30 % din volumul total al pieței de intermediere Fondată în 2009 14 membri 30 % din volumul total al pieței de intermediere
Scopurile A.B.A.R. sprijinirea membrilor săi în creşterea recunoaşterii publice a rolului activităţii societăţilor de brokeri de asigurare şi reasigurare; formarea şi susţinerea statutului profesionist al brokerilolor de asigurare și reasigurare protecţia intereselor consumatorilor serviciilor de asigurare colaborarea cu societăţile de asigurări și cu autoritatea de supraveghere a activităţii de asigurări în pregătirea bazei legislative și tehnice în domeniul asigurărilor; dezvoltarea relaţiilor la nivel naţional și internaţional cu alte asociaţii și organisme de profil.
Scurt istoric al brokerajului în asigurări : 1993, Legea cu privire la Asigurări - “Misit în asigurări”. 2006, Legea cu privire la Asigurări (redacție nouă) – “Broker de asigurare”. 2008 , licențierea brokerilor de asigurare. Perioada pînă la licențiere După Licențiere (2008) 2011 Aprox. 100 de intermediari 12 brokeri 64 de brokeri
Sursa datelor: www.cnpf.md Evoluția primelor subscrise și a veniturilor brokerilor: mln euro Sursa datelor: www.cnpf.md
Evoluția primelor subscrise de către brokeri comparativ cu întreaga piață mln euro
Evoluția primelor subscrise de către brokeri în 2010 din 2009 (în puncte procentuale).
Cerințele obligatorii pentru un broker de asigurare din R.M. Forma organizatorică S.R.L. sau S.A. Capital statutar vărsat de mimim 25000 MDL Contract de răspundere civilă profesională în valoare de 10 mln MDL pentru fiecare solicitare de daune și de 15 mln MDL în valoare globală pe an pentru toate solicitările. Licența emisă de C.N.P.F.
Factorii de dezvoltare a pieței de intermediere: Colaborarea activă cu instituția de supraveghere la elaborarea bazei normative ce ține de intermediere. Corectitudinea și transparența relației asigurător-broker-client. Posibilitatea de alege de către clienții companilor de leasing și alte instituții financiare de sinestătător și necondiționat, brokerul cu care doresc să colaboreze. Conștientizarea populației în necesitatea apelării la un broker de asigurare.