Campania Globală pentru Educație

Slides:



Advertisements
Prezentări similare
Şcoala Gimnazială Nr. 7 "Sfânta Maria" Timişoara-România
Advertisements

Asociația copiilor întreprinzători TIME IS MONEY
Cadrul normativ privind organizarea procesului de învățământ, în anul școlar
Proiectul vietii si asigurarile de viata
Proiect strategic POSDRU/87/1.3/S/ 62339
Vârsta a treia – prioritate pe agenda publică
Propunere dezbateri la nivelul sistemului de învățământ
COMENIUS REGIO “4S-Say Short Simply Sport”
Ziua Ștafetei – Acum decid eu.
INSTRUCȚIUNEA PRIVIND MANAGEMENTUL TEMELOR PENTRU ACASĂ ÎN ÎNVĂȚĂMÂNTUL PRIMAR, GIMNAZIAL ȘI LICEAL V.TONU,șefa DÎHâncești.
PROIECTUL EUROPEAN “ENDURANCE”
STRATEGIA NAȚIONALĂ DE REINTEGRARE SOCIALĂ
LEGE nr. 336 din 21 decembrie 2018 privind aprobarea Programului pentru stimularea angajării tinerilor în sectoarele agricultură, acvacultură şi industria.
Un program ASF dedicat copiilor.
OFERTA PRIVIND ÎNVĂŢĂMÂNTUL PROFESIONAL ȘI TEHNIC / ÎNVĂŢĂMÂNT DUAL DIN JUDEȚUL ILFOV- AN ŞCOLAR
CONSFĂTUIREA PROFESORILOR DE LIMBA ȘI LITERATURA ENGLEZĂ
Incluziune si valorizare sociala
ZIUA PORŢILOR DESCHISE,
ŞCOALA GIMNAZIALĂ „MIHAI VITEAZUL”
Campanie de informare a Reprezentanţei Comisiei Europene în România
Competența face diferența!
Atelier tematic Liceul teoretic "Mihai Eminescu“ Cluj,
...într-un colțișor al Terrei...
Registrul Educațional Alternativ
Tutunul și bolile pulmonare
Prezentare proiect ”TOATE drepturile fundamentale pentru TOATE persoanele cu dizabilităţi!” Proiect finanţat prin granturile SEE 2009 – 2014, în cadrul.
TOATE drepturile fundamentale pentru TOATE persoanele cu dizabilităţi!
Titlul proiectului: Integrarea instrumentelor IT în predare – calea de a aduce elevii înapoi la şcoală Programul Erasmus+ Acţiunea Cheie 1 – Proiect.
7 aprilie 2019 Ziua Mondială a Sănătăţii
MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
Propunere dezbateri la nivelul sistemului de învățământ
Campania Globală pentru Educație
Nu este o lecție de istorie
Testul docimologic Conf. dr. Florin Frumos
PROIECTUL BUGETULUI GENERAL AL MUNICIPIULUI FOCŞANI PE ANUL 2019
ÎMPREUNĂ PENTRU PACE Proiect educațional.
PROIECTUL EDUCAŢIONAL
GRADINITA CU P.P. “MOTANUL INCALTAT” GALATI
GRADINITA GRADINITA CU PROGRAM PRELUNGIT NR.3 CU PROGRAM NORMAL NR.24
Simulare de examen Psihologie medicală
Gabriel Garcia Marquez
Unităţi de învăţământ Calendarul activităților specifice pentru stabilirea cifrei de școlarizare
Prioritățile MECC privind dezvoltarea curriculară în învățămîntul general Valentin CRUDU, șef Direcție Învățământ general.
LICEUL TEORETIC ,,LUCIAN BLAGA” CLUJ-NAPOCA Raportul Comisiei de Evaluare şi Asigurare a Calităţii AN ŞCOLAR
STRATEGIE PRIVIND EDUCAȚIA ȘI FORMAREA PROFESIONALĂ (Draft document) Perioada de programare Reuniunea Comitetului Consultativ Tematic Educație.
“Să formezi o echipă este doar începutul, Să rămâi împreună înseamnă progresul, Să lucrezi împreună aduce succesul! ” Henry Ford.
Exploratori în lumea emoțiilor
“Educatie cu responsabilitate si oportunitate de dezvoltare pentru copii si tinerii romi din Homorod, judetul Brasov –EROD” Proiect finanţat cu sprijinul.
Înţelege diabetul, preia controlul!
Alocațiile copiilor în anul 2019
Programe de studii liceale și de formare profesională
METODA PROIECTULUI.
MOBILITĂŢI INDIVIDUALE DE FORMARE CONTINUĂ
Cadrul normativ privind organizarea
Implicarea în procesul de formare profesională a Patronatului Român din Industria de morărit și panificație - Rompan Dr. ing. Daniela Voica – Director.
Prof. Mihaela Apetroae – I.S.J. Iaşi
Monitorizarea modului de creştere şi îngrijire a copilului cu părinţi plecaţi la muncă în străinătate.
Calea spre succes. O educatie mai buna pentru toti
PREZENT! Stimularea participării la formarea continuă a angajatilor aflati în situatie de risc pe piata muncii – informare, constientizare si acces la.
PRIMĂRIA COMUNEI SPINUS
Ministerul Apelor și Pădurilor
Cod SIPOCA 109 Închidere proiect:
Mediul antreprenorial in România
V v STAR Școala Tehnologică Austriacă din România.
PORTOFOLIUL PROFESORULUI METODIST
Metodologia elaborării proiectelor de intervenţie
Ghid de utilizare în siguranță a Internetului
H.G. 691/2015 SPAS identifică situaţiile de risc la care este supus copilul şi care impun acordarea de servicii şi beneficii. Situaţii de risc.
Instrumentar de formare privind APE 4. Evaluarea nevoilor
Ziua Internațională a Sănătății
Transcriere de prezentare:

Campania Globală pentru Educație Introducere (5 minute) – Menționați că obiectivul activității constă în prezentarea și discutarea unor aspecte importante ale educației, ca drept de care trebuie să se bucure fiecare copil. Explicați elevilor că această activitate/lecție are loc în cadrul Campaniei Globale pentru Educație –o inițiativă susținută în peste 90 de țări de numeroase persoane, instituții și organizații preocupate de importanța educației. Întrebați elevii care cred ei că sunt motivele pentru care o educație de calitate pentru toți copii este atât de importantă. Posibile răspunsuri: pentru un viitor profesional de succes și asigurarea unui trai decent, pentru dezvoltarea sănătoasă fizică și psihică a viitorilor adulți, dar și pentru rezolvarea unor probleme globale cum ar fi cele legate de protecția mediului, asigurarea păcii și respectarea drepturilor omului. Rezumați discuția anterioară, arătând că educația reprezintă: atât un drept recunoscut fiecărui copil și tânăr în convenții (de exemplu Convenția cu privire la drepturile copilului), cât și în Constituția și legile României cât și o prioritate a tuturor statelor lumii.

Educația ca prioritate globală Obiectivul de Dezvoltare Durabilă 4 25 septembrie 2015, Adunarea Generală a ONU: Agenda 2030 pentru Dezvoltare Durabilă: 17 obiective, cu ținte specifice, care trebuie realizate de toate statele lumii până în anul 2030. Obiectivul de Dezvoltare Durabilă 4 Educația ca prioritate globală (5 – 10 minute) – Subliniați importanța dreptului la educație, explicând elevilor că, în cadrul Adunării Generale a ONU, toate statele lumii, inclusiv România, au inclus accesul universal la o educație de calitate printre Obiectivele de Dezvoltare Durabilă – o listă de 17 priorități pe care comunitatea internațională a promis să le atingă până în anul 2030. Pentru a nu rămâne doar promisiuni generale, fiecare dintre obiective are ținte specifice care să ghideze statele în procesul de punere în practică. - Puteți discuta cu elevii despre înțelesul noțiunii de dezvoltare durabilă și puteți dezbate, pe scurt, rolul educației în asigurarea unei dezvoltări durabile, atât la nivel global, cât și la nivel național. Dezvoltare durabilă (sustenabilă) = o sumă de acțiuni prin care "nevoile curente sunt îndeplinite fără a compromite capacitatea generațiilor viitoare de a-și îndeplini propriile nevoi” (raportul Comisiei Mondiale pentru Mediu și Dezvoltare – ONU)

România Educație de calitate pentru toți – unde ne aflăm și ce trebuie să facem? Situația actuală I (5 - 10 minute) – explicați-le elevilor că, în prezent, atât în lume, cât și în România, sunt numeroși copii care nu merg la școală, iar autoritățile trebuie să ia urgent măsuri pentru a-și îndeplini promisiunea de a asigura fiecărui copil și tânăr dreptul la o educație de calitate. În țara noastră, la nivelul anului 2018, aproape 300.000 de copii între 7 și 17 ani nu se regăseau în sistemul de învățământ (sursa datelor din grafic: Institutul Național de Statistică, baza TEMPO ONLINE, date prelucrate) - Întrebați participanții care cred ei că sunt, în România, cele mai vulnerabile categorii de copii, cei care se confruntă cu un risc mai mare de a nu merge niciodată la școală sau de a abandona învățământul (posibile răspunsuri: copiii săraci, copiii cu dizabilități sau nevoi speciale, copiii din comunități izolate, copiii romi, copiii cu părinți plecați la muncă în străinătate etc) Rugați elevii ca, în partea următoare a activității, să se gândească la situația înregistrată în țara noastră pentru câteva dintre cele 10 ținte ale Obiectivului de Dezvoltare Durabilă 4, urmărind informațiile oferite de noi și comparându-le cu ceea ce știu deja, din experiența proprie și din cea a altor copiii și tineri pe care îi cunosc. Scopul este ca, la finalul activității, să poată transmite un mesaj autorităților prin care să le solicite luarea măsurilor necesare pentru transformarea dreptului la educație în realitate. Subliniați faptul că mesajele lor sunt foarte importante pentru a atrage atenția factorilor de decizie asupra priorităților resimțite de generația pe care o reprezintă. Informațiile următoare se referă la stadiul actual de atingere, în România, a țintelor ODD4 și sunt structurate astfel: sumarizarea țintei, date relevante privind nivelul de realizare și grupuri expuse riscului (pentru care autoritățile trebuie să manifeste o grijă specială). În măsura timpului disponibil, puteți cere participanților să dea alte exemple decât cele incluse în prezentare.

- copiii din familii cu venituri reduse Educație primară și secundară (gimnaziu și liceu/școală profesională) gratuită pentru toți În risc: - copiii din familii cu venituri reduse Situația actuală II (5 minute) – Prima țintă a ODD 4 se referă la asigurarea gratuității educației, atât pentru nivelul primar, cât și pentru cel gimnazial și liceal/profesional. - Explicați-le elevilor că, din păcate, România nu asigură încă o finanțare suficientă a școlilor, mai ales în ceea ce privește cheltuielile pe care școlile trebuie să le facă pentru funcționare (iluminat, încălzire, apă, curățenie) sau pentru procesul didactic (consumabile, materiale didactice, manuale, programe extra școlare etc). În grafic, suma de 355 lei reprezintă suma standard alocată de la bugetul de stat, pentru fiecare elev, în anul 2018, în cadrul costului standard per elev. - În aceste condiții, familiile elevilor sunt nevoite să acopere din bugetul propriu anumite cheltuieli necesare pentru educația copiilor (rechizite, manuale, culegeri, transport, uniforme, programe tip ”Școala după școală” etc). În grafic, suma de 3093 lei reprezintă costul mediu suportat anual de o familie pentru participarea la educație, potrivit cercetării Salvați Copiii România ”Costurile educației gratuite – de ce învățământul gratuit costă”, publicată în anul 2018. - Discutați cu elevii despre riscul la care sunt expuși copiii din familii defavorizate, care nu pot face față acestor cheltuieli și lăsați-i să se gândească ce ar trebui făcut pentru a-i ajuta să nu abandoneze școala.

Acces egal la educație timpurie de calitate În risc: copiii din mediul rural copiii romi Situația actuală III (5 minute) – A doua țintă a ODD 4 se referă la accesul tuturor copiilor la educația timpurie, astfel încât să fie pregătiți să înceapă școala, având toate cunoștințele și abilitățile necesare. - În România, peste 80% dintre copiii cu vârsta corespunzătoare (între 3 și 6 ani) sunt înscriși la grădinițe, însă procentul este mult mai mare în cazul copiilor care locuiesc la oraș (peste 90%) în comparație cu cei care locuiesc în mediul rural. Datele din grafic privind înscrierea în învățământul preșcolar (pe medii) provin de la Ministerul Muncii și Justiției Sociale și se referă la anul școlar 2017-2018. - în schimb, datele europene ne arată că, în țara noastră, mulți dintre copiii înscriși oficial la grădiniță nu participă/frecventează efectiv educația preșcolară. Acești copii încep școala fără să fi dobândit abilitățile necesare și riscă într-o măsură mult mai mare să se confrunte cu insuccesul sau abandonul școlar. Datele din grafic privind participarea efectivă provin de la Eurostat. - Discutați cu elevii despre motivele care determină unele familii să nu-și ducă la grădiniță copii (posibile răspunsuri: lipsa resurselor necesare pentru a face față costurilor indirecte: alimente, transport, haine și rechizite, distanța între locuința familiei și grădiniță, lipsa de siguranță generată de clădirile vechi și incorect întreținute în care funcționează unele grădinițe)

Acces egal la învățământ tehnic și superior În risc: copiii din mediul rural copiii romi Situația actuală IV (5 minute) – O altă țintă se referă la accesul egal la educație tehnică, vocațională și universitară. - Prezentați, pe scurt, noțiunea de părăsire timpurie a școlii (situația tinerilor între 18 și 24 de ani care nu au finalizat decât cel mult studiile gimnaziale și nu își continuă educația). Puteți discuta despre măsura în care acești tineri au șanse mult reduse de a avea un loc de muncă bun, în condițiile în care ritmul actual de tehnologizare nu oferă prea multe oportunități pentru persoanele cu un nivel scăzut de educație. Datele din grafic provin de la Comisia Europeană, ”Monitorul educației și formării 2018, România”. - Dacă vi se pare relevant, puteți discuta, pe scurt, despre avantajele și provocările învățământului profesional și dual în România.

Bariere Educație incluzivă În risc: Resurse insuficiente (1385 profesori de sprijin pentru 33.748 elevi) Mediul fizic neadaptat (atât în școli, cât și în spațiul public și mijloacele de transport) Necunoașterea sau neînțelegerea nevoilor specifice În risc: copiii cu dizabilități sau nevoi speciale Situația actuală V (5 minute) – O foarte importantă țintă a ODD4 se referă la asigurarea unei educații cu adevărat incluzive și eliminarea tuturor formelor de discriminare din educație. - Prezentați sau solicitați elevilor să propună o listă de elemente/resurse necesare pentru accesul copiilor cu dizabilități/CES la o educație de calitate (de la resurse umane – profesori de sprijin, logopezi, cadre didactice calificate în domeniu etc - , la adaptări ale mediului fizic și alte elemente esențiale pentru incluziune – număr adecvat de elevi în clasă, materiale didactice și de învățare specifice etc). În prezentarea acestui subiect, puneți accentul pe obligația autorităților de a asigura toate resursele necesare pentru incluziune și pe importanța combaterii discriminării. Marginalizarea sau excluderea de la educație nu reprezintă soluții.

Alfabetizare și cunoștințe de aritmetică elementară pentru toți În risc: Copiii din familii defavorizate Situația actuală VI (5 minute) – Însușirea de către toate persoanele a competențelor de bază, precum alfabetizarea și aritmetica, reprezintă o altă țintă a comunității internaționale. - Ultima testare PISA a arătat că, în România, aproape un sfert dintre elevii de 15 ani nu dețin aceste cunoștințe de bază în niciunul dintre cele trei domenii testate (lectură, matematică și științe), iar copiii din cele mai sărace familii au puține șanse de a obține rezultate bune la testările internaționale (puțin peste 10% dintre ei reușesc să se situeze în primul sfert al rezultatelor).

Mesaje pentru autorități Pentru că educația este dreptul fiecărui copil, iar accesul la o educație de calitate influențează multe alte drepturi recunoscute tuturor copiilor, solicităm autorităților să ia următoarele măsuri: -… Mesaje pentru autorități (10 minute) – Rugați participanții ca, pornind de la cele aflate și discutate în cadrul activităților, să adreseze un mesaj autorităților române, prin care să le solicite luarea măsurilor necesare pentru ca ei, colegii/prietenii lor și fiecare copil din România să se poată bucura cu adevărat de accesul la o educație publică incluzivă, de calitate și gratuită. În măsura în care vă permite timpul și considerați că este oportun, puteți aloca un alt interval de timp pentru redactarea mesajelor. Mesajele pentru autorități pot consta în scrisori, eseuri, petiții etc și pot fi redactate individual sau în grupuri de lucru. Nu excludem formele mai creative (colaj, fotografie, video), dar vă rugăm să țineți cont de faptul că ne dorim să prezentăm cele mai reprezentative lucrări în cadrul unui eveniment național.