AMENAJAREA LOCALĂ ŞI REGIONALĂ

Slides:



Advertisements
Prezentări similare
Miscari rectilinii si repaus
Advertisements

26 SEPTEMBRIE- ZIUA EUROPEANĂ A LIMBILOR
Clubul Prietenii Matematicii
Adunarea numerelor naturale
INFORMAŢII GENERALE Asociaţia ADIVEST este persoană juridică română de drept privat, fără scop patrimonial, apolitică, nonsindicală şi nonsectantă, constituită.
Ecosistem unic in Europa
STADIUL IMPLEMENTĂRII PROGRAMULUI NAŢIONAL DE DEZVOLTARE RURALĂ
LICEUL TEHNOLOGIC “SOMEŞ” DEJ
India.
STATELE ŞI GRUPĂRIELE REGIONALE DE STATE
Conferința de final a proiectului
Bugetul municipal Chişinău anul 2011
Pământenii-duşmani ai Terrei?
Conferința Curs de Guvernare București, 22 octombrie 2014
RAPORT – Grădina Botanică -sănătate și mișcare-
TEORIA SISTEMELOR AUTOMATE
Istoric 1924/27 Infiintarea Camerelor de agricultura 1935
Sibiu – Iulie 2014.
EVOLUŢII GEODEMOGRAFICE CONTEMPORANE. DIFERENŢIERI REGIONALE
CIPRU - LEAGĂNUL AFRODITEI
PROGRAME DE FINANTARE A IMM-urilor
BANCA TRANSILVANIA, JUCATOR IN DIVIZIA A
PROIECT DE COOPERARE Măsura 421
Metode de predare a literaturii române axate pe tehnologia on-line
...într-un colțișor al Terrei...
Registrul Educațional Alternativ
Titlul proiectului: Integrarea instrumentelor IT în predare – calea de a aduce elevii înapoi la şcoală Programul Erasmus+ Acţiunea Cheie 1 – Proiect.
ESPON Climate – Schimbări climatice şi efecte teritoriale asupra economiilor locale şi regionale în Europa Dr. ecol.-urb., drd. geogr. Alexandru-Ionuţ.
ADMINISTRAȚIA NAȚIONALĂ “APELE ROMÂNE”
Nu este o lecție de istorie
TEHNOLOGIA CONFECTIONATII PROTEZELOR MOBILIZABILE
Situaţia României în anul 2003
Proiect.
Totul tine de date! Ce date sunt necesare pentru Inventarul de Emisii de Referință? Angajamentul Pactului Primarilor este transpus în acțiuni practice.
Oslo-capitala Norvegiei
Invatarea centrata pe elev
\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\
CONFERINTA “CRESTERE SUSTENABILA: ROLUL MEDIULUI DE AFACERI IN ECHILIBRUL MACROECONOMIC SI IN CONVERGENA REALA” 28 OCTOMBRIE 2015 SPINOASA PROBLEMA A CONTEXTULUI.
LICEUL TEORETIC ,,LUCIAN BLAGA” CLUJ-NAPOCA Raportul Comisiei de Evaluare şi Asigurare a Calităţii AN ŞCOLAR
STRATEGIE PRIVIND EDUCAȚIA ȘI FORMAREA PROFESIONALĂ (Draft document) Perioada de programare Reuniunea Comitetului Consultativ Tematic Educație.
Le traditions culinaires en france
Cursul 4 Organizarea spaţiului geografic
Rezultatele obtinute la examenul de Evaluare Nationala
Bilanţ Absorbţia fondurilor structurale și de coeziunie
LICEUL TEORETIC ,,MIHAI EMINESCU” OR
Proiectul ESPON Territorial Diversity (TeDI)
MEDIU ÎNCONJURĂTOR ŞI PEISAJE.
Dinţi sănătoşi pentru un organism sănătos
Rolul valorilor culturale în dezvoltarea vieţii comunitare
Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale AGENTIA DE PLATI SI INTERVENTIE PENTRU AGRICULTURA SISTEMUL DE ECOCONDIŢIONALITATE DIN ROMÂNIA Martie 2019.
Practicarea pescuitului recreativ/sportiv pe teritoriul Rezervaţiei Biosferei Delta Dunării! Practicarea pescuitului recreativ/sportiv se face pe baza.
Proiectul ESPON Territorial Diversity (TeDI)
Despre AGRO PITEȘTI De ce un Târg dedicat agriculturii la Pitești?...
GHIMBAV orașul oamenilor fericiți conectare
DIRECȚIA DE SĂNĂTATE PUBLICĂ MUREȘ
Subiectul:Ozoboții în acțiune
Caracterizare economico-geografică
Practicarea pescuitului recreativ/sportiv pe teritoriul Rezervaţiei Biosferei Delta Dunării! Practicarea pescuitului recreativ/sportiv se face pe baza.
Unitatea de învățare Biotopul, biocenoza, ecosistemul
Tema 4. Tipurile de strategii ale întreprinderii.
Tudor Pereanu Cosmina clasa a V-a prof. coordonator. Maria Mitroi
REGIUNI INDUSTRIALE.
Structura anului şcolar aprobată prin OMEN nr. 3191/2019
COMPANIA NATIONALA ADMINISTRATIA PORTURILOR DUNARII MARITIME SA GALATI
Actualitatea politică
„PE CĂRĂRI DE MUNTE” – VIZITĂ DE STUDIU
V v STAR Școala Tehnologică Austriacă din România.
LICEUL TEORETIC ,,LUCIAN BLAGA” CLUJ – NAPOCA RAPORTUL COMISIEI INTERNE DE EVALUARE ŞI ASIGURARE A CALITĂŢII ANUL ŞCOLAR 2010 – 2011.
Raportul Grupului de Lucru 3
Olimpiada Micilor Bancheri Ediția a V-a 2018
Transcriere de prezentare:

AMENAJAREA LOCALĂ ŞI REGIONALĂ

amenajarea regională se referă la unităţi regionale mari (ţară sau o regiune a acesteia); - se poate realiza la nivelul celor mai mici unităţi administrative sau grupări ale acestora;

A. FACTORII AMENAJĂRII TERITORIALE - amenajarea teritorială se desfaşoară spontan dar şi organizat; factorii elementari care intervin în amenajarea teritoriului sunt: indivizii şi grupările sociale intreprinderile - pot schimba funcţiile unui anumit teritoriu.

Ex: amplasarea unor tehnopoli la marginile unor oraşe mari schimbă aspectul peisajului, funcţiile teritoriului şi fac din oraşul respectiv un centru cu o însemnătate mai mare. - frontierele pot fi bariere sau spaţii de comunicare deschise.

- amenajarea rurală şi a terenurilor agricole influenţează amenajarea teritorială; - transporturile au rol activ, ele conectează aşezările la teritoriu;

B. POLITICI DE AMENAJARE TERITORIALĂ există mai multe niveluri: nivelul naţional - proiecte de amenajare a spaţiului unei ţări; nivelul unor teritorii omogene - regiuni şi unităţi geografice sau administrative;

C. EXEMPLE DE AMENAJARE: CHINA ŞI BRAZILIA China are aracteristici geografice care influenţează intenţia de amenajare a teritoriului. aceste caracteristici se referă la: dimensiunea demografică, diversitatea fizico-geografică, repartiţia resurselor naturale, tradiţiile amenajării;

particularităţiile geografice ale Braziliei sunt: teritoriu foarte întins şi relativ sub-populat; concentrarea populaţiei pe litoralul sud-estic, resurse diversificate, existenţa unei suprafeţe slab utilizate, Amazonia.

REALIZARE: Elev: Teodora Costea Clasa a X-a Matematică – Informatică Prof. Horaţiu Tudor Liceul Teoretic “Axente Sever “ Mediaş 2009