Metodologia elaborării proiectelor de intervenţie

Slides:



Advertisements
Prezentări similare
Activități pregătitoare
Advertisements

Vârsta a treia – prioritate pe agenda publică
Intra in „Patul lui Procust” un proiect modern de master de cercetare?
INSTRUCȚIUNEA PRIVIND MANAGEMENTUL TEMELOR PENTRU ACASĂ ÎN ÎNVĂȚĂMÂNTUL PRIMAR, GIMNAZIAL ȘI LICEAL V.TONU,șefa DÎHâncești.
Publicitatea in cadrul societatii S.C.CLADI S.R.L
PROIECTUL EUROPEAN “ENDURANCE”
Abordarea cognitivă a personalităţii. George Kelly ( )
Reorganizarea judiciară, între mit și realitate
Campanie de informare a Reprezentanţei Comisiei Europene în România
Ideile din această prezentare le-am primit prin
PASTELUL.
Comisia Naţională a Pieţei Financiare
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor
Materiale electrotehnice noi
Prezentare proiect ”TOATE drepturile fundamentale pentru TOATE persoanele cu dizabilităţi!” Proiect finanţat prin granturile SEE 2009 – 2014, în cadrul.
TOATE drepturile fundamentale pentru TOATE persoanele cu dizabilităţi!
Profilul pieţei bancare din mediul urban românesc
MINISTERUL MUNCII, FAMILIEI ŞI PROTECŢIEI SOCIALE
7 aprilie 2019 Ziua Mondială a Sănătăţii
prof. univ. dr. ing. Claudiu Vasile KIFOR ş.l. dr. ing. Lucian LOBONŢ
Metodologia elaborării proiectelor de intervenţie
Nu este o lecție de istorie
Testul docimologic Conf. dr. Florin Frumos
Politici publice-concept,tipologie Ananliza politicilor publice
Seminar de lucru privind piaţa muncii şi ocuparea pentru stimularea rolului dialogului social la nivel local organizat de CNSLR-Frăţia Moneasa, 7-9 iunie.
PROIECTUL BUGETULUI GENERAL AL MUNICIPIULUI FOCŞANI PE ANUL 2019
ÎMPREUNĂ PENTRU PACE Proiect educațional.
PROIECTUL EDUCAŢIONAL
Proiect.
PARTEA I UTILITARE DE SISTEM
I.2. Dezvoltarea durabilă și egalitatea de șanse și de gen
Seminar de lucru privind piaţa muncii şi ocuparea pentru stimularea rolului dialogului social la nivel local organizat de CNSLR-Frăţia Mamaia,
Prioritățile MECC privind dezvoltarea curriculară în învățămîntul general Valentin CRUDU, șef Direcție Învățământ general.
Un nou tip de consumator? Tendinte si preferinte
STRATEGIE PRIVIND EDUCAȚIA ȘI FORMAREA PROFESIONALĂ (Draft document) Perioada de programare Reuniunea Comitetului Consultativ Tematic Educație.
Seminar de lucru privind piaţa muncii şi ocuparea pentru stimularea rolului dialogului social la nivel local organizat de CNSLR-Frăţia Băile Felix,
MUSEUM CORPUS de Valer Pop Sursa:
Informatica in economie
“Educatie cu responsabilitate si oportunitate de dezvoltare pentru copii si tinerii romi din Homorod, judetul Brasov –EROD” Proiect finanţat cu sprijinul.
Înţelege diabetul, preia controlul!
CONFERINTA in parteneriat cu SECTRA si
Proiect co-finanţat din Fondul Social European
care vor să demareze o afacere în mediul urban, cu fonduri europene
METODA PROIECTULUI.
MOBILITĂŢI INDIVIDUALE DE FORMARE CONTINUĂ
AGRESIVITATEA ȘI JOCUL PE CALCULATOR
UNIUNEA EUROPEANĂ Fondul Social European GUVERNUL ROMANIEI
MĂSURI DE INFORMARE ŞI PUBLICITATE
MUNICIPIUL SEBES SOLICITANT in cadrul proiectului “Dezvoltarea economiei sociale prin înființarea și dezvoltarea de întreprinderi sociale. Șansă-Evoluție-Stabilitate”
METODE INTERACTIVE DE GRUP
Inspecţia şcolară Inspecţia şcolară reprezintă un ansamblu de acţiuni care urmăresc îndrumarea, controlul şi evaluarea activităţii desfăşurate de cadrele.
Centrul Istoric plan de management Seminar:
POLITICA AGRICOLĂ COMUNĂ PREZENT ȘI VIITOR
Lect.dr. Roxana Apostolache
Tema 4. Tipurile de strategii ale întreprinderii.
Instrumente financiare (IF)
Florian Bodescu MULTIDIMENSION
Buletin informativ editat de Apa Serv Valea Jiului
Contractul de voluntariat
Prof. Irina Prodan – I.S.J. Iaşi
Comunicarea în coaching.
MINISTERUL JUSTIŢIEI ŞI LIBERTĂŢILOR CETĂŢENEŞTI ROMÂNIA DIRECŢIA DE PROBAŢIUNE “Prezentarea experienţei României în dezvoltarea sistemului naţional de.
Cod SIPOCA 109 Închidere proiect:
CONFERINŢA ECONOMICĂ NAŢIONALĂ
LICEUL TEORETIC ,,LUCIAN BLAGA” CLUJ – NAPOCA RAPORTUL COMISIEI INTERNE DE EVALUARE ŞI ASIGURARE A CALITĂŢII ANUL ŞCOLAR 2010 – 2011.
Speranța Pîrciog, director științific
Cea de-a cincea întâlnire transnaţională
Să înţelegem revendicările (e) Convertor electric de putere
Instrumentar de formare privind APE 4. Evaluarea nevoilor
Ziua Internațională a Sănătății
Transcriere de prezentare:

Metodologia elaborării proiectelor de intervenţie Conf.dr. Ştefan Cojocaru Universitatea Alexandru Ioan Cuza Iasi Departamentul de Sociologie si Asistenta Sociala Sursa: Stefan Cojocaru, 2005, Proiectul de interventie in asistenta sociala. De la propunerea de finantare la proiectele individualizate de interventie, Polirom, Iasi.

SCOP Obiective Rezultate Obiectiv 5 Obiectiv 4 Obiectiv 3 Obiectiv 2 Fig. nr. 4: Relaţia dintre scop, obiective, activităţi şi rezultate Obiectiv 1 Obiectiv 2 Obiectiv 3 Obiectiv 4 Obiectiv 5 SCOP Activităţi Rezultate Obiective

MODURI DE ABORDARE A PROBLEMEI SOCIALE 3 4 MICRO MACRO 1 CONCRET Concret-micro Concret-macro ACTIVITĂŢI 2 ABSTRACT Abstract-micro Abstract-macro OBIECTIVE

Scopul PROIECTULUI Scopul indică stadiul în care va ajunge problema. El trebuie să indice rezolvarea problemei pentru care se elaborează proiectul de intervenţie. Enunţul scopului trebuie să fie clar şi concis şi se referă la valori generale (de exemplu, respectarea drepturilor omului, egalitatea şanselor în obţinerea drepturilor etc.).

Stabilirea grupului ţintă şi beneficiarilor Populaţia ţintă este populaţia căreia i se adresează proiectul (de exemplu, şomerii, familiile sărace, copiii instituţionalizaţi, persoanele dependente de alcool etc). Grupul ţintă reprezintă doar o parte a unei populaţii tinţă care este selectat în funcţie de anumite criterii: răspândire geografică, vârstă, sex etc.

Tipuri de beneficiari - beneficiarii direcţi sau grupul ţintă –reprezintă persoanele, grupurile care beneficiază în mod direct de asistenţă. Sunt cele care participă la proiect, sunt destinatarii acţiunilor şi obiectivelor ; - beneficiarii indirecţi - în funcţie de natura proiectului, beneficiarii indirecţi pot fi : familiile celor implicaţi, vecinii, comunitatea etc. Aceasta înseamnă că a acţiona asupra grupului ţintă înseamnă a acţiona asupra comportamentului acestora.

Titlul proiectul Titlul proiectului trebuie să vorbească “despre sine”. Este o formulare scurtă, uşor de ţinut minte şi se prezintă sub forma unei scurte descrieri. El trebuie să exprime rezultatele proiectului şi nu o imagine a iniţiatorului. Sunt finanţatori care au reguli stricte în privinţa numărului de litere folosite într-un titlu şi aceste reguli trebuie respectate pentru a nu fi eliminaţi din competiţie.

Locul de desfăşurare Proiectul se desfăşoară pe o anumită arie geografică şi acest lucru trebuie precizat. Finanţatorul poate alege anumite zone în care finanţează aceste proiecte şi se asigură că în zona respectivă există o anumită problemă pe care doreşte să o diminueze. De regulă, locul de desfăşurare a proiectului este locul unde se găsesc membrii grupului ţintă.

Durata proiectului Durata proiectului este perioada de derulare în care este finanţat proiectul. De obicei, fiecare finanţator precizează perioada maximă în care poate acoperi finanţarea unor proiecte. Iniţiatorul poate preciza perioada de derulare începând cu luna în care va începe finanţarea. Astfel, el precizează că proiectul va începe imediat după ce va primi banii şi va continua pe perioada de X luni…

Tipuri de proiecte Proiectul de intervenţie globală (PIG) solicită din partea iniţiatorului o intervenţie complexă destinată rezolvării problemei prin acţiuni desfăşurate în mai multe câmpuri sociale. Aceasta cere un grad ridicat de profesionalism, mari resurse materiale, financiare şi umane, timp îndelungat şi experienţă. În acest caz, scopul proiectului va fi rezolvarea problemei sub toate aspectele sale.

Proiectul de intervenţie parţială (PIP) presupune acţiuni destinate rezolvării unui anumit aspect al problemei, considerat principal, neglijând celelalte elemente, fie datorită inexistenţei resurselor, fie din neputinţa iniţiatorului de a acoperi întreaga arie de cuprindere. Scopul proiectului este, în acest caz, acela de a rezolva un segment bine definit al problemei.