Asociației „Moldova Apă-Canal”

Slides:



Advertisements
Prezentări similare
Şcoala Gimnazială Nr. 7 "Sfânta Maria" Timişoara-România
Advertisements

GHID ELECTRONIC INTERACTIV DE EXPRIMARE CORECTĂ ÎN LIMBA ROMÂNĂ
Curtea Supremă a Republicii Croația
Miscari rectilinii si repaus
Acte juridice normative
SCOPUL CURSULUI Elaborarea documentelor stiintifice
Conferința „Fundamentarea politicilor publice de investiţii în contextul modernizării administraţiei publice” Conferinţa de final a proiectului.
Propunere dezbateri la nivelul sistemului de învățământ
Intra in „Patul lui Procust” un proiect modern de master de cercetare?
COMENIUS REGIO “4S-Say Short Simply Sport”
INSTRUCȚIUNEA PRIVIND MANAGEMENTUL TEMELOR PENTRU ACASĂ ÎN ÎNVĂȚĂMÂNTUL PRIMAR, GIMNAZIAL ȘI LICEAL V.TONU,șefa DÎHâncești.
PROIECTUL EUROPEAN “ENDURANCE”
CONSFĂTUIREA PROFESORILOR DE LIMBA ȘI LITERATURA ENGLEZĂ
ŞCOALA GIMNAZIALĂ „MIHAI VITEAZUL”
Competența face diferența!
PENTRU MEMBRII ASOCIAȚIEI „MOLDOVA APĂ-CANAL”
Transmiterea veştilor proaste
Atelier tematic Liceul teoretic "Mihai Eminescu“ Cluj,
SESIUNEA ANUALĂ DE COMUNICĂRI ŞTIINŢIFICE A STUDENŢILOR NORDTech 2019
Materiale electrotehnice noi
PROIECTUL Profesor: Babusca Tatiana
TOATE drepturile fundamentale pentru TOATE persoanele cu dizabilităţi!
PENTRU MEMBRII ASOCIAȚIEI „MOLDOVA APĂ-CANAL”
Titlul proiectului: Integrarea instrumentelor IT în predare – calea de a aduce elevii înapoi la şcoală Programul Erasmus+ Acţiunea Cheie 1 – Proiect.
MINISTERUL MUNCII, FAMILIEI ŞI PROTECŢIEI SOCIALE
prof. univ. dr. ing. Claudiu Vasile KIFOR ş.l. dr. ing. Lucian LOBONŢ
REFLECȚIA PEDAGOGICĂ Cunoașterea în afara reflecției e greu de imaginat, deoarece actul cunoașterii nu poate fi descris doar ca informație privită izolat.
PROGRAM DE FORMARE ACADEMICA I.
Testul docimologic Conf. dr. Florin Frumos
MODULUL III: NOILE TEHNOLOGII SI OPTIMIZAREA LOR IN EDUCATIE
Eveniment de lansare proiect Activitati si rezultate
PROIECTUL EDUCAŢIONAL
PARTEA I UTILITARE DE SISTEM
ERASMUS CLUJ-NAPOCA 25 martie 2014.
Profilul psihologic-pilonul planificării şi dezvoltării carierei elevului PROF. PĂTRĂŞCOIU ANA-MARIA, ŞCOALA CONSTANTIN SĂVOIU; TG-JIU; GORJ.
4.(Re)proiectarea propriu-zisă
Prioritățile MECC privind dezvoltarea curriculară în învățămîntul general Valentin CRUDU, șef Direcție Învățământ general.
Invatarea centrata pe elev
LICEUL TEORETIC ,,LUCIAN BLAGA” CLUJ-NAPOCA Raportul Comisiei de Evaluare şi Asigurare a Calităţii AN ŞCOLAR
UNIVERSITATEA DE STAT DIN MOLDOVA Facultatea de ……………..
Informatica in economie
Conferinta internationala “Intarirea Legitimitatii”
PREVENIRE CORUPȚIE ÎN EDUCAȚIE
CONFERINTA in parteneriat cu SECTRA si
METODA PROIECTULUI.
MOBILITĂŢI INDIVIDUALE DE FORMARE CONTINUĂ
concepte si instrumente de lucru e-Learning si software educational
Fă parte din Agricultura Susținută de Comunitate!
UNIUNEA EUROPEANĂ Fondul Social European GUVERNUL ROMANIEI
STRATEGIA DE LA LISABONA
MĂSURI DE INFORMARE ŞI PUBLICITATE
Sisteme de calcul în timp real
Prof. Mihaela Apetroae – I.S.J. Iaşi
Cursul 7: Memorarea şi managementul informațiilor economice
Apa Prod S.A. Deva Calitatea rezidă în oameni și în managementul pe care ei îl fac. *** Sistemul Integrat de Management Calitate – Mediu – SSM.
PROIECT LEONARDO DA VINCI
Oleg VEREJAN, Preşedintele Asociaţiei de Actuariat din Moldova
PREZENT! Stimularea participării la formarea continuă a angajatilor aflati în situatie de risc pe piata muncii – informare, constientizare si acces la.
COMISIA NAŢIONALĂ PENTRU POPULAŢIE ŞI DEZVOLTARE
Suportul statisticii în societatea civilă
Scoala Gimnaziala “Alexandru Ivasiuc” REZULTATE EVALUARE NATIONALA
Prof. Irina Prodan – I.S.J. Iaşi
MINISTERUL EDUCATIEI, CERCETARII SI TINERETULUI
Susţinerea reformării Sistemului Instituţiilor Penitenciare şi a Reformei Penale în Republica Moldova (2011)
Facultatea de ………………………………………
LICEUL TEORETIC ,,LUCIAN BLAGA” CLUJ – NAPOCA RAPORTUL COMISIEI INTERNE DE EVALUARE ŞI ASIGURARE A CALITĂŢII ANUL ŞCOLAR 2010 – 2011.
PORTOFOLIUL PROFESORULUI METODIST
Metodologia elaborării proiectelor de intervenţie
Ghid de utilizare în siguranță a Internetului
Instrumentar de formare privind APE 4. Evaluarea nevoilor
Transcriere de prezentare:

Asociației „Moldova Apă-Canal” Institutul de Formare Continuă în domeniul Alimentării cu Apă și Canalizare pentru membrii Asociației „Moldova Apă-Canal”   ZIUA 2 METODOLOGIA ELABORĂRII STRUCTURIICURRICULEI/ SUPORTULUI DE CURS Formator: Butnaru Veronica

Obiectivele sesiunii: descrierea regulilor de elaborare a structurii modulului pe exemplele Modulelor adresate secțiilor abonați. alegerea temei şi obiectivelor modulului. descrierea regulilor de elaborare a structurii curriculei. identificarea regulilor de elaborare a scriptului modulului. 11/07/2019

Modul Sesiune Obiective Concept Curricula Scriptul Expertul Expertiza Cuvintele cheie : Modul Sesiune Obiective Concept Curricula Scriptul Expertul Expertiza 11/07/2019

PROFESORUL - EXPERT PROFESORUL – DUBLU EXPERT Profesorul – proiectează / implementează / evaluează Expertiză în domeniu Expertiză didactică 11.07.2019

Regulili de elaborare a structurii modulului Regula 1. Pregătirea setului de documente de bază, necesare pentru elaborarea Modulului. Regula 2. Valorificarea bibliografiei relevante pentru identificarea sesiunilor modulului. Regula 3. Identificarea Sesiunilor pentru fiecare Modul în parte. Regula 4. Stabilirea pentru fiecare sesiune a obiectivelor specifice. Regula 5. Identificarea pentru fiecare sesiune a modulului cuvintele cheie. Regula 6. Elaborarea părții teoretice a fiecărei sesiuni. Regula 7. Elaborarea părţii practice a fiecărei sesiuni. Regula 8. Identificarea din partea teoretică şi practică a exercițiilor practice . Regula 9. Identificarea din partea teoretică şi practică a sesiunii întrebărille pentru auto-evaluare. Regula 10. Prezentarea pentru fiecare sesiune a modulului referinţe bibliografice . GIZ

Elaborarea corectă a Obiectivelor Sesiunilor Obiectivele reprezintă intenţionalităţi ale procesului instructiv-educativ care indică schimbări ce urmează să se producă în conştiinţa şi conduita individuală. Cunoaştere (terminologie, date, termeni, clasificări, criterii, metode, principii și legi, teorii) Verbe specifice: a defini, a recunoaşte, a distinge, a identifica, a enumera, a numi, a reproduce, a alege, a formula.

Elaborarea corectă a Obiectivelor Sesiunilor Obiectivele reprezintă intenţionalităţi ale procesului instructiv-educativ care indică schimbări ce urmează să se producă în conştiinţa şi conduita individuală: Cunoaştere 2. Înţelegere 3. Aplicare 4.Analiza 5. Sinteza 6. Evaluarea

Elaborarea corectă a Obiectivelor Sesiunilor Cunoaştere (terminologie, date, termeni, clasificări, criterii, metode, principii și legi, teorii) Verbe specifice: a defini, a recunoaşte, a distinge, a identifica, a enumera, a numi, a reproduce, a alege, a formula.

Elaborarea corectă a Obiectivelor Sesiunilor 2. Înţelegere (capacitatea de a raporta noile cunoştinţe la cunoştinţele anterioare prin: - transpunere – interpretare - extrapolare) Verbe specifice: a tranforma, a ilustra, a redefini, a interpreta, a reorganiza, a explica, a demonstra, a extinde, a extrapola, a estima, a determina, a distinge, a generaliza, a parafraza, a rescrie, a rezuma

Elaborarea corectă a Obiectivelor Sesiunilor 3. Aplicare a noilor cunoştinţe Verbe specifice: a aplica, a generaliza, a utiliza, a alege, a clasifica, a restructura, a schimba, a demonstra, a descoperi, a manipula, a modifica, a prezenta, a folosi

Elaborarea corectă a Obiectivelor Sesiunilor 4.Analiza pentru căutarea elementelor, relaţiilor, principiilor de organizare Verbe specifice: a distinge, a identifica, a recunoaşte, a analiza, a compara, a deduce, a detecta, a diferenţia, a ilustra, a alege, a separa, a dirija

Elaborarea corectă a Obiectivelor Sesiunilor 5. Sinteza (crearea unei opere personale, elaborarea unui plan de acţiune, derivarea unor relaţii abstracte dintr-un ansamblu) Verbe specifice: a scrie, a relata, a produce, a proiecta, a planifica, a propune, a deriva, a formula, a sintetiza, a aborda pe categorii, a combina, a compune, a imagina, a explica, a modifica, a organiza, a rezuma, a rescrie.

Elaborarea corectă a Obiectivelor Sesiunilor 6. Evaluarea (critică internă – în interiorul unei lucrări, critică externă – valoarea unui proces care e mijloc relevant pentru un scop). Verbe specifice: a judeca, a argumenta, a valida, a decide, a evalua, a compara, a contrasta, a standardiza, a aprecia, a descrie, a justifica, a interpreta

Condiţii de tehno-redactare a Conţinutului Sesiunilor Modulului Introducere Introducere, Introducere, Introducere, Introducere, Introducere, Introducere, Introducere, Introducere, Introducere, Introducere, Descrierea teoretică şi analitică (practică) Text, text, text, text, text, text, text, text, text, text, text, text, text, text, text, text, text, text, text, text, text, text, , text, text, text, text, text, text, text, text, Concluzii şi recomandări:

Condiţii de tehno-redactare a Conţinutului Sesiunilor Modulului Introducere Se descrie actualitatea, se definesc conceptele esenţiale şi mai puţin uzuale, se menţionează importanţa teoretică şi valoarea aplicativă a sesiunii.

Condiţii de tehno-redactare a Conţinutului Sesiunilor Modulului Descrierea teoretică şi analitică (practică) Analiza teoretico-metodologică din domeniul care este prezentat în sesiune. „Nimeni nu trebuie să cunoască mai bine decât voi tot ceea ce s-a spus despre acel subiect”

Condiţii de tehno-redactare a Conţinutului Sesiunilor Modulului Concluzii şi recomandări se recomandă ca de a fi prezentate concluziile identificate în urma realizării cercetării şi recomandările formulate. Concluziile şi recomandările trebuie să fie relevante, să vină ca urmare a analizei arătate în lucrare şi să fie însoţite de argumente pertinente.

Condiţii de tehno-redactare a Conţinutului Sesiunilor Modulului Referinţele bibliografice vor conţine resursele bibliografice folosite pentru fiecare sesiune în parte. Lista cu referinţe bibliografice trebuie să fi repartizate după: Acte normative (legile Republicii Moldova, hotărârile Guvernului Republicii Moldova, regulamente, materiale instructive); Manuale, monografii, broşuri; Articole din ediţii periodice (reviste, culegeri de articole etc.). Site-ografia Standarde Documente interne etc.

Condiţii de tehno-redactare a Conţinutului Sesiunilor Modulului Anexele pot conţine tabele, grafice, figuri, scheme, documente financiare completate etc. ! Tabelul, grafice, figuri ce ocupă mai mult de 2/3 din pagină se plasează la Anexe.

Descrierea regulilor de elaborare a structurii curriculei Curricula (curriculum) = cursă, alergare, traseu este un proiect educativ care defineşte: obiectivele unei acţiuni educative, căile, mijloacele şi activităţile utilizate pentru realizarea finalităţilor, metode şi instrumente de evaluare.

Descrierea regulilor de elaborare a structurii curriculei Curricula (curriculum) = cursă, alergare, traseu este un proiect educativ care defineşte: obiectivele unei acţiuni educative, căile, mijloacele şi activităţile utilizate pentru realizarea finalităţilor, metode şi instrumente de evaluare.

Descrierea regulilor de elaborare a structurii curriculei Obiective Cuvinte cheie Durata sesiunii Metodologia Exerciții practice Auto-evaluarea Materialele distributive Referinţe bibliografice (materiale de referinţă) Logistica

Descrierea regulilor de elaborare a scriptului (scenariul didactic) Scriptul, proiectarea lecţiei, scenariul didactic - activitate obligatorie pentru formatori, reprezintă expresia pregătirii responsabile a formatorului pentru activitatea instructiv- educativă.

Descrierea regulilor de elaborare a scriptului (scenariul didactic) Elaborarea scriptului (scenariului didactic) este un act de creaţie didactică, în măsura în care nu se cade în capcana unor formalisme şi rigori excesive. Elaborarea scriptului (scenariului didactic) ajută la selectarea, prelucrarea şi adecvarea conţinutului în timpul stabilit şi ajută la stabilirea metodelor/ materialelor necesare.

Bibliografie Knowles, Malcolm S. (1980) The Modern Practice of Adult Education;  From Andragogy to Pedagogy. Englewood Cliffs, NJ: Cambridge Adult Education Merriam, Sharan B. and Rosemary S. Caffarella. (1999) Learning in Adulthood: A Comprehensive Guide. San Francisco: Jossey Bass. Coetzee, M. (2002) Short course in Skills Development Facilitation. Pretoria: University of South Africa. Gough, Jacqui (1996), developing learning materials, Institute of Personnel and Development Sloman, Martyn (1994) A Handbook for Training Strategy - England: Grower publishing Limited Tiberius, R.G. (1990) Small Group Teaching: A Trouble‐Shooting Guide, Toronto, OISE Press and the Ontario Institute for Studies in Education. Gibbs, Graham (1992), Teaching More Students: Discussion with More Students, Oxford Brookes University, Oxford Centre for Staff.