„Cum facem sa nu ni se intample noua?...“!

Slides:



Advertisements
Prezentări similare
Activități pregătitoare
Advertisements

Buletin Informativ nr.12/21.01
Privatizari in pietele europene: aspecte strategice, financiare si legale Bucuresti, 26 Martie 2013 In colaborare cu.
Registrul Potentialilor Contractori (RPC)
INSTITUŢIILE DE CREDIT
Nina Dosca Director Direcție generală supraveghere valori mobiliare
Modificarea şi completarea unor acte normative - OUG nr.114/2018
Convenția de la viena articole.
Educație financiară Internet banking.
Publicitatea in cadrul societatii S.C.CLADI S.R.L
LEGE nr. 336 din 21 decembrie 2018 privind aprobarea Programului pentru stimularea angajării tinerilor în sectoarele agricultură, acvacultură şi industria.
Incluziune si valorizare sociala
SUB LUPA COFACE INTERCREDIT
Cadru legislativ Fondurile deschise de investitii
Reorganizarea judiciară, între mit și realitate
COMISIA NAŢIONALĂ A PIEŢEI FINANCIARE
Masuri de sprijinire a contribuabililor aflati in dificultate financiara Temei legal: * Art.VIII si art. XI din OG 30/2011 pentru.
Comisia Naţională a Pieţei Financiare
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor
Mai mult decat finantare, un pachet de servicii
completări şi modificări aferente drepturilor acţionarilor:
MINISTERUL MUNCII, FAMILIEI ŞI PROTECŢIEI SOCIALE
Aurel Netin, Secretar de stat
Codul de guvernare corporativă
PROCESE FEEDBACK FUNDAMENTALE
<Solutii de recuperare a creantelor comerciale>
Banca Tiriac - Servicii la dispozitia detinatorilor de carduri si comerciantilor 1. Sistemul de plata al obligatiilor bugetare locale prin intermediul.
Servicii Imobiliare Complete
Conferinta FinMedia: “Valoarea companiilor romanesti” 15 aprilie 2010
Cine este Agricover AGRI-BUSINESS AGRI-FINANCE
I.2. Dezvoltarea durabilă și egalitatea de șanse și de gen
Ziua ASIGURĂRILOR de VIAŢĂ & SĂNĂTATE
Despre sistemul TVA la încasare începând cu data de
Ordin CSA nr. 14/2012, depunerea situatiilor contabile semetriale de catre societatile de asigurari si brokerii in asigurari Comisia de Supraveghere a.
MAXIME.
Sediu: Str. Aleea Posada, nr. 8, bl. 33, sc. 2, et. 1
Un nou tip de consumator? Tendinte si preferinte
Riscuri operationale - definitie
PRIVATIZARE PRIN PIATA DE CAPITAL
Standardele Internaţionale de Contabilitate (IAS)
Asigurarea afacerii si Managementul Riscului
Conferinta de presa August 2018
Servicii de Comert Electronic
Bilanţ Absorbţia fondurilor structurale și de coeziunie
DE CE OUTSOURCING? DE CE INFORM LYKOS?.
Creșterea sustenabilă: Mediul de afaceri și rolul său în echilibrul macroeconomic și în convergența reală Ionut Dumitru Presedinte Consiliul Fiscal, Economist-sef.
Conferinta internationala “Intarirea Legitimitatii”
Comisia Naţională a Valorilor Mobiliare - Romania -
Prima rectificare a anului 2019
  GUVERNUL ROMÂNIEI MINISTERUL ÎNTREPRINDERILOR MICI ŞI MIJLOCII, COMERŢULUI ŞI MEDIULUI DE AFACERI  Agenţia pentru Implementarea proiectelor şi Programelor.
MOBILITĂŢI INDIVIDUALE DE FORMARE CONTINUĂ
Instrumentele financiare derivate
EVOLUTIA SI IMPORTANTA CARDULUI DE CREDIT
MĂSURI DE INFORMARE ŞI PUBLICITATE
Florile Bune pentru dezvoltarea unei afaceri si pentru cresterea randamentului angajatilor.
Solutii informatice integrate pentru sectorul auto
prin Banca Transilvania
Formularul 394 “Declaraţie informativă
Buletin Informativ nr.43/05.07
Finantarea parcurilor logistice Studiu de caz
Tema 4. Tipurile de strategii ale întreprinderii.
Suportul statisticii în societatea civilă
Evolutia produsului si pietei de leasing din Romania
PARTENERIATUL CU BCR IN CADRUL PROIECTELOR FINANTATE DIN FONDURI EUROPENE
Aspecte juridice referitoare la piata de retail
Aspecte legale ale recuperarii creantelor de la populatie
Cod SIPOCA 109 Închidere proiect:
studii de caz PROGRAMUL FLEX: Future Leaders Exchange Program
PENSIILE PRIVATE, START 2007! IN PIATA FONDURILOR DE PENSII
E-Sign Romania Solutii de securitate.
Transcriere de prezentare:

„Cum facem sa nu ni se intample noua?...“! Av. Theodor Ricman

Cercetam si sanctionam!... Extras de pe site-ul Ministerului Finantelor privind datele bilantiere ale viitorului partener – depunere bilant, situatia bilantului, active corporale, creante, datorii catre bugetul statului Raport de la Registrul Comertului sau Oficiul National al Registrului Comertului continand date despre: asociati, administratori, sedii, puncte de lucru, capital social Raport de la Centrala Incidentelor de Plata atat pentru societate (CUI), cat si pentru administratori (CNP), din care sa rezulte daca au fost emise instrumente de plata (CEC, B.O., Cambii) fara acoperire Verificare in Arhiva Electronica de Garantiil Reale Mobiliare * Portofoliul de clienti al societatii + investigatii la partenerii acestuia cu privire la colaborarea cu societatea (ideal chestionate firme cunoscute)

Din aproape in aproape… Stabilirea unei scale de creditare atat valorica, cat si temporala, care sa sa permita posbilitatea ridicarii limitei in conditiile desfasurarii cu succes a unor tranzactii.

Nu avem incredere! Avand in vedere posibilitatea modificarii structurii actionariatului / detinatorilor de parti sociale, trebuie verificat la ONRC Semnale de alarma: aparitia unor societati cipriote, elvetiene, BVI etc (pot fi ascunse si in spatele unora romanesti sau straine insa nu de tip offshore!) Mentinerea unor relatii continue cu clientii, astfel incat evolutia comerciala a acestora in sus, dar mai ales in jos sa fie constientizata cat mai repede

…Si acum, il legam! In functie de natura afacerii – contract de vanzare-cumparare, de distributie, furnizare. Atentie la dreptul de semnatura pentru angajarea raspunderii societatii (cert. const. ORC, copie act constitutiv cand este mentionata o limitare a puterilor acestuia) Negocierea conditiilor afacerii trebuie purtata in mod concertat (unul vorbeste pentru toti) dupa analiza interna in cadrul firmei. Disensiuni si tratamente diferentiate fata de un client sunt extrem de nocive, denotand lipsa de coeziune, profesionalism si verticalitate, aspecte care fac parte din identitatea unei companii impreuna cu imaginea produselor livrate Contractul sa fie cel standard al societatii, cu anexele si conditiile generale standard (in functie de importanta si valoarea partenerului se poate modifica, insa cu mare atentie la garantii, termene de plata, conditii de incetare, solutionarea litigiilor) Nu vor fi inclusi termenii de plata, marfa si preturi in Contract, ci in anexa separata, facand parte integranta din contract. Obligatoriu semnatura a ambelor parti atat pe contract, cat si pe anexa! ,

Ce este rigid, se sparge! Un contract nu este un instrument static, ci unul dinamic, adaptandu-se atat modificarilor legislative, cat si experientei pe piata! Contractul trebuie sa fie privit ca fiind un instrument de siguranta si eficientizare a raporturilor comerciale pentru a nu deveni o piedica in calea acestora

Pierdem timp, dar nu pierdem bani! Facturile vor fi semnate si stampilate de catre beneficiar (si fax este suficient). A se evita numai semnatura, deoarece poate fi extrem de greu probata identitatea semnatarului. In cazul contractelor de furnizare sau distributie, avand in vedere caracterul prestatiei continue care presupune asumarea de catre parti a efectelor contractului Mentiune obligatorie pe factura a Contractului in baza caruia este emisa Factura va fi initial trimisa prin fax, semnata si stampilata de beneficiar si apoi original prin posta

A vinde = a incasa banii! Verificarea de catre departamentul comercial impreuna cu departamentul financiar si cu conducerea companiei a respectarii planului de esalonare a platilor, si, in masura nerespectarii acestuia, luarea masurilor de recuperare a creantelor:

“Turcu’ plateste?!”

Conditionalitatea “Timp-Sanse”

112?...NU! Cine va apela la serviciile unui consultant, fie el avocat sau consultant fiscal etc., ca la acelea ale unui pompier, va sfarsi prin a-si raspunde la intrebarea “cu cat m-am ars?” !

FILOZOFIA AFACERII NOASTRE ? Temeinicie “Friendly services” “One stop shop” Onorarii corecte Afaceri sigure pentru Dvs.

Va multumim pentru atentia acordata!