CONSTRUCŢIA DREPTELOR PARALELE

Slides:



Advertisements
Prezentări similare
Inteligenta emotionala
Advertisements

Prof.i.p. Bițeanu Anișoara Liceul Tehnologic Economic Administrativ
GHID ELECTRONIC INTERACTIV DE EXPRIMARE CORECTĂ ÎN LIMBA ROMÂNĂ
A fost odată o fetiţă căreia i se spunea Norişor pentru că privea mereu norii.
ELECTRONICĂ II Notiţe de curs Cursul nr. 8
Relatii intre radacini si coeficienti (relatiile lui Viète)
Clubul Prietenii Matematicii
Adunarea numerelor naturale
aplicaţie Legile lui Kirchhoff
Simbolurile de Stat ale Republicii Moldova
Conferința de final a proiectului
Colind Colind Colind
Eurobot 2019.
Frunza Alcătuire şi funcţii.
Conferinţă de Presă – Lansare Proiect ”Creşterea eficienţei energetice a Palatului Administrativ situat în Piteşti, Piaţa Vasile Milea nr. 1, judeţul.
RAZBOIUL CLONELOR Denisa Markusev.
:47:25 teste teste teste.
VALENŢE CULTURALE ALE SECURITĂŢII ŞI SĂNĂTĂŢII ÎN MUNCĂ
TEORIA SISTEMELOR AUTOMATE
ADEVARUL SI POVESTEA o istorioara din Maroc.
GATEWAY ARCH de Valer Pop Bibliografie: Jurnalul casei mele
Regimul dinamic (continuare)
ELECTRONICĂ ANALOGICĂ
CREAREA DE LINK-URI.
CURS DE FORMARE Metode eficiente de învățare a fizicii
ŞCOALA GIMNAZIALĂ ,, SFÂNTUL ANDREI’’ BRĂILA
Conținut Matrice.
ÎMPREUNĂ PENTRU TOLERANŢĂ
TRUNCHIURI DE PIRAMIDĂ
Clasa: a VII -a Obiectul: Geometrie
…O minte, două creiere… © Idea Champions, 2003.
O abordare „constructivistă” a Teoremei celor trei perpendiculare
TIMPUL, FORȚA SUPREMĂ A EXISTENȚEI
1. Secțiuni în piramidă 2. Trunchiul de piramidă 3. Aplicație.
SISTEME SPECIALE DE PRECIZIE
OMUL DUPA INIMA LUI DUMNEZEU Aletheia
Pentru copiii noştri si nu numai lucruri ce nu se învaţă la şcoală.
Şcoala Generală “Enea Grapini”
DETERMINAREA PLANULUI Autor Prof. IOAN AIACOBOAIE Onești
1. Caută-n Scriptură, Sfânta Scriptură, Să afli viaţa în Hristos, În ea stă Dreapta-nvăţătură, Tot ce e-n ea e de folos!
IN MEMORIAM !.
Clasificarea unghiurilor
SISTEME ANALOGICE DE INTERFAȚARE ȘI CONDIȚIONARE
Luceafărul de Mihai Eminescu
Există obiceiuri în viaţă, zilnic, care dăunează creierului, practic se distrug neuronii, diminuându-se simţitor cantitatea lor. Fără micul dejun Persoanele.
UNITATEA ÎN FAMILIE Studiul 7 pentru 18 Mai 2019.
DREPTE PERPENDICULARE
DESCOMPUNERI ÎN FACTORI.
CORPURI ROTUNDE Soft Educațional –Matematică Nivel gimnazial
Vrei sa vezi de ce sunt capabil ?
METODĂ MODERNĂ DE DIAGNOSTICARE GEOMETRICĂ A CĂII
Şcoala Generală “Enea Grapini”
Geometria şi algebra sunt două surori?
SISTEME ANALOGICE DE INTERFAȚARE ȘI CONDIȚIONARE
TDA şir Structuri de date şi algoritmi -laborator-
MOTORUL ELECTRIC Dispozitivul care exercită lucru mecanic atunci când consumă energie electrică.
Înţelege diabetul, preia controlul!
Ora de net Asociația Salvați Copiii
Universitatea POLITEHNICA din București - Curs de 16 ore – Curs 2
Cursul 10. SEO (Promovarea site-urilor web)
Universitatea POLITEHNICA din București - Curs de 16 ore – Curs 9
Rene Descartes şi contribuţia sa în matematică
OPTICA GEOMETRICĂ Lentile şi sisteme de lentile
Geometrie clasa a VII-a
ARBORII, SURSĂ DE OXIGEN ŞI DE MATERIE PRIMĂ.
Viaţă creştinească Plină de elan Frumuseţe, Daruri toate câte am Le închin de a pururi Pentru Dumnezeu. De viaţa mea dispune, Domnul meu!
Să înţelegem revendicările (e) Convertor electric de putere
Transcriere de prezentare:

3.1.1. CONSTRUCŢIA DREPTELOR PARALELE 1. Se trasează dreapta d. 2. Aşezăm pe dreapta d una din laturile unghiului drept al echerului, iar pe cealaltă latură se aşează o latura a celuilalt echer . 3. Primul echer culisează pe latura celui de al doilea echer şi îl oprim în poziţiile unde dorim să trasăm paralele. Exerciţiu d Construiţi o paralelă la dreapta d la distanţa de 10 mm. d 10 Click aici pentru răspuns. II.3.3

Pag.II.3.36.Nanogon ştiind latura. Construcţia poligonului regulat cu 9 laturi cunoscând mărimea laturii l9 A B Pag.II.3.36.Nanogon ştiind latura. A B’ Construim nanogonul înscris într-un cerc de rază arbitrar aleasă (vezi pag. II.3.27) Măsurăm pe AB’ segmentul AB=l9 B M H O’ G 2. Trasăm prin B o paralelă la B’O’ care intersectează AO’ în O. Construim un cerc cu centrul în O şi raza OB O R F D 3. Cercul cu centrul în O şi raza OA=OB reprezintă cercul circumscris poligonului de latura dată. Marcăm pe acest cerc de 9 ori latura AB. Obţinem poligonul. II.3.36

Racordarea a două cercuri care sunt tangente în interiorul arcului de racordare de rază “R” Trasăm cercul cu centrul O1 şi raza R1 şi cercul cu centrul O2 şi raza R2 R1 R2 r 2. Trasăm arcul de cerc cu raza R- R1 şi arcul de cerc cu raza R – R2 , intersectându-se în punctul O. O 3. Determinăm punctele de tangenţă A şi B. R-R1 R-R2 O1 O2 4. Cu centrul în punctul O trasăm arcul de racordare cu rază “R”. A R1 R2 B 5. Arcul de racordare întâlneşte în interior cercurile date, punctele de tangenţă fiind A şi B. R II.3.50

B. Tangente comune interioare la două cercuri 1. Construim cercurile exterioare: C1 (O1, r1) şi C2 (O2, r2), r2>r1. 2. Cu centrul în O2 desenăm un cerc C3 de rază r2+r1. Din O1, punct exterior cercului C3 construim cele două tangente O1T’ şi O1T’’. Vezi pagina II.3.11 T3 O1 T’ T4 T1 3.Razele O2T’ şi O2T’’ intersectează de cercul C 2 (O,r2) în punctele T1, T2, care sunt puncte de tangenţă. O2 T2 T” 4. Prin T1 ducem o paralelă la O1T’ şi prin T2 ducem o paralelă la O1T’’ Prin O1 se duc paralele la O2T1 şi O2T2. Dreptele T1T4 şi T2T3 reprezintă tangentele interioare. II.3.14