Modele continue și Matlab Curs: F. Iacob Laborator: F. Iacob

Slides:



Advertisements
Prezentări similare
Proiectarea sistemelor digitale
Advertisements

Proiect strategic POSDRU/87/1.3/S/ 62339
MASTER CONCEPȚIE INTEGRATĂ ÎN INGINERIE MECANICĂ
UNIVERSITATE DE STAT DIN MOLDOVA DE MATEMATICĂ ȘI INFORMATICĂ
Aboradrea curriculara a disciplinei Consiliere si Orientare invatamantul profesional de 3 ani SIMONA LUCA   Consilier școlar în cadrul CMBARE, la Colegiul.
UNIVERSITATEA TEHNICA DIN CLUJ - NAPOCA FACULTATEA DE MECANICA
Intra in „Patul lui Procust” un proiect modern de master de cercetare?
Sisteme de calcul în timp real
Care va fi adevăratul impact asupra angajaților din CFR
CONSTRUCTUVISMUL.
TEORIA SISTEMELOR AUTOMATE
INSTRUCȚIUNEA PRIVIND MANAGEMENTUL TEMELOR PENTRU ACASĂ ÎN ÎNVĂȚĂMÂNTUL PRIMAR, GIMNAZIAL ȘI LICEAL V.TONU,șefa DÎHâncești.
TEORIA SISTEMELOR AUTOMATE
Structura sistemelor de calcul (03-5)
ZIUA PORŢILOR DESCHISE,
Railway PRO Investment Summit , București 2016
Birotica  Excel_2 C6 / Prezentare generală Ferestra Excel
Campanie de informare a Reprezentanţei Comisiei Europene în România
Ideile din această prezentare le-am primit prin
"Consolidarea capacităţii instituţionale a Consorţiului Regional (CR)- Regiunea de dezvoltare Centru" POSDRU/41/3.3./G/14068.
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor
Registrul Educațional Alternativ
CONFERINTA “ROMANIA IN TABLOUL DE BORD EUROPEAN” 13 MAI 2013
Îmbunătăţirea proceselor ( CMMI )
Activitatea Serviciului Informatizare-Comunicaţii în anul 2004
Elisabeta Stanciulescu Conferinta Freelanceri.ro “Tu esti o afacere”
Activitatea Serviciului Informatizare-Comunicaţii în anul 2005
PROGRAM DE FORMARE ACADEMICA I.
Platforma e-learning: Gifted European Mathematicians
Testul docimologic Conf. dr. Florin Frumos
ÎMPREUNĂ PENTRU PACE Proiect educațional.
PROIECTUL EDUCAŢIONAL
2. Unitatea aritmetică și logică
GRADINITA GRADINITA CU PROGRAM PRELUNGIT NR.3 CU PROGRAM NORMAL NR.24
Profilul psihologic-pilonul planificării şi dezvoltării carierei elevului PROF. PĂTRĂŞCOIU ANA-MARIA, ŞCOALA CONSTANTIN SĂVOIU; TG-JIU; GORJ.
Unităţi de învăţământ Calendarul activităților specifice pentru stabilirea cifrei de școlarizare
Prioritățile MECC privind dezvoltarea curriculară în învățămîntul general Valentin CRUDU, șef Direcție Învățământ general.
Invatarea centrata pe elev
LICEUL TEORETIC ,,LUCIAN BLAGA” CLUJ-NAPOCA Raportul Comisiei de Evaluare şi Asigurare a Calităţii AN ŞCOLAR
STRATEGIE PRIVIND EDUCAȚIA ȘI FORMAREA PROFESIONALĂ (Draft document) Perioada de programare Reuniunea Comitetului Consultativ Tematic Educație.
TIPURI DE CERERI SI SCRISORI
UNIVERSITATEA DE STAT DIN MOLDOVA Facultatea de ……………..
Informatica in economie
“Să formezi o echipă este doar începutul, Să rămâi împreună înseamnă progresul, Să lucrezi împreună aduce succesul! ” Henry Ford.
Operațiuni de încasări și plăți în numerar
  GUVERNUL ROMÂNIEI MINISTERUL ÎNTREPRINDERILOR MICI ŞI MIJLOCII, COMERŢULUI ŞI MEDIULUI DE AFACERI  Agenţia pentru Implementarea proiectelor şi Programelor.
METODA PROIECTULUI.
Problemele reglementării asociațiilor de asigurări în Ungaria
UNIUNEA EUROPEANĂ Fondul Social European GUVERNUL ROMANIEI
Sisteme de calcul în timp real
SISTEME ANALOGICE DE INTERFAȚARE ȘI CONDIȚIONARE
Teoremele lui Kirchhoff
Buletin Informativ nr.43/05.07
PREZENT! Stimularea participării la formarea continuă a angajatilor aflati în situatie de risc pe piata muncii – informare, constientizare si acces la.
COMISIA NAŢIONALĂ PENTRU POPULAŢIE ŞI DEZVOLTARE
Lect.dr. Roxana Apostolache
Scoala Gimnaziala “Alexandru Ivasiuc” REZULTATE EVALUARE NATIONALA
Contractul de voluntariat
TITULARUL DISCIPLINEI UNIVERSITARE ”MONEDĂ ȘI CREDIT”
PERM CENTRUL DE PREGATIRE PENTRU PERFORMANTA IN PROGRAMARE- ELECTRONICA-ROBOTICA-MECANICA DISCIPLINA: ELECTRONICĂ APLICATĂ, PROGRAMARE ŞI ELEMENTE DE.
Actualitatea politică
Sisteme de calcul în timp real
VĂ ROG SĂ PĂSTRAŢI LINIŞTEA !.
CONFERINŢA ECONOMICĂ NAŢIONALĂ
LICEUL TEORETIC ,,LUCIAN BLAGA” CLUJ – NAPOCA RAPORTUL COMISIEI INTERNE DE EVALUARE ŞI ASIGURARE A CALITĂŢII ANUL ŞCOLAR 2010 – 2011.
PORTOFOLIUL PROFESORULUI METODIST
Buletin Informativ nr.48/22.07
Autori: Cristian Silviu Mirescu – M.E.C.T. Mariana Robe – I.S.M.B.
CONSFĂTUIRILE NAŢIONALE ALE INSPECTORILOR ȘCOLARI PENTRU LIMBI MODERNE
Speranța Pîrciog, director științific
Transcriere de prezentare:

Modele continue și Matlab Curs: F. Iacob Laborator: F. Iacob

MODELE CONTINUE ȘI MATLAB (disciplină opțională, în semestrul 4) Obiective: Însușirea unor fundamente ale modelării matematice. Analiza şi interpretarea unor fenomene şi procese, în vederea unei cât mai potrivite modelări matematice a realității. Deprinderea unei rigori în analiza datelor relative la un fenomen sau proces din realitate, în scopul eficientizării actului de modelare matematică. Valorificarea optimă şi creativă a propriului potenţial în situaţiile specifice conceperii unui model matematic, cu respectarea unor principii adecvate. Utilizarea mediului MATLAB pentru analiza, testarea şi validarea modelelor matematice alese sau concepute.

Chestiuni predate la cursul de MCM Generalităţi, elemente şi principii de bază din domeniul modelării matematice; Tipuri de modele matematice continue. Ecuații și sisteme diferențiale care guvernează anumite modele continue. Sisteme dinamice implicate în domeniul modelării continue. MATLAB – mediu de studiu şi de analiză computerizată a unor modele matematice ( noţiuni fundamentale ). Funcţii MATLAB de interes general și special. Reguli ale programării în MATLAB. Elemente de calcul numeric şi de grafică în MATLAB.

MCM | Laboratorul Exemplificarea unor tehnici de modelare matematică prezentate la curs. Analizarea unor modele matematice simple, de tip continuu şi de tip discret. Ecuaţii diferenţiale şi sisteme dinamice (prin probleme și exerciții). Modele continue bazate pe ecuaţii diferenţiale (exemple concrete). Exersarea unor elemente MATLAB. Aplicaţii simple, pentru acomodarea cu mediul de programare MATLAB. Utilizarea funcţiilor MATLAB pentru studiul unor modele continue.

MCM | Evaluare Punctarea  frecventării  cursurilor  şi seminariilor / laboratoarelor,  precum  şi a participării ( meritorii, active, semiactive sau pasive ) la  seminarii, laboratoare  şi consultaţii. Verificarea şi notarea efectuării  temelor  propuse. Aprecierea rezultatelor de la cele două teste obligatorii, date la jumătatea și la finele semestrului. Bonificarea participării și obținerii de premii la concursuri studențești în cadrul cărora trebuie rezolvate și probleme de modelare matematică.   Punctajul  frecventării  cursurilor ( PFC ) şi  cel al frecventării  seminariilor / laboratoarelor  ( PFS / PFL ),  împreună cu punctajul participării ( meritorii, active, semiactive sau pasive)  la  seminarii ( PPS ), laboratoare ( PPL ), consultaţii şi diferitele concursuri ( PPC ) intră, alături de punctajul pentru efectuarea  temelor  propuse ( PT ) și de acela obținut la teste ( TS1 şi TS2 ), în următoarea formulă de stabilire a punctajului final (PF): PF = ( 9*PTS + 3*TS1 + 4*TS2 ) / 16, unde PTS = PFC+PFS+PPS+PFL+PPL+PT+PPC Punctajul PF trebuie să aibă, finalmente, o valoare cel puțin egală cu 30 ( PF>= 30 ).

Concluzii/propuneri: Interesul studenților înscriși să urmeze această disciplină se manifestă, oarecum justificat, în partea secundă a materiei parcurse. Nu mai puțin adevărat este și faptul că, surprizător pe undeva, studenții cu înclinații vădite pentru însușirea și aplicarea elementelor de modelare matematică nu se dovedesc la fel de capabili în utilizarea unor elemente de programare ( nu numaidecât în mediul Matlab ), după cum nici cei pricepuți la programare nu excelează în domeniul modelării matematice. Este o plăcere să descopăr și destui studenți cu reale posibilități de exprimare atât în soluționarea unor probleme de modelare, cât și în privința tratării lor în mediul Matlab. Ar fi de dorit ca, pentru orele de laborator din facultate, să se obțină, oficial, licența unei versiuni Matlab de actualitate (în prezent, se lucrează, perimat, pe baza licenței din 2007).