Globalizare, grocalizare si capitalism in industria modei

Slides:



Advertisements
Prezentări similare
Proiectul vietii si asigurarile de viata
Advertisements

UNIUNEA PIETELOR DE CAPITAL UN PROIECT EUROPEAN PRIORITAR
Estimarea Cheltuielilor
STATELE ŞI GRUPĂRIELE REGIONALE DE STATE
NOI “RAPORTURI DE FORŢE” ÎN COMERŢUL INTERNAŢIONAL
Sistemul de pensii facultative - oportunitati si provocari 2008
VALENŢE CULTURALE ALE SECURITĂŢII ŞI SĂNĂTĂŢII ÎN MUNCĂ
Publicitatea in cadrul societatii S.C.CLADI S.R.L
EVOLUŢII GEODEMOGRAFICE CONTEMPORANE. DIFERENŢIERI REGIONALE
SUB LUPA COFACE INTERCREDIT
BANCA TRANSILVANIA, JUCATOR IN DIVIZIA A
CREŞTEREA COMPETITIVITĂŢII: DE CE, CUM, CINE?
COMISIA NAŢIONALĂ A PIEŢEI FINANCIARE
Ideile din această prezentare le-am primit prin
SALATĂ DE FRUCTE LEGILE LUI MURPHY (1)
Mai mult decat finantare, un pachet de servicii
INDICATORI AI REZULTATELOR MACROECONOMICE
FURNIZOR INTEGRAT DE ENERGIE SI RESURSE ENERGETICE
Codul de guvernare corporativă
Percepţia mediului de afaceri asupra economiei Raport de cercetare Pregătit pentru Camera de Comerţ şi Industrie a României Martie 2015 Studiu desfăşurat.
AGENŢIA NAŢIONALĂ PENTRU OCUPAREA FORŢEI DE MUNCĂ
PROCESE FEEDBACK FUNDAMENTALE
Conferinta FinMedia: “Valoarea companiilor romanesti” 15 aprilie 2010
Instrumente şi mecanisme de promovare prin sectorul public
Perspectivele bancassurance-ului
Evolutia Pietei Leasingului Imobiliar in Romania si CEE
Rolul sistemului bancar în finanţarea dezvoltării economiei
Piata imobiliara intre oportunitati si riscuri
Florin Talpes CEO Bitdefender/Softwin 14 Noiembrie 2013
Parteneriatul Broker – Asigurator
Un nou tip de consumator? Tendinte si preferinte
Riscuri operationale - definitie
ECONOMISIREA SI CREDITAREA PENTRU DOMENIUL LOCATIV
Structura emitentilor listati la BVB
CONFERINTA “CRESTERE SUSTENABILA: ROLUL MEDIULUI DE AFACERI IN ECHILIBRUL MACROECONOMIC SI IN CONVERGENA REALA” 28 OCTOMBRIE 2015 SPINOASA PROBLEMA A CONTEXTULUI.
Asigurarea afacerii si Managementul Riscului
Creșterea sustenabilă: Mediul de afaceri și rolul său în echilibrul macroeconomic și în convergența reală Ionut Dumitru Presedinte Consiliul Fiscal, Economist-sef.
  GUVERNUL ROMÂNIEI MINISTERUL ÎNTREPRINDERILOR MICI ŞI MIJLOCII, COMERŢULUI ŞI MEDIULUI DE AFACERI  Agenţia pentru Implementarea proiectelor şi Programelor.
Problemele reglementării asociațiilor de asigurări în Ungaria
Săptămâna Europeană a Întreprinderilor Mici şi Mijlocii
Fă parte din Agricultura Susținută de Comunitate!
Your Text Here STIATI CA un component esential
STRATEGIA DE LA LISABONA
EVOLUTIA SI IMPORTANTA CARDULUI DE CREDIT
Elena Apostolescu, FCCA
Top 100 România 2003 Caracteristica esenţială: pentru prima oară, după 7 ani consecutivi cu pierderi, rata consolidată a profitabilităţii generale este.
STRATEGII DE DEZVOLTARE ALE MARILOR LANTURI DE RETAIL IN ROMANIA
Implicarea în procesul de formare profesională a Patronatului Român din Industria de morărit și panificație - Rompan Dr. ing. Daniela Voica – Director.
Companii Sănătoase, cu angajați Sănătoși
Director General Promovare Export Ministerul Economiei si Comertului
Comisia Naţională a Pieţei Financiare
Zona Rusia America latina
prin Banca Transilvania
Modele de succes: Plăţile electronice în Noua Europă
CONCURENȚA PE PIAȚA MUNCII. PROVOCĂRI, PERSPECTIVE
Tema 4. Tipurile de strategii ale întreprinderii.
Suportul statisticii în societatea civilă
Evolutia produsului si pietei de leasing din Romania
Aspecte juridice referitoare la piata de retail
Radu Enache, Director General HP România 11/07/2011
DEZVOLTAREA INFRASTRUCTURII: Strategie si prognoze
“STUDIU SATISFACTIE CLIENTI”
  Consultare publică cu privire la normele privind răspunderea producătorului pentru prejudiciul cauzat de un produs cu defect Constanta, 25 aprilie 2017.
MINISTERUL JUSTIŢIEI ŞI LIBERTĂŢILOR CETĂŢENEŞTI ROMÂNIA DIRECŢIA DE PROBAŢIUNE “Prezentarea experienţei României în dezvoltarea sistemului naţional de.
Mediul antreprenorial in România
Sistemul de pensii facultative Oportunitati si provocari 2008
2005 – ANUL IMM-urilor BANCA TRANSILVANIA Bucuresti, 22 martie 2005.
Raportul Grupului de Lucru 3
Instrumentar de formare privind APE 4. Evaluarea nevoilor
Transcriere de prezentare:

Globalizare, grocalizare si capitalism in industria modei Care este adevăratul preț plătit pe produse și servicii în ”era globală” ?

Globalizarea- „rãspândirea mondialã a unor practici, extinderea relatiilor dincolo de limitele continentelor, organizarea vietii sociale la scarã globalã si sporirea unei constiinte globale comune“. Corporatiile transnationale sunt companii care produc bunuri sau servicii de piata in mai multe tari. Acestea pot fi firme relative mici, cu una sau doua fabrici in afara tarii de origine, sau corporatii gigant, internationale, ale caror operatiuni se intind peste tot in lume. În prezent, în lume sunt peste 70 000 de companii multinaţionale, transnaţionale, dispunând de circa 900 000 de filiale în alte state, care utilizează 60 milioane de salariaţi şi realizează peste 10% din PIB global şi 1/3 din exporturile globale.

3 tipuri de teorii ale globalizarii: Politice: -teoria liberala -teoria cu viziune realista Economice: -teoria sistemului mondial -„societatea-retea“-capitalismul informational Culturala: -americanizarea” culturii mondiale

Grobalizarea se refera la ambitiile imperialiste ale natiunilor, corporatiilor, organizatiilor si la dorinta, dacã nu chiar nevoia lor de a se impune în diverse arii geografice. Principalul interes al entitãtilor implicate în grobalizare este sporirea (de aici si termenul de grobalizare) puterii, influentei si, în multe cazuri, a profiturilor lor pe glob.

Capitalismul si rationalizarea sunt produse ale lumii occidentale si amândouã au fost exportate agresiv în restul lumii, mai ales în secolele al XIX-lea si XX, continuând si în prezent. Se poate sustine cã ambele au fost si sunt exemple de grobalizare. Capitalismul a avut si continuã sã aibã cea mai mare contributie la globalizare în general si la grobalizare în particular. Firmele capitaliste trebuie sã se extindã neîncetat sau vor muri, iar când posibilitãtile de a avea profituri mari în cadrul unui stat scad, afacerile capitaliste se vãd silite sã obtinã profit dincolo de granite. În cele din urmã, aceste firme ajung sã exploreze si sã exploateze posibilitãti de profit în regiuni tot mai îndepãrtate si mai putin dezvoltate. Astfel, exceptând poate formele lor initiale, afacerile capitaliste au nutrit întotdeauna ambitii globale, au fost întotdeauna interesate de grobalizare (si au contribuit la glocalizare). Totusi, impactul lor a crescut simtitor în ultimele decenii.  

Globalizarea brandurilor. Capitalismul in industria textila Globalizarea a contribuit la creşterea concurenţei şi inclusiv a riscurilor. Brandurile trebuie să aibă valoare, atât pentru producători cât şi pentru consumatori. O dată cu apariţia pieţelor globale, se depun mari eforturi pentru folosirea acestei valori atunci când un brand intră pe piaţa globală.

Pe această piaţă există mai multe tipuri de producători: producători integrati, producători care operează pe licenţe şi producători de contract. Producători integraţi se ocupă de toate etapele produsului: proiectare (design), fabricare, comercializare. Unul dintre cei mai mari producători integrali este Levi Strauss. Producătorii care operează pe licenţe se ocupă doar de confecţionarea hainelor, iar cei pe contract se ocupă doar de design-ul/desfacerea produselor.

Trendul în industria modei este de a produce pe contract, aşa cum procedează liderii în fast- fashion: Zara şi H&M.   Fabricarea de îmbrăcăminte are loc de obicei în țările cu costuri reduse ale forței de muncă, dar acest factor nu este suficient pentru companiile de modă pentru a le asigura succesul.

Principalele caracteristici ale pietei mondiale sunt: a.       ramura care utilizează intensiv munca vie, costul forţei de muncă influentând decisiv competitivitatea produselor; b.      existenţa unei pieţe saturate, puternic concurenţiale în ţarile dezvoltate, în care coeficientul de elasticitate a cererii faţă de venit este redus. c.       intensificarea procesului de globalizare a producţiei şi comertului, bazat pe diferenţierea intre nivelul costurilor de productie, inclusiv al salariilor, în diverse ţări

Prezentarea companiei H&M H&M Hennes&Mauritz AB (H&M) este o companie multinaţională de retail fashion, comercializând produse de îmbrăcăminte, încălţăminte şi produce cosmetice pentru bărbaţi, femei şi copii.

Primul magazin H&M a fost deschis în Vasteras, Suedia, în 1947.  H&M are 2776 magazine în 48 de pieţe şi continuă să se extindă. Are peste 150 de designeri şi creatori de modele care lucrează pentru colecţiile pentru femei, bărbaţi, adolescenţi şi copii. H&M vinde, de asemenea, produce cosmetice şi articole pentru casă în brand propriu. Produse noi sunt livrate în magazinele H&M zilnic. H&M  nu deţine fabric în proprietate. În schimb, colaborează cu aproape 800 de furnizori independenţi situaţi în special în Asia şi Europa. Există 26 de birouri de producţie în lume: 9 în Europa, 15 în Asia şi câte un birou în Africa şi America Centrală. Astăzi compania are peste 104,000 angajaţi.

Sweatshop = fabrică enormă in care este considerata o exploatare a lucrătorilor si cu conditii social inacceptabile de munca

http://www. aftenposten. no/webtv/# http://www.aftenposten.no/webtv/#!/video/21031/s weatshop-ep-5-what-kind-of-life-is-this - Documentar Sweat Shop https://news.vice.com/video/the-high-cost-of- cheap-clothes –Vice News –The High Cost of Cheap Clothes https://www.youtube.com/watch?v=VdLf4fihP78 –Last Week Tonight with John Oliver

Corporaţiile nu au moralitate, ci doar interes? Marile companii ar trebui să aibă propriile ateliere de producţie, cu condiţii normale, iar intermediarii eradicaţi prin lege? Este vina corporatiilor sau a autorotatilor din acele tari? Ce masuri se pot lua ca in secolul XXI pentru ca societatea si industria sa evolueze si sa schimbe ce a inceput in secollele trecute?

Dezbatere de opinii: Silvia Trasca, Crp, Grupa 5