TRANSFORMAREA LUMII DIN JURUL MEU: MATEMATICĂ ȘI INSPIRAȚIE CULTURALĂ ÎN DESIGN Imagine: Moscheea Abu Dhabi (UAE Islam): https://www.maxpixel.net/Mosque-Abu-Dhabi-Uae-Islam-Large-Mosque-2823720.

Slides:



Advertisements
Prezentări similare
Şcoala Gimnazială Nr. 7 "Sfânta Maria" Timişoara-România
Advertisements

Prof.i.p. Bițeanu Anișoara Liceul Tehnologic Economic Administrativ
Proiectul vietii si asigurarile de viata
Duhul Sfânt și darurile Lui
Clubul Prietenii Matematicii
Simbolurile de Stat ale Republicii Moldova
STATELE ŞI GRUPĂRIELE REGIONALE DE STATE
Propunere dezbateri la nivelul sistemului de învățământ
Dragostea e din Dumnezeu Şi ne-a arătat-o Prin Fiul Său Ce S-a jertfit şi s-a dăruit Pentru noi, la fel Să faceţi şi voi.
F.L.O.R.A Finding Love Of natuRe Again The Human Impact on FLORA in the 21st century
:47:25 teste teste teste.
BISERICI DIN LEMN de Valer Pop Bibliografie:
LA MULTI ANI.
Spune Talmud-ul: “Un vis neinterpretat e ca o carte necitită.”
ABATIA SAINT MICHEL-MINUNEA DIN LARGUL OCEANULUI
Biblioteca Județeană Vâlcea – proiecte cu finanțare europeană ( )
ZIUA PORŢILOR DESCHISE,
Școala parteneră, Åkraskolan, Sala
Ideile din această prezentare le-am primit prin
Transmiterea veştilor proaste
Conținut Matrice.
1. Voi toți, cei ce căutați Cetatea cea de sus, Veniți acum cu noi în rând, Aceleași flamuri fluturând! Veniți pe-același drum, Spre-al nostru Tată Sfânt!
ÎMPREUNĂ PENTRU TOLERANŢĂ
Clasa: a VII -a Obiectul: Geometrie
Un fragment dintr-un proces
Titlul proiectului: Integrarea instrumentelor IT în predare – calea de a aduce elevii înapoi la şcoală Programul Erasmus+ Acţiunea Cheie 1 – Proiect.
TIMPUL, FORȚA SUPREMĂ A EXISTENȚEI
31 Decembrie 2017 De unde și încotro?.
PROFESIONIST vs. SPECIALIST
ȘCOALA GIMNAZIALĂ CENTRALĂ, CÂMPINA
Un vrăjmaș al credinciosului
Neprihănire, credință și faptele Legii Galateni 2:15-21
Cum să transmitem valorile generației următoare
Platforma e-learning: Gifted European Mathematicians
Testul docimologic Conf. dr. Florin Frumos
MODULUL III: NOILE TEHNOLOGII SI OPTIMIZAREA LOR IN EDUCATIE
ÎMPREUNĂ PENTRU PACE Proiect educațional.
GRADINITA CU P.P. “MOTANUL INCALTAT” GALATI
GRADINITA GRADINITA CU PROGRAM PRELUNGIT NR.3 CU PROGRAM NORMAL NR.24
Autoritatea Națională pentru Calificări - ANC
Photoshop.
Reînvie Speranța 7 Iubire și protecție Finanțele Familiei SET SERIA
Profilul psihologic-pilonul planificării şi dezvoltării carierei elevului PROF. PĂTRĂŞCOIU ANA-MARIA, ŞCOALA CONSTANTIN SĂVOIU; TG-JIU; GORJ.
Invatarea centrata pe elev
UNITATEA ÎN FAMILIE Studiul 7 pentru 18 Mai 2019.
BUSUIOCUL 2016.
Oferiți prietenilor un cadou pregătit de Sola Scriptura
Rezultatele obtinute la examenul de Evaluare Nationala
GRADINILE MIRABELL.
STARTUP ECO TRAINING FIRMS
Autori: Înv. Boian Aurelia Cornelia – Şcoala cu clasele I-IV Cetan
“Educatie cu responsabilitate si oportunitate de dezvoltare pentru copii si tinerii romi din Homorod, judetul Brasov –EROD” Proiect finanţat cu sprijinul.
Geometria şi algebra sunt două surori?
Programe de studii liceale și de formare profesională
Proiect co-finanţat din Fondul Social European
METODA PROIECTULUI.
MOBILITĂŢI INDIVIDUALE DE FORMARE CONTINUĂ
STRATEGIA DE LA LISABONA
Elemente de noutate ale programei Şcolare pentru disciplina
METODE INTERACTIVE DE GRUP
El Greco pictor spaniol de origine greaca,(nascut în insula Creta, în 1541 ). Picturile sale, pe teme religioase, au o forta de expresie nebanuita. Muzica:
Subiectul:Ozoboții în acțiune
PREZENT! Stimularea participării la formarea continuă a angajatilor aflati în situatie de risc pe piata muncii – informare, constientizare si acces la.
Şi frunzele s-au vestejit, Căci iată toamna a sosit
Introducere in Geoinformatica
Viaţa independentă şi autoreprezentarea
„PE CĂRĂRI DE MUNTE” – VIZITĂ DE STUDIU
Raportul Grupului de Lucru 3
CERCETASIA ESTE ALTFEL! ESTE UN MOD DE VIATA!
Transcriere de prezentare:

TRANSFORMAREA LUMII DIN JURUL MEU: MATEMATICĂ ȘI INSPIRAȚIE CULTURALĂ ÎN DESIGN Imagine: Moscheea Abu Dhabi (UAE Islam): https://www.maxpixel.net/Mosque-Abu-Dhabi-Uae-Islam-Large-Mosque-2823720 (CC0 Public Domain)

Imaginați-vă că sunteți arhitecți ai viitorului Imagine 1: https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Wuhan_-_Future_City_-_Area_G_-_P1530366.JPG (CC BY-SA) Alte imagini (cu copyright): https://edition.cnn.com/style/article/tale-of-tomorrow-architecture-utopia/index.html Imagine : User:Vmenkov [CC BY-SA 3.0 (https://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0)] https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Wuhan_-_Future_City_-_Area_G_-_P1530366.JPG

Ce trebuie să știe un designer pentru a-i face pe oameni să se simtă bine? Img1: https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Flow_in_City_Hall_the_Hague.jpg Img2: https://commons.wikimedia.org/wiki/File:J_Metropolis_%E5%98%89%E5%8C%AF%E5%9F%8E.jpg Imagine : Meilof1 [CC BY-SA 3.0 (https://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0)] https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Flow_in_City_Hall_the_Hague.jpg Imagine : Kallyhere [CC BY-SA 4.0 (https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0)] https://commons.wikimedia.org/wiki/File:J_Metropolis_%E5%98%89%E5%8C%AF%E5%9F%8E.jpg

Matematică Cunoștințe Abilități Atitudine Exercițiu/ practică Un film pentru a înțelege utilizarea matematicii pentru design, arhitectură, decorațiuni (opțional): http://www.etereaestudios.com/docs_html/arsqubica_htm/index.htm Imagine 1: https://commons.wikimedia.org/wiki/File:HK_TST_Chung_King_%E6%B4%BB%E6%96%B9%E5%95%86%E5%A0%B4_Woodhouse_floor_Carpet_mosaic.JPG Ars Qubica (film, <4 min.): http://www.etereaestudios.com/docs_html/arsqubica_htm/index.htm Imagine : Barebibotra [CC BY-SA 3.0 (https://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0)] https://commons.wikimedia.org/wiki/File:HK_TST_Chung_King_%E6%B4%BB%E6%96%B9%E5%95%86%E5%A0%B4_Woodhouse_floor_Carpet_mosaic.JPG

Simț estetic imaginaioȵ Creativitate? Imagine 1: https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Event_planning.jpg Creativitate? Imagine : Kenogenic [CC BY-SA 4.0 (https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0)] https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Event_planning.jpg

Începeți cu... un cerc și câteva poligoane regulate: Combinați-le: Mai multe resurse și instrucțiuni pas-cu-pas pentru design: (1) National Centre for Excellence in Teaching Mathematics (https://www.ncetm.org.uk/resources/18030) (2) School of Islamic Geometric Design (http://www.sigd.org/resources/) Se pot șterge liniile din centru Imagini: National Centre for Excellence in Teaching Mathematics (https://www.ncetm.org.uk/resources/18030)

Simboluri (1/5) Simbol religios iudaic- Steaua lui David Imagine 1: https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Starofdavid.png Imagine 2: https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Calanit006.jpg Imagine 3: https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Goe_Platz_der_Synagoge_Detail_2.jpg Alte imagini: https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Leningrad_Codex_Carpet_page_e.jpg More on religious symbols: https://www.ancient-symbols.com/religious_symbols.html Anemone coronaria cu 6 petale, în forma Stelei lui David Interior al fostei sinagogi din Göttingen, Germania Imagine: https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Starofdavid.png Imagine: https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Calanit006.jpg Imagine: https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Goe_Platz_der_Synagoge_Detail_2.jpg

Imagine 1: https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Christian_cross.svg Simboluri (2/5) Crucea creștină Crucea carolingiană – reprezintă unitate, echilibru și veșnicia lui Dumnezeu. Imagine 1: Boris23 (talk · contribs) [Public domain] https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Christian_cross.svg Imagine 2: https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Coa_Illustration_Cross_Carolingian.svg Imagine 3: https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Christian_hospital,_tiled_cross_symbol,from_Mr._Isa_Bahadori_works_in_Isfahan..JPG Mai multe despre simboluri religioase: https://www.ancient-symbols.com/religious_symbols.html Decorațiune ceramică într-un spital creștin, simbolul crucii Imagine 3: https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Christian_hospital,_tiled_cross_symbol,from_Mr._Isa_Bahadori_works_in_Isfahan..JPG Imagine 1: https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Christian_cross.svg Imagine 2: https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Coa_Illustration_Cross_Carolingian.svg

Simboluri (3/5) Semiluna islamică Tavan decorat din Moscheea Abu Dhabi Img1: Semiluna: https://svgsilh.com/image/1301942.html (Public Domain) Img2: Moscheea Abu Dhabi (UAE Islam): https://www.maxpixel.net/Mosque-Abu-Dhabi-Uae-Islam-Large-Mosque-2823720 (CC0 Public Domain) Mai multe despre simboluri religioase: https://www.ancient-symbols.com/religious_symbols.html Alte exemple de decorațiuni: https://www.dreamstime.com/royalty-free-stock-photography-islam-pattern-texture-background-image17194657 https://www.maxpixel.net/Travel-Abu-Dhabi-Mosque-White-Orient-Architecture-615415 Tavan decorat din Moscheea Abu Dhabi (UAE Islam) Imagine 1: https://svgsilh.com/image/1301942.html Imagine 2: https://www.maxpixel.net/Mosque-Abu-Dhabi-Uae-Islam-Large-Mosque-2823720

Simboluri (4/5) Yin-Yang Yin, partea întunecată, este asociată cu umbrele, feminitatea și baza unui val; yang, partea luminoasă, reprezintă strălucirea, pasiunea și creșterea, dezvoltarea. Dharmachakra (roata Dharma) – utilizată în budism – un simbol al regatului ideal ”Truth Alone Triumphs” – doar adevărul triumfă Floare de iris (fleur-de-lis/ flower-de-luce/ lily) Cele trei frunze reprezintă clasele sociale medievale: cei care munceau, cei care luptau cei care se rugau. Simbolul a fost utilizat în special de cavalerii din Europa. Imagine 1: By Kenny Shen - Own work, Public Domain, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=2612981 Imagine 2: https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Wheel_of_Dharma.svg Imagine 3: https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Lilie_stilisiert_2.svg Mai multe despre simboluri religioase: https://www.ancient-symbols.com/religious_symbols.html Imagine 1: By Kenny Shen - Own work, Public Domain, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=2612981 Imagine 2: https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Wheel_of_Dharma.svg Imagine 3: https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Lilie_stilisiert_2.svg

Simboluri (5/5) Simbolul share – utilizat pe Internet pentru a desemna distribuirea de conținut. Reprezintă vizual procesul de „distribuire către alții”. Triskelion - un simbol celtic vechi regăsit în multe locuri, inclusiv Malta (4400-3600 î.Hr.) și Irlanda (în jurul anului 3200 î.Hr.). Reprezintă multe lucruri cu o natură triplă: de exemplu mișcarea vieții care este formată din trecut, prezent și viitor. Imagine 1: https://svgsilh.com/image/880816.html Imagine 2: https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Triskele-Symbol-spiral-five-thirds-turns.svg Imagine 1: https://svgsilh.com/image/880816.html Imagine 2: https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Triskele-Symbol-spiral-five-thirds-turns.svg

Combinații de simboluri Steaua lui David (sau Scutul lui David) Cele două triunghiuri care se întrepătrund ar putea reprezenta relația reciprocă dintre ființa umană și Dumnezeu. Imagine 1: https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Starofdavid.png Imagine 2: https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Lilie_stilisiert_2.svg Imagine 3: St Peter's Church, Wallingford/ Wallingford Castle - https://medievalmosaic.com/wp-content/uploads/2017/11/Dsc08386-1.jpg Mai multe despre simboluri religioase: https://www.ancient-symbols.com/religious_symbols.html Cele trei frunze reprezintă clasele sociale medievale: cei care munceau, cei care luptau și cei care se rugau. Ornament ceramic în Biserica Sfântul Petru din Wallingford (Marea Britanie) Floare de iris – cele trei clase sociale Imagine 1: https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Starofdavid.png Imagine 2: https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Lilie_stilisiert_2.svg Imagine 3: https://medievalmosaic.com/wp-content/uploads/2017/11/Dsc08386-1.jpg

Copacul familiei geometrice islamice Mai multe resurse, pe http://www.sigd.org/resources/basic-design-principles/ „90% din toate modelele și compozițiile pot fi categorisite în modele utilizând forme regulate de patru, cinci sau șase puncte.” Imagine: School of Islamic Geometric Design (http://www.sigd.org/resources/)

cu forme regulate în cinci puncte Design geometric cu forme regulate în cinci puncte Imagine 1: https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Penrose_sun_3.svg Altele: https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Penrose7.gif (Public Domain) Imagine 2: https://commons.wikimedia.org/wiki/File:SSS_Penrose_tiling,_4iter,_star.svg Imagine 1: https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Penrose_sun_3.svg Imagine2: https://commons.wikimedia.org/wiki/File:SSS_Penrose_tiling,_4iter,_star.svg

Pentagrama Pentagrama a fost utilizată, în vremurile antice, ca simbol de semnificație a regalității. Pitagoreicii o utilizau ca semn al perfecțiunii și o atribuiau ca o recunoaștere a unor calități și abilități matematice deosebite. Imagine: https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Hugieia-pentagram.svg Alte informații: https://ro.wikipedia.org/wiki/Pentagram%C4%83 https://en.wikipedia.org/wiki/Pentagram „Hugieia Pentagram” la școala matematică a lui Pitagora http://tube.geogebra.org/material/show/id/1385121 Imagine: https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Hugieia-pentagram.svg

Design geometric medieval care dezvăluie cunoștințe matematice avansate Mai multe: https://www.newscientist.com/article/dn11235-medieval-islamic-tiling-reveals-mathematical-savvy/ Vedeți articolul lui Jeff Hecht pe: NewScientist.com (în engleză) https://www.newscientist.com/article/dn11235-medieval-islamic-tiling-reveals-mathematical-savvy/

Ornamentele Girih sunt asamblate din cinci forme regulate: o formă de papion, un romb, un pentagon, un hexagon alungit și un decagon. Le puteți identifica în imaginea alăturată? Imagine: https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Shah_Nematollah_Vali_Shrine_13_detail.jpg Detaliu al domului templului Shah Nematollah Vali Imagine: https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Shah_Nematollah_Vali_Shrine_13_detail.jpg Autor: anaareh saaveh

Căutați modele de bază în decorațiunile din apropiere. Fotografiați, distribuiți și discutați proprietățile matematice ale designului geometric pe care l-ați găsit. Podea ceramică din Muzeul Arheologic din Sevilla, Spania. Mozaic cu aranjament semi-regulat. (https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Semi-regular-floor-3464.JPG) Podea ceramică din Muzeul Arheologic din Sevilla, Spania. Mozaic cu aranjament semi-regulat. Imagine: https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Semi-regular-floor-3464.JPG Author: AnnekeBart

Regulile lumii sociale Acest simbol este utilizat pentru a reprezenta „distribuirea”. Se pot împărtăși idei, obiecte, resurse, dar și sentimente de prietenie, dragoste, colegialitate, respect, simpatie etc. Cum ar putea formele geometrice să reprezinte clasa voastră? Imagine: https://www.freepik.com/free-vector/social-media-network_716594.htm Imagine : Background vector created by freepik - www.freepik.com (decupaj)

Discuții Ce este simetria ... în lumea noastră ... în relațiile dintre noi? (1) Asemănări & diferențe. Puncte. Conectarea prin linii. (2) Prezent & viitor. Permanent & în schimbare. Transformarea continuă a relațiilor umane. Ați putea să desenați un model geometric pentru a reprezenta relațiile dintre copiii din clasă? Cum deveniți prieten cu cineva? (3) Subiectiv versus obiectiv. Ce ar putea vedea un observator extern (care nu cunoaște copiii din clasă)? Credeți că ați putea să găsiți ceva în comun cu orice copil de pe planetă? Teme: Egalitate Tipuri de relații Diversitate Incluziune Echitate Imagine: https://en.wikipedia.org/wiki/File:Network_self-organization_stages.png Imagine : https://en.wikipedia.org/wiki/File:Network_self-organization_stages.png Author: Takemori39