Simulare de examen Psihologie medicală

Slides:



Advertisements
Prezentări similare
Şcoala Gimnazială Nr. 7 "Sfânta Maria" Timişoara-România
Advertisements

Proiect strategic POSDRU/87/1.3/S/ 62339
Regulamentul cu privire la promovarea etică a medicamentelor
Aboradrea curriculara a disciplinei Consiliere si Orientare invatamantul profesional de 3 ani SIMONA LUCA   Consilier școlar în cadrul CMBARE, la Colegiul.
COMUNICAREA VESTILOR PROASTE DR.LEOVEANU T.IONUT HORIA
:47:25 teste teste teste.
In sfârşit o veste bună ...si prea târziu nu-i niciodată!
TEORIA SISTEMELOR AUTOMATE
Publicitatea in cadrul societatii S.C.CLADI S.R.L
Abordarea cognitivă a personalităţii. George Kelly ( )
Un program ASF dedicat copiilor.
Ideile din această prezentare le-am primit prin
Mecanismul de alertă în temeiul Directivei 2005/36/CE a Parlamentului European și a Consiliului.
Transmiterea veştilor proaste
Ziua Internaţională Împotriva Violenţei asupra Femeilor 25 Noiembrie
ÎMPREUNĂ PENTRU TOLERANŢĂ
Tutunul și bolile pulmonare
TOATE drepturile fundamentale pentru TOATE persoanele cu dizabilităţi!
Transmiterea veştilor proaste
„Informati-vă pacienţii despre serviciile preventive!”
7 aprilie 2019 Ziua Mondială a Sănătăţii
Campania Globală pentru Educație
Testul docimologic Conf. dr. Florin Frumos
PACHETUL DE BAZĂ – MEDICINA DE FAMILIE
PROIECTUL EDUCAŢIONAL
4 Reînvie Speranța Creat pentru iubire SET PARTEA
ŞASE OBICEIURI SÃNÃTOASE CARE NE ÎMBOLNÃVESC
Violenţa în şcoală. Agresivitate în rândul elevilor
Gabriel Garcia Marquez
Simulare de examen Psihologie medicală
Reînvie Speranța 7 Iubire și protecție Finanțele Familiei SET SERIA
3 Reînvie Speranța Creat pentru iubire SET PARTEA
MAXIME.
6 Reînvie Speranța Creat pentru iubire SET PARTEA
Prioritățile MECC privind dezvoltarea curriculară în învățămîntul general Valentin CRUDU, șef Direcție Învățământ general.
Există obiceiuri în viaţă, zilnic, care dăunează creierului, practic se distrug neuronii, diminuându-se simţitor cantitatea lor. Fără micul dejun Persoanele.
Invatarea centrata pe elev
LUCRARE DE DIZERTAȚIE “PROMOVAREA POLITICILOR PUBLICE DE SĂNĂTATE PENTRU REDUCEREA RISCULUI ÎMBOLNĂVIRII ADOLESCENȚILOR” Coordonatori: Masterand:
ORIGINILE NERVOASE ALE EMPATIEI
“Să formezi o echipă este doar începutul, Să rămâi împreună înseamnă progresul, Să lucrezi împreună aduce succesul! ” Henry Ford.
„Nu există ceva mai presus de tată și de mamă printre oameni ”
Psihologia interculturală
Incluziune socială prin furnizarea de servicii sociale integrate la nivelul comunităţii - Componenta Educaţie Parentală - - Unicef - Bacău
Dinţi sănătoşi pentru un organism sănătos
MOBILITĂŢI INDIVIDUALE DE FORMARE CONTINUĂ
AGRESIVITATEA ȘI JOCUL PE CALCULATOR
Kinetoprofilaxia KT. ADINA MUNTEAN.
TINERII INTRE “DA” SI “NU”
Florile Bune pentru dezvoltarea unei afaceri si pentru cresterea randamentului angajatilor.
METODE INTERACTIVE DE GRUP
FEMEIA VERITABILĂ.
Filozofia batranetii George Carlin
„Informati-vă pacienţii despre serviciile preventive!”
Monitorizarea modului de creştere şi îngrijire a copilului cu părinţi plecaţi la muncă în străinătate.
Un cintec japonez faimos -Rimi Natsukawa –
PRIMĂRIA COMUNEI SPINUS
Contractul de voluntariat
Acces rapid la candidaţii relevanţi din domeniul medical
Comunicarea în coaching.
Dezvoltarea Penitenciarului nr
Adolescenta.
Cardul Anti-Radiatii, cel mai bun din lume!
Mediul antreprenorial in România
Metodologia elaborării proiectelor de intervenţie
Curs 4 Valoarea atribuită muncii. Comportamente contraproductive
Chişinău 2016 Iuliana Curea
Probabil ca nu vei crede in asta, dar sfatul este minunat!
Introducere în coaching cognitiv-comportamental
Prof. Valer Pop Şc.Gen.”Enea Grapini” Şanţ, Bistriţa-Năsăud
Ziua Internațională a Sănătății
Transcriere de prezentare:

Simulare de examen Psihologie medicală Lect. Univ. Dr. Florina Nechita

Pacientă, în vârsta de 44 de ani, divorțată, un copil în vârstă de 14 ani, medic stomatolog, se prezintă la cabinetul medical pentru o serie de analize de rutină, după o perioadă de câteva luni destul de solicitantă atât din punct de vedere fizic cât și psihic. Din discuția cu medicul de familie a reieșit faptul că nu și-a mai făcut analize medicale din perioada sarcinii, motivând faptul că provine dintr-o familie sănătoasă, cu ”gene bune”. După controlul de rutină (tensiune, glicemie etc.), medicul de familie îi transmite faptul că are tensiunea foarte mare și este absolut necesar să consulte un medic cardiolog, în acest sens scriindu-i imediat o trimitere. Reacția pacientei, în primă fază este preponderent reticentă, fiind foarte uimită de posibilele probleme medicale. Menționează faptul că este o persoană destul de ambițioasă, care de obicei obține ceea ce își propune, mergând pe principiul că ”orice are o rezolvare în viață”. Totodată, în ultimul timp îi este tot mai greu să facă față presiunii sociale ca urmare a faptului că e divorțată și mamă-singură, în ciuda ajutorului primit din partea părinților ei. Cu toate acestea nu se aștepta să sufere de ceva, în ciuda faptului că uneori nu se simțea bine din punct de vedere fizic. Pacienta îi solicită cu oarecare nervozitate si revendicativ medicului de familie să îi recomande un medic cardiolog, insistând să sune pentru ea chiar atunci și să o și programeze în aceeași zi, pentru că nu mai are răbdare până a doua zi.

Descrieţi modelul bio-psiho-social pentru bolile cardiovasculare în cazul pacientei voastre. Identificaţi cel puţin 2 elemente pentru fiecare factor. 1p Identificaţi şi descrieţi tipul comportamental al pacientei. 1p Identificaţi şi explicaţi două mecanisme de apărare manifestate de pacient (definiţia mecanismului + exemplul din caz). 2p Folosiţi una dintre teoriile stilului de viaţă pentru a ajuta pacienta să formuleze un plan de ameliorare a sănătății (descrieţi teoria şi modul în care aţi aplica-o cu pacienta). 3p Explicaţi copingul centrat pe emoții. Descrieţi cum l-aţi folosi în discuţia cu pacienta pentru a-i arăta pacientei ce se întâmplă din punct de vedere emoțional. 2p

Pacientă, în vârsta de 44 de ani, divorțată, un copil în vârstă de 14 ani, medic stomatolog, se prezintă la cabinetul medical pentru o serie de analize de rutină, după o perioadă de câteva luni destul de solicitantă atât din punct de vedere fizic cât și psihic. Din discuția cu medicul de familie a reieșit faptul că nu și-a mai făcut analize medicale din perioada sarcinii, motivând faptul că provine dintr-o familie sănătoasă, cu ”gene bune”. După controlul de rutină (tensiune, glicemie etc.), medicul de familie îi transmite faptul că are tensiunea foarte mare și este absolut necesar să consulte un medic cardiolog, în acest sens scriindu-i imediat o trimitere. Reacția pacientei, în primă fază este preponderent reticentă, fiind foarte uimită de posibilele probleme medicale. Menționează faptul că este o persoană destul de ambițioasă, care de obicei obține ceea ce își propune, mergând pe principiul că ”orice are o rezolvare în viață”. Totodată, în ultimul timp îi este tot mai greu să facă față presiunii sociale ca urmare a faptului că e divorțată și mamă-singură, în ciuda ajutorului primit din partea părinților ei. Cu toate acestea nu se aștepta să sufere de ceva, în ciuda faptului că uneori nu se simțea bine din punct de vedere fizic. Pacienta îi solicită cu oarecare nervozitate si revendicativ medicului de familie să îi recomande un medic cardiolog, insistând să sune pentru ea chiar atunci și să o și programeze în aceeași zi, pentru că nu mai are răbdare până a doua zi. a. Descrieţi modelul bio-psiho-social pentru bolile cardiovasculare în cazul pacientei voastre. Identificaţi cel puţin 2 elemente pentru fiecare factor. 1p

Modelul bio-psiho-social – 1p (0,25p pentru fiecare factor) Factorii biologici – ereditate, vulnerabilitate fizică/sistem imunitar scăzut ca urmare a unui program redus de odihnă, stres/suprasolicitare (oricare dintre variante); Factorii psihologici – vulnerabilități: stres psihic prelungit, agresivitatea/ostilitatea; resurse: capacitate de rezolvare a problemelor, ambiție (oricare dintre variante); Factorii sociali – presiunea socială: mamă-singură, divorțată; suport social: părinții (oricare dintre variante); Factorii ecologici – ambiție, convingerea că faptul că provine dintr-o familie sănătoasă și că asta e suficient pentru a fi bine și ea; principiul că ”orice are o rezolvare în viață” (oricare dintre variante).

Pacientă, în vârsta de 44 de ani, divorțată, un copil în vârstă de 14 ani, medic stomatolog, se prezintă la cabinetul medical pentru o serie de analize de rutină, după o perioadă de câteva luni destul de solicitantă atât din punct de vedere fizic cât și psihic. Din discuția cu medicul de familie a reieșit faptul că nu și-a mai făcut analize medicale din perioada sarcinii, motivând faptul că provine dintr-o familie sănătoasă, cu ”gene bune”. După controlul de rutină (tensiune, glicemie etc.), medicul de familie îi transmite faptul că are tensiunea foarte mare și este absolut necesar să consulte un medic cardiolog, în acest sens scriindu-i imediat o trimitere. Reacția pacientei, în primă fază este preponderent reticentă, fiind foarte uimită de posibilele probleme medicale. Menționează faptul că este o persoană destul de ambițioasă, care de obicei obține ceea ce își propune, mergând pe principiul că ”orice are o rezolvare în viață”. Totodată, în ultimul timp îi este tot mai greu să facă față presiunii sociale ca urmare a faptului că e divorțată și mamă-singură, în ciuda ajutorului primit din partea părinților ei. Cu toate acestea nu se aștepta să sufere de ceva, în ciuda faptului că uneori nu se simțea bine din punct de vedere fizic. Pacienta îi solicită cu oarecare nervozitate si revendicativ medicului de familie să îi recomande un medic cardiolog, insistând să sune pentru ea chiar atunci și să o și programeze în aceeași zi, pentru că nu mai are răbdare până a doua zi. b. Identificaţi şi descrieţi tipul comportamental al pacientei. 1p

Tipul A comportamental - 1p Se punctează 0,10p pentru fiecare dintre următoarele trăsături: ambiţie maximă nevoia de timp nelinişte nerăbdare competitivitate ostilitate: cognitivă (gânduri duşmănoase, dispreţ, supărare); comportamentală (agresivitate verbală sau fizică) implicare profesională majoră(„workaholic") veleităţi de şefi sindromul AHA (nucleul toxic)

Pacientă, în vârsta de 44 de ani, divorțată, un copil în vârstă de 14 ani, medic stomatolog, se prezintă la cabinetul medical pentru o serie de analize de rutină, după o perioadă de câteva luni destul de solicitantă atât din punct de vedere fizic cât și psihic. Din discuția cu medicul de familie a reieșit faptul că nu și-a mai făcut analize medicale din perioada sarcinii, motivând faptul că provine dintr-o familie sănătoasă, cu ”gene bune”. După controlul de rutină (tensiune, glicemie etc.), medicul de familie îi transmite faptul că are tensiunea foarte mare și este absolut necesar să consulte un medic cardiolog, în acest sens scriindu-i imediat o trimitere. Reacția pacientei, în primă fază este preponderent reticentă, fiind foarte uimită de posibilele probleme medicale. Menționează faptul că este o persoană destul de ambițioasă, care de obicei obține ceea ce își propune, mergând pe principiul că ”orice are o rezolvare în viață”. Totodată, în ultimul timp îi este tot mai greu să facă față presiunii sociale ca urmare a faptului că e divorțată și mamă-singură, în ciuda ajutorului primit din partea părinților ei. Cu toate acestea nu se aștepta să sufere de ceva, în ciuda faptului că uneori nu se simțea bine din punct de vedere fizic. Pacienta îi solicită cu oarecare nervozitate si revendicativ medicului de familie să îi recomande un medic cardiolog, insistând să sune pentru ea chiar atunci și să o și programeze în aceeași zi, pentru că nu mai are răbdare până a doua zi. c. Identificaţi şi explicaţi două mecanisme de apărare manifestate de pacient (definiţia mecanismului + exemplul din caz). 2p

Negare (”reticentă, fiind foarte uimită de posibilele probleme medicale”, ”nu se aștepta să sufere de ceva, în ciuda faptului că uneori nu se simțea bine din punct de vedere fizic”) – 1p (definiția 0,5 + exemplul 0,5) Regresie (”solicită cu oarecare nervozitate si revendicativ medicului de familie să îi recomande un medic cardiolog, insistând să sune pentru ea chiar atunci și să o și programeze în aceeași zi, pentru că nu mai are răbdare până a doua zi” – 1p (definiția 0,5 + exemplul 0,5)

Pacientă, în vârsta de 44 de ani, divorțată, un copil în vârstă de 14 ani, medic stomatolog, se prezintă la cabinetul medical pentru o serie de analize de rutină, după o perioadă de câteva luni destul de solicitantă atât din punct de vedere fizic cât și psihic. Din discuția cu medicul de familie a reieșit faptul că nu și-a mai făcut analize medicale din perioada sarcinii, motivând faptul că provine dintr-o familie sănătoasă, cu ”gene bune”. După controlul de rutină (tensiune, glicemie etc.), medicul de familie îi transmite faptul că are tensiunea foarte mare și este absolut necesar să consulte un medic cardiolog, în acest sens scriindu-i imediat o trimitere. Reacția pacientei, în primă fază este preponderent reticentă, fiind foarte uimită de posibilele probleme medicale. Menționează faptul că este o persoană destul de ambițioasă, care de obicei obține ceea ce își propune, mergând pe principiul că ”orice are o rezolvare în viață”. Totodată, în ultimul timp îi este tot mai greu să facă față presiunii sociale ca urmare a faptului că e divorțată și mamă-singură, în ciuda ajutorului primit din partea părinților ei. Cu toate acestea nu se aștepta să sufere de ceva, în ciuda faptului că uneori nu se simțea bine din punct de vedere fizic. Pacienta îi solicită cu oarecare nervozitate si revendicativ medicului de familie să îi recomande un medic cardiolog, insistând să sune pentru ea chiar atunci și să o și programeze în aceeași zi, pentru că nu mai are răbdare până a doua zi. d. Folosiţi una dintre teoriile stilului de viaţă pentru a ajuta pacienta să formuleze un plan de ameliorare a sănătății (descrieţi teoria şi modul în care aţi aplica-o cu pacienta). 3p

Descrierea teoriei şi a componentelor – 1p Folosirea ei în practică (pe componente) – 2p

Pacientă, în vârsta de 44 de ani, divorțată, un copil în vârstă de 14 ani, medic stomatolog, se prezintă la cabinetul medical pentru o serie de analize de rutină, după o perioadă de câteva luni destul de solicitantă atât din punct de vedere fizic cât și psihic. Din discuția cu medicul de familie a reieșit faptul că nu și-a mai făcut analize medicale din perioada sarcinii, motivând faptul că provine dintr-o familie sănătoasă, cu ”gene bune”. După controlul de rutină (tensiune, glicemie etc.), medicul de familie îi transmite faptul că are tensiunea foarte mare și este absolut necesar să consulte un medic cardiolog, în acest sens scriindu-i imediat o trimitere. Reacția pacientei, în primă fază este preponderent reticentă, fiind foarte uimită de posibilele probleme medicale. Menționează faptul că este o persoană destul de ambițioasă, care de obicei obține ceea ce își propune, mergând pe principiul că ”orice are o rezolvare în viață”. Totodată, în ultimul timp îi este tot mai greu să facă față presiunii sociale ca urmare a faptului că e divorțată și mamă-singură, în ciuda ajutorului primit din partea părinților ei. Cu toate acestea nu se aștepta să sufere de ceva, în ciuda faptului că uneori nu se simțea bine din punct de vedere fizic. Pacienta îi solicită cu oarecare nervozitate si revendicativ medicului de familie să îi recomande un medic cardiolog, insistând să sune pentru ea chiar atunci și să o și programeze în aceeași zi, pentru că nu mai are răbdare până a doua zi. e. Explicaţi copingul centrat pe emoții. Descrieţi cum l-aţi folosi în discuţia cu pacienta pentru a-i arăta pacientei ce se întâmplă din punct de vedere emoțional. 2p

Copingul centrat pe emoţii: explicarea mecanismului de coping– 1p descrierea situaţiei cu elementele din copingul centrat pe emoţii – 1p

Pacientă, în vârstă de 42 de ani, medic de laborator, într-o relație de 2 ani de zile cu un medic de altă specialitate din cadrul aceleiași policlinici medicale, se prezintă la medicul de familie acuzând stare generală proastă. După controlul de rutină (tensiune, glicemie etc.), medicul de familie îi transmite faptul că are glicemia destul de mare și, că, ar fi indicat să meargă la un specialist în acest sens, mai ales că prezintă antecedente în istoricul familial. De asemenea, îi recomandă să facă modificări în stilul ei de viață – alimentație, sport etc. Pacienta menționează că nu îi vine să creadă ce aude și că partenerul ei de viață îi tot spune să se bucure de viață, să facă ce îi place și mai puțin ce le place celorlalți și să nu se mai preocupe atâta de nevoile celorlalți, să se mai gândească și la ea. Dar îi este foarte greu să facă asta, acesta fiind și motivul pentru care a tot amânat să ajungă la medic, în ciuda insistențelor acestuia și a nopților nedormite de grija problemelor. Afirmă că e așa din cauza părinților ei, mai precis a educației pe care ei i-au dat-o: să nu îi supere pe ceilalți, să se mulțumească cu ce are, să îi ajute mereu pe ceilalți, să muncească bine și mult mereu.

Descrieţi modelul bio-psiho-social pentru diabet în cazul pacientei voastre. Identificaţi cel puţin 2 elemente pentru fiecare factor. 1p Identificaţi şi explicaţi tipul comportamental al pacientului. 1p Identificaţi şi explicaţi două mecanisme de apărare manifestate de pacientă (definiţia mecanismului + exemplul din caz). 2p Folosiţi una dintre teoriile stilului de viaţă pentru a explica pacientei planul de tratament (descrieţi teoria şi modul în care aţi aplica-o cu pacientul). 3p Explicaţi mecanismul de coping centrat pe problemă. Descrieţi cum l-aţi folosi în discuţia cu pacienta pentru a formula un plan de tratament. 2p

Pacientă, în vârstă de 42 de ani, medic de laborator, într-o relație de 2 ani de zile cu un medic de altă specialitate din cadrul aceleiași policlinici medicale, se prezintă la medicul de familie acuzând stare generală proastă. După controlul de rutină (tensiune, glicemie etc.), medicul de familie îi transmite faptul că are glicemia destul de mare și, că, ar fi indicat să meargă la un specialist în acest sens, mai ales că prezintă antecedente în istoricul familial. De asemenea, îi recomandă să facă modificări în stilul ei de viață – alimentație, sport etc. Pacienta menționează că nu îi vine să creadă ce aude și că partenerul ei de viață îi tot spune să se bucure de viață, să facă ce îi place și mai puțin ce le place celorlalți și să nu se mai preocupe atâta de nevoile celorlalți, să se mai gândească și la ea. Dar îi este foarte greu să facă asta, acesta fiind și motivul pentru care a tot amânat să ajungă la medic, în ciuda insistențelor acestuia și a nopților nedormite de grija problemelor. Afirmă că e așa din cauza părinților ei, mai precis a educației pe care ei i-au dat-o: să nu îi supere pe ceilalți, să se mulțumească cu ce are, să îi ajute mereu pe ceilalți, să muncească bine și mult mereu. a. Descrieţi modelul bio-psiho-social pentru diabet în cazul pacientei voastre. Identificaţi cel puţin 2 elemente pentru fiecare factor. 1p

Modelul bio-psiho-social – 1p (0,25p pentru fiecare factor) Factorii biologici – ereditatea, alimentația, absența sportului, program redus de odihnă (oricare dintre variante); Factorii psihologici – vulnerabilități: capacitate redusă de gestionare a stresului psihic, copleșirea, influențabilitatea, dificultatea de a decide; resurse: competențele în medicină (oricare dintre variante); Factorii sociali – presiunea socială: dorința de armonie, să fie competentă să îi poată ajuta pe ceilalți; suport social: sprijinul soțului și al medicului de familie (oricare dintre variante); Factorii ecologici – să nu îi supere pe ceilalți, să se mulțumească cu ce are, să îi ajute mereu pe ceilalți, amânarea rezolvării problemelor personale (oricare dintre variante).

Pacientă, în vârstă de 42 de ani, medic de laborator, într-o relație de 2 ani de zile cu un medic de altă specialitate din cadrul aceleiași policlinici medicale, se prezintă la medicul de familie acuzând stare generală proastă. După controlul de rutină (tensiune, glicemie etc.), medicul de familie îi transmite faptul că are glicemia destul de mare și, că, ar fi indicat să meargă la un specialist în acest sens, mai ales că prezintă antecedente în istoricul familial. De asemenea, îi recomandă să facă modificări în stilul ei de viață – alimentație, sport etc. Pacienta menționează că nu îi vine să creadă ce aude și că partenerul ei de viață îi tot spune să se bucure de viață, să facă ce îi place și mai puțin ce le place celorlalți și să nu se mai preocupe atâta de nevoile celorlalți, să se mai gândească și la ea. Dar îi este foarte greu să facă asta, acesta fiind și motivul pentru care a tot amânat să ajungă la medic, în ciuda insistențelor acestuia și a nopților nedormite de grija problemelor. Afirmă că e așa din cauza părinților ei, mai precis a educației pe care ei i-au dat-o: să nu îi supere pe ceilalți, să se mulțumească cu ce are, să îi ajute mereu pe ceilalți, să muncească bine și mult mereu. b. Identificaţi şi explicaţi tipul comportamental al pacientului. 1p

Tipul C comportamental - 1p Se punctează 0,10p pentru fiecare dintre următoarele trăsături: incapacitatea de a verbaliza şi de a recunoaşte emoţiile, mai ales pe cele negative (0,20p) incapacitatea de a savura emoţiile pozitive obişnuite nevoia de armonie în relaţii lipsa de iniţiativă influenţabilitate crescută inconstanţă în conduită dificultatea de a decide complex de reacţii negative secundare (subiacente) precum autodepreciere, sentimente de neputinţă şi de pierdere a controlului (0,20p)

Pacientă, în vârstă de 42 de ani, medic de laborator, într-o relație de 2 ani de zile cu un medic de altă specialitate din cadrul aceleiași policlinici medicale, se prezintă la medicul de familie acuzând stare generală proastă. După controlul de rutină (tensiune, glicemie etc.), medicul de familie îi transmite faptul că are glicemia destul de mare și, că, ar fi indicat să meargă la un specialist în acest sens, mai ales că prezintă antecedente în istoricul familial. De asemenea, îi recomandă să facă modificări în stilul ei de viață – alimentație, sport etc. Pacienta menționează că nu îi vine să creadă ce aude și că partenerul ei de viață îi tot spune să se bucure de viață, să facă ce îi place și mai puțin ce le place celorlalți și să nu se mai preocupe atâta de nevoile celorlalți, să se mai gândească și la ea. Dar îi este foarte greu să facă asta, acesta fiind și motivul pentru care a tot amânat să ajungă la medic, în ciuda insistențelor acestuia și a nopților nedormite de grija problemelor. Afirmă că e așa din cauza părinților ei, mai precis a educației pe care ei i-au dat-o: să nu îi supere pe ceilalți, să se mulțumească cu ce are, să îi ajute mereu pe ceilalți, să muncească bine și mult mereu. c. Identificaţi şi explicaţi două mecanisme de apărare manifestate de pacientă (definiţia mecanismului + exemplul din caz). 2p

Proiecție (”îi este foarte greu să facă asta din cauza părinților ei, mai precis a educației pe care ei i-au dat-o”) – 1p (definiția 0,5 + exemplul 0,5) Negare (nu îi vine să creadă ce aude). – 1p (definiția 0,5 + exemplul 0,5)

Pacientă, în vârstă de 42 de ani, medic de laborator, într-o relație de 2 ani de zile cu un medic de altă specialitate din cadrul aceleiași policlinici medicale, se prezintă la medicul de familie acuzând stare generală proastă. După controlul de rutină (tensiune, glicemie etc.), medicul de familie îi transmite faptul că are glicemia destul de mare și, că, ar fi indicat să meargă la un specialist în acest sens, mai ales că prezintă antecedente în istoricul familial. De asemenea, îi recomandă să facă modificări în stilul ei de viață – alimentație, sport etc. Pacienta menționează că nu îi vine să creadă ce aude și că partenerul ei de viață îi tot spune să se bucure de viață, să facă ce îi place și mai puțin ce le place celorlalți și să nu se mai preocupe atâta de nevoile celorlalți, să se mai gândească și la ea. Dar îi este foarte greu să facă asta, acesta fiind și motivul pentru care a tot amânat să ajungă la medic, în ciuda insistențelor acestuia și a nopților nedormite de grija problemelor. Afirmă că e așa din cauza părinților ei, mai precis a educației pe care ei i-au dat-o: să nu îi supere pe ceilalți, să se mulțumească cu ce are, să îi ajute mereu pe ceilalți, să muncească bine și mult mereu. d. Folosiţi una dintre teoriile stilului de viaţă pentru a explica pacientei planul de tratament (descrieţi teoria şi modul în care aţi aplica-o cu pacientul). 3p

Descrierea teoriei şi a componentelor– 1p Folosirea ei în practică (pe componente) – 2p

Pacientă, în vârstă de 42 de ani, medic de laborator, într-o relație de 2 ani de zile cu un medic de altă specialitate din cadrul aceleiași policlinici medicale, se prezintă la medicul de familie acuzând stare generală proastă. După controlul de rutină (tensiune, glicemie etc.), medicul de familie îi transmite faptul că are glicemia destul de mare și, că, ar fi indicat să meargă la un specialist în acest sens, mai ales că prezintă antecedente în istoricul familial. De asemenea, îi recomandă să facă modificări în stilul ei de viață – alimentație, sport etc. Pacienta menționează că nu îi vine să creadă ce aude și că partenerul ei de viață îi tot spune să se bucure de viață, să facă ce îi place și mai puțin ce le place celorlalți și să nu se mai preocupe atâta de nevoile celorlalți, să se mai gândească și la ea. Dar îi este foarte greu să facă asta, acesta fiind și motivul pentru care a tot amânat să ajungă la medic, în ciuda insistențelor acestuia și a nopților nedormite de grija problemelor. Afirmă că e așa din cauza părinților ei, mai precis a educației pe care ei i-au dat-o: să nu îi supere pe ceilalți, să se mulțumească cu ce are, să îi ajute mereu pe ceilalți, să muncească bine și mult mereu. e. Explicaţi mecanismul de coping centrat pe problemă. Descrieţi cum l-aţi folosi în discuţia cu pacienta pentru a formula un plan de tratament. 2p

Copingul centrat pe problemă: explicarea mecanismului de coping – 1p formularea unui plan de tratament – 1p