Prezentarea se încărcă. Vă rugăm să așteptați

Prezentarea se încărcă. Vă rugăm să așteptați

CARACTERISTICI ORGANOLEPTICE

Prezentări similare


Prezentarea pe tema: "CARACTERISTICI ORGANOLEPTICE"— Transcriere de prezentare:

1 CARACTERISTICI ORGANOLEPTICE
ÎNAINTE

2 CARACTERISTICI ORGANOLEPTICE
Produsele alimentare pot fi apreciate şi selectate în funcţie de caracteristicile lor organoleptice, care se stabilesc cu ajutorul ORGANELOR DE SIMŢ

3 CELE CINCI SIMŢURI

4 PÂINEA

5 aspect-formă regulată,cu coaja netedă, lucioasă

6

7 culoare- brun deschis,aurie,nearsă

8

9 miez- elastic,fără urme de făină,fără corpuri străine
gust-fără gust acru, amar sau de mucegai miros-fără miros de mucegai,petrol etc.

10 LAPTELE

11 aspect-lichid omogen,fără impurităţi
culoare-alb-gălbui sau albă, uniformă în toată masa miros şi gust-plăcut, gust dulceag

12 CIOCOLATA

13 aspect -exterior-lucios, neted fără pete
-interior-masă omogenă, fără goluri culoare -uniformă, de la maro închis până la maro deschis consistenţă-tare, se sparge când este la rece şi se încearcă ruperea ei miros şi gust-plăcut, cu aromă caracteristică tipului de ciocolată

14 SIMŢ TACTIL Prin pipăit se apreciază duritatea şi elasticitatea produsului. Se exprimă prin cuvintele: neted aspru tare moale fraged uleios făinos

15 VĂZ Prin văz se apreciază forma produsului, aspectul, culoarea, mărimea. La obţinerea produselor alimentare se urmăreşte realizarea unui aspect agreabil, a unor culori plăcute, care să creeze senzaţii ce stimulează apetitul.

16 MIROS Prin miros se apreciază substanţele odorizante (mirositoare) care imprimă această caracteristică produsului.

17 GUST Cu ajutorul senzaţiilor gustative, create în cavitatea bucală, se disting patru gusturi: dulce-dat de conţinutul de zahăr acru-dat,de exemplu, de zeama de lămâie sărat-întâlnit la sarea de bucătărie amar-dat, de exemplu, de boabele de cafea

18 AUZ Senzaţiile sonore,care ajută la estimarea calităţii produselor, pot fi apreciate prin: sunetul care apare la masticare sunetul produs la ruperea unor produse zgomotul băuturilor carbogazoase

19 TIPURI DE AMBALAJE Ambalajul este un material destinat să cuprindă sau să învelească unul sau mai multe produse de acelaşi fel. El se aplică cu scopul de a asigura protecţia temporară, astfel încât produsele să-şi menţină calitatea şi integritatea în timpul manipulării, transportului, depozitării şi comercializării. AMBALAJE

20 AMBALAJE SFÂRŞIT

21 hârtie sau carton

22 materiale metalice

23 materiale plastice

24 sticlă


Descărcați ppt "CARACTERISTICI ORGANOLEPTICE"

Prezentări similare


Publicitate de la Google