Aboradrea curriculara a disciplinei Consiliere si Orientare invatamantul profesional de 3 ani SIMONA LUCA   Consilier școlar în cadrul CMBARE, la Colegiul.

Slides:



Advertisements
Prezentări similare
Cadrul normativ privind organizarea procesului de învățământ, în anul școlar
Advertisements

Asistenţă Educaţională
Proiect strategic POSDRU/87/1.3/S/ 62339
Miscari rectilinii si repaus
COMPONENȚA COMISIEI DE VERIFICARE CATALOAGE, NOTARE RITMICĂ, TEZE Hilohe Andra Diana Frigura Elena Bordianu Gabriela Cenuşe Lavineta Ismana-Ilisan Camelia.
LICEUL TEHNOLOGIC “SOMEŞ” DEJ
Colegiul Tehnic “Anghel Saligny” Şcoală Europeană
Propunere dezbateri la nivelul sistemului de învățământ
Procesul Bologna si sistemul de învăţământ tehnic superior
Conferința Curs de Guvernare București, 22 octombrie 2014
INSTRUCȚIUNEA PRIVIND MANAGEMENTUL TEMELOR PENTRU ACASĂ ÎN ÎNVĂȚĂMÂNTUL PRIMAR, GIMNAZIAL ȘI LICEAL V.TONU,șefa DÎHâncești.
OFERTA PRIVIND ÎNVĂŢĂMÂNTUL PROFESIONAL ȘI TEHNIC / ÎNVĂŢĂMÂNT DUAL DIN JUDEȚUL ILFOV- AN ŞCOLAR
CONSFĂTUIREA PROFESORILOR DE LIMBA ȘI LITERATURA ENGLEZĂ
CURS DE FORMARE Metode eficiente de învățare a fizicii
Campanie de informare a Reprezentanţei Comisiei Europene în România
Atelier tematic Liceul teoretic "Mihai Eminescu“ Cluj,
Parteneri: Colegiul Tehnic Dimitrie Leonida Colegiul Naţional Emil Racoviţă Şcoala Gimnazială Nr. 88 Școala Profesională Specială pentru Deficienți.
Muzica – este arta combinării notelor în succesiune şi simultan într-o
Clasa: a VII -a Obiectul: Geometrie
Metodologia de organizare şi funcţionare a învăţământului dual
ȘCOALA GIMNAZIALĂ CENTRALĂ, CÂMPINA
Metodologia elaborării proiectelor de intervenţie
Propunere dezbateri la nivelul sistemului de învățământ
PROGRAM DE FORMARE ACADEMICA I.
Nu este o lecție de istorie
ÎNVĂŢĂMÂNTUL PROFESIONAL
CLUBUL ELEVILOR MIOVENI-ARGES Cercul de Informatică Grupa - avansati Profesor:Ghena Mihaela Disciplina : Informaticã. Unitatea de invatamant: Pascal.
CONSFĂTUIREA PROFESORILOR DE LIMBI MODERNE
Impreuna pentru dezvoltare
Să știi mai multe, să fii mai bun
Proiectul “Profesionişti în Reformă şi Educaţie Europeană”
Prioritățile MECC privind dezvoltarea curriculară în învățămîntul general Valentin CRUDU, șef Direcție Învățământ general.
Florin Talpes CEO Bitdefender/Softwin 14 Noiembrie 2013
Invatarea centrata pe elev
RAPORT DE ANALIZĂ CEAC SEM. I.
cum SĂ REUŞEŞTI în viaţă! Ne interesează dezvoltarea fiecărui elev.
Autori: Înv. Boian Aurelia Cornelia – Şcoala cu clasele I-IV Cetan
MOTORUL ELECTRIC Dispozitivul care exercită lucru mecanic atunci când consumă energie electrică.
Programe de studii liceale și de formare profesională
Proiect co-finanţat din Fondul Social European
METODA PROIECTULUI.
EVALUAREA IMPACTULUI ASUPRA MEDIULUI
MOBILITĂŢI INDIVIDUALE DE FORMARE CONTINUĂ
Cadrul normativ privind organizarea
AGRESIVITATEA ȘI JOCUL PE CALCULATOR
Elemente de noutate ale programei Şcolare pentru disciplina
Mai multă mobilitate = Mai multe competenţe/ More mobility = More competencies Proiect nr. RO/2006/PL 97119/E.
Prof. Mihaela Apetroae – I.S.J. Iaşi
GRUPUL ŞCOLAR DE CHIMIE INDUSTRIALĂ OCNA MUREŞ
Inspecţia şcolară Inspecţia şcolară reprezintă un ansamblu de acţiuni care urmăresc îndrumarea, controlul şi evaluarea activităţii desfăşurate de cadrele.
Calea spre succes. O educatie mai buna pentru toti
Scoala Gimnaziala “Alexandru Ivasiuc” REZULTATE EVALUARE NATIONALA
Scoala Gimnaziala “Alexandru Ivasiuc” RAPORT REZULTATE
DELIA COMŞA - Inspector de muncă ITM Sibiu
Contractul de voluntariat
Prof. Irina Prodan – I.S.J. Iaşi
Acces rapid la candidaţii relevanţi din domeniul medical
● Anul şcolar are 35 de săptămâni de cursuri, din care:
“STUDIU SATISFACTIE CLIENTI”
Structura anului şcolar aprobată prin OMEN nr. 3191/2019
● Anul şcolar are 35 de săptămâni de cursuri, din care:
Universitatea Transilvania din Brasov
V v STAR Școala Tehnologică Austriacă din România.
CONFERINŢA ECONOMICĂ NAŢIONALĂ
LICEUL TEORETIC ,,LUCIAN BLAGA” CLUJ – NAPOCA RAPORTUL COMISIEI INTERNE DE EVALUARE ŞI ASIGURARE A CALITĂŢII ANUL ŞCOLAR 2010 – 2011.
PORTOFOLIUL PROFESORULUI METODIST
învățământului profesional și tehnic (ÎPT)
CONSFĂTUIRILE NAŢIONALE ALE INSPECTORILOR ȘCOLARI PENTRU LIMBI MODERNE
Ghid de utilizare în siguranță a Internetului
CONSFĂTUIRILE PROFESORILOR DE LIMBA ȘI LITERATURA ROMÂNĂ
Transcriere de prezentare:

Aboradrea curriculara a disciplinei Consiliere si Orientare invatamantul profesional de 3 ani SIMONA LUCA   Consilier școlar în cadrul CMBARE, la Colegiul Tehnic ”Dimitrie Leonida”

PROGRAMA SCOLARA CONSILIERE SI ORIENTARE Curriculum diferentiat pentru invatamantul profesional de stat cu durata de 3 ani Clasele a IX-a, a X-a si a XI-a Bucuresti, 2014

Avantaje observate ale orei de consiliere și orientare Pe baza observațiilor și răspunsurilor elevilor Este disciplina cea mai aproape de viața lor Este disciplina unde își pot face planuri pentru ei înșiși Este disciplina unde își pot pune probleme și pot discuta problemele lor de viață Este disciplina care face legărura între practica la locul de muncă (firma la care fac practica de 2 zile si stagiile comasate de practică) Este disciplina care face legătura între planul academic și practica în muncă

Modalitati concrete de realizare Elevii sunt destul de reticenti pentru autodezvaluire, este dificil sa exprime elemente personale, pentru ca grupul-clasă nu poate pastra confidentialitatea si caracteristicile unui grup de consiliere In primul an de lucru, mult mai multe dintre discutii s-au dus catre cabinet (din dorinta de confidentialitate, chiar si referitor la teme legate de cariera) Utilizez mult strategii practice, decorative.

Modalitati concrete de realizare Pentru ca să capete relevanță pentru ei, le-am oferit posibilitatea, la consiliere, să vină cu propriile lor propuneri (anul 3), probleme de la muncă, de carieră. Au adus in discuție, spre dezbatere probleme reale, concrete cu care se confruntă în mediul de muncă-practică , pe care le-am incadrat in tematica programei, si le-am dat un sens in acord cu ea.

Limite Destul de ridicat nivelul, din dorința unei ”duble recunoasteri, academica si profesionala, ceea ce permite absolventilor atat continuarea studiilor, cat si angajarea” Nevoia crescută de implicare a profesorului consilier in activitățile de la locul de practică, solicitată chiar de către elevi.