METODE INTERACTIVE DE GRUP

Slides:



Advertisements
Prezentări similare
Inteligenta emotionala
Advertisements

Şcoala Gimnazială Nr. 7 "Sfânta Maria" Timişoara-România
Asociația copiilor întreprinzători TIME IS MONEY
O ORGANIZAŢIE SĂNĂTOASĂ (AUTENTIZOTICĂ)
Povestea lui Moș Crăciun
CUM DUMNEZEULUI AM SUPRAVIETUIT COPILARIEI NOASTRE?
Simbolurile de Stat ale Republicii Moldova
CONSTRUCTUVISMUL.
Descrierea rasei mangalița
:47:25 teste teste teste.
Să vorbim despre piața financiară ne-bancară
ZIUA PORŢILOR DESCHISE,
CURS DE FORMARE Metode eficiente de învățare a fizicii
Constantin Alexandru Sebastian
Campanie de informare a Reprezentanţei Comisiei Europene în România
Ideile din această prezentare le-am primit prin
Transmiterea veştilor proaste
Metode de predare a literaturii române axate pe tehnologia on-line
Parteneri: Colegiul Tehnic Dimitrie Leonida Colegiul Naţional Emil Racoviţă Şcoala Gimnazială Nr. 88 Școala Profesională Specială pentru Deficienți.
ÎMPREUNĂ PENTRU TOLERANŢĂ
PROIECTUL Profesor: Babusca Tatiana
LIMBAJUL FLORILOR În secolul al XVII-lea, Regele Charles al II-lea al Suediei aducea din Persia în Europa arta limbajului florilor. Un buchet de flori.
Co-Creation of Value in IT Service Processes using Semantic MediaWiki
Elisabeta Stanciulescu Conferinta Freelanceri.ro “Tu esti o afacere”
prof. univ. dr. ing. Claudiu Vasile KIFOR ş.l. dr. ing. Lucian LOBONŢ
TIMPUL, FORȚA SUPREMĂ A EXISTENȚEI
REFLECȚIA PEDAGOGICĂ Cunoașterea în afara reflecției e greu de imaginat, deoarece actul cunoașterii nu poate fi descris doar ca informație privită izolat.
Campania Globală pentru Educație
PROGRAM DE FORMARE ACADEMICA I.
FURNIZOR INTEGRAT DE ENERGIE SI RESURSE ENERGETICE
PROIECT-CONCURS LA NIVEL DE ȘCOALĂ
Cum să transmitem valorile generației următoare
PROIECT DE EDUCAȚIE FINANCIARĂ
Testul docimologic Conf. dr. Florin Frumos
INTREBARI CU PATRU PATRATE!.
ÎMPREUNĂ PENTRU PACE Proiect educațional.
PROIECTUL EDUCAŢIONAL
Pentru copiii noştri si nu numai lucruri ce nu se învaţă la şcoală.
Cromoterapie.
STRATEGII DE STIMULARE A GÂNDIRII CRITICE LA PREȘCOLARI
CUNOAŞTEREA MEDIULUI CE VOM ÎNVĂŢA ASTĂZI
Simulare de examen Psihologie medicală
Simulare de examen Psihologie medicală
Profilul psihologic-pilonul planificării şi dezvoltării carierei elevului PROF. PĂTRĂŞCOIU ANA-MARIA, ŞCOALA CONSTANTIN SĂVOIU; TG-JIU; GORJ.
Există obiceiuri în viaţă, zilnic, care dăunează creierului, practic se distrug neuronii, diminuându-se simţitor cantitatea lor. Fără micul dejun Persoanele.
Prof. Stănărîngă Carmen Scoala cu cls I-VIII Ghidici, jud. Dolj
Invatarea centrata pe elev
Câinele CREDINŢA.
ORIGINILE NERVOASE ALE EMPATIEI
„Nu există ceva mai presus de tată și de mamă printre oameni ”
Incluziune socială prin furnizarea de servicii sociale integrate la nivelul comunităţii - Componenta Educaţie Parentală - - Unicef - Bacău
METODA PROIECTULUI.
AGRESIVITATEA ȘI JOCUL PE CALCULATOR
TINERII INTRE “DA” SI “NU”
Florile Bune pentru dezvoltarea unei afaceri si pentru cresterea randamentului angajatilor.
pestera Red Flute China
FEMEIA VERITABILĂ.
Lect.dr. Roxana Apostolache
Comunicarea în coaching.
Adolescenta.
TATUAJUL şi RISCURILE LUI
CONFERINŢA ECONOMICĂ NAŢIONALĂ
Metodologia elaborării proiectelor de intervenţie
Incluziune socială prin furnizarea de servicii sociale integrate la nivelul comunităţii - Componenta Educaţie Parentală - - Unicef - Bacău
Introducere în coaching cognitiv-comportamental
Raportul Grupului de Lucru 3
CERCETASIA ESTE ALTFEL! ESTE UN MOD DE VIATA!
Perle de la Jocurile Olimpice
Instrumentar de formare privind APE 4. Evaluarea nevoilor
Transcriere de prezentare:

METODE INTERACTIVE DE GRUP contriuie la dezvoltarea gândirii critice stimulează creativitatea implică activ elevii în invăţare se axează pe învăţarea independentă şi prin colaborare elevul îşi asumă responsabilitatea faţă de propria învăţare îşi formează opinii argumentate extrage idei din surse diferite învaţă să respecte părerile colegilor

Metoda Pălăriilor Gânditoare (“Thinking Hats”) “Dacă interpretezi rolul unui gânditor, poate chiar vei deveni unul .... “ Edward de Bono

Prezentarea metodei Acest nou tip de metodă de predare – învăţare este un joc în sine. Copiii se împart în şase grupe – pentru şase pălării. Ei pot juca şi câte şase într-o singură grupă. Împăţirea elevilor depinde de materialul studiat. Pentru succesul acestei metode este important însă ca materialul didactic să fie bogat, iar cele şase pălării să fie frumos colorate, să-i atragă pe elevi. Ca material vor fi folosite 6 pălării gânditoare, fiecare având câte o culoare: alb, roşu, galben, verde, albastru şi negru. Bineînţeles că rolurile se pot inversa, participanţii fiind liberi să spună ce gândesc, dar să fie în acord cu rolul pe care îl joacă. Fiecare culoare reprezintă un rol.

Culoarea pălăriei este cea care defineşte rolul: Pălăria albă: este obiectivă asupra informaţiilor; este neutră; Pălăria roşie: lasă liber imaginaţiei şi sentimentelor; este impulsivă; poate însemna şi supărare sau furie; reprezintă o bogată paletă a stările afective; Pălăria neagră: exprimă prudenţa, grija, avertismentul, judecata; oferă o pespectivă întunecoasă, tristă, sumbră asupra situaţiei în discuţie; reprezintă perspectiva gândirii negative, pesimiste;

Pălăria galbenă: oferă o pespectivă pozitivă şi constructivă asupra situaţiei; culoarea galbenă simbolizează lumina soarelui, strălucirea, optimismul; este gândirea optimistă, constructivă pe un fundament logic; Pălăria verde: exprimă ideile noi, stimulând gândirea creativă; este simbolul fertilităţii, al producţiei de idei noi, inovatoare; Pălăria albastră: exprimă controlul procesului de gândire; albastru a rece; este culoarea cerului care este deasupra tuturor,atotvăzător şi atotcunoscător; supraveghează şi dirijează bunul mers al activităţii; este preocuparea de a controla şi de a organiza;

Se împart cele 6 pălării gânditoare elevilor şi se oferă cazul supus discuţiei pentru ca fiecare să-şi pregătească ideile. Pălăria poate fi purtată individual sau mai mulţi elevi pot răspunde sub aceeaşi pălărie, fiind conştienţi de faptul că: - pălăria albastră  clarifică - pălăria albă  informează - pălăria verde  generează ideile noi - pălăria galbenă  aduce beneficii pălăria neagră  identifică greşelile - pălăria roşie  spune ce simte despre

Cele 6 pălării gânditoare pot fi privite în perechi: pălăria albă – pălăria roşie pălăria neagră – pălăria galbenă pălăria verde – pălăria albastră Fiecare pălărie gânditoare reprezintă un mod de gândire oferind o privire asupra informaţiilor, sentimentelor, judecăţilor, atitudinii pozitive, creativităţii, controlului. Un exemplu de întrebări/ comportamente posibile în acest joc sunt:

Desfăşurare Pălăria albastră – este liderul, managerul, conduce jocul. Este pălăria responsabilă cu controlul demersurilor desfăşurate. Pălăria albă – este povestitorul, cel ce redă pe scurt conţinutul textului. Pălăria roşie – este psihologul care îşi exprimă sentimentele faţă de personajele întâlnite. Pălăria neagră – este criticul, este pălăria avertisment, concentrată în special pe aprecierea negativă a lucrurilor. Pălăria verde – este gânditorul, care oferă soluţii alternative. Pălăria galbenă – este creatorul, simbolul gândirii pozitive şi constructive, creează finalul.

Text suport “Ursul pacalit de vulpe”de Ion Creanga Palaria alba prezinta povestea “Ursul pacalit de vulpe”, de Ion Creanga

PALARIILE GANDITOARE Palaria rosie - sunt prezentate sentimente de mila pentru urs si de ciuda pentru vulpe

Palariile ganditoare Palaria neagra Critica comportamentul vulpii (sireata) care apeleaza la minciuna si viclesug Critica atitudinea credula a ursului

Palariile ganditoare Palaria albastra Urmareste respectarea regulilor Ajuta acolo unde e nevoie

Palariile ganditoare Palaria verde Ofera solutii de rezolvare a problemei: Ursul sa-si caute singur hrana prin padure, sa nu incerce o rezolvare simpla

Palariile ganditoare Palaria galbena Prezinta aspectele pozitive ale povestii: ursul nu va mai avea incredere in sireata vulpe si va sti pe viitor ca apa este ingheata

PALARIILE GANDITOARE

PALARIILE GANDITOARE Material realizat de Institutor Ivan Ramona Nicoleta Scoala nr. 2 Stancea Jud. CALARASI