Terminologie Adresă de Parolă (password)

Slides:



Advertisements
Prezentări similare
Inteligenta emotionala
Advertisements

Şcoala Gimnazială Nr. 7 "Sfânta Maria" Timişoara-România
Managementul Calității în Sănătate
Curtea Supremă a Republicii Croația
CONSOLIDAREA CUNOSTINTELOR CLASA A VII-A
Privatizari in pietele europene: aspecte strategice, financiare si legale Bucuresti, 26 Martie 2013 In colaborare cu.
Noile campuri de lupta ale amenintarilor informatice
Sunetul și litera ”t” 5 decembrie 2017.
Registrul Potentialilor Contractori (RPC)
Regulamentul cu privire la promovarea etică a medicamentelor
TOPIC 2 :: Legal issues- Copywrites, trademark and patents::
Cea de-a patra întâlnire transnaţională
Sisteme de calcul în timp real
Internet - notiuni generale
Convenția de la viena articole.
Educație financiară Internet banking.
Ştii cine sunt eu? Sais-tu qui je suis ? Do you know who I am?
Ce iti trebuie pentru a folosi calculatorul altcuiva!
Campanie de informare a Reprezentanţei Comisiei Europene în România
Cardul Electronic de Asigurări de Sănătate
SESIUNEA ANUALĂ DE COMUNICĂRI ŞTIINŢIFICE A STUDENŢILOR NORDTech 2019
MEDIUL LIMBAJULUI DE PROGRAMARE STUDIAT
TOATE drepturile fundamentale pentru TOATE persoanele cu dizabilităţi!
Utilizarea funcţiei Istoric căutări
ﻙ Adevărul despre Ciocolată.
Campania Globală pentru Educație
Bazele Tehnologiei Informaţiei Curs 5
MODULUL III: NOILE TEHNOLOGII SI OPTIMIZAREA LOR IN EDUCATIE
Primo B U PT Primo - sistem de informare de tip discovery, delivery care oferă acces rapid la resursele și serviciile documentare puse la dispoziție de.
PARTEA I UTILITARE DE SISTEM
Ghidul utilizatorului
Violenţa în şcoală. Agresivitate în rândul elevilor
Reînvie Speranța 7 Iubire și protecție Finanțele Familiei SET SERIA
ACCIDENTE DE MUNCĂ DE CIRCULAŢIE
Sediu: Str. Aleea Posada, nr. 8, bl. 33, sc. 2, et. 1
Invatarea centrata pe elev
CONFERINTA “CRESTERE SUSTENABILA: ROLUL MEDIULUI DE AFACERI IN ECHILIBRUL MACROECONOMIC SI IN CONVERGENA REALA” 28 OCTOMBRIE 2015 SPINOASA PROBLEMA A CONTEXTULUI.
Nivel, protocol, serviciu Modele de referinta Echipamente de retea
PIATA CREDITULUI IN ROMANIA – FAST FORWARD >>
TIPURI DE CERERI SI SCRISORI
Paşii de urmat pentru instalarea Revisal - versiunea
Optional cursuri MAGIE
Ce este EURES ? EURES* - reţea de cooperare între Comisia Europeană, serviciile publice de ocupare a forţei de muncă din statele membre ale Spaţiului Economic.
„Walk the Talk” Recepţia, descărcarea şi plecarea autocamioanelor
Perspectivele implementarii SEPA in Romania
concepte si instrumente de lucru e-Learning si software educational
✔ ✔ Intrebarea 1 Ce este procedura MyAlert ?
Modernizarea proceselor de guvernare
Solutii informatice integrate pentru sectorul auto
Cum să înțelegem cele mai recente reglementări fiscale și legislative și impactul în business Cristina Spirescu Manager, Tax Mob:
Monitorizarea modului de creştere şi îngrijire a copilului cu părinţi plecaţi la muncă în străinătate.
Sisteme de operare în timp real Contiki
Tastați aici detaliile evenimentului dvs.
P R O C E D U R A D E Î N R E G I S T R A R E
DOCUMENT MANAGEMENT - GDPR
Lect.dr. Roxana Apostolache
PRIMĂRIA COMUNEI SPINUS
Outlook să lucreze pentru dvs.
Software Diferite tipuri de software programe de sistem
în Word 5 moduri noi de a lucra Colaborați cu oricine, oriunde
Business Information Systems
Contractul de voluntariat
Prof. Irina Prodan – I.S.J. Iaşi
Cod SIPOCA 109 Închidere proiect:
Ghost villages project, NEC Conference, 19 October 2017
Metodologia elaborării proiectelor de intervenţie
Profesor coordonator: prof. ing. POP ȘTEFAN DAN
Cea de-a cincea întâlnire transnaţională
Instrumentar de formare privind APE 4. Evaluarea nevoilor
Transcriere de prezentare:

Terminologie e-mail Adresă de e-mail Parolă (password) identifică un utilizator sau grup (listă) de utilizatori cutie_ poştală@locație cont_utilizator@furnizor_servicii_e-mail numele contului‐utilizator poate fi stabilit de utilizator sau impus de furnizorul de servicii conform unor reguli (access policy) gogoshik88@yahoo.com prenume.nume@info.uaic.ro Parolă (password) asigură accesul autentificat la o resursă – în acest caz, la conținutul căsuței poştale trebuie judicios aleasă – e.g., să nu fie scurtă, să includă combinații de litere, cifre & simboluri, să nu fie dezvăluită nimănui, să fie schimbată periodic

Structura mesajului Câmpuri de antet importante: To: adresa/adresele destinat./destinatarilor principal(i) Cc: adresa/adresele destinat./destinatarilor secundar(i) – copie la indigo (Carbon copy) Bcc: adresa/adresele destinatarului/destinatarilor invizibil(i) – nu se afişează destinat. principal/secundar (Blind carbon copy) From: adresa expeditorului (persoană/grup) Date: data la care a fost trimis mesajul Reply-To: adresa la care va fi expediat răspunsul la un anumit mesaj Message-Id: identificator unic al mesajului Subject: scurt sumar al mesajului – foarte important!

Facilităţi E-mail Forward Reply Attach retrimiterea unui mesaj primit spre alt destinatar Reply expedierea unui răspuns la un mesaj recepționat Attach ataşarea unui (grup de) fişier(e) la un mesaj de trimis

netiquette Aceleaşi standarde de comportament trebuie să existe şi în mediul on-line: “comportă-te cu ceilalți aşa cum ai dori să se comporte şi ei cu tine” De respectat timpul & resursele destinatarului Asumarea responsabilității pentru afirmațiile făcute A nu se abuza de putere (postura de superioritate) Iertarea greşelilor comise de alții Redactarea corectă, îngrijită, a mesajelor Adaptarea la “obiceiurile” locale Utilizarea judicioasă a facilităților programelor de e-mail

netiquette Redactarea corectă, îngrijită, a mesajelor Adaptarea la “obiceiurile” locale Utilizarea judicioasă a facilităților programelor de e-mail Răspunsul la un mesaj să fie dat în timp util Corespondența personală (privată) ar trebui realizată la serviciu via un alt cont de e-mail Organizațiile îşi rezervă dreptul de a monitoriza/cenzura mesajele angajaților Trimiterea de mesaje pe o listă trebuie să fie realizată cu discernământ

Modul de redactare Subiectul mesajului trebuie să fie util, concis Mesajul trebuie scris corect (gramatical & stilistic) Tonul “vocii” trebuie să fie unul moderat Utilizarea corespunzătoare a emoticoanelor (emoticons) Se pot folosi abrevieri comune De evitat scrierea cu majuscule – desemnează “strigăt” Mesajul trebuie terminat cu o semnătură (eventual, plasată automat via un fişier .signature)

Emoticoane :-) Smile; laugh; “I'm joking” :-( Frown; sadness; “Bummer” ;-) Wink; a pun or sly joke :-O Yelling or screaming; completely shocked :-D Big, delighted grin :-P Sticking out your tongue :-| Can't decide how to feel; no feelings either way :-\ Mixed but mostly happy :-/ Mixed but mostly sad … Pot avea şi corespondent grafic.

Abrevieri BTW By the way IMHO In my humble opinion IOW In other words LOL Laughing out loud ROTFL Rolling on the floor laughing f2f Face to face IRL In real life BRB Be right back ASAP As soon as possible AFK Away from keyboard WRT With regard to <g> / <G> Grin <bg> Big grin

Fenomene e-mail Receptarea de mesaje (publicitare) nesolicitate – spam Apariția scrisorilor “în lanț” – chain letters Folosirea unor fişiere ataşate având formate neadecvate sau proprietare (e.g., Word) Se preferă mesajele text obişnuite Hărțuirea – e-mail harassment Abonarea fără consimțământ la liste de discuții Declanşarea unor situații conflictuale pe o listă (“inflamarea spiritelor”) – flame Apariția mesajelor necorespunzătoare (injurioase) din partea unui utilizator – trolling Un troll poate întreține şi o stare de conflict “Reacție” necesară: ignorarea – “Don’t feed the troll” Propagarea de programe malițioase – malware

Pericole e-mail Manipularea de către persoane rău‐intenționate Intimidare, şantaj, presiune, autoritate, flatare, substituție de persoană, vanitate etc. Nu trebuie să se răspundă expeditorilor necunoscuți sau să se divulge informații confidențiale Se previne furtul identității – phishing A nu se deschide/copia fişiere ataşate dubioase