ȚESUTURILE VEGETALE ȘI ANIMALE

Slides:



Advertisements
Prezentări similare
Contract nr. 46PCCDI/2018 Proiect Complex Partener 1
Advertisements

Miscari rectilinii si repaus
ELECTRONICĂ II Notiţe de curs Cursul nr. 8
Bazele Tehnologiei Informaţiei Curs 7
CARACTERISTICI ORGANOLEPTICE
Regulamentul cu privire la promovarea etică a medicamentelor
Universitatea de Stat de Medicina si Farmacie «Nicolae Testemitanu» Chisinau, aprilie 2010 Rolul Tomografiei Computerizate In diagnosticul Precoce al Accidentului.
SCOPUL CURSULUI Elaborarea documentelor stiintifice
Poluarea apei Poluarea se produce atunci cand, in urma introducerii unor substante determinate – solide, lichide, gazoase, radioactive – apele sufera modificari.
Recapitulare – rezolvați următorul rebus:
Frunza Alcătuire şi funcţii.
RAZBOIUL CLONELOR Denisa Markusev.
VALENŢE CULTURALE ALE SECURITĂŢII ŞI SĂNĂTĂŢII ÎN MUNCĂ
SEEDS (Școală Eficientă și Elevi Dedicați Sustenabilității)
TEORIA SISTEMELOR AUTOMATE
Birotica  Excel_2 C6 / Prezentare generală Ferestra Excel
CURS DE FORMARE Metode eficiente de învățare a fizicii
Campanie de informare a Reprezentanţei Comisiei Europene în România
PASTELUL.
Facultatea de Informatică Universitatea “Al. I
Atelier tematic Liceul teoretic "Mihai Eminescu“ Cluj,
Metabolismul Energetic
...într-un colțișor al Terrei...
Un enunţ despre padurile tropicale
TOATE drepturile fundamentale pentru TOATE persoanele cu dizabilităţi!
PIELEA.
prof. univ. dr. ing. Claudiu Vasile KIFOR ş.l. dr. ing. Lucian LOBONŢ
Vrei să fii milionar ?.
Modele continue și Matlab Curs: F. Iacob Laborator: F. Iacob
Testul docimologic Conf. dr. Florin Frumos
Generalități despre fișiere
MODULUL III: NOILE TEHNOLOGII SI OPTIMIZAREA LOR IN EDUCATIE
Conf. univ. dr. Paul COCIOC
TEHNOLOGIA CONFECTIONATII PROTEZELOR MOBILIZABILE
Igiena sistemului locomotor
2. Unitatea aritmetică și logică
Să știi mai multe, să fii mai bun
Clasificarea unghiurilor
Simulare de examen Psihologie medicală
Profilul psihologic-pilonul planificării şi dezvoltării carierei elevului PROF. PĂTRĂŞCOIU ANA-MARIA, ŞCOALA CONSTANTIN SĂVOIU; TG-JIU; GORJ.
MAXIME.
PESTI OSOSI.
Există obiceiuri în viaţă, zilnic, care dăunează creierului, practic se distrug neuronii, diminuându-se simţitor cantitatea lor. Fără micul dejun Persoanele.
Invatarea centrata pe elev
Atmosfera planetei Terra
Informatica in economie
LICEUL TEORETIC ,,MIHAI EMINESCU” OR
Exploratori în lumea emoțiilor
Sărurile minerale în nutriţia umană
PARGHIA ***.
Realizat de prof. Florin Viu
Universitatea POLITEHNICA din București - Curs de 16 ore – Curs 6
Fă parte din Agricultura Susținută de Comunitate!
Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale AGENTIA DE PLATI SI INTERVENTIE PENTRU AGRICULTURA SISTEMUL DE ECOCONDIŢIONALITATE DIN ROMÂNIA Martie 2019.
Kinetoprofilaxia KT. ADINA MUNTEAN.
Elemente de noutate ale programei Şcolare pentru disciplina
FUNCŢII DE BAZĂ ALE ORGANISMULUI ANIMAL
Importanța legii periodicității
“Invatatura fara gandire este munca pierduta,gandirea fara invatatura este periculoasa.” Confucius.
Unitatea de învățare Biotopul, biocenoza, ecosistemul
Zilei Mondiale de Luptă Împotriva Rabiei
Prof. Valer Pop Şc.Gen.”Enea Grapini” Şanţ, Bistriţa-Năsăud
Contractul de voluntariat
ADJECTIVUL.
PERM CENTRUL DE PREGATIRE PENTRU PERFORMANTA IN PROGRAMARE- ELECTRONICA-ROBOTICA-MECANICA DISCIPLINA: ELECTRONICĂ APLICATĂ, PROGRAMARE ŞI ELEMENTE DE.
Cod SIPOCA 109 Închidere proiect:
Facultatea de ………………………………………
ARBORII, SURSĂ DE OXIGEN ŞI DE MATERIE PRIMĂ.
Prof. Valer Pop Şc.Gen.”Enea Grapini” Şanţ, Bistriţa-Năsăud
Tipuri de placi video,sunet si retea
Transcriere de prezentare:

ȚESUTURILE VEGETALE ȘI ANIMALE ȚESUTURILE ANIMALE PROF. IONELA – LIVIA PANAINTE © Ionela Livia Panainte

LA FINALUL LECȚIEI VEȚI PUTEA: C1 clasifica principalele tipuri de țesuturi animale; C2 preciza localizarea diferitelor tipuri de țesuturi la om; C3 caracteriza anatomo - fiziologic țesuturile epiteliale, conjunctive, musculare și țesutul nervos; C4 identifica principalelor tipuri de țesuturi animale pe material ilustrativ; C5 demonstra corelația structură - funcție în cazul țesuturilor animale; © Ionela Livia Panainte

PLANUL DE RECAPITULARE ♥ ȚESUTURILE EPITELIALE - caracterizare generală; - clasificare: de acoperire, glandulare, senzoriale; - localizarea diverselor tipuri de țesut epitelial; - tipuri de glande (cu exemple); ♥ ȚESUTURILE CONJUNCTIVE - caracterizare generală - celule, substanță fundamentală, fibre; - clasificare: moi, semidur, dur, fluid; subtipuri și localizări în organe; - caracteristici structurale și funcții ale fiecărui tip de țesut studiat. © Ionela Livia Panainte

PLANUL DE RECAPITULARE ♥ ȚESUTURILE MUSCULARE - caracterizare generală; - clasificare - striat scheletic, neted, striat de tip cardiac; - localizarea fiecărui tip de țesut muscular; - detalii de structură și funcție pentru fiecare tip ♥ ȚESUTUL NERVOS alcătuirea și proprietățile NEURONULUI; tipuri de celule gliale și rolul lor. © Ionela Livia Panainte

FIȘA DE RECAPITULARE I. B. Denumiți 4 tipuri de țesut conjunctiv moale. Precizați câte o localizare și o funcție pentru fiecare tip de țesut denumit. (Activitate în echipă) .......................................................................... ........................................................................... © Ionela Livia Panainte

FIȘA DE RECAPITULARE II. 1. Organizați informațiile despre elementele figurate ale sângelui în tabelul următor: (Activitate în echipă) Denumirea elementului figurat Formă și dimensiune Caracteristicile nucleului Alte caracteristici Funcții (Rol) © Ionela Livia Panainte

FIȘA DE RECAPITULARE II.2 Identificați tipul de țesut din fiecare imagine și scrieți-i denumirea în dreptul cifrei adecvate: 1. 2. © Ionela Livia Panainte

FIȘA DE RECAPITULARE II.2 Identificați tipul de țesut din fiecare imagine și scrieți-i denumirea în dreptul cifrei adecvate: 3. 4. © Ionela Livia Panainte

FIȘA DE RECAPITULARE II.2 Identificați tipul de țesut din fiecare imagine și scrieți-i denumirea în dreptul cifrei adecvate: 5. 6. © Ionela Livia Panainte

FIȘA DE RECAPITULARE II.2 Identificați tipul de țesut din fiecare imagine și scrieți-i denumirea în dreptul cifrei adecvate: 7. 8. © Ionela Livia Panainte

FIȘA DE RECAPITULARE III. O persoană cu masa corpului egală cu 70 kg suferă o hemoragie în urma căreia pierde 500 ml sânge. Știind că sângele reprezintă 7 % din masa corpului, calculați: (Activitate în echipă) 1. volumul de plasmă rămas în sângele persoanei DUPĂ hemoragie; 2. cantitatea de substanțe dizolvate pierdute prin hemoragie; 3. cantitatea de elemente figurate prezente în sângele persoanei ÎNAINTE DE hemoragie; 4. Completați problema cu o altă cerință și rezolvați cerința propusă. © Ionela Livia Panainte

TEMA PENTRU ACASĂ IV. Alcătuiți un minieseu cu tema ”NEURONUL, CELULA NERVOASĂ”, respectând următoarele etape: 1. Enumerați 6 noțiuni specifice temei; 2. Construiți un minieseu (3 - 4 fraze) în care să folosiți corect și în corelație cele 6 noțiuni enumerate. © Ionela Livia Panainte