Ioan Iordache 26 Octombrie Baile Govora,

Slides:



Advertisements
Prezentări similare
Rețeaua Națională de Dezvoltare Rurală
Advertisements

Acte juridice normative
Conferința „Fundamentarea politicilor publice de investiţii în contextul modernizării administraţiei publice” Conferinţa de final a proiectului.
Conferința Curs de Guvernare București, 22 octombrie 2014
PROIECTUL EUROPEAN “ENDURANCE”
STRATEGIA NAȚIONALĂ DE REINTEGRARE SOCIALĂ
CONSFĂTUIREA PROFESORILOR DE LIMBA ȘI LITERATURA ENGLEZĂ
Railway PRO Investment Summit , București 2016
Reorganizarea judiciară, între mit și realitate
DETERMINAREA AMPRENTEI DE CARBON: PREGĂTIREA COMPANIILOR PENTRU VIITOARELE STANDARDE UE/CERINŢE ALE CLIENŢILOR/ ETICHETA ECO Igor Davydenko.
Masuri de sprijinire a contribuabililor aflati in dificultate financiara Temei legal: * Art.VIII si art. XI din OG 30/2011 pentru.
Promovarea eficientei energetice în concordanţă cu Strategia Energetică a României pentru perioada BUCURESTI 20 Martie 2008.
Competența face diferența!
Viitoarea PAC și Directiva Nitrați Cluj-Napoca, iunie 2019.
Management performant în administrația publică din Municipiul Vulcan
GrECo JLT Romania GmbH Viena Sucursala Bucuresti
TOATE drepturile fundamentale pentru TOATE persoanele cu dizabilităţi!
Corelarea ISCED cu HG privind domeniile de studii, pentru UNIVERSITATEA TEHNICĂ „GHEORGHE ASACHI” DIN IAȘI Autoritatea Națională pentru Calificări -
Proiecte cu finanţare europeană în domeniul mediului înconjurător
FURNIZOR INTEGRAT DE ENERGIE SI RESURSE ENERGETICE
Aurel Netin, Secretar de stat
INFRASTRUCTURA DE ACCEPTARE A CARDURILOR 2006 SUB SEMNUL EMV!
Provocari si oportunitati in industria platilor
Conferința Națională OER 2012
Eveniment de lansare proiect Activitati si rezultate
Perspectivele bancassurance-ului
Autoritatea Națională pentru Calificări - ANC
Evolutia Pietei Leasingului Imobiliar in Romania si CEE
Totul tine de date! Ce date sunt necesare pentru Inventarul de Emisii de Referință? Angajamentul Pactului Primarilor este transpus în acțiuni practice.
Unităţi de învăţământ Calendarul activităților specifice pentru stabilirea cifrei de școlarizare
HOTĂRÂRE nr din 14 decembrie 2011
SERVICII DE ASISTENTA TEHNICA PENTRU PROIECTUL INTEGRAT ”REDUCEREA RISCULUI LA INUNDATII IN BH IALOMITA AVAL DE ACUMULAREA PUCIOASA – COMPONENTA I BH IALOMITA.
Servicii de Comert Electronic
SOCIETATEA ELECTROCENTRALE GRUP SA Bucuresti
Ce este EURES ? EURES* - reţea de cooperare între Comisia Europeană, serviciile publice de ocupare a forţei de muncă din statele membre ale Spaţiului Economic.
„Walk the Talk” Recepţia, descărcarea şi plecarea autocamioanelor
Perspectivele implementarii SEPA in Romania
CONFERINTA in parteneriat cu SECTRA si
EVALUAREA IMPACTULUI ASUPRA MEDIULUI
Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale AGENTIA DE PLATI SI INTERVENTIE PENTRU AGRICULTURA SISTEMUL DE ECOCONDIŢIONALITATE DIN ROMÂNIA Martie 2019.
Este timpul pentru Acțiune
Zona Rusia America latina
ESTE REINTERGRAREA ȘI RESOCIALIZAREA CONDAMNATELOR POSIBILĂ ÎN CONDIȚIILE ACTUALE? Prezentare pentru Conferința Internațională „Femeile și minorii în detenție:
POLITICA AGRICOLĂ COMUNĂ PREZENT ȘI VIITOR
Apa Prod S.A. Deva Calitatea rezidă în oameni și în managementul pe care ei îl fac. *** Sistemul Integrat de Management Calitate – Mediu – SSM.
Administraţia Fondului pentru Mediu
Viitoarea PAC și Directiva Nitrați Tg. Mureș, iunie 2019.
Radiografia pietei de energie electrica
Tema 4. Tipurile de strategii ale întreprinderii.
Instrumente financiare (IF)
Tudor Pereanu Cosmina clasa a V-a prof. coordonator. Maria Mitroi
Radu Enache, Director General HP România 11/07/2011
Bine ați venit in cadrul Conventiei Primarilor pentru Clima & Energie Un angajament voluntar pentru a atinge indicatorii climatici si energetici.
Viitoarea PAC și Directiva Nitrați Slatina, septembrie 2019.
DEZVOLTAREA INFRASTRUCTURII: Strategie si prognoze
“STUDIU SATISFACTIE CLIENTI”
Parametrii utilizati la stabilirea venitului OTS pentru perioada
  Consultare publică cu privire la normele privind răspunderea producătorului pentru prejudiciul cauzat de un produs cu defect Constanta, 25 aprilie 2017.
Instrumentar de formare privind APE 7. 5
Susţinerea reformării Sistemului Instituţiilor Penitenciare şi a Reformei Penale în Republica Moldova (2011)
Cod SIPOCA 109 Închidere proiect:
Instrumentar de formare privind APE 7. 4
Instrumentar de formare privind APE 7. 6
Instrumentar de formare privind APE 7. 2
Dalina Dumitrescu, Prof.Dr., ASE
Parametrii utilizati la stabilirea venitului OTS pentru perioada
Instrumentar de formare privind APE 7. 8
Instrumentar de formare privind APE 7.9. Transportul rutier
Instrumentar de formare privind APE 1
Instrumentar de formare privind APE 4. Evaluarea nevoilor
Transcriere de prezentare:

Ioan Iordache 26 Octombrie Baile Govora, Workshop National Ioan Iordache 26 Octombrie Baile Govora,

Despre hidrogen!

“Hydrogen is still very much an embryonic ‘socio-technical system’ …*** ” *** Miriam Ricci, Paul Bellaby and Rob Flynn, Hydrogen Risks: A Critical Analysis of Expert Knowledge and Expectations, in Paul Ekins (ed.), Hydrogen energy : economic and social challenges, Earthscan, 2010.

? kg H2/100 km ? kg H2/an Total: 300 000 t H2/an : 2500 t H2/an Source ©2015 Persistence Market Research, All Rights Reserved ? kg H2/100 km Hidrogen, capacitati existente* in Romania Agrochimie (amoniac): 230 000 t H2/an Petrochimie: 70 000 t H2/an Total: 300 000 t H2/an ? kg H2/an * nu functionale! : 2500 t H2/an

1 kg H2/100 km 100 kg H2/an Total: 300 000 t H2/an Flota automobile noi Bucuresti (%) Noi in B. 2010 5,418,989 4,307,290 510,934 934,932 (21%) 235,281 (46%) 2011 5,482,654 4,322,951 296,264 901,014 (21%) 133,123 (45%) 2012 5,710,773 4,485,148 149,327 892,551 (20%) 84,879 (56%) 2013 5,985,085 4,693,651 124,550 900,707 (19%) 76,460 (61%) 2014 6,270,615 4,905,630 197,741 923,805 (19%) 117,159 (59%) 2015 6,600,325 5,153,182 209,676 956,664 (19%) 123,629 (69%) 1 kg H2/100 km Hidrogen, capacitati existente in Romania Agrochimie (amoniac): 230 000 t H2/an Petrochimie: 70 000 t H2/an Total: 300 000 t H2/an 100 kg H2/an 3 000 000 vehicule/an : 2500 t H2/an 1 t H2 ≈ 10 vehicule an 25 000 vehicule/an

privind instalarea infrastructurii pentru combustibili alternativi LEGE nr. 34 din 27 martie 2017 privind instalarea infrastructurii pentru combustibili alternativi … Art. 3 În sensul prezentei legi, termenii şi expresiile de mai jos semnifică după cum urmează: a) combustibili alternativi – combustibilii sau sursele de energie care servesc, cel puţin parţial, drept substitut pentru sursele de combustibil fosil în furnizarea de energie pentru mijloacele de transport şi care au potenţialul de a contribui la decarbonizarea acestora şi de a îmbunătăţi performanţa de mediu a sectorului transporturilor. Aceştia includ, în principal: - electricitate; - hidrogen; SECŢIUNEA a 2-a Furnizarea hidrogenului pentru transportul rutier ART. 9 (1) Autoritatea de reglementare competentă include în Cadrul naţional de politică pentru dezvoltarea pieţei de combustibili alternativi puncte de realimentare cu hidrogen accesibile publicului, până la data de 31 decembrie 2025, în număr corespunzător, pentru a asigura circulaţia autovehiculelor care funcţionează cu hidrogen, inclusiv a vehiculelor cu pilă de combustie, atât în cadrul reţelelor naţionale de drumuri, cât şi la punctele şi legăturile transfrontaliere, acolo unde este cazul. (2) Punctele de realimentare cu hidrogen, prevăzute la alin. (1), accesibile publicului, instalate sau reînnoite începând cu data de 18 noiembrie 2017, sunt conforme cu specificaţiile tehnice prevăzute la pct. 2 din anexa nr. 2. …. ANEXA NR. 2 SPECIFICAŢII TEHNICE 2. Specificaţii tehnice pentru punctele de realimentare cu hidrogen destinate autovehiculelor2.1. Punctele de realimentare cu hidrogen situate în aer liber care distribuie hidrogen gazos utilizat drept combustibil pentru autovehicule sunt conforme cu specificaţiile tehnice ale Standardului ISO/TS 20100 privind alimentarea cu hidrogen gazos. 2.2. Puritatea hidrogenului distribuit la punctele de realimentare cu hidrogen este conformă cu specificaţiile tehnice ale Standardului ISO 14687-2. 2.3. Punctele de realimentare cu hidrogen utilizează algoritmi şi echipamente de alimentare conforme cu Standardul ISO/TS 20100 privind alimentarea cu hidrogen gazos. 2.4. Conectorii de realimentare cu hidrogen gazos ai autovehiculelor sunt conformi cu Standardul ISO 17268 privind dispozitivele de conectare pentru realimentare ale autovehiculelor care funcţionează cu hidrogen gazos.

Legea nr. 37/2018 privind promovarea transportului ecologic Parlamentul României Legea nr. 37/2018 privind promovarea transportului ecologic Text publicat în M.Of. al României. În vigoare de la 26 ianuarie 2018 Art. 1. - Autoritățile publice locale, regiile autonome și societățile aflate în subordinea unităților administrativ-teritoriale vor achiziționa mijloace de transport călători acționate prin motoare cu propulsie electrică, tehnologii verzi de tipul Electrice, Hybrid, Hybrid Plug-In, Hydrogen (FCV), motoare cu propulsie pe gaz natural comprimat, motoare cu propulsie pe gaz natural lichefiat și motoare cu propulsie pe biogaz, în proporție de minimum 30% din necesarul de achiziții viitoare. Procentul va fi calculat din totalul numărului de autovehicule achiziționate într-un an.

… Primul ministru care a semnat Declarația Inițiativei pentru Hidrogen a fost Anton Anton. …

Consorțiul proiectului HyLAW reunește 18 țări (Austria, Belgia, Bulgaria, Danemarca, Finlanda, Franța, Germania, Ungaria, Italia, Letonia, Norvegia, Polonia, România, Spania, Suedia, ) sustinut de Asociatiile Nationale, care impreună cu Hydrogen Europe, liderul consortiului, implementeaza proiectul.

ICSI Rm. Valcea

Metodologie Consorțiul a început realizarea unei baze de date centralizate care să acopere și să evalueze proceduri în ceea ce privește impactul ca durată și costurilor asupra tehnologiilor pe bază de hidrogen și pile de combustie.

Metodologie ICSI Rm Valcea a identificaret legi, hotarari norme tehnice, care pot fi considerate obstacole administrative care îngreunează implementarea tehnologiei hidrogenului și pilelor de combustie. Fenomen poate fi cauzat de proceduri excesive și/sau necorespunzătoare de natură administrativ- juridică.

Categorii de aplicatii:   1. Production of hydrogen 2a. Stationary Storage Gas / Liquid / Metal Hydride 2b. Long-term storage (Underground) 3. Transport and distribution of hydrogen 4. Hydrogen as a fuel and refueling infrastructure for mobility purposes 5. Vehicles 6. Electricity grid issues for electrolysers 7. Gas grid issues 8. Stationary power; fuel cells (other issues than gas grid and electricity) 9. Introduction of green hydrogen in Industry

Pentru fiecare tara cate aprox. 80 “legal and administrative processes (LAP) Information Sheet” 1- Descriere 2- Chestionar 3- Referinte

HYLAW - A PROJECT DESIGNED TO REDUCE VULNERABILITIES OF THE HYDROGEN ECONOMY IN EUROPE HyLAW, working steps 2017 Nov. Dec. 2018

Ce avem... România este o țară care produce hidrogen de mulți ani pentru diferite tipuri de utilizare industrială. Pentru transportul de hidrogen gazos comprimat se utilizează cilindri instalați pe remorci (200 bar). Referitor la utilizarea hidrogenului ca si combustibil alternativ existdoia legi: 34/2017 si37/2018. Producția de energie electrică de către prosumatori este o abordare foarte nouă și necunoscută.

Ce recomandam: Este necesar ca factorii de decizie să promoveze și să contribuie la decarbonizarea economiei, a industriei și a activităților sociale prin sprijinirea și stimularea introducerii de noi tehnologii, cum ar fi pilele de combustie și hidrogen în scopul conservării mediului. În plus, la nivel național și local, factorii de decizie ar trebui să găsească modalități de a promova adoptarea acestei noi tehnologii și de a atrage investiții internaționale și naționale.

Ce recomandam: Pe de altă parte, ar trebui să se stabilească o autoritate (nouă sau existentă) competentă responsabilă cu verificarea implementarii programelor care includ dezvoltarea hidrogenului. Ex., metodele de producere a hidrogenului și a calității sale, acesta va fi primul pas pentru punerea în aplicare a sistemului "Garanție de origine" similar cu cel al electricității pentru a determina intensitatea de carbon a hidrogenului generat.

Ce recomandam: Se recomandă evitarea aplicării inutile a evaluărilor impactului asupra mediului pentru instalațiile care stochează cantități mici de hidrogen pentru utilizări comerciale (de exemplu HRS) sau pentru utilizări personale (de exemplu, Micro-CHP-uri). În legislația trebuie introduce reguli specifice H2 (specifice stocării) pentru a evita incertitudinile și aplicarea neadaptată a regulilor.

Ce recomandam: Se recomandă noi reglementări tehnice privind creșterea volumelor cilindrilor și tuburilor și a presiunilor de lucru, în special posibilitățile de utilizare a recipientelor compozite la 700 bar sau mai mult. Trebuie să înțeleagă că mobilitatea cu hidrogen trebuie să se dezvolte concomitent, progresiv și viabil din punct de vedere comercial, atât pentr infrastructura de alimentare (HRS), cât și flota (FCEV).

Ce recomandam: Recomandările de politici includ in special ținte clare, in cifre, cantitati sau volume. Nu sunt suficiente obiective generale aferente infrastructurii de hidrogen în cadrul politicii naționale. Factorii de decizie sunt invitați să învețe de la cei care au facut deja progrese insemnate în această direcție, și, de exemplu să susțină transportul public și municipalitățile ca punct de nucleu pentru mobilitatea hidrogenului.

Ce recomandam: Este necesar să se completeze cadrul actual al politicii energetice și alte acte similare pentru a include proiecte specifice și ținte precise privind utilizarea hidrogenului pentru (1) stocarea energiei, re-electrificarea, echilibrarea rețelei, și (2) posibilitatea de a utiliza concomitent hidrogen si gaze naturale.

Ce recomandam: Este necesar să se faciliteze conectarea la rețeaua de electricitate a sistemelor pile de combustie ca unități de microcogenerare cu randament ridicat. Producția de energie electrică de către prosumatori este o abordare foarte nouă și implică activități care se află în principal în etape demonstrative. Este necesar un cadru pentru gestionarea aspectelor de siguranță ale funcționării rețelei și o schema de sprijin financiar atractivă.

Probelemele pe care le semnalam noi in raport sunt relevante pentru Romania ? Daca nu, - de ce, care sunt problemele relevante in Ro. Recommandariile pe care le avem, ar ajuta ca in Romaia sa se dezvolte industria hidrogenului ? Daca nu, atunci care sunt prioritaiile in Romania.

Vă mulțumesc pentru atenție! IORDACHE IOAN Iordache.ioan@icsi.ro