învățământului profesional și tehnic (ÎPT)

Slides:



Advertisements
Prezentări similare
Cadrul normativ privind organizarea procesului de învățământ, în anul școlar
Advertisements

Asistenţă Educaţională
Activități pregătitoare
Proiect strategic POSDRU/87/1.3/S/ 62339
Conferința „Fundamentarea politicilor publice de investiţii în contextul modernizării administraţiei publice” Conferinţa de final a proiectului.
Cea de-a patra întâlnire transnaţională
Propunere dezbateri la nivelul sistemului de învățământ
COMENIUS REGIO “4S-Say Short Simply Sport”
INSTRUCȚIUNEA PRIVIND MANAGEMENTUL TEMELOR PENTRU ACASĂ ÎN ÎNVĂȚĂMÂNTUL PRIMAR, GIMNAZIAL ȘI LICEAL V.TONU,șefa DÎHâncești.
BINE AŢI VENIT !.
PROIECTUL EUROPEAN “ENDURANCE”
STRATEGIA NAȚIONALĂ DE REINTEGRARE SOCIALĂ
OFERTA PRIVIND ÎNVĂŢĂMÂNTUL PROFESIONAL ȘI TEHNIC / ÎNVĂŢĂMÂNT DUAL DIN JUDEȚUL ILFOV- AN ŞCOLAR
CONSFĂTUIREA PROFESORILOR DE LIMBA ȘI LITERATURA ENGLEZĂ
POCU/227/3/8/
Mecanismul de alertă în temeiul Directivei 2005/36/CE a Parlamentului European și a Consiliului.
Competența face diferența!
PENTRU MEMBRII ASOCIAȚIEI „MOLDOVA APĂ-CANAL”
"Consolidarea capacităţii instituţionale a Consorţiului Regional (CR)- Regiunea de dezvoltare Centru" POSDRU/41/3.3./G/14068.
Atelier tematic Liceul teoretic "Mihai Eminescu“ Cluj,
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor
Titlul proiectului: Integrarea instrumentelor IT în predare – calea de a aduce elevii înapoi la şcoală Programul Erasmus+ Acţiunea Cheie 1 – Proiect.
Metodologia de organizare şi funcţionare a învăţământului dual
Propunere dezbateri la nivelul sistemului de învățământ
ÎNVĂŢĂMÂNTUL PROFESIONAL
Seminar de lucru privind piaţa muncii şi ocuparea pentru stimularea rolului dialogului social la nivel local organizat de CNSLR-Frăţia Moneasa, 7-9 iunie.
Eveniment de lansare proiect Activitati si rezultate
CONSFĂTUIREA PROFESORILOR DE LIMBI MODERNE
Impreuna pentru dezvoltare
Programul Operaţional Regional
Seminar de lucru privind piaţa muncii şi ocuparea pentru stimularea rolului dialogului social la nivel local organizat de CNSLR-Frăţia Mamaia,
Unităţi de învăţământ Calendarul activităților specifice pentru stabilirea cifrei de școlarizare
Prioritățile MECC privind dezvoltarea curriculară în învățămîntul general Valentin CRUDU, șef Direcție Învățământ general.
LICEUL TEORETIC ,,LUCIAN BLAGA” CLUJ-NAPOCA Raportul Comisiei de Evaluare şi Asigurare a Calităţii AN ŞCOLAR
STRATEGIE PRIVIND EDUCAȚIA ȘI FORMAREA PROFESIONALĂ (Draft document) Perioada de programare Reuniunea Comitetului Consultativ Tematic Educație.
RAPORT DE ANALIZĂ CEAC SEM. I.
Seminar de lucru privind piaţa muncii şi ocuparea pentru stimularea rolului dialogului social la nivel local organizat de CNSLR-Frăţia Băile Felix,
STARTUP ECO TRAINING FIRMS
Bilanţ Absorbţia fondurilor structurale și de coeziunie
Ce este EURES ? EURES* - reţea de cooperare între Comisia Europeană, serviciile publice de ocupare a forţei de muncă din statele membre ale Spaţiului Economic.
Stadiul implementării Programului Operaţional Regional
Exploratori în lumea emoțiilor
PREVENIRE CORUPȚIE ÎN EDUCAȚIE
CONFERINTA in parteneriat cu SECTRA si
care vor să demareze o afacere în mediul urban, cu fonduri europene
Status EUGA in cifre Ce reprezinta EUGA?
MOBILITĂŢI INDIVIDUALE DE FORMARE CONTINUĂ
Cadrul normativ privind organizarea
Implicarea în procesul de formare profesională a Patronatului Român din Industria de morărit și panificație - Rompan Dr. ing. Daniela Voica – Director.
Prof. Mihaela Apetroae – I.S.J. Iaşi
Inspecţia şcolară Inspecţia şcolară reprezintă un ansamblu de acţiuni care urmăresc îndrumarea, controlul şi evaluarea activităţii desfăşurate de cadrele.
Calea spre succes. O educatie mai buna pentru toti
PREZENT! Stimularea participării la formarea continuă a angajatilor aflati în situatie de risc pe piata muncii – informare, constientizare si acces la.
PARTENERIATUL CU BCR IN CADRUL PROIECTELOR FINANTATE DIN FONDURI EUROPENE
Scoala Gimnaziala “Alexandru Ivasiuc” REZULTATE EVALUARE NATIONALA
Scoala Gimnaziala “Alexandru Ivasiuc” RAPORT REZULTATE
INSPECTORATUL ŞCOLAR AL JUDEŢULUI HUNEDOARA Anul şcolar
● Anul şcolar are 35 de săptămâni de cursuri, din care:
Structura anului şcolar aprobată prin OMEN nr. 3191/2019
CERC PEDAGOCIC EDUCAȚIE PERMANENTĂ - 16 FEBRUARIE 2016
Cod SIPOCA 109 Închidere proiect:
● Anul şcolar are 35 de săptămâni de cursuri, din care:
V v STAR Școala Tehnologică Austriacă din România.
LICEUL TEORETIC ,,LUCIAN BLAGA” CLUJ – NAPOCA RAPORTUL COMISIEI INTERNE DE EVALUARE ŞI ASIGURARE A CALITĂŢII ANUL ŞCOLAR 2010 – 2011.
PORTOFOLIUL PROFESORULUI METODIST
CONSFĂTUIRILE NAŢIONALE ALE INSPECTORILOR ȘCOLARI PENTRU LIMBI MODERNE
Raportul Grupului de Lucru 3
Ghid de utilizare în siguranță a Internetului
Cea de-a cincea întâlnire transnaţională
Transcriere de prezentare:

învățământului profesional și tehnic (ÎPT) Activități specifice învățământului profesional și tehnic (ÎPT) în anul școlar 2019-2020

1. Organizarea şi funcţionarea Comitetelor Locale de Dezvoltare a Parteneriatului Social (CLDPS), Planul Local de Acţiune pentru Învăţământ (PLAI), Planul de Acţiune al Şcolii (PAS) ■ Actualizarea componenţei Comitetelor Locale de Dezvoltare a Parteneriatului Social (CLDPS) (OMECS nr. 4456/08.07.2015) - termen 30 septembrie 2019 ■ Elaborarea PLAI actualizat 2019 - termen 8 noiembrie 2019 ■ Validare PLAI în CLDPS și aprobare PLAI în Consiliul de Administrație al ISJ/ISMB – termen 15 noiembrie 2019 ■ Actualizare PAS - termen 12 decembrie 2019 ■ Monitorizarea implementării PAS – perioada 1 octombrie -15 noiembrie 2019 ■ Analiza și avizarea planului de școlarizare pentru anul școlar 2020-2021: ► Ședințe CLDPS pentru analiza și avizarea numărului de locuri pentru învățământul profesional și pentru învățământul dual - perioada 12-19 decembrie 2019 ► Ședințe CLDPS pentru analiza și avizarea numărului de locuri pentru învățământul profesional și tehnic - perioada 13-17 ianuarie 2020

2. Asigurarea calităţii în învăţământul profesional şi tehnic (1) ■ Evaluarea instituțională ► Inspecția de evaluare instituțională a unităților de învățământ preuniversitar, realizată de Ministerul Educaţiei Naționale sau inspectoratele școlare județene/ al municipiului București - Regulamentul de inspecție a unităților de învățământ preuniversitar aprobat prin OMENCS nr. 5547/ 06.10.2011; ►Evaluarea internă și externă a calității educației Evaluarea internă - în procesele de autoevaluare și monitorizare internă, unitățile de învățământ profesional și tehnic vor aplica instrumentele Cadrului Național de Asigurare a Calității în IPT (http://tvet.ro/index.php/ro/harta-site/161.html). Evaluarea externă – evaluarea instituțională în vederea autorizării, acreditării și evaluării periodice, realizată de Agenția Română de Asigurare a Calității în Învățământul Preuniversitar (ARACIP) - Ordonanța de Urgență nr. 48/8 iunie 2018 privind drepturile elevilor şcolarizaţi în unităţi de învăţământ înfiinţate în procesul de organizare a reţelei şcolare şi pentru modificarea şi completarea Legii educaţiei naţionale nr. 1/2011, precum şi pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 75/2005 privind asigurarea calităţii educaţiei.

2. Asigurarea calităţii în învăţământul profesional şi tehnic (2) ■ Inspecția unităților de învățământ preuniversitar, Monitorizarea implementării Planurilor de Acţiune ale Şcolilor (PAS), realizată de către CLDPS. (OMEN nr. 4456/ 08.07.2015) Planificarea, organizarea şi desfăşurarea monitorizării externe a implementării Planurilor de Acţiune ale Şcolilor se realizează pe baza cadrului general stabilit prin Metodologia de monitorizare a Planului de Acţiune al Şcolii (PAS) http://ofertaipt.tvet.ro/index.php/metodologie-pentru-monitorizarea-planului-de-aciune-a-colii-pas.html ■ Rețele parteneriale: ► reactivate și reorganizate începând cu anul școlar 2019-2020 prin proiectul ERASMUS+ „EUROPEAN QUALITY ASSURANCE FRAMEWORK FOR VET NRP”; ► platformă on-line de comunicare în rețeaua partenerială disponibilă (se pot înscrie și alte unități școlare IPT sau alți factori interesați); ► 10 rețele parteneriale care acoperă domeniile importante de calificare,în faza de pilotare, 59 de unități școlare IPT din toate regiunile țării. Planurile de activitate ale rețelelor parteneriale pot fi accesate pe www.gnac.ro și pe platforma de comunicare în rețeaua partenerială; ► în școlile din rețele se va pilota o metodologie de colectare a feed-back-ului privind satisfacția elevilor în raport cu achiziția și evaluarea rezultatelor învățării.

3. Planul de școlarizare 2019-2020/ Rețeaua școlară/ Proiectul planului de școlarizare 2020-2021 ■ Analiza situației planului de școlarizare realizat pentru anul școlar 2019-2020 (anexa 4) – termen de transmitere la CNDIPT - 30 septembrie 2019; ■ Situația școlarizării în unitățile de învățământ profesional și tehnic de stat și particular (anexe 1 și 2) - termen de transmitere la CNDIPT 18 octombrie 2019; ■ Organizarea ședințelor CLDPS pentru analiza și avizarea numărului de locuri pentru învățământul profesional și pentru învățământul dual propuse în proiectul planului de școlarizare pentru anul școlar 2020-2021 - perioada 12-19 decembrie 2019; ■ Organizarea ședințelor CLDPS pentru analiza și avizarea numărului de locuri pentru învățământul profesional și tehnic propuse în proiectul planului de școlarizare pentru anul școlar 2020-2021 - perioada 13-17 ianuarie 2020.

4. Curriculum ■ Consultarea membrilor CLDPS și a altor parteneri sociali privind calificările cuprinse în Nomenclatorul aprobat prin HG 866/2008 respectiv HG 1555/2009 în vederea actualizării acestuia - termen 20 ianuarie 2020 ■ Sprijin pentru verificarea modului de implementare a standardelor de pregătire profesională și a curriculumului ■ Respectarea cadrului legislativ actual prin care sunt reglementate curriculumul și aplicarea acestuia în ÎPT, planurile cadru de învățământ pentru ÎPT și planurile de îmvățământ pentru cultura de specialitate, stagii de pregătire practică și CDL, cuprins în Precizărilor din Adresa MEN nr. 37380/10.09.2019.

5. Parteneriatul școală – operatori economici ■ Sprijinirea unităților de învățământ profesional și tehnic pentru: ► Încheierea Contractelor cadru pentru formarea profesională a elevilor din învăţământul profesional şi tehnic (OMECTS nr. 3539/14.03.2012) ►Încheierea Contractelor de pregătire practică pentru efectuarea stagiului de pregătire practică a elevilor din ÎPT(OMECTS nr.3539/14.03.2012) ►Încheierea Contractelor de parteneriat pentru formarea profesională a elevilor prin învăţământul dual (OMEN nr. 3554/05.04.2017). Încheierea Contractelor de pregătire practică în învăţământul dual este reglementată prin OMEN 4798/31.08.2017 privind aprobarea contractului de pregătire practică a elevilor din învățământul dual ■ Raport privind stadiul încheierii contractelor individuale de pregătire practică și transmiterea la CNDIPT - termen de transmitere la CNDIPT, 30 septembrie 2019 ■ Raport privind derularea contractelor cadru de pregătire practică din învățământul profesional și a contractelor de parteneriat în învățământul dual – termen de transmitere la CNDIPT, 10 zile de la data încheierii unui semestru al anului școlar

6. Certificarea calificărilor profesionale (1) Certificarea calificării profesionale sesiunea iunie-iulie 2020, pentru absolvenții învățământului profesional de stat, ai învățământului dual, seria 2017-2020 și ai învățământului profesional special seria 2016-2020 ■ OMEN nr. 4435/2014 privind aprobarea Metodologiei de organizare și desfășurare a examenului de certificare a calificării profesionale pentru absolvenții învățământului profesional cu durata de 3 ani ■ Activități care vor fi derulate în anul școlar 2019-2020 pentru actualizarea Listei naționale a temelor pentru proba practică și a Fișelor de evaluare asociate: ► CNDIPT va elabora și va trimite către Direcția Generală Învățământ Secundar Superior și Educație Permanentă (DGÎSSEP) din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale (MEN) Lista națională a temelor pentru proba practică și Fișele de evaluare asociate - termen 2 decembrie 2019 ► DGÎSSEP din cadrul MEN avizează Lista națională a temelor pentru proba practică și Fișele de evaluare asociate pentru fiecare calificare profesională și le înaintează președintelui Comisiei Naţionale de Evaluare şi Certificare CNEC spre aprobare - termen 15 decembrie 2019 ► Lista națională a temelor pentru proba practică şi Fișele de evaluare asociate, aprobate de președintele Comisiei Naţionale de Evaluare şi Certificare – CNEC se postează pe site-ul MEN/CNDIPT - termen sfârșitul semestrului I

6. Certificarea calificărilor profesionale (2) ► ISJ/ ISMB informează unitățile de învățământ cu privire la postarea Listei naționale a temelor pentru proba practică și a Fișelor de evaluare asociate ► unitățile de învățământ desemnate centre de examen, împreună cu operatorii economici/ instituțiile publice cu care au încheiat parteneriate de pregătire practică, vor selecta din Lista națională a temelor pentru proba practică,15 - 30 teme - termen 2 săptămâni de la constituirea unităților de învățământ, centre de examen ► directorii unităţilor de învăţământ desemnate centre de examen transmit lista temelor selectate, pentru fiecare calificare profesională, Comisiei Judeţene de Evaluare şi Certificare (CJEC)/ Comisiei Municipiului Bucureşti de Evaluare şi Certificare (CMBEC) și unităților de învățământ arondate centrului de examen, unde este cazul ► afișarea Listei temelor selectate pentru proba practică cu Fișele de evaluare asociate

6. Certificarea calificărilor profesionale (3) ■ Activități pentru extinderea bazei de date ce conține teme pentru proba practică și Fișe de evaluare pentru absolvenții învățământului profesional de stat și ai învățământului dual, seria 2018-2021, respectiv 2017-2021 pentru învățământul profesional special, în anul școlar 2019-2020: ► unitățile de învățământ în colaborare cu operatorii economici/ instituțiile publice cu care s-au încheiat parteneriate pentru pregătirea practică, întocmesc propuneri de teme pentru proba practică, pentru fiecare calificare profesională școlarizată și Fișa de descriere a temei pentru proba practică în vederea certificării calificării profesionale (Anexa nr. 2 a OMEN 4435/2014), în concordanță cu standardele de pregătire profesională în vigoare și avizată de Consiliul de administrație al unității de învăţământ şi de operatorii economici/ instituțiile publice partenere. Pentru toate calificarile, temele propuse vor fi elaborate în conformitate cu Standardele de pregătire profesională aprobate prin OMENCȘ 4121/2016; ► unitățile de învățământ înaintează către ISJ/ ISMB Lista temelor propuse, pentru fiecare calificare școlarizată la nivel de unitate de învăţământ, precum şi Fişa de descriere a fiecărei teme pentru proba practică – termen 31 martie 2020;

6. Certificarea calificărilor profesionale (4) ► ISJ/ ISMB analizează și centralizează propunerile înaintate de unitățile de învățământ, pe domenii și calificări profesionale, conform modelului prevăzut în Anexa nr. 3 a OMEN 4435/2014 ► ISJ/ ISMB transmit către CNDIPT Lista centralizată a temelor pentru proba practică propuse de unitățile de învăţământ, la nivel județean, împreună cu Fișele de descriere a fiecărei teme pentru proba practică în vederea certificării calificării profesionale până la data de 30 mai 2020

6. Certificarea calificărilor profesionale (5) Certificarea calificărilor profesionale de nivel 4 al Cadrului Național al Calificărilor, dobândite prin învățământ liceal filiera tehnologică se realizează conform OMEN nr. 4434/2014 privind aprobarea Metodologiei de organizare și desfășurare a examenului de certificare a calificării absolvenților învățământului liceal, filiera tehnologică ■ probă orală – proiect (fişă de evaluare cu caracter naţional); Temele de proiect trebuie să vizeze cu precădere unitățile de rezultate ale învățării specializate din Standardul de pregătire profesională al calificării, să genereze activități semnificative, specifice calificării, astfel încât să fie posibilă demonstrarea, în situaţia de examen de certificare, a dobândirii calificării respective. Certificarea calificărilor profesionale de nivel 5 al Cadrului Național al Calificărilor, dobândite prin învățământ postliceal se realizează conform OMEN nr. 5005/2014 privind aprobarea Metodologiei de organizare și desfășurare a examenului de certificare a calificării profesionale a absolvenților învățământului postliceal: ■ probă practică ■ probă scrisă ■ probă orală-proiect

7. Implementarea conceptului „firmă de exerciţiu” (1) ■ în anul şcolar 2006-2007 curriculumul de specialitate pentru calificările profesionale aparţinând profilului economic a fost îmbunătăţit prin includerea unor module alocate pentru formarea competenţelor antreprenoriale, prin metoda „Firma de Exerciţiu” (FE) ■ în anul şcolar 2018-2019 au fost autorizate 1.401 firme de exerciţiu (în învăţământul preuniversitar) și 60 întreprinderi simulate (în învățământul universitar), care au desfășurat activitatea curentă prevăzută în curriculum ■ Informaţii suplimentare: www.tvet.ro, secţiunea ROCT http://www.roct.ro/ și Ghidul „Firma de exerciţiu - cea mai bună practică” http://firmaexercitiu.tvet.ro/index.php/rezultate/7.

7. Implementarea conceptului „firmă de exerciţiu” (2) Competiţia Business Plan în anul şcolar 2018 – 2019 s-a desfășurat: ► la nivel local (februarie 2019 - au participat 304 FE şi 720 elevi) ► la nivel judeţean (martie 2019 - au participat 91 FE şi 204 elevi) ► la nivel regional (aprilie 2019 - au participat 38 FE şi 84 elevi) ► la nivel naţional (mai 2019 - au participat 8 FE şi 22 elevi) Câștigător firma de exerciţiu echipa MASTER EVENT CLUJ (Colegiul Economic Iulian Pop din Cluj Napoca).

7. Implementarea conceptului „firmă de exerciţiu” (3) ■ Evaluarea standardelor de calitate în firma de exerciţiu „Marca de calitate” s-a realizat pentru 64 de firme de exercițiu înscrise, din care 31 de firme de exercițiu au obținut certificatul Marca de calitate. Informații suplimentare sunt disponibile pe site-ul ROCT www.roct.ro, la secțiunea Marca de calitate; ■ 19 târguri locale/ județene/ regionale/ naționale ale firmelor de exercițiu la care au participat aproximativ 2.400 de elevi care activează în firma de exercițiu; ■ 4 târguri internaționale: Târgul Internaţional de la GYOR – Ungaria - 3 firme de exercițiu, Târgul Internațional de la Olomouc (Cehia) – 5 firme de exercițiu, Târgul Internațional din Praga, (Cehia) – 2 firme de exercițiu, Târgul Internațional de la New York (S.U.A) – 3 firme de exercițiu În anul școlar 2019-2020 va fi continuată derularea competiției Business Plan, precum și procesul de evaluare a standardelor de calitate, utilizând Marca de calitate, vor fi organizate târguri ale firmelor de exercițiu la nivel județean/ regional/ național și vor fi consiliate firmele de exercițiu care doresc să se înfiinţeze şi să participe la târguri internaționale (www.roct.ro).

8. PROIECTUL „Job Orientation-training in businesses and schools (JOBS)” (1) ■ finanţat de Agenţia Elveţiană pentru Dezvoltare şi Cooperare (Swiss Agency for Development and Cooperation-SDC) şi co-finanţat de Guvernul României, prin Ministerul Educaţiei Naţionale ■ element inovativ-promovarea şi aplicarea metodei de învăţare bazată pe sarcină Rezultatele proiectului până la 31 iunie 2019: - 40 de unități de învățământ gimnazial și unități IPT din 4 regiuni de dezvoltare (Centru, Nord-Est, Sud-Muntenia și București-Ilfov) selectate în vederea verificării sustenabilității proiectului, dar și pentru a putea obține o imagine cât mai fidelă a succesului și a efectelor proiectului JOBS către elevi - curs de formare pentru 50 mentori - extinderea cursurilor de formare a cadrelor didactice în 28 de locații noi(acorduri de parteneriat încheiate de CNDIPT cu 28 CCD) - cursul de tip blended – learning (24 ore on-line si 24 ore față în față) furnizat pentru 1.432 de profesori - dezvoltarea website-ul proiectului, www.jobsproject.ro - actualizarea platformei de e-learning

8. PROIECTUL „Job Orientation-training in businesses and schools (JOBS)” (2) Experiența proiectului JOBS a fost preluată în cadrul programelor școlare de Consiliere și dezvoltare personală și Educație tehnologică, pentru învățământ gimnazial și în cadrul programelor școlare din învățământul profesional și tehnic; Caietele JOBS - materiale educaționale utile în cadrul orelor de dirigenție și pentru o mai bună cunoaștere, informare și orientare a elevilor, în formularea opțiunilor de educație și formare profesională și în formarea unor competențe utile pentru viață

9. Infrastructura educațională ■ În perioada martie 2016 - august 2019 Ministerul Educației Naționale, prin Centrul Național de Dezvoltare a Învățământului Profesional și Tehnic, a implementat proiectul cofinanţat prin Programul Operaţional Capacitate Administrativă „Cadrul strategic pentru infrastructura educațională și sprijin în planificarea strategică a educației și formării profesionale - INFRAED”. Obiectiv general: dezvoltarea și introducerea de strategii, mecanisme, standarde și proceduri comune în administrația publică ce optimizează procesele decizionale de alocare a resurselor financiare pentru investițiile în infrastructura publică de învățământ. Dezvoltări în cadrul proiectului: ►Strategia privind modernizarea infrastructurii educaționale ► Instrumentul informațional geo-spațial (GIS) de mapare a infrastructurii educaționale ► Analiza funcțională a sistemului de educație și formare profesională inițială ► Modul de raportare a ofertei școlare în cadrul platformei www.alegetidrumul.ro ► Planurile regionale de acţiune pentru învăţământ (PRAI) actualizate 2016, 2017, 2018 Informații suplimentare: http://infraed.ro.

E-mail: registratura.cndipt@gmail.com Vă stăm la dispoziție pentru detalii suplimentare CNDIPT http://www.tvet.ro E-mail: registratura.cndipt@gmail.com Tel. 021.312.11.61, 021.311.11.62 Fax: 021.312.54.98