"VALORI UMANE ȘI VALORI MONETARE"

Slides:



Advertisements
Prezentări similare
Şcoala Gimnazială Nr. 7 "Sfânta Maria" Timişoara-România
Advertisements

Asociația copiilor întreprinzători TIME IS MONEY
Prof.i.p. Bițeanu Anișoara Liceul Tehnologic Economic Administrativ
Proiectul vietii si asigurarile de viata
BIBLIOTECARUL – LIDER COMUNITAR
Pentru copii si parinti
“De la joc……la educaţie financiară”
"De la joc ....la educaţie financiară".
Conferința „Fundamentarea politicilor publice de investiţii în contextul modernizării administraţiei publice” Conferinţa de final a proiectului.
Contract: IEE/13/516/SI Durată: 02/ /2017.
F.L.O.R.A Finding Love Of natuRe Again The Human Impact on FLORA in the 21st century
RAPORT – Grădina Botanică -sănătate și mișcare-
Mici antreprenori de succes
LA MULTI ANI.
Să vorbim despre piața financiară ne-bancară
Educația financiară - lecții de viață pentru copii și părinți
INSTRUCȚIUNEA PRIVIND MANAGEMENTUL TEMELOR PENTRU ACASĂ ÎN ÎNVĂȚĂMÂNTUL PRIMAR, GIMNAZIAL ȘI LICEAL V.TONU,șefa DÎHâncești.
SEEDS (Școală Eficientă și Elevi Dedicați Sustenabilității)
Educație financiară Internet banking.
MÂINI DESCURCĂREȚE PENTRU MINȚI ISTEȚE.
Publicitatea in cadrul societatii S.C.CLADI S.R.L
Un program ASF dedicat copiilor.
ZIUA PORŢILOR DESCHISE,
Coordonator: Andreea Paul, conf. univ. dr
prof. PLĂCINTA MIHAELA CARMEN
Campanie de informare a Reprezentanţei Comisiei Europene în România
Ideile din această prezentare le-am primit prin
Metode de predare a literaturii române axate pe tehnologia on-line
Parteneri: Colegiul Tehnic Dimitrie Leonida Colegiul Naţional Emil Racoviţă Şcoala Gimnazială Nr. 88 Școala Profesională Specială pentru Deficienți.
MEDIUL LIMBAJULUI DE PROGRAMARE STUDIAT
PROIECTUL Profesor: Babusca Tatiana
TOATE drepturile fundamentale pentru TOATE persoanele cu dizabilităţi!
UNITED ENTERPRISES: MISSION INCLUSION
ȘCOALA GIMNAZIALĂ CENTRALĂ, CÂMPINA
Campania Globală pentru Educație
PROIECT-CONCURS LA NIVEL DE ȘCOALĂ
Cum să transmitem valorile generației următoare
PROIECT DE EDUCAȚIE FINANCIARĂ
Nu este o lecție de istorie
Divi Un joc DIVIN .
ÎMPREUNĂ PENTRU PACE Proiect educațional.
Pentru copiii noştri si nu numai lucruri ce nu se învaţă la şcoală.
CUNOAŞTEREA MEDIULUI CE VOM ÎNVĂŢA ASTĂZI
Să știi mai multe, să fii mai bun
Gabriel Garcia Marquez
Reînvie Speranța 7 Iubire și protecție Finanțele Familiei SET SERIA
Profilul psihologic-pilonul planificării şi dezvoltării carierei elevului PROF. PĂTRĂŞCOIU ANA-MARIA, ŞCOALA CONSTANTIN SĂVOIU; TG-JIU; GORJ.
Prioritățile MECC privind dezvoltarea curriculară în învățămîntul general Valentin CRUDU, șef Direcție Învățământ general.
Un nou tip de consumator? Tendinte si preferinte
Invatarea centrata pe elev
SCHIMB DE BUNE PRACTICI ÎN CONTEXTUL STUDIULUI EDUCAȚIEI FINANCIARE ÎN REPUBLICA MOLDOVA ÎN PARTENERIAT CU APPE.RO.
cum SĂ REUŞEŞTI în viaţă! Ne interesează dezvoltarea fiecărui elev.
„Nu există ceva mai presus de tată și de mamă printre oameni ”
“Educatie cu responsabilitate si oportunitate de dezvoltare pentru copii si tinerii romi din Homorod, judetul Brasov –EROD” Proiect finanţat cu sprijinul.
Proiect co-finanţat din Fondul Social European
METODA PROIECTULUI.
AGRESIVITATEA ȘI JOCUL PE CALCULATOR
EVOLUTIA SI IMPORTANTA CARDULUI DE CREDIT
B U G E T U L F A M I L I E I ȘCOALA GIMNAZIALĂ, NR.1, MOISEI
METODE INTERACTIVE DE GRUP
Un cintec japonez faimos -Rimi Natsukawa –
Impactul pedagogiei digitale asupra elevilor-avantaje și dezavantaje
„PE CĂRĂRI DE MUNTE” – VIZITĂ DE STUDIU
Mediul antreprenorial in România
LICEUL TEORETIC ,,LUCIAN BLAGA” CLUJ – NAPOCA RAPORTUL COMISIEI INTERNE DE EVALUARE ŞI ASIGURARE A CALITĂŢII ANUL ŞCOLAR 2010 – 2011.
PORTOFOLIUL PROFESORULUI METODIST
Metodologia elaborării proiectelor de intervenţie
Olimpiada Micilor Bancheri Ediția a V-a 2018
CERCETASIA ESTE ALTFEL! ESTE UN MOD DE VIATA!
Perle de la Jocurile Olimpice
Transcriere de prezentare:

"VALORI UMANE ȘI VALORI MONETARE" proiect realizat în cadrul concursului național „Olimpiada micilor bancheri" - 2019 Clasa a IV-a C "cutezătorii" Școala gimnazială „ion basgan" focșani Coordonator: prof. mirela barcan

În echipa de proiect, eu gestionez resursele materiale și financiare. Bine v-am găsit! Sunt Bianca Maria Smeu, o fată prietenoasă și ambițioasă. Îmi plac atelierele creative și scriu cu bucurie compuneri. Sunt pasionată de echitație, sport pe care îl practic de la 5 ani. În cadrul acestui proiect mă ocup de promovarea activităților și de comunicarea între grupurile de lucru. Mă bucur să vă cunosc! Numele meu este Matei Lungu. De când am auzit de această olimpiadă, mi-am dorit să iau parte la activități. Îmi place mult matematica, iar dorința mea e să ajung un mare producător de ceaiuri. Rolul meu în proiect? Eu răspund de organizarea unor activități, pornind chiar de la ideile mele sau ale colegilor. Gânduri bune tuturor! Sunt Denisa Florentina Cofărea. Sunt organizată, ambițioasă și iubesc matematica, deoarece este exactă. Merg cu bucurie la concursuri și consider că fiecare participare e un câștig. Îmi place să cânt și să dansez. În echipa de proiect, eu gestionez resursele materiale și financiare.

Împreună cu colegii noștri din clasa a IV-a C formăm echipa „CUTEZĂTORII". Activitățile noastre pun accent pe învățarea prin cooperare. Profesorii noștri se asigură de faptul că noi, elevii, împărtășim lucrul în mod egal și ne motivează să reușim tot ce ne propunem. Nivelul nostru de autonomie se dezvoltă continuu și suntem din ce în ce mai responsabili. Ne încurajăm și ne sprijinim reciproc, elevi și profesori. Avem încredere în noi, ne străduim, greșim și învățăm din fiecare experiență. Comunicăm unii cu alții, oferim și primim sprijin la nevoie, găsim rezolvări la situaţiile conflictuale și la problemele apărute. Suntem un grup de studiu dar, mai presus de toate, formăm o ECHIPĂ pentru care contează și PROCESUL, nu doar PRODUSUL învățării, fapt care adaugă VALOARE fiecărei activități.

1. Un nou început – Descoperim împreună "Banii pe înțelesul copiilor" Orice activitate nouă, în clasa noastră, începe cu un "asalt de idei". Am înțeles repede că vom actualiza informații deja cunoscute și că vom învăța lucruri noi pentru a le aplica în viața cotidiană. Pentru că, așa cum a spus o persoană înțeleaptă, "viața nu este împărțită pe discipline" (J. Moffett), am integrat aplicațiile specifice educației financiare în toate activitățile clasei. Am dansat pe melodia "Money, money, money" - descoperind trupa ABBA - și pe melodia "Banii vorbesc" a trupei Holograf. Am aflat cum deosebim banii reali de cei falși și am verificat cu un instrument special. Am aflat ce bunuri și servicii putem cumpăra și am făcut troc cu diferite produse aduse de acasă.

2. Învățăm și aplicăm - Banii se obțin prin muncă și se cheltuie cu minte Tot ce facem în clasă se construiește pas cu pas. Florile pentru înfrumusețarea școlii și cărțile pentru biblioteca clasei – aduse în locul tradiționalelor buchete individuale, la început de an școlar – costă bani. Noi am decis să dăm un rost acestor cheltuieli și să câștigăm ceva pe termen lung. De exemplu, notițele adezive, primite de noi în prima zi de școală, au fost folosite pe tot parcursul unui proiect dedicat Centenarului, iar șabloanele ne sunt de folos la geografie. Cărțile-flori ne sunt de folos tuturor și ne bucurăm de ele, începând de la cărțile pentru lectura de plăcere, până la dicționarele pe care le folosim în clasă. Rechizitele din clasă sunt sortate, etichetate, depozitate și folosite cu rost și cu chibzuință.

3. Viață frumoasă și sănătoasă și-n... a treia sală de clasă În cei 5 ani de când suntem elevi am schimbat 3 săli de clasă, pe care le-am amenajat așa cum am crezut că e mai bine pentru a ne fi bine la școală. Încă de la început, părinții și învățătoarea noastră au luat decizia înființării unei asociații, pentru a putea colecta fonduri și pentru a le putea gestiona în mod transparent și eficient. Toate proiectele bugetare, toți banii strânși cu greu și cheltuiți cu înțelepciune ne determină să fim foarte grijulii cu lucrurile noastre și să contribuim cu ce și cât putem face cu mâinile noastre. Avem multe idei și le punem în practică, dar gândim bine bugetul necesar.

4. Reciclăm în mod creativ, ajutăm natura, economisim resurse și ne jucăm împreună Suntem prietenoși cu natura. Încă din clasa pregătitoare, când am vopsit cauciucuri vechi, am pus în ele pământ și am sădit flori, am înțeles că lucrurile pot fi refolosite , sub altă formă. Anul acesta, folosind materiale și tehnici diverse am construit hrănitoare pentru păsările cerului, în timpul iernii. Avem în dulapul clasei o cutie mare, în care adunăm produse bune de reciclat. Inventăm jocuri de mișcare și de strategie și folosim astfel de resurse.

5. Proiect cu suflet - "Un an de recunoștință (și nu doar atât)" Proiectul acesta a început cu un an în urmă. Considerăm – copii și învățător – că RECUNOȘTINȚA se învață și se aplică. Anul trecut am realizat activități minunate și, printre ele, a fost și "Borcanul cu amintiri". Am desenat pe table o axă a timpului, pentru fix un an (23.11.2017 – 22.11.2018). Am citit bilețelele și am ordonat cronologic întâmplările/ideile/amintirile. Am personalizat literele pentru titlul proiectului nostru (am gândit titlul astfel încât numărul de litere să fie egal cu numărul copiilor din clasă). Am redactat compuneri tematice, scriind gândurile noastre pline de recunoștință. Am vizionat fotografiile realizate în acest interval de timp, în activitățile noastre, am căutat citate despre recunoștință. Am combinat matematica și educația financiară, am studiat cataloage comerciale, am stabilit un meniu de sărbătoare, am calculat bugetul necesar, am făcut cumpărături. Am pregătit masa festivă, în clasă, locul unde simțim foarte bine. Ne-am exprimat gândurile în legătură cu ceea ce avem fiecare, bucurându-ne de "Oglinda recunoștinței" – o lucrare colectivă, realizată din frunzele decorate cu elementele de limbaj plastic studiate.

6. Proiect cu suflet – "Cartea mare" a prieteniei și a generozității De ce să oferim cartea mare unei singure clase pregătitoare? Noi avem 4 în școală. Am discutat problema și am căzut de acord: urma să facem 4 cărți, iar originalul să rămână în clasă, pentru a fi predat viitorilor școlari, la toamnă, ca ștafetă de suflet. A doua problemă: cartea urma să propună jocuri și aplicații pe care micii școlari să le rezolve scriind și desenând. Cum să facem pentru ca școlarii să se bucure în număr cât mai mare de carte? Păi s-o facem interactivă. Cum? O laminăm! Bravo! Super idee! Și uite-așa a apărut o nouă problemă: a bugetului. Multiplicarea color a foilor A3 și laminarea lor nu costă puțin... Facem? Facem! Dacă oferim cartea pe 6 decembrie, ce-ar fi să pregătim mici daruri pentru copiii din clasele pregătitoare? Câte daruri pregătim? Păi... rotunjim la 120. Ce pregătim? Să facem felicitări și plicuri! Să le oferim bomboane. Cum? În ce la punem? Hai să facem bomboane-ambalaje pentru... bomboane! O decorațiune pentru casă merge? Merge! Facem un brăduț? Facem!!! Și uite-așa, educația financiară s-a împletit armonios și constructiv în activitățile proiectului nostru. Copiii au fost la magazine de specialitate și au cercetat piața: produse, servicii și costuri. Cât costă multiplicarea/ laminarea/ materialele pentru realizarea cadourilor? Copiii au proiectat un buget, au făcut calcule, au găsit surse de finanțare, au cumpărat produsele necesare, s-au ocupat de realizarea cărților și de plata serviciilor. Au studiat facturi și bonuri fiscale.

7. Decizii care contează – Cum cheltuim banii de buzunar? Excursii, tabere, plimbări în oraș, teatru, librării, cofetărie, restaurant, muzeu... Fiecare loc implică și cheltuieli. Mai mici sau mai mari... Plecăm de acasă cu un buget. În general ne gândim bine înainte de a cheltui banii. Facem diferența între necesitate și dorință. În astfel de cazuri, dorința învinge aproape mereu...

8. Proiect cu suflet – Cine este Secret Santa? Am combinat din nou matematica și educația financiară, dar și cu educația civică. Am stabilit bugetul necesar, am studiat cataloage comerciale, am făcut cumpărături. Am pregătit bradul, cadourile pentru colegii cărora le-am fost „Secret Santa". Ne- am exprimat gândurile bune pentru anul viitor, ne-am urat unii altora numai bine. Am sărbătorit împreună al cincilea Crăciun.

9. Educație financiară și aplicații digitale: "Kids – o afacere de succes" Luni - prima zi din cel de-al doilea semestru. Educație financiară. Telefoanele și tabletele se împrietenesc rapid cu aplicația ''Kids - o afacere de succes''. Copiii dovedesc abilități - nu doar de operare a tehnologiei digitale - ci și antreprenoriale. Alături de ''Alexandra'' sau ''Ionuț'', alegând nivelul complex (suntem clasa a IV-a), cu conturi deschise în lei și în euro, mergând la magazin pentru cumpărături, apoi la atelier pentru a confecționa minunate obiecte, noțiunile specifice ''credit'', ''extras de cont'', ''economisire'', ''schimb valutar'', ''utilități'', ''chirii'', ''salarii'' etc. sunt descifrate într-un mod foarte prietenos. Bucuria de a avea ''profit'' a compensat faptul că activitatea a durat doar 45 de minute.

10. „Global Money Week" - Jocuri cu și despre bani Totul a început cu personalizarea literelor din titlul evenimentului. Acest tip de activitate a devenit un "brand" al clasei, fiecare proiect având propria tematică și, evident, propria galerie de litere desenate de elevi. "Caruselul banilor" a provocat atenția, memoria, concentrarea elevilor, comunicarea pozitivă, găsirea și negocierea soluțiilor. Vocabularul specific și cunoștințele tematice au fost valorificate în jocurile de memorie, în construirea șirurilor logice, în operațiuni bancare – jocuri de rol ("Bancomatul"; "Casa de schimb valutar"; "La bancă").

11. „Global Money Week" - Creativitate și gândire aplicată "Fabrica de povești" și-a dezvoltat "Baza de date" cu locuri, personaje, cauze, acțiuni, lucruri, stări, emoții și sentimente. Propunerile au fost negociate, iar selecția realizată a lăsat hazardul să stabilească ce cuvinte-cheie au avut de folosit elevii în scrierea imaginativă de tip "Story cubes" și de ilustrat în benzile desenate. "Avem bani, n-avem probleme!" s-a numit activitatea matematică în cadrul căreia elevii au compus, în echipe, diverse tipuri de probleme legate de viața cotidiană și de utilizarea banilor. Problemele au fost date spre rezolvare altor echipe și apoi verificate cu toată clasa. Activitatea de planificare a bugetului i-a provocat pe elevi să-și imagineze "Vacanța de vis", punându-i în situația de a se documenta pe internet privind costurile reale ale unor călătorii cu avionul, servicii hoteliere, vizitarea unor obiective turistice, achiziționarea unor produse necesare etc.

12. „Global Money Week" - Cheltuim, economisim, donăm "Cine umple pușculița?" a fost un joc de strategie, de tip concurs, care a pus la încercare tot bagajul de achiziții teoretice însușite de la începutul anului școlar. "Dobânda" - dacă răspunsul era corect, echipa primea un premiu în bani (specimene). Suma era diferită în funcție de dificultatea problemei. "Suntem acționari!" - unele câmpuri de joc puteau trimite echipajul înainte, altele înapoi. Când echipa înainta, primea 100 de lei - "dividende". Când echipa era trimisă înapoi, dădea coordonatorului 100 de lei – acțiunile "scădeau". Evident, echipa care a acumulat cei mai mulți bani la sfârșitul jocului, a câștigat. "Oameni... valori și valori... monetare" a fost o activitate complexă, care a presupus documentarea privind personalitățile și obiectivele ilustrate pe bancnotele românești, realizarea unui poster-fluviu și prezentarea într-o manieră cât mai ingenioasă a produselor realizate. Din nou reciclare creativă și valorificare de idei ingenioase - indiferent "Cum arată o pușculiță?", știm de acum că e de dorit să cheltuim cu măsură, să economisim bani pe termen lung și să dovedim generozitate față de cei în nevoie, prin acțiuni de caritate.