Şcoala Generală “Enea Grapini”

Slides:



Advertisements
Prezentări similare
Informatii privind etapa de evaluare a eligibilitatii si
Advertisements

Relatii intre radacini si coeficienti (relatiile lui Viète)
Bazele Tehnologiei Informaţiei Curs 7
Care sunt aceste numere?
Clubul Prietenii Matematicii
“De la joc……la educaţie financiară”
Aplicaţii Calculaţi media aritmetică şi suma pătratelor numerelor 10, 12, 57, 23, 99 folosind caseta statistică a calculatorului. Calculaţi valoarea expresiei.
Adunarea numerelor naturale
aplicaţie Legile lui Kirchhoff
CERCETARE ŞTIINŢIFICĂ UNIVERSITARĂ
Merita sa acordati 2 min. de lectura
Activitatea Casei Judeţene de Pensii Maramureş
GATEWAY ARCH de Valer Pop Bibliografie: Jurnalul casei mele
FORMULE DE CALCUL PRESCURTAT
CURS DE FORMARE Metode eficiente de învățare a fizicii
ŞCOALA GIMNAZIALĂ ,,SFÂNTUL ANDREI’’ BRĂILA
1 2 3 X O Tabela de scor Clic aici dacă X câştigă
Conținut Matrice.
Proiect „ÎMBUNĂTĂŢIREA CAPACITĂŢII ADMINISTRATIVE A
MEDIUL LIMBAJULUI DE PROGRAMARE STUDIAT
TRUNCHIURI DE PIRAMIDĂ
Clasa: a VII -a Obiectul: Geometrie
O abordare „constructivistă” a Teoremei celor trei perpendiculare
CONSILIUL JUDETEAN CONSTANTA
Organizarea informaţiilor pe disc
MOBILITĂŢI ERASMUS PENTRU STUDENŢI
ÎMPREUNĂ PENTRU PACE Proiect educațional.
Situaţia României în anul 2003
Şcoala Generală “Enea Grapini”
DETERMINAREA PLANULUI Autor Prof. IOAN AIACOBOAIE Onești
Picturi murale 3D pe pereţii unor clădiri ale artistului John Pugh.
1. Caută-n Scriptură, Sfânta Scriptură, Să afli viaţa în Hristos, În ea stă Dreapta-nvăţătură, Tot ce e-n ea e de folos!
Să știi mai multe, să fii mai bun
Oslo-capitala Norvegiei
LICEUL TEORETIC ,,LUCIAN BLAGA” CLUJ-NAPOCA Raportul Comisiei de Evaluare şi Asigurare a Calităţii AN ŞCOLAR
DREPTE PERPENDICULARE
TIPURI DE CERERI SI SCRISORI
Informatica in economie
DESCOMPUNERI ÎN FACTORI.
METODĂ MODERNĂ DE DIAGNOSTICARE GEOMETRICĂ A CĂII
Albrecht Dürer Si patratul lui magic.
Stadiul implementării Programului Operaţional Regional
Exploratori în lumea emoțiilor
Geometria şi algebra sunt două surori?
MOTORUL ELECTRIC Dispozitivul care exercită lucru mecanic atunci când consumă energie electrică.
ÎNVĂŢĂMÎNTUL PREŞCOLAR ÎN ERA DIGITALĂ
PARGHIA ***.
Realizator: Prof.Valer Pop Şc.Gen.”Enea Grapini” Şanţ, Bistriţa-Năsăud
Proiect co-finanţat din Fondul Social European
Subiectul nr min.
Verificarea unei relatii între date. Funcţia IF Functia COUNTIF
,,Civilizaţiile preistorice şi antice’’
  GUVERNUL ROMÂNIEI MINISTERUL ÎNTREPRINDERILOR MICI ŞI MIJLOCII, COMERŢULUI ŞI MEDIULUI DE AFACERI  Agenţia pentru Implementarea proiectelor şi Programelor.
Universitatea POLITEHNICA din București - Curs de 16 ore – Curs 9
Rene Descartes şi contribuţia sa în matematică
Cursul 7: Memorarea şi managementul informațiilor economice
Albina Atunci cand Dumnezeu a creat lumea, a dat fiecarei vietuitoare si cate o arma de aparare : la unele le-a dat dinti ascutiti, altora le-a dat gheare.
EVANGHELIA VEŞNICĂ Studiul 10 pentru 9 martie 2019.
Lectia “Binomul lui Newton” clasa a X-a
Stadiul implementării POSDRU în 2008 Braila,
Caracterizare economico-geografică
OPTICA GEOMETRICĂ Lentile şi sisteme de lentile
Prof. Valer Pop Şc.Gen.”Enea Grapini” Şanţ, Bistriţa-Năsăud
Şcoala “Emil Racoviţă”- Oneşti
Google Earth – vedere Hotel Savoy, Statiunea Mamaia
prof. Valer Pop Şc.Gen.”Enea Grapini” Şanţ, Bistriţa-Năsăud
Structura sistemelor de calcul (02-3)
Geometrie clasa a VII-a
Prof. Valer Pop Şc.Gen.”Enea Grapini” Şanţ, Bistriţa-Năsăud
Tipuri de placi video,sunet si retea
Transcriere de prezentare:

Şcoala Generală “Enea Grapini” MEDIATOAREA UNUI SEGMENT Realizator Prof.Valer Pop Şcoala Generală “Enea Grapini” Şanţ, Bistriţa-Năsăud

Cum putem demonstra că o dreaptă este mediatoarea unui segment ? 1) cu ajutorul mijlocului unui segment. Dacă d intersectează pe [AB] în M, este perpendiculară pe AB şi [AM]≡[MB] , rezultă că d este mediatoarea lui [AB]. d A B M

2) cu ajutorul altor două mediatoare într-un triunghi (poligon inscriptibil). Dacă a şi b sunt mediatoare şi se intersectează în O iar P aparţine lui [AC] astfel încât [AP] ≡ [PC], rezultă că OP este mediatoarea lui [AC]. A a c P M O B C N b

3) este bisectoarea (mediana,înălţimea) corespunzătoare bazei unui triunghi isoscel (echilateral). Dacă triunghiul ABC este isoscel [AB]≡[AC] şi [AM este bisectoare (mediană,înălţime) rezultă că AM este mediatoarea lui [BC], A B C M

4) cu ajutorul diagonalelor unui romb (pătrat). Dacă ABCD este romb (pătrat) , rezultă că [AC] este mediatoarea lui [BD] şi reciproc. A B O D C

5) există două puncte echidistante de extremităţile segmentului. Dacă [AM]≡[MB] , [AP] ≡ [PB] rezultă că M şi P aparţin mediatoarei lui [AB], rezultă că MP este mediatoarea lui [AB]. M B A P

6) este axa de simetrie a unui poligon. Dacă D este simetricul lui C şi A este simetricul lui B, rezultă că EF este mediatoarea bazelor [AB] respectiv [CD] ale trapezului ABCD. E D C B A F