Consolidarea spiritului de inițiativă și a competențelor antreprenoriale Centrul de Excelență în Construcții Lucia Țurcan, Director adjunct studii.

Slides:



Advertisements
Prezentări similare
Şcoala Gimnazială Nr. 7 "Sfânta Maria" Timişoara-România
Advertisements

Asociația copiilor întreprinzători TIME IS MONEY
Asistenţă Educaţională
Proiect strategic POSDRU/87/1.3/S/ 62339
UNIVERSITATE DE STAT DIN MOLDOVA DE MATEMATICĂ ȘI INFORMATICĂ
Aboradrea curriculara a disciplinei Consiliere si Orientare invatamantul profesional de 3 ani SIMONA LUCA   Consilier școlar în cadrul CMBARE, la Colegiul.
Colegiul Tehnic “Anghel Saligny” Şcoală Europeană
Propunere dezbateri la nivelul sistemului de învățământ
Conferința Curs de Guvernare București, 22 octombrie 2014
Proiect Erasmus+ (KA1)- „STUDENT TALENT BANK” FR01-KA aprilie 2019, Leeuwarden, Olanda   Inspector școlar general -prof. dr. Genoveva.
INSTRUCȚIUNEA PRIVIND MANAGEMENTUL TEMELOR PENTRU ACASĂ ÎN ÎNVĂȚĂMÂNTUL PRIMAR, GIMNAZIAL ȘI LICEAL V.TONU,șefa DÎHâncești.
STRATEGIA NAȚIONALĂ DE REINTEGRARE SOCIALĂ
OFERTA PRIVIND ÎNVĂŢĂMÂNTUL PROFESIONAL ȘI TEHNIC / ÎNVĂŢĂMÂNT DUAL DIN JUDEȚUL ILFOV- AN ŞCOLAR
Abordarea de tip integrat a conținuturilor învățării
CONSFĂTUIREA PROFESORILOR DE LIMBA ȘI LITERATURA ENGLEZĂ
POCU/227/3/8/
Coordonator: Andreea Paul, conf. univ. dr
str. Nicolae Iorga nr.1 , Târgu-Mureş ROMÂNIA
Competența face diferența!
PENTRU MEMBRII ASOCIAȚIEI „MOLDOVA APĂ-CANAL”
"Consolidarea capacităţii instituţionale a Consorţiului Regional (CR)- Regiunea de dezvoltare Centru" POSDRU/41/3.3./G/14068.
Atelier tematic Liceul teoretic "Mihai Eminescu“ Cluj,
Metode de predare a literaturii române axate pe tehnologia on-line
Parteneri: Colegiul Tehnic Dimitrie Leonida Colegiul Naţional Emil Racoviţă Şcoala Gimnazială Nr. 88 Școala Profesională Specială pentru Deficienți.
...într-un colțișor al Terrei...
Management performant în administrația publică din Municipiul Vulcan
PROIECTUL Profesor: Babusca Tatiana
Autoritatea Națională pentru Calificări - ANC
Ministerul Apelor și Pădurilor
Ministerul Apelor și Pădurilor
Metodologia de organizare şi funcţionare a învăţământului dual
Propunere dezbateri la nivelul sistemului de învățământ
PROGRAM DE FORMARE ACADEMICA I.
Autoritatea Națională pentru Calificări - ANC
FURNIZOR INTEGRAT DE ENERGIE SI RESURSE ENERGETICE
Nu este o lecție de istorie
Centrul Regional de Formare Profesionala a Adultilor Mehedinti
Gala “Doamne în Energie”
Să știi mai multe, să fii mai bun
Proiectul “Profesionişti în Reformă şi Educaţie Europeană”
Unităţi de învăţământ Calendarul activităților specifice pentru stabilirea cifrei de școlarizare
Prioritățile MECC privind dezvoltarea curriculară în învățămîntul general Valentin CRUDU, șef Direcție Învățământ general.
STRATEGIE PRIVIND EDUCAȚIA ȘI FORMAREA PROFESIONALĂ (Draft document) Perioada de programare Reuniunea Comitetului Consultativ Tematic Educație.
Programul: INTERREG V-A RO-BG Axa prioritară-4
PREVENIRE CORUPȚIE ÎN EDUCAȚIE
Formarea continuă a cadrelor didactice
Programe de studii liceale și de formare profesională
CONFERINTA in parteneriat cu SECTRA si
care vor să demareze o afacere în mediul urban, cu fonduri europene
METODA PROIECTULUI.
Cadrul normativ privind organizarea
UNIUNEA EUROPEANĂ Fondul Social European GUVERNUL ROMANIEI
Ministerul Apelor și Pădurilor
Implicarea în procesul de formare profesională a Patronatului Român din Industria de morărit și panificație - Rompan Dr. ing. Daniela Voica – Director.
Corelarea ISCED cu HG privind domeniile de studii, pentru UTCB
Este timpul pentru Acțiune
Inspecţia şcolară Inspecţia şcolară reprezintă un ansamblu de acţiuni care urmăresc îndrumarea, controlul şi evaluarea activităţii desfăşurate de cadrele.
Centrul Istoric plan de management Seminar:
PREZENT! Stimularea participării la formarea continuă a angajatilor aflati în situatie de risc pe piata muncii – informare, constientizare si acces la.
COMISIA NAŢIONALĂ PENTRU POPULAŢIE ŞI DEZVOLTARE
-pe baza transferului de inovaţie de la partenerii străini-
Ministerul Apelor și Pădurilor
DEZVOLTAREA INFRASTRUCTURII: Strategie si prognoze
MINISTERUL EDUCATIEI, CERCETARII SI TINERETULUI
PERM CENTRUL DE PREGATIRE PENTRU PERFORMANTA IN PROGRAMARE- ELECTRONICA-ROBOTICA-MECANICA DISCIPLINA: ELECTRONICĂ APLICATĂ, PROGRAMARE ŞI ELEMENTE DE.
MINISTERUL JUSTIŢIEI ŞI LIBERTĂŢILOR CETĂŢENEŞTI ROMÂNIA DIRECŢIA DE PROBAŢIUNE “Prezentarea experienţei României în dezvoltarea sistemului naţional de.
V v STAR Școala Tehnologică Austriacă din România.
PORTOFOLIUL PROFESORULUI METODIST
Raportul Grupului de Lucru 3
Ghid de utilizare în siguranță a Internetului
Transcriere de prezentare:

Consolidarea spiritului de inițiativă și a competențelor antreprenoriale Centrul de Excelență în Construcții Lucia Țurcan, Director adjunct studii În colaborare cu: Elena Nicolaev, șef secție Asigurarea calității Sergiu coceaș, șef secție formare continuă

Istoricul unei deveniri Şcoala specială tehnico-industrială, 1932-1940 Tehnicumul Electromecanic şi de Construcţii 1940-1949 Tehnicumul Comunal şi de Construcţii, 1949-1990 Colegiul Industrial şi de Construcţii 1991-2003 Colegiul de Construcţii 2003-2015 Centrul de Excelenţă în Construcţii 2015 - prezent

Centrul de excelență în construcții (CEC) - funcții formare profesională inițială la nivelurile 3, 4 şi 5 ISCED asigurare didactică, curriculară şi metodologică coordonare și ghidare a activității instituțiilor arondate formare profesională continuă certificarea competențelor profesionale, dobîndite în mediu formal, informal și nonformal cooperare cu mediul economic ghidare în carieră și promovare a învățământului profesional tehnic

Clarificări conceptuale Spirutul de iniţiativă şi antreprenoriatul - capacitatea de a transforma ideile în acţiune Aceasta presupune creativitate, inovaţie şi asumarea unor riscuri, precum şi capacitatea de a planifica şi gestiona proiectele în vederea atingerii obiectivelor

Schimbări la nivel de structură, dotări Investiții în capitalul uman Context pentru dezvoltarea competenței antreprenoriale și a activităților generatoare de venit (agv) la CEC Schimbări la nivel de structură, dotări Investiții în capitalul uman Parteneriate Proiecte implementate

Investiții în capitalul uman Formarea continuă a cadrelor didactice și administrative Formarea continuă la nivel de instituţie CE Pro Didactica CFC al UTM CEDA IŞE USM UP „I.Creangă” CTICE Formarea cadrelor din insttituție Autoinstruire și mentorat Cercetare Formarea cadrelor din alte instituții

Proiectul “Consolidarea Sistemului de Educaţie Profesional Tehnică în Moldova” (CONSEPT) LED Moldova Amenajarea atelierelor: atelier-laborator cu cazane gaze şi alte surse regenerabile atelier de ventilaţie şi condiţionare atelier de lăcătușerie și asigurarea cu echipamente /instrumente pentru practică Pregătirea profesională şi instruirea profesorilor la specialitatea “ Alimentare cu Căldură şi Gaze, Ventilaţie” Activităţi comune de formare profesională a cadrelor didactice, a maiştrilor şi a muncitori din domeniu Asigurarea cu echipament performant pentru instruirea practică la meseria „Instalator” Implementarea sistemului de alimentare cu apa calda menajera de la instalaţii solare în caminul nr.1

Proiectul “Centrul de Formare Profesională în Construcţii” guvernul Austriei, ADA, CALLIDUS şi compania StrabaG Amenajarea unui centru de formare profesională continuă Formarea formatorilor în domeniul Construcţii Formarea profesională continuă pentru adulţi şi validarea competenţilor profesionale la 2 meserii “Pietrar-zidar” şi “Fierar-betonist” Asigurarea meseriilor“ Pietrar-zidar” şi “ Fierar-betonist” cu echipamente performante şi consumabile necesare pentru instruire Asigurarea cu echipament performant pentru instruirea practică la specialiatea “Construcţia şi exploatarea drumurilor”- Staţie totală, GPS, teodolite, etc. Construcţia capitală a drumului de acces pe teritoriul CEC -1 km Reparaţia capitală şi amenajarea atelierului de zidărie, armare şi betonare

Proiectul ”Inițiative de dezvoltare a competențelor în domeniul Energiei Solare” (SECI) Educație pentru Dezvoltare (AED), LED Scop: Consolidarea capacităților de instruire în domeniul tehnologiilor de utilizare a energiei solare și contribuirea la impulsionarea valorificării energiei regenerabile în sectorul energetic al Republicii Moldova. Beneficii: Ateliere de lucru in cadrul proiectului “Inițiative de Dezvoltare a Competențelor din Domeniul Energiei Solare”

Proiectele revocc II și meeeta iv Centrul pentru Educaţie Antreprenorială şi Asistenţă în Afaceri (CEDA) Proiectul ”Activitatea de instruire în domeniul antreprenoriatului și angajării în câmpul muncii” (MEEETA IV) Revizuirea curriculum-ului la disciplina Bazele Antreprenoriatului Formarea formatorilor la Bazele Antreprenoriatului Dezvoltarea serviciilor de formare continuă Formarea continuă a cadrelor didactice și administrative la bazele antreprenoriatului Proiectul ”Reconceptualizarea orientării profesionale și consilierii în carieră” (REVOCC II) Implementarea curriculum-ului la disciplina Dezvoltare Personală Pilotarea și implementarea curriculum-ului pentru formarea continuă la Managementul Carierei Formarea formatorilor la Dezvoltare personală și Managementul carierei Dezvoltarea serviciilor de formare continuă Formarea continuă a cadrelor didactice și administrative la Dezvoltare personală și Managementul carierei

din 2016: Dezvoltarea secției de formare continuă Formare de formatori Instruiri pentru cadrele didactice din instituție Instruiri pentru cadrele didactice din alte instituții Colaborare cu organizații, întreprinderi, agenți economici Servicii de formare profesională la inițiativa CEC sau la solicitarea agenților economici

Formare de formatori Formatori pentru instruirea adulților – 12 persoane (Callidus) Formatori în elaborarea de curriculum – 20 persoane (MECC, ADA) Formarea mentorilor – 15 persoane (Pro Didactica) Formatori la Bazele Antreprenoriatului – 2 persoane (CEDA) Formatori la Dezvoltarea personală – 8 persoane (CEDA) Formatori la Managementul carierei – 2 persoane (CEDA) Formatori pentru implementarea curriculum-ului modernizat la matematică – 2 persoane (MECC)

realizări în imagini atelierul de instalații

Atelier de armare -betonare

Ore interactive cu utilizarea TIC

2016: Deschiderea Centrului de Formare Continuă Peste 124 de persoane formate la specialitățile Fierar-Betonist și Pietrar -Zidar

2017: 16 persoane formate la specialitatea Fierar-betonist

2018: 85 persoane formate la specialitatea Operator cazane cu Biomasă 44 persoane formate la specialitatea Operatori instalații Solare

2019: 20 persoane formate la specialitatea Operator uzina de beton și mixturi asfaltice

2019: 17 persoane formate la Didactica disciplinei

Proiectul Twining: metode tradiționale de construcții 1 profesor, 5 elevi

Parteneriate cu instituții de învățământ de peste hotare colegiul de construcții, polonia - 9 elevi, 1 profesor

Parteneriat cu CEDA: 20 diriginți formați la Dezvoltarea Personală

Parteneriat cu CEDA 56 persoane formate la Managementul Carierei

Restaurarea și Conservarea Patrimoniului (twining) 16 persoane din 4 instituții, inclusiv 8 din CEC

Modificări în Curriculum la Matematică (MECC) 56 persoane formare din zona centru a RM

Implicarea elevilor în agv Fabricarea mobilierului

Sarcini de învățare axate pe practică autentică Reparația încăperilor CEC

Direcții de perspectivă pentru AGV Formare continuă pentru muncitori, cadre didactice din domeniul construcțiilor Validarea competențelor obținute în contextul educației non-formale și informale Acordarea de servicii/lucrări în domeniul construcțiilor Acordarea serviciilor de consultanță în domeniul construcțiilor Fabricarea mobilierului Arenda spațiilor

“Succesul înseamnă a fi în stare să mergi din eşec în eşec, fără să-ţi pierzi entuziasmul” Winston Churchill