Conf. univ. dr. Paul COCIOC

Slides:



Advertisements
Prezentări similare
O ORGANIZAŢIE SĂNĂTOASĂ (AUTENTIZOTICĂ)
Advertisements

Copyright.
MANAGEMENTUL ACHIZIȚIILOR STRATEGICE ȘI PUBLICE
Pământenii-duşmani ai Terrei?
INSTRUCȚIUNEA PRIVIND MANAGEMENTUL TEMELOR PENTRU ACASĂ ÎN ÎNVĂȚĂMÂNTUL PRIMAR, GIMNAZIAL ȘI LICEAL V.TONU,șefa DÎHâncești.
Publicitatea in cadrul societatii S.C.CLADI S.R.L
Abordarea cognitivă a personalităţii. George Kelly ( )
Abordarea de tip integrat a conținuturilor învățării
Corelare ISCED-HG Universitatea București
Railway PRO Investment Summit , București 2016
SALVAREA NATURII Vasile Oana Teodora Clasa XII-a B
Ideile din această prezentare le-am primit prin
O PROPUNERE DE DEFINIŢII DE TERMENI DIN TEHNOLOGIA INFORMAŢIEI
Transmiterea veştilor proaste
Atelier tematic Liceul teoretic "Mihai Eminescu“ Cluj,
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor
Registrul Educațional Alternativ
Management performant în administrația publică din Municipiul Vulcan
PROIECTUL Profesor: Babusca Tatiana
INDICATORI AI REZULTATELOR MACROECONOMICE
TOATE drepturile fundamentale pentru TOATE persoanele cu dizabilităţi!
Asociatia Profesionistilor Prof. dr. Mircea Vintilescu, Decan
Titlul proiectului: Integrarea instrumentelor IT în predare – calea de a aduce elevii înapoi la şcoală Programul Erasmus+ Acţiunea Cheie 1 – Proiect.
MINISTERUL MUNCII, FAMILIEI ŞI PROTECŢIEI SOCIALE
Corelarea ISCED cu HG privind domeniile de studii
Un vrăjmaș al credinciosului
PROGRAM DE FORMARE ACADEMICA I.
Autoritatea Națională pentru Calificări - ANC
FURNIZOR INTEGRAT DE ENERGIE SI RESURSE ENERGETICE
Corelarea ISCED cu HG privind domeniile de studii, pentru UNIVERSITATEA ROMÂNO-AMERICANĂ DIN BUCUREŞTI Autoritatea Națională pentru Calificări - ANC.
Testul docimologic Conf. dr. Florin Frumos
Politici publice-concept,tipologie Ananliza politicilor publice
ÎMPREUNĂ PENTRU PACE Proiect educațional.
PROIECTUL EDUCAŢIONAL
STRATEGII DE STIMULARE A GÂNDIRII CRITICE LA PREȘCOLARI
GRADINITA GRADINITA CU PROGRAM PRELUNGIT NR.3 CU PROGRAM NORMAL NR.24
I.2. Dezvoltarea durabilă și egalitatea de șanse și de gen
4 Reînvie Speranța Creat pentru iubire SET PARTEA
Autoritatea Națională pentru Calificări - ANC
Profilul psihologic-pilonul planificării şi dezvoltării carierei elevului PROF. PĂTRĂŞCOIU ANA-MARIA, ŞCOALA CONSTANTIN SĂVOIU; TG-JIU; GORJ.
4.(Re)proiectarea propriu-zisă
Prioritățile MECC privind dezvoltarea curriculară în învățămîntul general Valentin CRUDU, șef Direcție Învățământ general.
Autoritatea Națională pentru Calificări - ANC
TEHNICA EPICULUI DUBLU~SIMBOLURI
Incluziune socială prin furnizarea de servicii sociale integrate la nivelul comunităţii - Componenta Educaţie Parentală - - Unicef - Bacău
Formarea continuă a cadrelor didactice
CONFERINTA in parteneriat cu SECTRA si
Autoritatea Națională pentru Calificări - ANC
SINDICATUL ÎNVĂŢĂMÂNT PREUNIVERSITAR JUDEŢUL HUNEDOARA
METODA PROIECTULUI.
Cadrul normativ privind organizarea
AGRESIVITATEA ȘI JOCUL PE CALCULATOR
Corelarea ISCED cu HG privind domeniile de studii, pentru UTCB
ESTE REINTERGRAREA ȘI RESOCIALIZAREA CONDAMNATELOR POSIBILĂ ÎN CONDIȚIILE ACTUALE? Prezentare pentru Conferința Internațională „Femeile și minorii în detenție:
prin Banca Transilvania
Inspecţia şcolară Inspecţia şcolară reprezintă un ansamblu de acţiuni care urmăresc îndrumarea, controlul şi evaluarea activităţii desfăşurate de cadrele.
Apa Prod S.A. Deva Calitatea rezidă în oameni și în managementul pe care ei îl fac. *** Sistemul Integrat de Management Calitate – Mediu – SSM.
PREZENT! Stimularea participării la formarea continuă a angajatilor aflati în situatie de risc pe piata muncii – informare, constientizare si acces la.
CONCURENȚA PE PIAȚA MUNCII. PROVOCĂRI, PERSPECTIVE
Tema 4. Tipurile de strategii ale întreprinderii.
Suportul statisticii în societatea civilă
Deducţia şi inducţia în procesul producerii cunoaşterii
Contractul de voluntariat
TITULARUL DISCIPLINEI UNIVERSITARE ”MONEDĂ ȘI CREDIT”
“STUDIU SATISFACTIE CLIENTI”
Instrumentar de formare privind APE 7. 6
Instrumentar de formare privind APE 7. 2
CONFERINŢA ECONOMICĂ NAŢIONALĂ
Metodologia elaborării proiectelor de intervenţie
Chişinău 2016 Iuliana Curea
Transcriere de prezentare:

Conf. univ. dr. Paul COCIOC Sala 521 www.pcocioc.webgarden.ro

Economia şi ştiinţa economică

Economie şi activitate economică Motivaţia activităţii economice Resurse economice. Legea rarităţii Problema alegerii şi obiectul ştiinţei economice Evoluţia gândirii economice

cea mai importantă preocupare pentru orice a societate: supravieţuirea prin convieţuire exigenţa obiectivă a fiecărei colectivităţi umane de a asigurarea subzistenţa activitate, muncă sau producţie

Economia ansamblul activităţilor desfăşurate de o comunitate umană în vederea producerii şi consumării bunurilor necesare satisfacerii trebuinţelor.

Activitatea totalitatea manifestărilor în plan concret sau mental, prin care omul acţionând asupra mediului şi asupra lui însuşi îşi asigură traiul (supravieţuirea), îşi realizează trebuinţele, aspiraţiile, planurile, îşi făuresc propria lor existenţă.

Activitatea presupune organizarea ierarhică stabilă de motive, scopuri şi mijloace Motivaţia arată ceea ce declanşează, orientează şi întreţine activitatea. Scopurile arată ceea ce urmează să se obţină, mai exact ceea ce se speră a se obţine, în cursul şi/sau în urma activităţii. Mijloacele desemnează ansamblul de procedee, operaţii şi instrumente prin care se asigură atingerea scopului.

Genuri (forme) de activitate umană ordinea apariţiei şi dezvoltării ramurilor economiei - agricultură, industrie, servicii - ca forme specifice de activitate, se corelează cu gradul de satisfacere şi evoluţia diferitelor categorii de nevoi

a) activităţi de origine biologică menite să satisfacă trebuinţe de ordin fiziologic (foamea, setea, adăpostul etc.), în cadrul cărora distingem: activităţi economice activităţi ludice şi matrimoniale (satisfac trebuinţe de ordin fiziologic, dar de altă natură, cum sunt cele de recreaţie, destindere, divertisment, respectiv cele de ordin sexual

b) activităţi de origine societală rezultă din convieţuirea omului în societate, cum sunt: activităţile administrative juridice, organizaţionale, de conducere, politice ş.a.

c) activităţi de origine spirituală (complexe) vizează satisfacerea unor trebuinţe de ordin cerebral, spiritual, cum ar fi: activităţile magico-religioase, artistice, filosofice, ştiinţifice

d) activităţi cu caracter mixt activităţile tehnologice (care îmbină economia cu ştiinţa) sau activităţile morale (ce îmbină elemente sociale cu cele spirituale).

Alte clasificări: din punct de vedere al naturii sale: activităţi (preponderent) teoretice şi activităţi (preponderent) practice, activităţi spirituale şi respectiv materiale

Alte clasificări: din punct de vedere al energiei umane folosite: activităţi (preponderent) fizice şi activităţi (preponderent) intelectuale,

Alte clasificări: dacă avem în vedere sistemul de norme şi valori activităţile pot fi: pozitive sau negative, morale sau imorale, legale sau ilegale, progresiste sau reacţionare (retrograde)

Alte clasificări: Din punct de vedere al caracterului acţiunilor desfăşurate : creative, de repetare sau reproducere, de distrugere

Activitatea economică ca latură fundamentală a activităţii practice reprezintă acel summum de acţiuni - prin care oamenii, folosind diverse mijloace materiale exterioare (resurse, bunuri) şi în conformitate cu principiul raţionalităţii, transformă natura obţinând bunurile necesare traiului, satisfacerii trebuinţelor şi dorinţelor

Principiul raţionalităţii maximum de rezultate cu un anumit volum de resurse disponibile, obţinerea unui anumit rezultat cu minimum de resurse consumate.

trăsături specifice: are finalitate economico-socială este permanent confruntată cu raportul resurse-trebuinţe se caracterizează prin raţionalitate repetabilitatea

Motivaţia totalitatea mobilurilor interne ale conduitei, înnăscute sau dobândite, conştientizate sau neconştientizate, simple trebuinţe fiziologice sau idealuri abstracte.