Prezentarea se încărcă. Vă rugăm să așteptați

Prezentarea se încărcă. Vă rugăm să așteptați

Director General Promovare Export Ministerul Economiei si Comertului

Prezentări similare


Prezentarea pe tema: "Director General Promovare Export Ministerul Economiei si Comertului"— Transcriere de prezentare:

1 Director General Promovare Export Ministerul Economiei si Comertului
“Romania:Utilizarea mijloacelor electronice in afaceri si comunicare, un imperativ al competitivitatii nationale “ Conferinta “E-Business Romania” Bucuresti, 12 aprilie 2005 Dr. Costin Lianu Director General Promovare Export Ministerul Economiei si Comertului Co-presedinte Comisia de Strategie, Competitivitate, Marketing si Branding din Consiliul de Export

2 Definitie : Afaceri electronice
In timp ce Comertul electronic (e-commerce) este procesul de cumparare, vanzare sau schimb de produse, servicii sau informatii prin mijloace electronice, presupunand prezentare si ofertare, comanda, livrare si plata on line… ….. afacerile electronice (E-business) nu se limiteaza la actul de vanzare cumparare ci include intreg comportamentul firmelor, consumatorilor, sectorului public, al societatii in general. Esenta acestui nou tip de comportament este comunicarea instantanee in retea electronica mondiala.

3 Tipuri de afaceri electronice
B2B:Business-to-business; B2C:Business-to-consumer; C2B:Consumer-to-business; C2C:Consumer-to-consumer; Networking, probabil un nou mod de viata, planetar. Se estimeaza ca cca 90% din comertul electronic este B2B, restul fiind B2B,C2B,C2C, dar nu exista posibilitatea evaluarii impactului networking-ului asupra afacerilor globale sau a repsonsabilitatii sociale, de dezvoltare sustenabila, ecologica, de adancire a globalizarii samd.

4 Avantaje pentru firme ale utilizarii mijloacelor electronice
Interconectarea rapida pe pietele dinamice, globale; Reducera costurilor interne si ale tranzactiilor; Adaptare la cerintele economiei personalizate: modelarea ofertei la nevoile tot mai personalizate ale cumparatorilor; Costuri de comunicatie mai mici; Cunoasterea mai rapida a preferintelor si comportamentului consumatorului

5 Avantaje pentru consumatori
Da posibilitatea consumatorilor sa cumpere sau sa faca tranzactii 24 h/zi, in tot timpul anului din aproape orice locatie ; Acorda consumatorilor mai multe posibilitati de alegere; Cumparatorii pot sa aleaga mai usor cel mai mic pret pentru un produs sau serviciu.

6 Alte avantaje generale
Permite adesea o livrare rapida a produselor si/sau serviciilor Consumatorii pot sa primeasca informatie relevanta in secunde ; Face posibila participarea in licitatii virtuale; Permite consumatorilor sa interactioneze cu alti cumparatori in comunitati electronice si sa compare experientele; Faciliteaza competitia, ceea ce rezulta in scaderea preturilor.

7 Avantaje pentru societate
Da posibilitatea mai multor persoane sa lucreze de acasa si sa cumpere de acasa ,ceea ce reduce impactul asupra mediului al activitatii umane; Reduceri de costuri si utilizarea mai eficienta resusrselor epuizabile; Mai bun management al calitatii; Apare piata informatiei, unde se vand si se cumpara, se transmit informatii

8 Piata romana de TIC 1999-2004 Total IT&C market CAGR 1999-2003 - 18%
Source: EITO (European Information Technology Observatory 2002, 2004 Total IT&C market CAGR %

9 Piata romana 1999-2004 (mil.Euro)
Source: EITO 2002, EITO 2004 Total IT market, mil.USD Software and services market mil.USD CAGR % CAGR %

10 Penetrarea computerelor
Installed PC base, Source: ESIS 2 (European Survey on Information Society), ITU, MCTI

11 Uitilizarea Internetului
% populatie, Source: ITU, MCTI

12 Concentrare geografica
Source: ITC, based on financial statements data

13 Dinamici de crestere Software & services industry, 1997-2003
Source: ITC, based on financial statements data, 2003

14 Constrangeri Vulnerabilitate:Exista o lipsa de standarde si reguli universal acceptate pentru calitate, securitate si incredere. Distributia inegala a utilizarii mijloacelor electronice la nivel global si discriminarea digitala; Romania este in decalaj digital fata de tarile avansate, decalaj care amplifica decalajul de competitivitate ;

15 Provocari pentru Romania
Infrastructura tehnologica si informationala limitata care ingusteaza posibilitatile de utilizare; Accesul la Internet, limitat si relativ scump; Liberalizarea pietei; Contributia modesta a sectorului servicii la PIB si export, deficitele cronice ale balantei serviciilor nu stimuleaza extiderea e-business fiind dovedit ca e-business este amprenta sigura a unei economii avansate in servicii;

16 Posibile raspunsuri strategice ale Strategie nationale de Export(SNE)
SNE, un alt gen de strategie, pe baze consultative cu mediile de afaceri, in care sectorul TIC este considerat vectorul strategic al noii economii; Fara un parteneriat larg, cu implicarea tuturor actorilor,inclusiv universitati, centre de cercetare, asociatii, autoritati publice nu se pot gasi solutii realiste si relevante ; Initiative pentru urgentarea incorporarii TIC si cresterea exportului: - strategie in parteneriat, branding; - crearea de aliante B2B,cresterea competentelor firmelor; - la nivel mezo intarirea rolului asociatiilor de afaceri; - la nivel public, central sau local, regional:sustinerea eforturilor la nivel micro si mezo dereglementare,liberalizare si stimularea concurentei pe piata serviciilor,dezvoltarea infrastructurii tehnologice si inforamtionale, instrumente de sustinere si promovare; - imbunatatirea accesului firmelor la servicii de intrare pe piata, dezvoltare, export; - retea nationala de servicii si de si de sprijin pentru firme din domeniul TIC;

17 7 ECHIPE INTERSECTORIALE
ECHIPA NUCLEU (EN) Navigatorul EN 16 NAVIGATORI ECHIPE SECTORIALE 7 NAVIGATORI ECHIPE INTERSECTORIALE 16 ECHIPE SECTORIALE TEXTILA SI INCALTAMINTE MOBILA VIN SI ALTE BAUTURI STICLA SI CERAMICA FINA CHIMIE SI PETROCHIMIE METALURGIE CONSTRUCTII MASINI TEHNOLOGIA INFORMATIEI SI COMUNICATIILOR SERVICII DE AFACERI SI PROFESIONALE AGRO-TURISM AGRICULTURA ECOLOGICA (ORGANICA) SERVICII MEDICALE, DE TRATAMENT SI CONSULTATII INDUSTRIA ALIMENTARA COOPERATIE SI ARTIZANAT ELECTRONICA SI ELECTROTEHNICA CULTURA 7 ECHIPE INTERSECTORIALE INFORMATII COMERT FINANTAREA COMERTULUI MANAGEMENTUL CALITATII DEZVOLTAREA COMPETENTEI FACILITAREA COMERTULUI STIMULAREA SI PROMOVAREA COMERTULUI; BRANDING CERCETARE, DEZVOLTARE, INOVARE, ACCES LA TRANSFER TEHNOLOGIC Toate echipele se afla in prezent in faza de analiza si evaluare si unele au trecut la faza de focalizare. Se lucreaza in echipe, pe baza matricei RACI

18 Pentru detalii privind sistemul de instrumente de stimulare si promovare a exportului:
MINISTRY OF ECONOMY AND COMMERCE Export Promotion Department Phone: Fax: Website:


Descărcați ppt "Director General Promovare Export Ministerul Economiei si Comertului"

Prezentări similare


Publicitate de la Google