DETERMINAREA AMPRENTEI DE CARBON: PREGĂTIREA COMPANIILOR PENTRU VIITOARELE STANDARDE UE/CERINŢE ALE CLIENŢILOR/ ETICHETA ECO Igor Davydenko.

Slides:



Advertisements
Prezentări similare
MANAGEMENTUL ACHIZIȚIILOR STRATEGICE ȘI PUBLICE
Advertisements

Conferința „Fundamentarea politicilor publice de investiţii în contextul modernizării administraţiei publice” Conferinţa de final a proiectului.
CONDUCĂTORI AUTO PROFESIONIŞTI
Contract: IEE/13/516/SI Durată: 02/ /2017.
COMENIUS REGIO “4S-Say Short Simply Sport”
Publicitatea in cadrul societatii S.C.CLADI S.R.L
PROIECTUL EUROPEAN “ENDURANCE”
ÎNTREBĂRILE PE CARE AR TREBUI SĂ NI LE PUNEM
SUB LUPA COFACE INTERCREDIT
CREŞTEREA COMPETITIVITĂŢII: DE CE, CUM, CINE?
Promovarea eficientei energetice în concordanţă cu Strategia Energetică a României pentru perioada BUCURESTI 20 Martie 2008.
Competența face diferența!
Metode de predare a literaturii române axate pe tehnologia on-line
Management performant în administrația publică din Municipiul Vulcan
TOATE drepturile fundamentale pentru TOATE persoanele cu dizabilităţi!
Îmbunătăţirea proceselor ( CMMI )
FURNIZOR INTEGRAT DE ENERGIE SI RESURSE ENERGETICE
Testul docimologic Conf. dr. Florin Frumos
Percepţia mediului de afaceri asupra economiei Raport de cercetare Pregătit pentru Camera de Comerţ şi Industrie a României Martie 2015 Studiu desfăşurat.
PROCESE FEEDBACK FUNDAMENTALE
Conferința Națională OER 2012
Gestiunea blocajelor în Cloud
Eveniment de lansare proiect Activitati si rezultate
Proiect.
Evolutia Pietei Leasingului Imobiliar in Romania si CEE
3D Secure Un standard care s-a impus cu autoritate în România,
Totul tine de date! Ce date sunt necesare pentru Inventarul de Emisii de Referință? Angajamentul Pactului Primarilor este transpus în acțiuni practice.
Rolul sistemului bancar în finanţarea dezvoltării economiei
Florin Talpes CEO Bitdefender/Softwin 14 Noiembrie 2013
PRIVATIZARE PRIN PIATA DE CAPITAL
CONFERINTA “CRESTERE SUSTENABILA: ROLUL MEDIULUI DE AFACERI IN ECHILIBRUL MACROECONOMIC SI IN CONVERGENA REALA” 28 OCTOMBRIE 2015 SPINOASA PROBLEMA A CONTEXTULUI.
STRATEGIE PRIVIND EDUCAȚIA ȘI FORMAREA PROFESIONALĂ (Draft document) Perioada de programare Reuniunea Comitetului Consultativ Tematic Educație.
Bilanţ Absorbţia fondurilor structurale și de coeziunie
DE CE OUTSOURCING? DE CE INFORM LYKOS?.
Conferinta internationala “Intarirea Legitimitatii”
„Walk the Talk” Recepţia, descărcarea şi plecarea autocamioanelor
Perspectivele implementarii SEPA in Romania
Instrumentar de formare privind APE 2. Aspecte strategice ale APE
Status EUGA in cifre Ce reprezinta EUGA?
Reinventing Public Administration Processes
Fă parte din Agricultura Susținută de Comunitate!
STRATEGIA DE LA LISABONA
INSPECTORATUL GENERAL AL POLIŢIEI ROMÂNE TRANSPORTUL RUTIER PUBLIC
Solutii informatice integrate pentru sectorul auto
Este timpul pentru Acțiune
Centrul Istoric plan de management Seminar:
Apa Prod S.A. Deva Calitatea rezidă în oameni și în managementul pe care ei îl fac. *** Sistemul Integrat de Management Calitate – Mediu – SSM.
Modele de succes: Plăţile electronice în Noua Europă
Experienta DEPA in ROMANIA
PREZENT! Stimularea participării la formarea continuă a angajatilor aflati în situatie de risc pe piata muncii – informare, constientizare si acces la.
COMISIA NAŢIONALĂ PENTRU POPULAŢIE ŞI DEZVOLTARE
Tema 4. Tipurile de strategii ale întreprinderii.
Florian Bodescu MULTIDIMENSION
Radu Enache, Director General HP România 11/07/2011
Bine ați venit in cadrul Conventiei Primarilor pentru Clima & Energie Un angajament voluntar pentru a atinge indicatorii climatici si energetici.
DEZVOLTAREA INFRASTRUCTURII: Strategie si prognoze
“STUDIU SATISFACTIE CLIENTI”
Instrumentar de formare privind APE 7. 5
Cod SIPOCA 109 Închidere proiect:
Mediul antreprenorial in România
Instrumentar de formare privind APE 7. 4
Instrumentar de formare privind APE 7. 6
Instrumentar de formare privind APE 7. 2
Instrumentar de formare privind APE 7. 8
Instrumentar de formare privind APE 7.9. Transportul rutier
Raportul Grupului de Lucru 3
CAMERA DE COMERT SI INDUSTRIE PRAHOVA in calitate de Partener al evenimentului organizat de DoingBusiness.ro, are placerea sa va invite la “Business Evolution.
Instrumentar de formare privind APE 1
E-Sign Romania Solutii de securitate.
Instrumentar de formare privind APE 4. Evaluarea nevoilor
Transcriere de prezentare:

DETERMINAREA AMPRENTEI DE CARBON: PREGĂTIREA COMPANIILOR PENTRU VIITOARELE STANDARDE UE/CERINŢE ALE CLIENŢILOR/ ETICHETA ECO Igor Davydenko & Richard Smokers, TNO

CUPRINS ȚINTELE UE și Paris de reducere GHG Reducerea Emisiilor GHG din Transport: FACTOR 6 Poziția CE privind determinarea amprentei de carbon Standardizarea determinării amprentei de carbon : Cadrul GLEC Testele LEARN pentru determinarea amprentei de carbon Politica și alte evoluții 2 08 June 2017

Acordul de la Paris Un obiectiv pe termen lung de menținere a creșterii temperaturii medii globale cu mult sub 2°C peste nivelurile pre-industriale; Să urmărească să limiteze creșterea la  1.5°C, deoarece aceasta ar reduce semnificativ riscurile și impacturile asupra schimbărilor climatice; 3 08 June 2017

ȚINTELE OFICIALE ALE UE Ținte cheie UE pentru 2020 20% reducere în emisiile de gaze cu efect de seră comparativ cu 1990 20% din consumului energetic total din energie regenerabilă 20% creștere în eficiența energetică Ținte cheie UE pentru 2030 Cel puțin 40% reducere în emisiile de gaze cu efect de seră comparativ cu 1990 Cel puțin 27% din consumului energetic total din energie regenerabilă Cel puțin 27% creștere în eficiența energetică Obiectiv pe termen lung Până în 2050, UE urmărește să își reducă substanțial emisiile – cu 80-95% comparativ cu nivelurile din 1990 ca parte a eforturilor solicitate de țările dezvoltate ca grup Transformarea Europei într-o economie înalt eficientă energetic și cu emisii reduse de carbon va impulsiona economia, va crea locuri de muncă și va întării competitivitatea Europei 4 08 June 2017

Obiectivul climatic general al ue : -80% (până la 95%) in 2050 raportat la 1990 Sectorul de Transport este singurul sector cu emisii GHG în creștere Creșterea pe mai departe a volumului până la 50% până în 2050. Sursa: Foaie de parcurs pentru trecerea la o economie competitivă cu emisii scăzute de dioxid de carbon până în 2050 5 08 June 2017

Obiectivul de reducere de la Paris : transport marfă Emisiile CO2- transport marfă in UE CO2 trend istoric CO2 trend de referință presupunând o “productivitate CO2” egală raportat la 2015 to 2015 CO2 obiectiv (60% reducere raportat la 1990 până in 2050) 2030: 20% reducere raportat la 2008 2050: 60% reducere raportat la 1990 Notă: Obiectivele de reducere transport marfă se consideră egale cu obiectivul general de reducere pentru sectorul de transport în Cartea Albă UE (2011) Creșterea volumului de marfă 1990-2050: 250% Reducerea emisiilor absolute: 60% Per tonă-kilometru transportată: FACTOR 6! Indicative graph, based on: "EU Energy, transport and GHG emissions, Tendițe până în 2050", European Commission 2013 6 08 June 2017

Practica determinării amprentei de carbon Operatori Un mod de a se diferenția de competiție Optimizarea operațiunilor și reducerea costurilor (bazate pe indicatori cheie de performanță ) Expeditori Acreditări verzi Reducerea costului de transport și logistică Ținte de responsabilitate corporativă, raportarea responsabilității sociale a corporației 7 08 June 2017

Înțelegerea CE privind determinarea amprentei de carbon LEARN – prima întâlnire Înțelegerea CE privind determinarea amprentei de carbon Metodă de a genera date privind emisiile GHG din serviciile de transport; Comparabilitatea performanței GHG a diferitelor operațiuni de transport; Legătură între reducerea emisiilor GHG și îmbunătățirea eficienței costurilor; criteriu in deciziile legate de transport; Alegeri mai bune și marketing mai facil pentru soluțiile de transport mai curat; Motivație pentru introducerea măsurilor de reducere a emisiilor; Potențial ridicat pentru îmbunătățirea eficienței operațiunilor de transport; Reducerea emisiilor, combaterea schimbărilor climatice; Situație win-win(câștigător-câștigător) pentru mediul de afaceri și pentru societate.

PRESPECTIVA POLITICII UE SURSA: studiu de fezabilitate în sprijinul elaborării unei strategii UE pentru logistica transportului de mărfuri Introducerea unei metodologii standardizate privind amprenta de carbon, CE Delft, 2014 9 08 June 2017 Source: Fact-finding study in support of the development of an EU strategy for freight transport logistics Introduction of a standardized carbon footprint methodology, CE Delft, 2014

Țintele CE pentru proiectul LEARN LEARN – prima întâlnire Țintele CE pentru proiectul LEARN Sprijinirea dezvoltării politicii UE privind determinarea amprentei de carbon; Atingerea unui larg consens asupra unui cadru armonizat de determinare a amprentei de carbon; Crearea unei rețele coordonate de actori cheie (UE și internațional) implicați în armonizarea procesului de determinare a amprentei de carbon; Dezvoltare pe baza inițiativelor și proiectelor trecute și în derulare; Evitarea creării unui nivel suplimentar în armonizarea procesului de determinare a amprentei de carbon; Evitarea unor abordării prea înguste: livrarea de rezultate care să fie replicabile/utilizabile în întregul sector de transport UE; Explorarea condițiilor de introducere a unei scheme de certificare – eticheta ECO.

Etichete eco 11 08 June 2017

Cadrul GLEC: răspuns la nevoile de standardizare 12 08 June 2017

Obiectivele testărilor LEARN Testarea calculelor și determinărilor amprentei de carbon pe baza cadrului GLEC în situații complexe ale lanțului de distribuție cu scopul de a obține date privind emisiile rezultate din mișcarea mărfurilor “poarta în poarta” door-to-door Ajutarea companiilor să își stabilească sau îmbunătățească capabilitățile de determinare a amprentei de carbon Realizarea de teste în diferite situații : Expeditori LSP / 4PL / Control Tower Furnizor de servicii de transport și operatori facilitate

BENEFICIILE TESTĂRILOR ȘI AȘTEPTĂRI Care sunt beneficiile la care se pot aștepta companiile ? Sprijin în calcularea și raportarea carbonului din activitățile de logistică Inițierea companiilor în calcularea carbonului din activitățile de logistică și învățarea din experiența altor companii Suport pentru pregătirea raportării carbonului din activitățile de logistică pentru clienți Suport în soluționarea problemelor specifice cu care se confruntă companiile în calcularea amprentei de carbon Explorarea utilizării datelor generate pentru îmbunătățirea raportării și luării deciziilor Identificarea oportunităților pentru reducerea emisiilor Recunoașterea eforturilor companiilor în determinarea amprentei lor de carbon în proiectul LEARN Influențarea viitoarelor standarde de calculare a carbonului și a politicilor specifice Ce solicităm companiilor ? Să colaboreze cu partenerii de afaceri existenți pe un lanț logistic de distribuție selectat pentru calcularea amprentei de carbon pe baza cadrului GLEC, cu sprijinul partenerilor LEARN Să aloce resurse și să furnizeze date – companiile păstrează proprietatea deplină a datelor lor Să ofere feedback cu privire la probleme, provocări și oportunități în aplicarea metodologiei Să contribuie la articularea studiului privind calcularea carbonului pentru afacerile din logistică Să facă disponibile principalele rezultate pentru a fi publicate într-un studiu de caz Să ofere sugestii asupra modului cum calcularea carbonului poate fi reflectată într-o etichetare pentru recunoașterea eforturilor companiei 14 08 June 2017

Cazuri de Testare Statusul partenerului de efectuare a testului Nici un program CF Începător Disponibilitate date/ acumulare Membru Program Integrat in proc.companiei Necesară reducerea GHG realizată Cum ? De unde încep? Ce? Colectare date, determinare amprentă carbon, alegeri L&G GFE GFA *** Decizii integrate măsurare carbon

Obiectivele Testării: Transportator Cadru: transportator (protocolul GHG Cadru 1) Scop: obținerea emisiilor în kg de CO2(e) per încărcătură și / sau unitate normată de muncă legată de încărcătură Atenție: Cadrul 3 creșterea capabilității de raportate, raportarea datelor privind emisiile

EVOLUȚII POLITICE NAȚIONALE/LOCALE RELEVANTE Orașe (Afacerea verde) logistica orașelor cu zero emisii Municipalitățile au în vedere închiderea centrelor orașelor pentru vehiculele non-zero emisii Cererea de autobuze cu emisii zero Logistica durabilă amprenta de carbon Eco-etichetarea Programe demo naționale Politici naționale de mobilitate durabilă NL strategia mixului de combustibili 17 08 June 2017

NUMAI UN ROL MODEST PENTRU ÎMBUNĂTĂȚIRILE LA NIVELUL VEHICULULUI… >20% reducere CO2- (3.5% p.a.) in 2014-2020 printr-o Abordare Integrată : 6% prin măsuri lefate de vehicul (nivel flotă) 2.5% prin combustibili alternativi 13% prin operațiuni 18 08 June 2017

Optimizarea energetică multi-nivel Conexiuni între nivelele sistemului Abordarea integrată este mai mult decât încorporarea tuturor măsurilor posibile Optimizarea energetică multi-nivel Conexiuni între nivelele sistemului 19 08 June 2017

Obiectivul LT poate fi atins numai dacă toate elementele SISTEMULUI contribuie… 20 | Sustainable (freight) transport MEO = Multi-level energy optimisation 21 June 2016

întrebări? ? 21 08 June 2017