CONSTRUCTUVISMUL.

Slides:



Advertisements
Prezentări similare
Şcoala Gimnazială Nr. 7 "Sfânta Maria" Timişoara-România
Advertisements

Prof.i.p. Bițeanu Anișoara Liceul Tehnologic Economic Administrativ
Proiect strategic POSDRU/87/1.3/S/ 62339
CONDUCĂTORI AUTO PROFESIONIŞTI
Propunere dezbateri la nivelul sistemului de învățământ
Schimbarea de paradigma
Abordarea cognitivă a personalităţii. George Kelly ( )
Abordarea de tip integrat a conținuturilor învățării
CONSFĂTUIREA PROFESORILOR DE LIMBA ȘI LITERATURA ENGLEZĂ
Developing Augmented Reality in Youth Offender Learning (Dezvoltarea de resurse educaționale bazate pe tehnologia Realității Augmentate în sprijinul.
ZIUA PORŢILOR DESCHISE,
PLATFORMELE EDUCAȚIONALE ONLINE
Investeşte în oameni ! Program cofinanţat din FONDUL SOCIAL EUROPEAN prin Programul Operaţional Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 –
CURS DE FORMARE Metode eficiente de învățare a fizicii
Campanie de informare a Reprezentanţei Comisiei Europene în România
Facultatea de Informatică Universitatea “Al. I
Transmiterea veştilor proaste
Atelier tematic Liceul teoretic "Mihai Eminescu“ Cluj,
Registrul Educațional Alternativ
Management performant în administrația publică din Municipiul Vulcan
Muzica – este arta combinării notelor în succesiune şi simultan într-o
PROIECTUL Profesor: Babusca Tatiana
Conferința ştiințifico-practică INOVAȚII PEDAGOGICE ÎN ERA DIGITALĂ
Co-Creation of Value in IT Service Processes using Semantic MediaWiki
…O minte, două creiere… © Idea Champions, 2003.
REFLECȚIA PEDAGOGICĂ Cunoașterea în afara reflecției e greu de imaginat, deoarece actul cunoașterii nu poate fi descris doar ca informație privită izolat.
Propunere dezbateri la nivelul sistemului de învățământ
PROGRAM DE FORMARE ACADEMICA I.
COMENIUS REGIO ‘YES’ VIDEOCONFERINTA Bologna-Iasi 13 decembrie 2010
Nu este o lecție de istorie
Modele continue și Matlab Curs: F. Iacob Laborator: F. Iacob
Testul docimologic Conf. dr. Florin Frumos
Politici publice-concept,tipologie Ananliza politicilor publice
MODULUL III: NOILE TEHNOLOGII SI OPTIMIZAREA LOR IN EDUCATIE
Eveniment de lansare proiect Activitati si rezultate
ÎMPREUNĂ PENTRU PACE Proiect educațional.
Pentru copiii noştri si nu numai lucruri ce nu se învaţă la şcoală.
GRADINITA CU P.P. “MOTANUL INCALTAT” GALATI
STRATEGII DE STIMULARE A GÂNDIRII CRITICE LA PREȘCOLARI
GRADINITA GRADINITA CU PROGRAM PRELUNGIT NR.3 CU PROGRAM NORMAL NR.24
CUNOAŞTEREA MEDIULUI CE VOM ÎNVĂŢA ASTĂZI
Clasificarea unghiurilor
4.(Re)proiectarea propriu-zisă
Invatarea centrata pe elev
STARTUP ECO TRAINING FIRMS
LICEUL TEORETIC ,,MIHAI EMINESCU” OR
cum SĂ REUŞEŞTI în viaţă! Ne interesează dezvoltarea fiecărui elev.
Psihologia interculturală
“Sesiune de Comunicări Ştiinţifice a Studenţilor”
ÎNVĂŢĂMÎNTUL PREŞCOLAR ÎN ERA DIGITALĂ
Înţelege diabetul, preia controlul!
SISTEMUL EDUCAŢIONAL IN ERA DIGITALĂ
Proiect co-finanţat din Fondul Social European
METODA PROIECTULUI.
AGRESIVITATEA ȘI JOCUL PE CALCULATOR
Prof. Mihaela Apetroae – I.S.J. Iaşi
METODE INTERACTIVE DE GRUP
Centrul Istoric plan de management Seminar:
Apa Prod S.A. Deva Calitatea rezidă în oameni și în managementul pe care ei îl fac. *** Sistemul Integrat de Management Calitate – Mediu – SSM.
COMISIA NAŢIONALĂ PENTRU POPULAŢIE ŞI DEZVOLTARE
Introducere in Geoinformatica
Impactul pedagogiei digitale asupra elevilor-avantaje și dezavantaje
Deducţia şi inducţia în procesul producerii cunoaşterii
Contractul de voluntariat
Prof. Irina Prodan – I.S.J. Iaşi
LICEUL TEORETIC ,,LUCIAN BLAGA” CLUJ – NAPOCA RAPORTUL COMISIEI INTERNE DE EVALUARE ŞI ASIGURARE A CALITĂŢII ANUL ŞCOLAR 2010 – 2011.
PORTOFOLIUL PROFESORULUI METODIST
Raportul Grupului de Lucru 3
Proiect NEWTON - EU Horizon 2020
Ghid de utilizare în siguranță a Internetului
Transcriere de prezentare:

CONSTRUCTUVISMUL

PREMIZE În dezvoltarea intelectuală a elevilor un rol central îl joacă acţiunea şi contactele interindividuale, schimburile de păreri, cooperarea; Învăţarea se bazează pe ideile diverse ale elevilor; Ideile elevilor sunt puse la încercarea şi reajustate în mod constant, pentru a face faţă noilor situaţii;

IDEILE ELEVILOR Motor al activităţii lor cognitive

IDEILE ELEVILOR Idei preconcepute Convingeri neştiinţifice Înţelegerea greşită a conceptelor Limbaj neştiinţific Informaţii greşite Provin din mediul extraşcolar, sunt rezultatele unei învăţări nesistematice

ETAPELE ACTIVITĂŢII PROFESORULUI Identificarea ideilor greşite ale elevilor; Asigurarea unei dezbateri între elevi – confruntarea ideilor; Reconstrurirea cunoaşterii bazate pe modele ştiinţifice;

Nu există cunoştinţe autentice decât dacă elevii înşişi le construiesc

Subiectul cunoaşterii Se informează, reformulează, analizează, compară, clasifică, evaluează, formulează ipoteze, testează ipotezele, experimentează, concluzionează, generalizează, etc.

VALOAREA ELEMENTULUI SOCIAL Acompaniază elementul intelectual şi afectiv; Socializează elevul;

SOCIOCONSTRUCTIVISM

Elevii învaţă ÎMPREUNĂ, nu ALĂTURI

ELEVUL SUBIECT ACTIV – al unei activităţi ghidate de propriile nevoi educaţionale, sentimente, interese ACTOR – PRINCIPAL Este privit prin prisma capacităţii de a construi noua cunoaştere Fiinţă umană Fiinţă pasivă, ascultătoare, harnică, dependentă de profesor: OBIECT PASIV Este privit prin prisma lipsurilor şi eşecurilor sale Un intelect

PROFESORUL Transmite cunoştinţe Organizează situaţii de învăţare concepute ca pretexte pentru interacţiuni

Cunoştinţele Suma achiziţiilor memorate şi raportate Suport-pretext pentru dezvoltarea şi construirea de noi achiziţii de către înşişi elevii

Rendszerelméleti feldolgozás ABORDARE SISTEIMCĂ Rendszerelméleti feldolgozás

SISTEMUL Un ansamblu de elemente între care se stabilesc relaţii şi care funcţionează ca un tot unitar

SISTEM SUPRASISTEM (MACROSISTEM) SISTEM SUBSISTEM

Formarea la elevi a unei viziuni sistemice integratoare asupra realităţii

HARTA CONCEPTUALĂ