Instrumentar de formare privind APE 4. Evaluarea nevoilor

Slides:



Advertisements
Prezentări similare
Activități pregătitoare
Advertisements

Curtea Supremă a Republicii Croația
MANAGEMENTUL ACHIZIȚIILOR STRATEGICE ȘI PUBLICE
Conferința „Fundamentarea politicilor publice de investiţii în contextul modernizării administraţiei publice” Conferinţa de final a proiectului.
Modulul 2: Tu și Uniunea Europeană
PROIECTUL EUROPEAN “ENDURANCE”
Campanie de informare a Reprezentanţei Comisiei Europene în România
Comisia Naţională a Pieţei Financiare
Competența face diferența!
PENTRU MEMBRII ASOCIAȚIEI „MOLDOVA APĂ-CANAL”
Registrul Educațional Alternativ
Viitoarea PAC și Directiva Nitrați Cluj-Napoca, iunie 2019.
Management performant în administrația publică din Municipiul Vulcan
Conferința ştiințifico-practică INOVAȚII PEDAGOGICE ÎN ERA DIGITALĂ
PENTRU MEMBRII ASOCIAȚIEI „MOLDOVA APĂ-CANAL”
ADMINISTRAȚIA NAȚIONALĂ “APELE ROMÂNE”
COMISIA NAŢIONALĂ A PIEŢEI FINANCIARE
Metodologia elaborării proiectelor de intervenţie
Aurel Netin, Secretar de stat
Testul docimologic Conf. dr. Florin Frumos
Banca Tiriac - Servicii la dispozitia detinatorilor de carduri si comerciantilor 1. Sistemul de plata al obligatiilor bugetare locale prin intermediul.
Eveniment de lansare proiect Activitati si rezultate
Cine este Agricover AGRI-BUSINESS AGRI-FINANCE
PROIECTUL EDUCAŢIONAL
Proiect.
Evolutia Pietei Leasingului Imobiliar in Romania si CEE
Totul tine de date! Ce date sunt necesare pentru Inventarul de Emisii de Referință? Angajamentul Pactului Primarilor este transpus în acțiuni practice.
Prioritățile MECC privind dezvoltarea curriculară în învățămîntul general Valentin CRUDU, șef Direcție Învățământ general.
Riscuri operationale - definitie
Servicii de Comert Electronic
Informatica in economie
Colaborarea stat – asigurători – cetățean, esențială pentru o gestionare eficientă a riscurilor catastrofale Aurel Badea Responsabilul Secțiunii Property.
„Walk the Talk” Recepţia, descărcarea şi plecarea autocamioanelor
PREVENIRE CORUPȚIE ÎN EDUCAȚIE
CONFERINTA in parteneriat cu SECTRA si
Instrumentar de formare privind APE 2. Aspecte strategice ale APE
Instrumentar de formare privind APE Produse și servicii textile
Status EUGA in cifre Ce reprezinta EUGA?
UNIUNEA EUROPEANĂ Fondul Social European GUVERNUL ROMANIEI
STRATEGIA DE LA LISABONA
MĂSURI DE INFORMARE ŞI PUBLICITATE
Solutii informatice integrate pentru sectorul auto
Este timpul pentru Acțiune
Comisia Naţională a Pieţei Financiare
Leasingul in agricultura.
prin Banca Transilvania
Apa Prod S.A. Deva Calitatea rezidă în oameni și în managementul pe care ei îl fac. *** Sistemul Integrat de Management Calitate – Mediu – SSM.
Modele de succes: Plăţile electronice în Noua Europă
PREZENT! Stimularea participării la formarea continuă a angajatilor aflati în situatie de risc pe piata muncii – informare, constientizare si acces la.
COMISIA NAŢIONALĂ PENTRU POPULAŢIE ŞI DEZVOLTARE
Viitoarea PAC și Directiva Nitrați Tg. Mureș, iunie 2019.
Tastați aici detaliile evenimentului dvs.
Tema 4. Tipurile de strategii ale întreprinderii.
PARTENERIATUL CU BCR IN CADRUL PROIECTELOR FINANTATE DIN FONDURI EUROPENE
Aspecte juridice referitoare la piata de retail
Radu Enache, Director General HP România 11/07/2011
Viitoarea PAC și Directiva Nitrați Slatina, septembrie 2019.
Instrumentar de formare privind APE 7. 5
Cod SIPOCA 109 Închidere proiect:
Instrumentar de formare privind APE 7. 4
Instrumentar de formare privind APE 7. 6
Instrumentar de formare privind APE 7. 2
PORTOFOLIUL PROFESORULUI METODIST
Instrumentar de formare privind APE 3. Aspecte juridice ale APE
Metodologia elaborării proiectelor de intervenţie
Instrumentar de formare privind APE 6. Implicarea activă a pieței
Instrumentar de formare privind APE 7. 8
Instrumentar de formare privind APE 7.9. Transportul rutier
Raportul Grupului de Lucru 3
Instrumentar de formare privind APE 1
Transcriere de prezentare:

Instrumentar de formare privind APE 4. Evaluarea nevoilor

Instrumentar de formare privind APE Modulul 1: Introducere Modulul 4: Evaluarea nevoilor Modulul 2: Aspecte strategice ale APE Modulul 5: Achizițiile publice circulare Modulul 3: Aspecte juridice ale APE Modulul 6: Implicarea activă a pieței Modulul 7: Operațional (sectoare-cheie pentru APE) Modulul 4: Evaluarea nevoilor

Modulul 4: Evaluarea nevoilor Cuprinsul modulului 4 Ce este evaluarea nevoilor? Consultarea utilizatorilor De ce cumpărăm – declarația privind nevoile Ce cumpărăm Pentru cine cumpărăm Cât cumpărăm Cum cumpărăm – contracte flexibile Resurse suplimentare Modulul 4: Evaluarea nevoilor

Ce este evaluarea nevoilor? APE nu se rezumă la cumpărarea de bunuri/servicii preferabile din punct de vedere ecologic – se referă la reducerea în ansamblu a impactului achizițiilor publice Una dintre cele mai evidente căi de a realiza acest lucru este să reducem cererea de bunuri, servicii și lucrări Evaluarea nevoilor se referă la: Evitarea achiziționărilor inutile Asigurarea că ceea ce se achiziționează corespunde cerințelor Conceperea achiziției și a contractelor astfel încât să permită flexibilitate în timp Modulul 4: Evaluarea nevoilor

Consultarea utilizatorilor Utilizatorii unei achiziții pot fi din interiorul unei organizații achizitoare sau din exterior (de exemplu, cetățenii) Pentru a garanta că achizițiile sunt adecvate nevoilor utilizatorilor, aceștia trebuie consultați Consultarea trebuie să aibă loc înaintea demarării achiziției și poate continua pe parcursul etapei de licitație/de executare a contractului Modulul 4: Evaluarea nevoilor

De ce cumpărăm – declarația privind nevoile Înainte de lansarea unei licitații trebuie să fie clar motivul achiziției (nu doar „pentru că am cumpărat și anul trecut”) Ar trebui să se poată sintetiza nevoia într-o declarație simplă, car să confirme dacă au fost luate în considerare alternative la achiziționare, precum partajarea resurselor, reparații/modernizări, leasing Această declarație poate fi utilă și pentru argumentarea de afaceri a achiziției Ea ar trebui să poată fi dezbătută din perspectivă ecologică Modulul 4: Evaluarea nevoilor

Ce cumpărăm – obiectul contractului Evaluarea nevoilor și consultarea utilizatorilor ajută la definirea obiectului contractului Acesta comunică pieței ce cumpărați și va include: Precizarea dacă contractul se referă la achiziția de produse, servicii sau lucrări Titlul și o scurtă descriere a contractului Codurile CPV relevante (pentru o achiziție la nivel de JOUE) Obiectul contractului este important fiindcă determină sfera criteriilor de APE pe care le aplicați Modulul 4: Evaluarea nevoilor

Ce cumpărăm – specificațiile Evaluarea nevoilor contribuie la alegerea celor mai adecvate specificații – indiferent dacă sunt bazate pe cerințe funcționale sau pe standarde Evitați abordarea „copy-paste” Ca și declarația privind nevoile, specificațiile trebuie să poată fi dezbătute din perspectivă ecologică, precum și să garanteze că nu sunt excesiv de restrictive, că le permit IMM-urilor să concureze etc. Modulul 4: Evaluarea nevoilor

Specificațiile bazate pe performanțe/rezultate Specificațiile bazate pe performanțe sau pe rezultate descriu nevoia pe care doriți să o satisfacă achiziția dvs., nu prescriu exact cum doriți să se realizeze acest lucru Astfel, furnizorii au libertatea de a determina modalitatea cea mai eficace și mai eficientă de a satisface nevoia respectivă – și de a propune soluții inovatoare cu beneficii pentru mediu Exemplu: definirea cerințelor de iluminat pentru birouri specificând valoarea în lumeni necesară în diferite încăperi la momente diferite, nu numărul de corpuri de iluminat sau puterea necesară în wați Modulul 4: Evaluarea nevoilor

Pentru cine cumpărăm: achiziții comune Achizițiile comune pot să economisească resurse și să creeze o cerere mai puternică pentru produse și servicii ecologice Ca parte a evaluării nevoilor, luați în considerare dacă se aplică vreuna dintre opțiunile următoare: Puteți cumpăra dintr-un cadru sau contract existent? Puteți crea un cadru sau un contract care să fie utilizat și de alții? Puteți desfășura o achiziție comună cu una sau mai multe alte autorități? Modulul 4: Evaluarea nevoilor

Modulul 4: Evaluarea nevoilor Cât cumpărăm Licitațiile la nivel de JOUE vă impun să estimați anticipat cantitatea sau sfera totală Acesta nu reprezintă un angajament contractual de a cumpăra volumul respectiv Evaluarea nevoilor poate contribui la estimarea realistă a unei cantități sau a unui interval fără depășirea acestora Acest lucru este valabil pentru servicii și lucrări în aceeași măsură ca și pentru produse Modulul 4: Evaluarea nevoilor

Cum cumpărăm – contracte flexibile În mod normal, contractele și cadrele se întind pe mai mulți ani, iar nevoile se pot modifica pe parcurs Termenele contractuale ar trebui să fie suficient de flexibile pentru a permite modificări privind volumul, frecvența etc. De asemenea, acestea pot include o clauză referitoare la „cea mai bună tehnologie disponibilă„ sau la „îmbunătățirea continuă” pentru a stimula inovarea ecologică Acordurile-cadru sunt deosebit de bune pentru a permite flexibilitate în achiziție Modulul 4: Evaluarea nevoilor

Ghiduri suplimentare Ghidul achizițiilor publice în domeniul inovării (2018) Manualul Procura+ (a treia ediție, 2016) Să achiziționăm produse ecologice (a treia ediție, 2016) Ghidul achizițiilor publice circulare (2017) Exemple de bune practici Serviciul de asistență privind APE Pentru asistență suplimentară privind APE, UE oferă gratuit un serviciu de asistență Instrumentar elaborat pentru Comisia Europeană de către ICLEI – Autorități locale pentru durabilitate Autorul modulului: Public Procurement Analysis Proprietar, editor: Comisia Europeană, DG Mediu, 2019 Fotografii: prin bunăvoința Pixabay.com conform Creative Commons CC0 Declinare de răspundere: Acest instrumentar este un document orientativ al serviciilor Comisiei și nu poate genera niciun fel de obligații pentru această instituție. Nici Comisia Europeană, nici vreo persoană care acționează din partea Comisiei nu este responsabilă pentru posibila utilizare a informațiilor cuprinse în acest document. Modulul 4: Evaluarea nevoilor