Reorganizarea judiciară, între mit și realitate

Slides:



Advertisements
Prezentări similare
Buletin Informativ nr.12/21.01
Advertisements

Privatizari in pietele europene: aspecte strategice, financiare si legale Bucuresti, 26 Martie 2013 In colaborare cu.
PRINCIPALELE REGLEMENTĂRI
Programul Operaţional Regional
Regulamentul cu privire la promovarea etică a medicamentelor
Sistemul de pensii facultative - oportunitati si provocari 2008
Nina Dosca Director Direcție generală supraveghere valori mobiliare
Modificarea şi completarea unor acte normative - OUG nr.114/2018
INSOLVENTA SOLUTIE SAU DEZASTRU?
Modificare nomenclator obligații Declarația 100
Publicitatea in cadrul societatii S.C.CLADI S.R.L
LEGE nr. 336 din 21 decembrie 2018 privind aprobarea Programului pentru stimularea angajării tinerilor în sectoarele agricultură, acvacultură şi industria.
Cadru legislativ Fondurile deschise de investitii
Masuri de sprijinire a contribuabililor aflati in dificultate financiara Temei legal: * Art.VIII si art. XI din OG 30/2011 pentru.
Comisia Naţională a Pieţei Financiare
Mecanismul de alertă în temeiul Directivei 2005/36/CE a Parlamentului European și a Consiliului.
Competența face diferența!
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor
1 1.
completări şi modificări aferente drepturilor acţionarilor:
„Cum facem sa nu ni se intample noua?...“!
Activitatea Serviciului Informatizare-Comunicaţii în anul 2004
Analiza arieratelor. Măsuri propuse
MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
COMISIA NAŢIONALĂ A PIEŢEI FINANCIARE
Prezentare de D-na. Veronica Toncea
Codul de guvernare corporativă
Testul docimologic Conf. dr. Florin Frumos
<Solutii de recuperare a creantelor comerciale>
Banca Tiriac - Servicii la dispozitia detinatorilor de carduri si comerciantilor 1. Sistemul de plata al obligatiilor bugetare locale prin intermediul.
TAIEX Ana Maria DOBRE Chişinău, Mai 2012
Despre sistemul TVA la încasare începând cu data de
Unităţi de învăţământ Calendarul activităților specifice pentru stabilirea cifrei de școlarizare
Corina Necula Director Direcția Monitorizare Investigare
Riscuri operationale - definitie
Standardele Internaţionale de Contabilitate (IAS)
TIPURI DE CERERI SI SCRISORI
Servicii de Comert Electronic
Bilanţ Absorbţia fondurilor structurale și de coeziunie
Operațiuni de încasări și plăți în numerar
Comisia Naţională a Valorilor Mobiliare - Romania -
Alocațiile copiilor în anul 2019
Operaţiunile cu instrumente de plată electronică în România
  GUVERNUL ROMÂNIEI MINISTERUL ÎNTREPRINDERILOR MICI ŞI MIJLOCII, COMERŢULUI ŞI MEDIULUI DE AFACERI  Agenţia pentru Implementarea proiectelor şi Programelor.
domeniul construcțiilor
EVALUAREA IMPACTULUI ASUPRA MEDIULUI
Instrumentele financiare derivate
Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale AGENTIA DE PLATI SI INTERVENTIE PENTRU AGRICULTURA SISTEMUL DE ECOCONDIŢIONALITATE DIN ROMÂNIA Martie 2019.
prin Banca Transilvania
Formularul 394 “Declaraţie informativă
POLITICA AGRICOLĂ COMUNĂ PREZENT ȘI VIITOR
Buletin Informativ nr.43/05.07
Plafoane majorate pentru popriri conturi
PRIMĂRIA COMUNEI SPINUS
Tema 4. Tipurile de strategii ale întreprinderii.
Posibilităţi de garantare prin F.G.C.R.
Evolutia produsului si pietei de leasing din Romania
DELIA COMŞA - Inspector de muncă ITM Sibiu
Facilităţi fiscale şi modificarea Codului fiscal
Mandatul ad-hoc si concordatul preventiv
Contractul de voluntariat
Aspecte legale ale recuperarii creantelor de la populatie
Formularul 097“Notificare privind aplicarea / încetarea aplicării sistemului TVA la încasare“ 2015.
Cod SIPOCA 109 Închidere proiect:
Sistemul de pensii facultative Oportunitati si provocari 2008
Buletin Informativ nr.55/22.08
Relațiile de muncă se schimbă. Cât de repede se schimbă legislația?
Buletin Informativ nr.48/22.07
administrate de F.G.C.R. – IFN S.A.
Despre radierea din sistemul TVA la încasare
Transcriere de prezentare:

Reorganizarea judiciară, între mit și realitate Data: 19 februarie 2015 Autor: Dorin Petcu, Partener al TZA Insolvență S.P.R.L Notă: Prezentul material este confidenţial, iar drepturile de proprietate intelectuală asupra acestuia aparţin TZA Insolvenţă SPRL. Folosirea sa, în tot sau în parte, de către orice persoană este permisă numai cu acordul scris al TZA Insolvenţă SPRL. Acest material are scop pur informativ şi nu conţine consultaţii în materia insolvenţei sau de altă natură cu privire la aspectele pe care le semnalează, care se vor solicita conform fiecărei probleme în parte.

Cuprins Scurtă prezentare a conceptului de reorganizare Ciclul de viață al planului de reorganizare Întocmire Aprobare Confirmare Executare și Închidere Concluzii

Scurtă Prezentare a conceptului de reorganizare

Scurtă prezentare a conceptului de reorganizare (1) Ce este restructurarea? Un proces de remediere Acțiunea de a schimba structura unui lucru organizat, de a organiza pe baze noi Un proces de sine stătător, o etapă firească în viața unui agent economic Tipuri de restructurare Operațională – modificarea structurală internă a agentului economic Financiară – schimbarea structurii de finanțare a activității Corporativă – schimbarea structurii acționariatului și de capital

Scurtă prezentare a conceptului de reorganizare (2) Când este necesară reorganizarea judiciară? Restructurarea financiară este imperativă Acordul amiabil al creditorilor nu este posibil Reorganizarea judiciară: Procedura ce se aplică debitorului în insolvență în vederea achitării datoriilor acestuia conform programului de plată al creanțelor Planul de reorganizare: Restructurarea operațională și/sau financiară a debitorului Restructurarea corporativă prin modificarea structurii de capital social Restrângerea activității prin lichidarea parțială sau totală a activului din averea debitorului

Ciclul de viață al planului de reorganizare

Ciclul de viață al planului de reorganizare (1) Întocmirea planului de reorganizare: Debitorul care contestă starea de insolvență își păstrează dreptul de a depune un plan de reorganizare Contingentarea perioadei de observație la 12 luni Termenul limită de depunere este de 30 de zile de la data publicării tabloului definitiv de creanțe în Buletinul Procedurilor de Insolvență Obligația debitorului/administratorului judiciar de a furniza informațiile și documentele necesare redactării unui plan de reorganizare creditorului/creditorilor care dețin cel puțin 20% din creanțe Conținutul planului: prevederile noii legi rămân generale și orientative, atât ca structură, cât și din perspectiva măsurilor propuse prin plan

Ciclul de viață al planului de reorganizare (2) Ce nu prevede Legea 85/2014 în ceea ce privește elemente obligatorii care sa fie prezentate prin planul de reorganizare (art. 133) Analiza financiară pe tipuri și/sau grupe de activități economice Segmentarea și analizarea costurilor ca directe și indirecte, respectiv fixe și variabile Determinarea și analiza senzitivității pragului de rentabilitate și a fluxurilor de numerar (inclusiv clarificarea ipotezelor de calcul) Analiza impactului fiscal al remiterii de datorie, pentru creanțele care vor fi plătite parțial prin programul de plăți sau nu vor fi plătite deloc Aspectul fezabilității planului de reorganizare rămâne un element de oportunitate, lăsat la latitudinea creditorilor prin vot

Ciclul de viață al planului de reorganizare (3) Aprobarea planului de reorganizare: Planul de reorganizare se comunică electronic debitorului și comitetului creditorilor și se depune, împreună cu anexe, la grefa tribunalului și la registrul unde este înregistrat debitorul Categoria creditorilor indispensabili: Nuanțarea definiției în sensul ca aceștia nu pot fi înlocuiți în aceleași condiții financiare Confirmarea listei depuse de debitor (art.67 alin.1) se face de administratorul judiciar prin raport (art.97) Votul este cu majoritatea din voturile exprimate pe categorii de creditori Introducerea pragului minim al creanțelor care acceptă planul de reorganizare, respectiv 30% din totalul creanțelor

Ciclul de viață al planului de reorganizare (4) Confirmarea planului de reorganizare: Judecătorul sindic certifică legalitatea deciziei adunării creditorilor de aprobare a planului de reorganizare, dar și viabilitatea acestuia în conformitate cu art. 133 din lege Opțiunea consultării unui specialist cu privire la posibilitatea realizării planului Modificarea planului: Se poate modifica inclusiv durata, fără a depăși 4 ani Votarea modificării se face pe baza creanțelor în sold la data votului, în aceleași condiții ca și votarea planului de reorganizare Modificarea este supusă confirmării judecătorului sindic Nu se specifică ce poate fi modificat în afară de durată sau, cel puțin, ce nu poate fi modificat în nicio circumstanță

Ciclul de viață al planului de reorganizare (5) Executarea planului de reorganizare: Tratamentul creanțelor curente Nu este clarificat tratamentul impactului fiscal al aprobării planului Restaurarea creanțelor din tabloul definitiv în situația trecerii la faliment Închiderea procedurii de reorganizare: Plata integrală a creanțelor prevăzute în programul de plăți și a creanțelor curente Intrarea în faliment

Concluzii

Concluzii Restructurarea este o etapă firească în viața unei companii Restructurarea amiabilă reprezintă acordul părților Reorganizarea judiciară sub protecția legii insolvenței este un instrument de protecție al debitorului și de satisfacere a creanțelor creditorilor împotriva acestuia într-o procedură concursuală Transparența procedurii prin obligația publicării actelor de procedură și reglementarea mai clară a comunicărilor între participanții la procedură Un plus de echilibru între drepturile și obligațiile participanților la procedură Rămân aspecte care vor fi clarificate doar prin practica viitoare a instanțelor de judecată

Vă mulţumim!