Structura anului şcolar aprobată prin OMEN nr. 3191/2019

Slides:



Advertisements
Prezentări similare
Cadrul normativ privind organizarea procesului de învățământ, în anul școlar
Advertisements

Asistenţă Educaţională
Proiect strategic POSDRU/87/1.3/S/ 62339
Buletin Informativ nr.12/21.01
IN ATENTIA PARINTILOR STRAINI
LICEUL TEHNOLOGIC “SOMEŞ” DEJ
Colegiul Tehnic “Anghel Saligny” Şcoală Europeană
Propunere dezbateri la nivelul sistemului de învățământ
Programul de training pentru jurnaliști
COMENIUS REGIO “4S-Say Short Simply Sport”
INSTRUCȚIUNEA PRIVIND MANAGEMENTUL TEMELOR PENTRU ACASĂ ÎN ÎNVĂȚĂMÂNTUL PRIMAR, GIMNAZIAL ȘI LICEAL V.TONU,șefa DÎHâncești.
BINE AŢI VENIT !.
EVOLUŢII GEODEMOGRAFICE CONTEMPORANE. DIFERENŢIERI REGIONALE
STRATEGIA NAȚIONALĂ DE REINTEGRARE SOCIALĂ
OFERTA PRIVIND ÎNVĂŢĂMÂNTUL PROFESIONAL ȘI TEHNIC / ÎNVĂŢĂMÂNT DUAL DIN JUDEȚUL ILFOV- AN ŞCOLAR
CONSFĂTUIREA PROFESORILOR DE LIMBA ȘI LITERATURA ENGLEZĂ
ZIUA PORŢILOR DESCHISE,
ŞCOALA GIMNAZIALĂ „MIHAI VITEAZUL”
str. Nicolae Iorga nr.1 , Târgu-Mureş ROMÂNIA
Masuri de sprijinire a contribuabililor aflati in dificultate financiara Temei legal: * Art.VIII si art. XI din OG 30/2011 pentru.
Mecanismul de alertă în temeiul Directivei 2005/36/CE a Parlamentului European și a Consiliului.
Parteneri: Colegiul Tehnic Dimitrie Leonida Colegiul Naţional Emil Racoviţă Şcoala Gimnazială Nr. 88 Școala Profesională Specială pentru Deficienți.
...într-un colțișor al Terrei...
Titlul proiectului: Integrarea instrumentelor IT în predare – calea de a aduce elevii înapoi la şcoală Programul Erasmus+ Acţiunea Cheie 1 – Proiect.
Metodologia de organizare şi funcţionare a învăţământului dual
Admiterea în învățământul liceal de stat – 2018
Propunere dezbateri la nivelul sistemului de învățământ
PROGRAM DE FORMARE ACADEMICA I.
Nu este o lecție de istorie
ÎNVĂŢĂMÂNTUL PROFESIONAL
CONSFĂTUIREA PROFESORILOR DE LIMBI MODERNE
PROIECTUL « EDUCAŢIA PENTRU INFORMAŢIE ÎN MEDIUL RURAL DEFAVORIZAT”
ÎMPREUNĂ PENTRU PACE Proiect educațional.
Proiectul “Profesionişti în Reformă şi Educaţie Europeană”
Unităţi de învăţământ Calendarul activităților specifice pentru stabilirea cifrei de școlarizare
Prioritățile MECC privind dezvoltarea curriculară în învățămîntul general Valentin CRUDU, șef Direcție Învățământ general.
HOTĂRÂRE nr din 14 decembrie 2011
LICEUL TEORETIC ,,LUCIAN BLAGA” CLUJ-NAPOCA Raportul Comisiei de Evaluare şi Asigurare a Calităţii AN ŞCOLAR
RAPORT DE ANALIZĂ CEAC SEM. I.
CONSFĂTUIRI CU PROFESORII DE FIZICĂ, CHIMIE, BIOLOGIE
Exploratori în lumea emoțiilor
PREVENIRE CORUPȚIE ÎN EDUCAȚIE
Alocațiile copiilor în anul 2019
Programe de studii liceale și de formare profesională
Proiect co-finanţat din Fondul Social European
EVALUAREA IMPACTULUI ASUPRA MEDIULUI
MOBILITĂŢI INDIVIDUALE DE FORMARE CONTINUĂ
Cadrul normativ privind organizarea
Elemente de noutate ale programei Şcolare pentru disciplina
Implicarea în procesul de formare profesională a Patronatului Român din Industria de morărit și panificație - Rompan Dr. ing. Daniela Voica – Director.
Inspecţia şcolară Inspecţia şcolară reprezintă un ansamblu de acţiuni care urmăresc îndrumarea, controlul şi evaluarea activităţii desfăşurate de cadrele.
August 2009 LUNI MARŢI MIERCURI JOI VINERI SÂMBĂTĂ DUMINICĂ
Saptamana “Scoala Altfel”
CURRICULUMUL ROMÂNESC PENTRU EDUCAŢIE TIMPURIE - un curriculum dinamic-evolutiv, prin preluare, adăugare și adaptare la noile contexte -
Scoala Gimnaziala “Alexandru Ivasiuc” REZULTATE EVALUARE NATIONALA
Scoala Gimnaziala “Alexandru Ivasiuc” RAPORT REZULTATE
Facilităţi fiscale şi modificarea Codului fiscal
Recunoașterea calificărilor profesionale
● Anul şcolar are 35 de săptămâni de cursuri, din care:
CERC PEDAGOCIC EDUCAȚIE PERMANENTĂ - 16 FEBRUARIE 2016
studii de caz PROGRAMUL FLEX: Future Leaders Exchange Program
● Anul şcolar are 35 de săptămâni de cursuri, din care:
V v STAR Școala Tehnologică Austriacă din România.
Buletin Informativ nr.55/22.08
PORTOFOLIUL PROFESORULUI METODIST
DIRECŢIA ÎNVĂŢĂMÎNT TINERET ŞI SPORT
învățământului profesional și tehnic (ÎPT)
CONSFĂTUIRILE NAŢIONALE ALE INSPECTORILOR ȘCOLARI PENTRU LIMBI MODERNE
Ghid de utilizare în siguranță a Internetului
13 SEPTEMBRIE 2019 COLEGIUL NAȚIONAL ”NICHITA STĂNESCU”, PLOIEȘTI
Transcriere de prezentare:

Structura anului şcolar 2019-2020 aprobată prin OMEN nr. 3191/2019  35 de săptămâni de cursuri  169 de zile lucrătoare SEMESTRUL I 15 săptămâni (09.09.2019-20.12.2019) ● Cursuri: 09.09.2019 – 20.12.2019 ● Vacanţa de iarnă/intersemestrială: 21.12.2019 – 12.01.2020 SEMESTRUL II 20 săptămâni (13.01.2020-12.06.2020) ● Cursuri: 13.01.2020 – 03.04.2020 ● Vacanţa de primăvară: 04.04.2020 – 21.04.2020 ● Cursuri: 22.04.2020 – 12.06.2020 ● Vacanţa de vară: 13.06.2020 … În perioada 26.10 – 3.11.2019 elevii din învăţământul primar şi grupele din învăţământul preşcolar sunt în vacanţă.

Structura anului şcolar 2019-2020 aprobată prin OMEN nr. 3191/2019  Prevederi: Art.5 (1) Programul național „Şcoala altfel” se va desfășura în perioada 7 oct. 2019 – 29 mai 2020, pe o perioadă de 5 zile consecutive lucrătoare, a căror planificare se află la decizia unității de învățământ. (2) Intervalul aferent programului „Şcoala altfel” nu coincide cu perioada lucrărilor scrise semestriale / tezelor. Art.6 Lucrările scrise semestriale / tezele se susţin, după parcurgerea progra-mei școlare, cu cel puțin 3 săptămâni înainte de finalul semestrului. Art.7 Etapele naționale ale olimpiadelor școlare se organizează, de regulă, în perioada vacanței de primăvară, conform calendarului olimpiadelor naționale școlare.

Documentele şcolare DOCUMENTE ȘCOLARE Planuri-cadru Programe şcolare de trunchi comun şi programe şcolare pentru cursuri opţionale, oferta naţională  Manuale şcolare

cursuri de zi ÎNVĂȚĂMÂNT GIMNAZIAL PLANURI CADRU Planuri - cadru pentru învățământul gimnazial aprobate prin OMENCS nr. 3590/5.04.2016, cu modificările și completările ulterioare (OMEN 4221/1.08.2018 – opționalul integrat nu mai este obligatoriu) - Conform Art. 8 - Planurile-cadru de învățământ aprobate prin prezentul ordin se aplică la clasa a VII-a începând cu anul școlar 2019-2020. - Conform Art. 9 (4) - În anul școlar 2019-2020, la clasa a VIII-a se aplică Planurile-cadru de învățământ aprobate prin OMEC nr. 3638/11.04.2001.

cursuri de zi și seral ÎNVĂȚĂMÂNT LICEAL ȘI PROFESIONAL PLANURI CADRU Ordinul ministrului educaţiei nr. 3.410/16.03.2009, privind aprobarea Planurilor-cadru de învăţământ pentru clasele a IX-a – a XII-a, filierele teoretică şi vocaţională, cursuri de zi; Ordinul ministrului educaţiei nr. 3.411/16.03.2009, privind aprobarea Planurilor-cadru de învăţământ pentru clasa a IX-a, ciclul inferior al liceului, filiera tehnologică, învăţământ de zi şi învăţământ seral; Ordinul ministrului educaţiei nr. 3.412/16.03.2009, privind aprobarea Planurilor-cadru de învăţământ pentru clasa a X-a, şcoala de arte şi meserii, pentru clasa a X-a, ciclul inferior al liceului, filiera tehnologică, ruta directă de calificare, pentru clasa a XI-a, anul de completare, precum şi pentru clasele a XI-a – a XII-a şi a XII-a/a XIII-a, ciclul superior al liceului, filiera tehnologică, cursuri de zi şi seral. + OMEN 3207 din 22.02.2019 de corelare cu structura anului școlar!!!

cursuri de zi și seral ÎNVĂȚĂMÂNT LICEAL ȘI PROFESIONAL PLANURI CADRU  Pentru învăţământul seral, filiera tehnologică a liceului, prevede- rile OM nr. 4051/2006 cu privire la aprobarea planurilor-cadru rămân valabile pentru clasele a XI-a şi a XII-a, a XIII-a, liceul tehnologic.  Pentru învățământul profesional: - OMEN 3152/2014 privind aprobarea planurilor-cadru de învăţământ pentru învățământul profesional de 3 ani, - OMEN 3218/2014 privind aprobarea planului-cadru de invăță- mânt pentru învățământul profesional special. TOATE PLANURILE–CADRU VALABILE pot fi accesate la adresa: http://programe.ise.ro/Actuale.aspx

Valabile în anul școlar 2019 – 2020 ÎNVĂȚĂMÂNT GIMNAZIAL PROGRAME ȘCOLARE Valabile în anul școlar 2019 – 2020 ÎNVĂȚĂMÂNT GIMNAZIAL  Programele școlare de geografie, cls. a V-a – a VIII-a, aprobate cu OMEN nr. 3393/28.02.2017: sunt în vigoare numai programele pentru clasele a V-a, a VI-a și a VII-a  Programele şcolare de geografie, cls. a V-a - a VIII-a, aprobate prin OMECI nr. 5097/09.09.2009: rămân valabile numai pentru clasa a VIII-a  Prezentarea de către inspectorii școlari ai inspectoratelor școlare județene/municipiului București a rezultatelor privind aplicarea noului curriculum pentru clasa a VI-a în anul școlar 2018-2019.  Asigurarea înțelegerii și aplicării corecte a noilor programe pentru învățământul gimnazial - clasa a VII-a.

Valabile în anul școlar 2019 – 2020 ÎNVĂȚĂMÂNT LICEAL PROGRAME ȘCOLARE Valabile în anul școlar 2019 – 2020 ÎNVĂȚĂMÂNT LICEAL Programa de Geografie, cls a IX-a, aprobată prin O.M. Nr. 3358/ 09.03.2004 Programa de Geografie, cls a X-a, aprobată prin O.M. Nr. 4598/ 31.08.2004 Programa de Geografie, cls a XI-a, ciclul superior al liceului, aprobată prin O.M. Nr. 3252/13.02.2006 Programa de Geografie, cls a XII-a, aprobată prin O.M. Nr. 5959/ 22.12.2006 Programele pentru Ştiinţe, cls a XI-a, filiera teoretică, profil umanist, specializarea filologie, filiera vocaţională, profil pedagogic, specializa- rea învăţător – educatoare, filiera vocaţională, profil teologic şi profil pedagogic specializările: bibliotecar-documentarist, instructor-anima- tor, pedagog şcolar, aprobate prin O.M.Nr. 3252/13.02.2006

Valabile în anul școlar 2019 – 2020 ÎNVĂȚĂMÂNT LICEAL PROGRAME ȘCOLARE Valabile în anul școlar 2019 – 2020 ÎNVĂȚĂMÂNT LICEAL Programele pentru Ştiinţe, cls a XII-a, filiera teoretică, profil umanist, specializarea filologie, filiera vocaţională, profil pedagogic, specializarea învăţător – educatoare, filiera vocaţională, profil teologic şi profil pedagogic specializările: bibliotecar- documentarist, instructor-animator, pedagog şcolar, aprobate prin O.M.Nr. 5959/22.12.2006. Programa Metodica predării Ştiinţelor Naturii, cls a XII-a, filiera vocaţională, profil pedagogic, specializarea învăţător-educatoare aprobată prin O.M.Nr. 5959/22.12.2006.

În anul școlar 2019 – 2020, PREDAREA GEOGRAFIEI: PROGRAME ȘCOLARE În anul școlar 2019 – 2020, PREDAREA GEOGRAFIEI: - învățământul liceal, forma cu frecvență, cursuri de zi, filiera vocațională profil artistic, specializarea coregrafie, - învățământul liceal, forma cu frecvență, cursuri seral, filiera teoretică și filiera tehnologică. Învățământul profesional: - Se face în conformitate cu precizările din notificarea nr.39562/ 11.09.2007 și a precizărilor privind programele şcolare pentru cultură generală care se aplică în învăţământul profesional de stat cu durata de 3 ani, clasele a IX-a, a X-a şi a XI-a, începând cu anul şcolar 2014-2015anexa 1 la OMEN nr. 4437/2014 - La clasa a IX-a a înv. profesional de stat de 3 ani, geografia se predă 2 ore/saptămână. În semestrul I se predă geografia după programa de geografie pentru cl. a IX-a aprobată prin O.M. Nr. 3358/09.03.2004, iar în semestrul al II-lea după programa pentru clasa a X-a aprobată prin O.M. nr. 4598/31.08.2004. TOATE PROGRAMELE SCOLARE POT FI ACCESATE LA ADRESA: http://programe.ise.ro/

Valabile în anul școlar 2019 – 2020 MANUALE ȘCOLARE Valabile în anul școlar 2019 – 2020 Catalogul manualelor şcolare valabile în învațământul preuniversi- tar 2019-2020 poate fi accesat la adresa: http://www.edu.ro/invățământ preuniversitar/manuale școlare, pentru clasele VII-XII și tot aici se găsește formatul electronic al manualelor pentru clasele V-VII. Auxiliare curriculare- OMEN nr. 4576/09.08.2017 privind adoptarea unor măsuri pentru elaborarea, evaluarea, avizarea, aprobarea și utilizarea auxiliarelor didactice, auxiliarelor curriculare și a mijloacelor de învățământ. La art. 2 al actului normativ amintit anterior, este prevăzut faptul că, din momentul prezent, toate avizele emise în temeiul OMEC nr. 4916/2002 pentru aprobarea Metodologiei de avizare a mijloacelor de învățământ își încetează valabilitatea. OMEN nr 3022/2018 privind aprobarea auxiliarelor didactice din învățământul preuniversitar.

Olimpiade și concursuri școlare naționale 2018-2019 Competițiile naţionale desfășurate în anul școlar 2018 - 2019:  Olimpiada naţională de Geografie, Târgu-Mureș, 2019.  Olimpiada naţională Ştiinţele Pământului, Suceava, 2019.  Concursul de comunicări ştiinţifice ale elevilor de liceu la geografie – Brașov  Concursul Național „Terra”  Concursul Național „Școala cu Ceas” – jud. Vâlcea

Olimpiade internaționale de geografie 2018-2019  23 -29 iunie 2019, la Belgrad , în Serbia s-a desfășurat a V -a ediţie a Olimpiadei Internaționale de Geografie pentru Europa Centrală, de Sud și Sud –Est.  30 iulie - 6 august 2019 s-a desfășurat la Hong Kong, în Republica Populară Chineză Olimpiada Internațională de Geografie.  26 august - 3 septembrie 2019 s-a desfășurat la Daegu, Republica Coreea, Olimpiada Internațională „ Științele Pământului” IESO 2019.

Precizări privind organizarea și desfășurarea competițiilor școlare 2019 - 2020 Ordinul ministrului educației naționale nr. 4203/30.07.2018 privind modificarea Anexei nr. 1 a Ordinului ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr. 3035/2012 privind aprobarea Metodologiei – cadru de organizare și desfășurare a competițiilor școlare și a Regulamentului de organizare a activităților cuprinse în calendarul activităților educative, școlare și extrașcolare Regulamentele specifice ale competițiilor școlare care implică geografia

Olimpiade și concursuri şcolare naţionale care implică geografia 2019 - 2020  Olimpiada Naţională de Geografie, 2020:  Faza pe şcoală: decembrie 2019  Faza locală (comuna, oraş, sector): ianuarie 2020  Faza judeţeană: 7 martie 2020 Faza naţională: 5 aprilie- 11 aprilie 2020, Bucuresti  Olimpiada Interdisciplinară „Științele Pământului”  Faza judeţeană: 29 februarie 2020  Faza naţională: aprilie/mai 2020, jud.Prahova  Concursul de comunicări ştiinţifice ale elevilor de liceu la geografie – 2019:  Faza judeţeană: până la 18 mai 2020 Faza naţională: 8-11 iulie 2020, jud. Ilfov Concurs Național Terra Faza locală: ianuarie-februarie 2020 Faza judeţeană: 29 febr.2020 Faza naţională: 9 mai 2020