CLASA PREGĂTITOARE.

Slides:



Advertisements
Prezentări similare
Cadrul normativ privind organizarea procesului de învățământ, în anul școlar
Advertisements

Proiect strategic POSDRU/87/1.3/S/ 62339
Buletin Informativ nr.12/21.01
IN ATENTIA PARINTILOR STRAINI
13. Comunicate de presa(1) Comunicate de presa
Registrul Potentialilor Contractori (RPC)
Aboradrea curriculara a disciplinei Consiliere si Orientare invatamantul profesional de 3 ani SIMONA LUCA   Consilier școlar în cadrul CMBARE, la Colegiul.
Propunere dezbateri la nivelul sistemului de învățământ
Modificarea şi completarea unor acte normative - OUG nr.114/2018
INSTRUCȚIUNEA PRIVIND MANAGEMENTUL TEMELOR PENTRU ACASĂ ÎN ÎNVĂȚĂMÂNTUL PRIMAR, GIMNAZIAL ȘI LICEAL V.TONU,șefa DÎHâncești.
Proiectul “Semnele primaverii”
BINE AŢI VENIT !.
Indicatori de performanță IMI și date statistice
PROIECTUL EUROPEAN “ENDURANCE”
STRATEGIA NAȚIONALĂ DE REINTEGRARE SOCIALĂ
LEGE nr. 336 din 21 decembrie 2018 privind aprobarea Programului pentru stimularea angajării tinerilor în sectoarele agricultură, acvacultură şi industria.
Cercurile pedagogice ale cadrelor didactice
OFERTA PRIVIND ÎNVĂŢĂMÂNTUL PROFESIONAL ȘI TEHNIC / ÎNVĂŢĂMÂNT DUAL DIN JUDEȚUL ILFOV- AN ŞCOLAR
CONSFĂTUIREA PROFESORILOR DE LIMBA ȘI LITERATURA ENGLEZĂ
ZIUA PORŢILOR DESCHISE,
ŞCOALA GIMNAZIALĂ „MIHAI VITEAZUL”
"Consolidarea capacităţii instituţionale a Consorţiului Regional (CR)- Regiunea de dezvoltare Centru" POSDRU/41/3.3./G/14068.
Atelier tematic Liceul teoretic "Mihai Eminescu“ Cluj,
...într-un colțișor al Terrei...
Metodologia de organizare şi funcţionare a învăţământului dual
Proiecte cu finanţare europeană în domeniul mediului înconjurător
Metodologia elaborării proiectelor de intervenţie
Propunere dezbateri la nivelul sistemului de învățământ
Campania Globală pentru Educație
ÎNVĂŢĂMÂNTUL PROFESIONAL
Provocari si oportunitati in industria platilor
PROIECTUL BUGETULUI GENERAL AL MUNICIPIULUI FOCŞANI PE ANUL 2019
Eveniment de lansare proiect Activitati si rezultate
CENTRUL NAŢIONAL DE INFORMARE ŞI PROMOVARE
GRADINITA CU P.P. “MOTANUL INCALTAT” GALATI
GRADINITA GRADINITA CU PROGRAM PRELUNGIT NR.3 CU PROGRAM NORMAL NR.24
Proiectul “Profesionişti în Reformă şi Educaţie Europeană”
Unităţi de învăţământ Calendarul activităților specifice pentru stabilirea cifrei de școlarizare
Prioritățile MECC privind dezvoltarea curriculară în învățămîntul general Valentin CRUDU, șef Direcție Învățământ general.
STRATEGIE PRIVIND EDUCAȚIA ȘI FORMAREA PROFESIONALĂ (Draft document) Perioada de programare Reuniunea Comitetului Consultativ Tematic Educație.
Timişoara şi zona, 26 – 27 septembrie 2014
Exploratori în lumea emoțiilor
“Educatie cu responsabilitate si oportunitate de dezvoltare pentru copii si tinerii romi din Homorod, judetul Brasov –EROD” Proiect finanţat cu sprijinul.
Perspectivele implementarii SEPA in Romania
Alocațiile copiilor în anul 2019
CONFERINTA in parteneriat cu SECTRA si
Proiect co-finanţat din Fondul Social European
EVALUAREA IMPACTULUI ASUPRA MEDIULUI
MOBILITĂŢI INDIVIDUALE DE FORMARE CONTINUĂ
Cadrul normativ privind organizarea
UNIUNEA EUROPEANĂ Fondul Social European GUVERNUL ROMANIEI
MĂSURI DE INFORMARE ŞI PUBLICITATE
Prof. Mihaela Apetroae – I.S.J. Iaşi
Monitorizarea modului de creştere şi îngrijire a copilului cu părinţi plecaţi la muncă în străinătate.
Stadiul implementării POSDRU în 2008 Braila,
August 2009 LUNI MARŢI MIERCURI JOI VINERI SÂMBĂTĂ DUMINICĂ
Calea spre succes. O educatie mai buna pentru toti
PRIMĂRIA COMUNEI SPINUS
PARTENERIATUL CU BCR IN CADRUL PROIECTELOR FINANTATE DIN FONDURI EUROPENE
Scoala Gimnaziala “Alexandru Ivasiuc” REZULTATE EVALUARE NATIONALA
Structura anului şcolar aprobată prin OMEN nr. 3191/2019
CERC PEDAGOCIC EDUCAȚIE PERMANENTĂ - 16 FEBRUARIE 2016
studii de caz PROGRAMUL FLEX: Future Leaders Exchange Program
V v STAR Școala Tehnologică Austriacă din România.
PORTOFOLIUL PROFESORULUI METODIST
Metodologia elaborării proiectelor de intervenţie
Sondajul de opinie privind transparenta activitații APL
învățământului profesional și tehnic (ÎPT)
Ghid de utilizare în siguranță a Internetului
Ziua Internațională a Sănătății
Transcriere de prezentare:

CLASA PREGĂTITOARE

era necesară introducerea clasei pregătitoare? CLASA PREGĂTITOARE 153.000 pagini web din România fac referire la abandonul școlar din țara noastră (sursa: Google.ro). 22 de state europene stabilesc prin lege debutul învățământului obligatoriu la 6, 5 sau chiar 4 ani. Majoritatea au optat pentru vârsta de 6 ani. aproximativ 80% este rata brută de cuprindere în învățământul preșcolar din România, pentru anul școlar 2010 – 2011. Obiectivul european pentru 2020 este de peste 95% cuprindere. 20% din copiii cu vârstă între 3-6 ani nu au fost niciodată la grădiniță. De ce era necesară introducerea clasei pregătitoare?

CLASA PREGĂTITOARE Cum Cadrul legal: Legea nr. 1/2011 – Legea Educaței Naționale OMECTS nr. 3.064/19 ianuarie 2012 – Metodologia privind cuprinderea copiilor în clasa pregătitoare și în clasa I pentru anul școlar 2012-2013 OMECTS nr. 4.925 /8 septembrie 2005 - Regulamentul de Organizare și Funcționare a Învățământului Preuniversitar Cum se realizează cuprinderea copiilor în clasa pregătitoare și în clasa I?

CLASA PREGĂTITOARE Statistici de etapă Întâlniri cu directorii unităților de învățământ; Întâlniri de informare cu părinții copiilor de 6-7 ani; Instituire TelVerde – 9.534 apeluri; Recenzarea copiilor cu vârstă de 6-7 ani; Organizarea centrelor pentru evaluarea psihosomatică a copiilor - 775 de centre; Postarea pe site-ul ISJ și afișarea la unitatea de învățământ a arondărilor. Statistici de etapă

CLASA PREGĂTITOARE Dotarea Mobilier școlar adecvat vârstei; Set complex de mijloace de învățământ adaptate predării la clasa pregătitoare; Resursele financiare destinate dotării au fost prevăzute din timp, pentru acoperirea cheltuielilor necesare; Încurajăm inițiativa autorităților publice locale, venită în completarea efortului MECTS. Dotarea

CLASA PREGĂTITOARE Formare Selectarea formatorilor naționali (martie 2012) Dezvoltarea curriculumului de formare (aprilie 2012) Formarea formatorilor locali (aprilie 2012) Formare online (iulie 2012) Formare pe grupuri de lucru (august 2012) Consiliere (semestrul I al anului școlar 2012-2013) Evaluare și feedback (martie 2013) Formare

CLASA PREGĂTITOARE Curriculum Definitivarea Cadrului de referință (realizat) Redactare planuri cadru și programe (realizat) Dezbatere publică (februarie – martie 2012) Integrarea propunerilor (martie 2012) Aprobarea programelor prin OM (aprilie 2012) Diseminarea programelor în sistem Curriculum

CLASA PREGĂTITOARE Cum Vârsta copilului În ce clasă se înscrie* Cum se înscrie 7 ani (până la 31 august 2012 inclusiv) În clasa I Indiferent dacă a fost sau nu a fost la grădiniţă. 6 ani (până la 31 august 2012 inclusiv) La solicitarea scrisă a părintelui, dacă: frecventează, în anul şcolar 2011-2012, grupa mare, pregătitoare pentru şcoală. SAU 2. nu frecventează grupa mare, pregătitoare pentru şcoală, dar evaluarea de către experţi a dezvoltării copilului atestă pregătirea acestuia pentru parcurgerea cu succes a clasei I. În clasa pregătitoare La solicitarea părintelui și dacă nu sunt îndeplinite cerinţele de mai sus pentru înscrierea în clasa I. (împliniţi între 1 septembrie 2012 şi 31 decembrie 2012) În clasa pregătitoare Dacă părintele/tutorele legal instituit solicită în scris acest lucru şi dacă evaluarea de către experţi atestă pregătirea copilului pentru parcurgerea cu succes a clasei pregătitoare. La grădiniţă, în grupa mare Dacă părintele/tutorele legal nu doreşte înscrierea în învăţământul primar sau dacă evaluarea dezvoltării copilului de către experţi recomandă înscrierea la grădiniţă. Cum se realizează cuprinderea copiilor în clasa pregătitoare și în clasa I?

Debutul învățământului obligatoriu în statele Uniunii Europene CLASA PREGĂTITOARE Debutul învățământului obligatoriu în statele Uniunii Europene