Intra in „Patul lui Procust” un proiect modern de master de cercetare?

Slides:



Advertisements
Prezentări similare
Cadrul normativ privind organizarea procesului de învățământ, în anul școlar
Advertisements

Proiect strategic POSDRU/87/1.3/S/ 62339
UNIVERSITATE DE STAT DIN MOLDOVA DE MATEMATICĂ ȘI INFORMATICĂ
Procesul Bologna si sistemul de învăţământ tehnic superior
INSTRUCȚIUNEA PRIVIND MANAGEMENTUL TEMELOR PENTRU ACASĂ ÎN ÎNVĂȚĂMÂNTUL PRIMAR, GIMNAZIAL ȘI LICEAL V.TONU,șefa DÎHâncești.
MÂINI DESCURCĂREȚE PENTRU MINȚI ISTEȚE.
PROIECTUL EUROPEAN “ENDURANCE”
Prima casă sau credit standard?
Corelare ISCED-HG Universitatea București
ŞCOALA GIMNAZIALĂ „MIHAI VITEAZUL”
CURS DE FORMARE Metode eficiente de învățare a fizicii
Campanie de informare a Reprezentanţei Comisiei Europene în România
Competența face diferența!
"Consolidarea capacităţii instituţionale a Consorţiului Regional (CR)- Regiunea de dezvoltare Centru" POSDRU/41/3.3./G/14068.
Corelarea ISCED cu HG privind domeniile de studii, pentru UNIVERSITATEA “ALEXANDRU IOAN CUZA” DIN IAȘI Autoritatea Națională pentru Calificări - ANC.
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor
Un indicator sau mai mulți
Materiale electrotehnice noi
PROIECTUL Profesor: Babusca Tatiana
Autoritatea Națională pentru Calificări - ANC
Corelarea ISCED cu HG privind domeniile de studii, pentru UNIVERSITATEA TEHNICĂ „GHEORGHE ASACHI” DIN IAȘI Autoritatea Națională pentru Calificări -
Activitatea Serviciului Informatizare-Comunicaţii în anul 2004
Activitatea Serviciului Informatizare-Comunicaţii în anul 2005
Corelarea ISCED cu HG privind domeniile de studii
PROGRAM DE FORMARE ACADEMICA I.
Modele continue și Matlab Curs: F. Iacob Laborator: F. Iacob
Autoritatea Națională pentru Calificări - ANC
Eveniment de lansare proiect Activitati si rezultate
Pentru copiii noştri si nu numai lucruri ce nu se învaţă la şcoală.
PARTEA I UTILITARE DE SISTEM
Autoritatea Națională pentru Calificări - ANC
ERASMUS CLUJ-NAPOCA 25 martie 2014.
CUNOAŞTEREA MEDIULUI CE VOM ÎNVĂŢA ASTĂZI
Prioritățile MECC privind dezvoltarea curriculară în învățămîntul general Valentin CRUDU, șef Direcție Învățământ general.
Florin Talpes CEO Bitdefender/Softwin 14 Noiembrie 2013
Autoritatea Națională pentru Calificări - ANC
Invatarea centrata pe elev
LICEUL TEORETIC ,,LUCIAN BLAGA” CLUJ-NAPOCA Raportul Comisiei de Evaluare şi Asigurare a Calităţii AN ŞCOLAR
UNIVERSITATEA DE STAT DIN MOLDOVA Facultatea de ……………..
Tinerii: bine informați, stăpâni pe situație!
“Să formezi o echipă este doar începutul, Să rămâi împreună înseamnă progresul, Să lucrezi împreună aduce succesul! ” Henry Ford.
PREVENIRE CORUPȚIE ÎN EDUCAȚIE
Proiect Erasmus+ ”Consorțiu regional pentru educație de calitate în medii defavorizate” (CREDEM) RO01-KA "Structured Educational Visit.
Perspectivele implementarii SEPA in Romania
CONFERINTA in parteneriat cu SECTRA si
METODA PROIECTULUI.
Cadrul normativ privind organizarea
Autoritatea Națională pentru Calificări - ANC
concepte si instrumente de lucru e-Learning si software educational
Instrumentele financiare derivate
Specializarile de masterat: E-BUSINESS (EB)
Corelarea ISCED cu HG privind domeniile de studii, pentru UTCB
Inspecţia şcolară Inspecţia şcolară reprezintă un ansamblu de acţiuni care urmăresc îndrumarea, controlul şi evaluarea activităţii desfăşurate de cadrele.
Teoremele lui Kirchhoff
Calea spre succes. O educatie mai buna pentru toti
PREZENT! Stimularea participării la formarea continuă a angajatilor aflati în situatie de risc pe piata muncii – informare, constientizare si acces la.
COMISIA NAŢIONALĂ PENTRU POPULAŢIE ŞI DEZVOLTARE
Impactul pedagogiei digitale asupra elevilor-avantaje și dezavantaje
Recunoașterea calificărilor profesionale
MINISTERUL JUSTIŢIEI ŞI LIBERTĂŢILOR CETĂŢENEŞTI ROMÂNIA DIRECŢIA DE PROBAŢIUNE “Prezentarea experienţei României în dezvoltarea sistemului naţional de.
Cod SIPOCA 109 Închidere proiect:
V v STAR Școala Tehnologică Austriacă din România.
Facultatea de ………………………………………
LICEUL TEORETIC ,,LUCIAN BLAGA” CLUJ – NAPOCA RAPORTUL COMISIEI INTERNE DE EVALUARE ŞI ASIGURARE A CALITĂŢII ANUL ŞCOLAR 2010 – 2011.
PORTOFOLIUL PROFESORULUI METODIST
Metodologia elaborării proiectelor de intervenţie
CONSFĂTUIRILE NAŢIONALE ALE INSPECTORILOR ȘCOLARI PENTRU LIMBI MODERNE
Raportul Grupului de Lucru 3
Speranța Pîrciog, director științific
Instrumentar de formare privind APE 4. Evaluarea nevoilor
Transcriere de prezentare:

Intra in „Patul lui Procust” un proiect modern de master de cercetare? Anton ANTON

Learning by doing” adică învățare prin practica; Mentorat; Principiile generale de structurare a masterului „INTERACTIONS IN THE BUILT ENVIRONMENT” Learning by doing” adică învățare prin practica; Mentorat; Responsabilitate individuala coroborata cu lucrul in echipa.

Fiecare tema de cercetare este condusa de un mentor si are cel puțin un asistent de cercetare. Echipa de cercetare este formata din cel puțin doi membri masteranzi, maximum patru la teme complexe. Temele de cercetare sunt de nivel de master, precursoare ale temelor de doctorat si sunt dedicate învățării tehnicilor specifice cercetării. In acest context, fiecare masterand își alege dintr-o lista de proiecte pe cel la care dorește sa facă parte din echipa de cercetare.

„Patul lui Procust”

Încercarea de soluționare 4 semestre din care trei cu ore de curs , seminar, laborator, proiect si unul dedicat finalizării proiectului de diploma. Fiecare semestru de 14 săptămâni; Fiecare săptămâna de 20 de ore de cursuri si aplicații precum si 20 de ore de studiu individual/cercetare realizata singur sau in grup. Temele de cercetare sunt derulate in grupuri mici dar planul de învățământ se face pentru întreaga grupa de 30, eventual pentru doua subgrupe de 15. Din punct de vedere al acoperirii personalul este majoritar din UTCB (14) dar cuprinde si doi profesori din alte universități (UPB si UPT) precum si un expert, doctor in filologie fără afiliere universitara (pentru istorie) precum si doua posturi vacante.

• Statistics, probability and data processing techniques Sem 1: 7Curs/5Aplicatii • Statistics, probability and data processing techniques • Measurement, visualization and data acquisition principles • Modeling in civil engineering science • Reporting and communicating research results • Optionale: i) Clean energy / ii) Impact studies /iii) History  Sem 2: 7Curs/7Aplicatii • Mechanics of continuous media • Measurement techniques and instrumentation • Advanced engineering simulation software • Ethics and Research management   Sem 3: 7Curs/5Aplicatii • Meshing techniques • Risk assessment in o i) Buildings and structures o ii) Building services o iii) Hydraulic engineering • Optionale: i) Wind engineering or ii)Noise and vibrations in buildings  La acestea s-au adăugat in fiecare semestru module denumite „RESEARCH PROJECT” 3curs/3proiect in care de fapt erau cuprinse orele de activitate directa de cercetare

Rezultatul: un amalgam de fise si tabele care nu mai reflecta ideea generoasa inițială. nu e clar unde sunt normați mentorii, ei, care reprezintă de fapt baza acestui master si care ar trebui sa fie cel puțin 10 nu se regăsesc direct in acte! ce vom face cu studenții care utilizează tehnici diferite de măsură si echipamente diferite, participa acolo unde vor, unde le spun mentorii, adică la o treime de curs sau fiecare curs este ținut de trei persoane specializate in structuri, hidraulica si instalații de exemplu? ce înseamnă de fapt curs? Se tine o prelegere cu toata lumea, se poarta discuții cu grupuri restrânse, interesate așa cum ar fi normal?

Concluzii Am încercat sa fac o analiza a situației unui master care se dorește flexibil si modern si care este încorsetat de către standardele si legislația in vigoare. Cei care au elaborat documentația pentru acest program de master au făcut eforturi foarte mari pentru a încerca sa mențină cat de cat ideea inițială de flexibilitate si de învățare a cercetării făcând cercetare. Nu știu daca am reușit, sunt sigur ca „Patul lui Procust” prezent sub forma standardelor ARACIS a nivelat si uniformizat ideea inițială si din păcate nu putem spune ca la reevaluare va fi mai bine după cum au evoluat cerințele.