prin intermediul.
Primo B U PT Primo - sistem de informare de tip discovery, delivery care oferă acces rapid la resursele și serviciile documentare puse la dispoziție de.
PARTEA I UTILITARE DE SISTEM
LIBERA CIRCULAŢIE A MĂRFURILOR Eliminarea barierelor în calea comerţului Aplicarea principiului recunoaşterii reciproce Mirona Coropciuc Ministerul Integrării.
Simulare de examen Psihologie medicală
Simulare de examen Psihologie medicală
3D Secure Un standard care s-a impus cu autoritate în România,
Prof. univ. dr. DORIN MITRUŢ
Tendinţe în tehnologie şi design pe piaţa cardurilor
Servicii de Comert Electronic
Colaborarea stat – asigurători – cetățean, esențială pentru o gestionare eficientă a riscurilor catastrofale Aurel Badea Responsabilul Secțiunii Property.
DE CE OUTSOURCING? DE CE INFORM LYKOS?.
Dematerializarea documentelor administraţiei publice
Perspectivele implementarii SEPA in Romania
CONFERINTA in parteneriat cu SECTRA si
Operaţiunile cu instrumente de plată electronică în România
  GUVERNUL ROMÂNIEI MINISTERUL ÎNTREPRINDERILOR MICI ŞI MIJLOCII, COMERŢULUI ŞI MEDIULUI DE AFACERI  Agenţia pentru Implementarea proiectelor şi Programelor.
METODA PROIECTULUI.
EVALUAREA IMPACTULUI ASUPRA MEDIULUI
Instrumentele financiare derivate
UNIUNEA EUROPEANĂ Fondul Social European GUVERNUL ROMANIEI
EVOLUTIA SI IMPORTANTA CARDULUI DE CREDIT
MĂSURI DE INFORMARE ŞI PUBLICITATE
Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale AGENTIA DE PLATI SI INTERVENTIE PENTRU AGRICULTURA SISTEMUL DE ECOCONDIŢIONALITATE DIN ROMÂNIA Martie 2019.
✔ ✔ Intrebarea 1 Ce este procedura MyAlert ?
SME INTL Pachetul tranzactional SME INTL, contine: CONTURI CURENTE
Companii Sănătoase, cu angajați Sănătoși
SME FULL Pachetul tranzactional SME FULL, contine: CONTURI CURENTE
Solutii informatice integrate pentru sectorul auto
ESTE REINTERGRAREA ȘI RESOCIALIZAREA CONDAMNATELOR POSIBILĂ ÎN CONDIȚIILE ACTUALE? Prezentare pentru Conferința Internațională „Femeile și minorii în detenție:
Formularul 394 “Declaraţie informativă
powered by Lendrise Marketplace Inc.
Monitorizarea modului de creştere şi îngrijire a copilului cu părinţi plecaţi la muncă în străinătate.
Modele de succes: Plăţile electronice în Noua Europă
PRIMĂRIA COMUNEI SPINUS
Aspecte juridice referitoare la piata de retail
Facilităţi fiscale şi modificarea Codului fiscal
Radu Enache, Director General HP România 11/07/2011
Contractul de voluntariat
Aspecte legale ale recuperarii creantelor de la populatie
  Consultare publică cu privire la normele privind răspunderea producătorului pentru prejudiciul cauzat de un produs cu defect Constanta, 25 aprilie 2017.
Plata cu card online Rolul integratorului de eCommerce
Profesor coordonator: prof. ing. POP ȘTEFAN DAN
E-Sign Romania Solutii de securitate.
Transcriere de prezentare:

Cardul Electronic de Asigurări de Sănătate Sistemul Informatic pentru Cardul Electronic de Asigurări de Sănătate 7/26/2019

Agenda prezentarii A. Introducere CEAS 1. Obiectivele sistemului 2. Avantajele sistemului 3. Procese 4. Pregatirea lansarii sistemului 5. Informatii pentru asigurati B. Noutati specifice CEAS in fluxul de lucru – pentru furnizorul de servicii medicale

Cardul Electronic de Asigurari de Sanatate A. Introducere CEAS Cardul Electronic de Asigurari de Sanatate

1) Obiectivele sistemului - 1 Punerea in aplicare a unui sistem eficient de productie/planificare-personalizare-activare-utilizare-dezactivare si refacere a cardurilor de asigurari de sanatate si care sa ofere maximum de utilitate prin: Realizarea unei modalitati eficiente de coroborare a activitatilor de producere, personalizare si livrare, pe de o parte, activare si utilizare a cardurilor de catre populatie, pe de alta parte, in mod coerent, rapid, eficient Identificarea corelata a pacientilor si a furnizorilor de servicii de sanatate in situatia solicitarii de servicii de sanatate

1) Obiectivele sistemului - 2 Punerea in aplicare a unui sistem eficient de productie/planificare-personalizare-activare-utilizare-dezactivare si refacere a cardurilor de asigurari de sanatate si care sa ofere maximum de utilitate prin: Accesarea in siguranta si rapida a informatiilor medicale, la locul prestarii serviciilor de sanatate, in momentul cand este nevoie de aceste informatii pentru utilizatorii autorizati Asigurarea facilitatilor pentru anuntarea in timp util a pierderii, furtului, deteriorarii, sau imposibilitatii de a utiliza cardul CEAS si rezolvarea cu promptitudine a acestorsituatii prin dezactivarea imediata a cardului, planificarea si livrarea unui nou card in cel mai scurt timp, depistarea si eliminarea cauzei problemei

2) Avantajele sistemului - 1 Cresterea accesibilitatii, acceptabilitatii, eficientei, eficacitatii si echitatii serviciilor medicale oferite prin sistemul de asigurari sociale de sanatate Trecerea de la modalitatea de dovedire a calitatii de asigurat prin documente justificative, la modalitatea de dovedire a acestei calitati prin intermediul cardului CEAS Asigurarea trasabilitatii contactelor pacientilor cu furnizorii de servicii medicale prin identificarea corecta a asocierii dintre certificatul digital calificat al furnizorului de servicii medicale cu cardul cetateanului.

2) Avantajele sistemului - 2 Identificarea unica a pacientului care solicita servicii medicale identificarea pacientilor exclusiv pe baza unui cod de 20 de caractere (denumit CID), care se obtine unic si ireversibil din CNP Autentificarea pacientului prin intermediul cardului si al mecanismelor oferite de acesta, inclusiv prin codul PIN Accesul medicului la informatiile vitale ale pacientului in caz de urgenta Cardul contine date esentiale pentru abordarea medicala in cazuri de urgenta: grupa de sange, alergii, boli cronice, persoane de contact.

3) Procese – flux general - 1

3) Procese – generare carduri - 2 Se genereaza carduri pentru fiecare cetatean. Aceasta operatie se executa in transe : Sunt identificate persoanele asigurate pentru care se emit cardurile - proces numit « inrolare » persoane Se tiparesc cardurile – procesul de productie carduri Se personalizeaza cardurile in vederea distribuirii catre asigurati – proces de personalizare primara a cardurilor Initial cardurile contin informatii demografice despre cetatean, codul de asigurat (20 digiti) si un cod PIN standard

3) Procese – activare carduri - 3 Asiguratul va putea sa isi ridice CEAS-ul de la medicul de familie La prima prezentare la medicul de familie, pacientul este solicitat sa schimbe codul PIN implicit, dupa care cardul este activat Asiguratul va trebui sa isi dea accordul de inscriptionare a datelor medicale proprii pe CEAS (grupa sanguina si Rh-ul, bolile cu risc vital, bolile cronice, accordul pentru statutul de donator de organe) Pentru a beneficia de servicii medicale decontate prin FNUASS, asiguratul va trebui sa isi prezinte CEAS-ul si sa foloseasca codul PIN al CEAS-ului

3) Procese – inscriptionare carduri - 4 Medicii de familie completeaza informatiile de pe card cu datele medicale vitale ale pacientului, in prezenta acestuia. La efectuarea acestei operatii, pacientul modifica codul PIN si primeste cardul, pe care apoi il va pastra permanent asupra sa. Inscrierea datelor pe card se face cu acordul pacientului, fiind prevazuta completarea de catre acesta a unor declaratii, care sunt arhivate apoi in sistem

3) Procese – validare servicii medicale - 5 La solicitarea unui serviciu medical de catre un asigurat, acesta prezinta cardul electronic de sanatate, cu ajutorul caruia se identifica in sistem prin tastarea codului PIN. Cardul pacientului este asociat cu certificatul digital securizat al medicului, conditie obligatorie pentru recunoasterea serviciului medical efectuat

4) Pregatirea lansarii sistemului Cititoarele/scriitoarele de carduri trebuie achizitionate de furnizorii de servicii medicale si farmaceutice. Cititoarele sunt personalizate pentru a corespunde cu cerintele de securitate si gestiune a acestora in sistemul CEAS.

5) Informatii pentru asigurati In caz de pierdere/furt/deteriorare – procese speciale Exista proceduri speciale pentru cazurile de declarare a pierderii cardului, refuzare a utilizarii cardului de catre pacient, inexistenta cardului la un pacient pentru care acesta a fost deja eliberat In situatii de urgenta, serviciile de urgenta pot citi cardul pacientului folosind dispozitive speciale, care nu necesita introducerea codului PIN

B. Noutati specifice CEAS in fluxul de lucru – pentru furnizorul de servicii medicale

1) Adaugare pacient cu eCard [1] Utilizatorul acceseaza meniul Fisier/Pacient si apasa butonul Citeste eCard ? Pentru pacienti care nu exista in baza de date, SIUI-MF, va afisa un mesaj de atentionare si de confirmare pentru adaugare pacient [3] Dupa salvarea datelor SIUI-MF va filtra automat persoana nou introdusa si o va afisa in fereastra Pacienti. [2] SIUI-MF deschide fereastra Adaugare Pacient. Utilizatorul introduce CNP si apasa tasta Accepta.

2) Editare date - pacient cu eCard [1] Utilizatorul acceseaza meniul Fisier/Pacienti si apasa butonul Citeste eCard ? SIUI-MF va afisa datele pacientului in lista Pacienti. Utilizatorul apsasa butonul Modifica [2] SIUI-MF va afisa fereastra modificare date pacient. Utilizatorul apasa butonul Citeste eCard? [3] SIUI-MF, va afisa fereastra cu Editare detalii card asigurat. Utilizatorul, bifeaza casutele iar selectoarele din dreptul casutelor se vor activa pentru a putea fi editate. Utilizatorul apasa butonul Salveaza

3) Date incorecte - pacient cu eCard [1] Utilizatorul acceseaza meniul Fisier/Pacienti si apasa butonul Citeste eCard ? SIUI-MF va afisa datele pacientului in lista Pacienti. Utilizatorul apsasa butonul Modifica. Din fereastra Modificare pacient, Utilizatorul apasa butonul Citeste eCard ? . [2] Utilizatorul apasa butonul Date incorecte. [3] In fereastra Date incorecte, utilizatorul va completa denumirea datelor incorecte si versiunea corecta a acestora. Utilizatorul apasa butonul Accepta

4) Adaugare serviciu - pacient cu eCard [1] Utilizatorul acceseaza meniul Fisier/Servicii si apasa pe butonul Adauga. [2] Utilizatorul apasa butonul Citeste eCard ? SIUI-MF va filtra datele in selector si va afisa persoana aferenta Cardului electronic de Sanatate al asiguratului. [4] Utilizatorul adauga datele obligatorii si apasa butonul Accepta [3] Utilizatorul apasa butonul Selecteaza. SIUI-MF va deschide fereastra de adaugare Servicii

5) Adaugare reteta tipizata - pacient cu eCard [1] Utilizatorul acceseaza meniul Fisier/Retete si apasa pe butonul Adauga reteta tipizata. [2] Utilizatorul apasa butonul Citeste eCard ? SIUI-MF va filtra datele in selector si va afisa persoana aferenta Cardului electronic de Sanatate al asiguratului. Utilizatorul apasa butonul Selecteaza. SIUI-MF va deschide fereastra Adauga reteta tipizata. Utilizatorul completeaza datele obligatorii si apasa butonul Accepta.

6) Adaugare reteta electronica - pacient cu eCard [1] Utilizatorul acceseaza meniul Fisier/Retete si apasa pe butonul Adauga reteta electronica. [2] Utilizatorul apasa butonul Citeste eCard ? SIUI-MF va filtra datele in selector si va afisa persoana aferenta Cardului electronic de Sanatate al asiguratului. Utilizatorul apasa butonul Selecteaza. SIUI-MF va deschide fereastra Adauga reteta electronica. Utilizatorul completeaza datele obligatorii si apasa butonul Accepta.

7) Adaugare certificat medical - pacient cu eCard [1] Utilizatorul acceseaza meniul Fisier/Certificate medicale si apasa pe butonul Adauga. SIUI-MF va deschide selectorul de pacienti.Utilizatorul apasa butonul Citeste eCard?. SIUI-MF va filtra datele si va afisa persoana de pe Card.Utilizatorul apasa butonul Selecteaza. [2] SIUI-MF va deschide fereastra de adaugare Certificat medical. Utilizatorul va completa datele obligatorii si va apasa butonul Accepta.

8) Adaugare bilet de trimitere paraclinic - pacient cu eCard [1] Utilizatorul acceseaza meniul Bilete de trimitere si apasa pe butonul Adauga Bilet de trimitere laborator. SIUI-MF va deschide selectorul de pacienti.Utilizatorul apasa butonul Citeste eCard?. SIUI-MF va filtra datele si va afisa persoana de pe Card.Utilizatorul apasa butonul Selecteaza. [2] SIUI-MF va deschide fereastra de adaugare Adauga bilet de trimitere laborator. Utilizatorul va completa datele obligatorii si va apasa butonul Accepta.

9) Adaugare bilet de trimitere specialist - pacient cu eCard [1] Utilizatorul acceseaza meniul Bilete de trimitere si apasa pe butonul Adauga Bilet de trimitere specialist. SIUI-MF va deschide selectorul de pacienti. Utilizatorul apasa butonul Citeste eCard?. SIUI-MF va filtra datele si va afisa persoana de pe Card.Utilizatorul apasa butonul Selecteaza. [2] SIUI-MF va deschide fereastra de adaugare Adauga bilet de trimitere specialist. Utilizatorul va completa datele obligatorii si va apasa butonul Accepta.

Va multumim!