Prof. Valer Pop Şc. Gen. “Enea Grapini” Şanţ, Bistriţa-Năsăud

Slides:



Advertisements
Prezentări similare
Miscari rectilinii si repaus
Advertisements

Proiectarea sistemelor digitale
Informatii privind etapa de evaluare a eligibilitatii si
Bazele Tehnologiei Informaţiei Curs 7
Care sunt aceste numere?
Clubul Prietenii Matematicii
Adunarea numerelor naturale
aplicaţie Legile lui Kirchhoff
CERCETARE ŞTIINŢIFICĂ UNIVERSITARĂ
Simbolurile de Stat ale Republicii Moldova
Frunza Alcătuire şi funcţii.
VALENŢE CULTURALE ALE SECURITĂŢII ŞI SĂNĂTĂŢII ÎN MUNCĂ
Reconstituirea cadrului legal și ceremonial al relației dintre Yahweh și Israel Exod 34:10-40:33.
GATEWAY ARCH de Valer Pop Bibliografie: Jurnalul casei mele
Ethernet.
MODELAREA SEDIMENARII
FORMULE DE CALCUL PRESCURTAT
CURS DE FORMARE Metode eficiente de învățare a fizicii
ŞCOALA GIMNAZIALĂ ,,SFÂNTUL ANDREI’’ BRĂILA
PASTELUL.
Școala Gimnazială ”Octavian Goga” – Rășinari
Metode de predare a literaturii române axate pe tehnologia on-line
MEDIUL LIMBAJULUI DE PROGRAMARE STUDIAT
TRUNCHIURI DE PIRAMIDĂ
Clasa: a VII -a Obiectul: Geometrie
Studiul si proiectarea acoperirii optime din punct de vedere performanta /cost cu module compuse din detectorii MGMSRPC, respectiv HCRTRD a zonei unghiurilor.
PROPRIETĂŢILE DETERMINANŢILOR
Cosmin Vlad Vicepreședinte Contoso Pharmaceuticals
O abordare „constructivistă” a Teoremei celor trei perpendiculare
1. Secțiuni în piramidă 2. Trunchiul de piramidă 3. Aplicație.
Organizarea informaţiilor pe disc
INTREBARI CU PATRU PATRATE!.
Şcoala Generală “Enea Grapini”
DETERMINAREA PLANULUI Autor Prof. IOAN AIACOBOAIE Onești
Clasificarea unghiurilor
ACCIDENTE DE MUNCĂ DE CIRCULAŢIE
Oslo-capitala Norvegiei
DREPTE PERPENDICULARE
MUSEUM CORPUS de Valer Pop Sursa:
Informatica in economie
DESCOMPUNERI ÎN FACTORI.
METODĂ MODERNĂ DE DIAGNOSTICARE GEOMETRICĂ A CĂII
Albrecht Dürer Si patratul lui magic.
Şcoala Generală “Enea Grapini”
Geometria şi algebra sunt două surori?
Perspectivele implementarii SEPA in Romania
MOTORUL ELECTRIC Dispozitivul care exercită lucru mecanic atunci când consumă energie electrică.
PARGHIA ***.
Realizator: Prof.Valer Pop Şc.Gen.”Enea Grapini” Şanţ, Bistriţa-Năsăud
Înţelege diabetul, preia controlul!
Universitatea POLITEHNICA din București - Curs de 16 ore – Curs 2
Rene Descartes şi contribuţia sa în matematică
Albina Atunci cand Dumnezeu a creat lumea, a dat fiecarei vietuitoare si cate o arma de aparare : la unele le-a dat dinti ascutiti, altora le-a dat gheare.
Daniel Victoras ENE Conducător Ştiinţific Prof.dr.ing Paul Svasta
Cel mai costisitor POD Bibliografie: Jurnalul TV de Valer Pop
Lectia “Binomul lui Newton” clasa a X-a
SCULPTURA ÎN OS de Valer Pop Bibliografie: Exotique
Caracterizare economico-geografică
ESANTIONAREA SI CUANTIZAREA IMAGINILOR 1. Introducere
OPTICA GEOMETRICĂ Lentile şi sisteme de lentile
Cum se face un Volkswagen
Prof. Valer Pop Şc.Gen.”Enea Grapini” Şanţ, Bistriţa-Năsăud
Studiul relaxarii magnetizarii ireversibile in supraconductorii puternic dezordonati Ion Ivan.
ADJECTIVUL.
prof. Valer Pop Şc.Gen.”Enea Grapini” Şanţ, Bistriţa-Năsăud
Geometrie clasa a VII-a
COMPANIA NATIONALA ADMINISTRATIA PORTURILOR DUNARII MARITIME SA GALATI
Haine şi accesorii comestibile de Valer Pop
Prof. Valer Pop Şc.Gen.”Enea Grapini” Şanţ, Bistriţa-Năsăud
Tipuri de placi video,sunet si retea
Transcriere de prezentare:

Prof. Valer Pop Şc. Gen. “Enea Grapini” Şanţ, Bistriţa-Năsăud SEGMENTE CONGRUENTE Prof. Valer Pop Şc. Gen. “Enea Grapini” Şanţ, Bistriţa-Năsăud

Două segmente sunt congruente dacă au aceeaşi măsură (lungime). A 3u B Definiţie: Două segmente sunt congruente dacă au aceeaşi măsură (lungime). A 3u B C 3u D AB=3u ; CD=3u ( u este unitatea de măsură) rezultă [AB] ≡ [CD] ≡

Pentru a demonstra că două segmente sunt congruente este suficient să arătăm că: 1) sunt jumătăţi ale unui segment. A B M M mijlocul lui [AB] rezultă [AM] ≡ [MB]

2) sunt laturi într-un triunghi isoscel (echilateral) Dacă [BC] este baza triunghiului rezultă [AB] ≡ [AC] B C

3) sunt înălţimile (medianele,bisectoarele) corespunzătoare laturilor (unghiurilor) congruente într-un triunghi isoscel (echilateral) A Dacă [AB] ≡ [AC] şi BD AC, CE AB E D rezultă [BD] ≡ [CE] B C

4) sunt laturile neparalele într-un trapez isoscel. D C ABCD trapez isoscel (AB CD) rezultă [AD] ≡ [BC] A B

5) sunt diagonalele (înălţimile) unui trapez isoscel. D C ABCD trapez isoscel (AB CD) A B rezultă [AC] ≡ [BD]

6) sunt laturile opuse într-un paralelogram, dreptunghi, pătrat sau romb. D C A B ABCD paralelogram (dreptunghi,pătrat, romb), rezultă [AB] ≡ [CD] ; ([AD] ≡ [BC])

7) sunt diagonalele unui dreptunghi (pătrat). D C A B ABCD dreptunghi (pătrat) rezultă [AC]≡ [BD]

8) sunt raze (diametri) în acelaşi cerc. A,B aparţin cercului , rezultă [OA] ≡ [OB] A o B

9) sunt coarde ce subîntind arce de cerc congruente în acelaşi cerc sau în cercuri congruente sau sunt distanţe de la centru la coarde congruente. Dacă arcele AB şi DE sunt congruente rezultă [AB] ≡ [DE] şi [OM] ≡ [ON]. A E O N M D B

10) sunt laturi corespunzătoare (omoloage) în triunghiuri congruente. Dacă triunghiurile ABC şi MNP sunt congruente rezultă [AB] ≡ [MN] A M N P C B

11) sunt înălţimi (mediane,bisectoare) corespunzătoare laturilore (unghiurilor) congruente în triunghiuri congruente. Dacă triunghiurile ABC şi MNP sunt congruente iar [AD] şi [MR] sunt înălţimi rezultă [AD] ≡ [MR]. A M B C D N P R

12) sunt congruente cu un acelaşi segment. Dacă [AB]≡ [MN] şi [CD] ≡ [MN] rezultă [AB] ≡ [CD]. A C D B D M N NN

13) sunt formate de un punct al mediatoarei unui segment şi capetele segmentului. d este mediatoarea segmentului [AB] şi M aparţine lui d, rezultă [AM] ≡ [BM]. M A B BBB d

14) sunt formate de un punct al bisectoarei unui unghi şi picioarele perpendicularelor duse din acel punct pe laturile unghiului. Dacă [OZ este bisectoarea unghiului XOY şi M aparţine bisectoarei iar MA OX şi MB OY rezultă [AM] ≡ [BM] B Y Z M O A X

15) ele reprezintă un segment şi imaginea sa printr-o transformare geometrică. C şi D sunt simetricele lui A şi respectiv B faţă de centrul de simetrie O. Rezultă [AB]≡[CD]. A A A AA A A A¤ A D O B C

Dacă AB = CD rezultă [AB] ≡ [CD]. 16) sunt vectori egali. Dacă AB = CD rezultă [AB] ≡ [CD]. B DD DD D D D D D D D D DD D D D D D D D D A C

17) sunt tangente dintr-un punct exterior la un cerc. Dacă A şi B aparţin cercului şi OA respectiv OB sunt perpendiculare pe AM respectiv BM rezultă [AM]≡[BM]. A O M B BB B BB B

18) au raportul lungimilor egal cu unitatea. AB CD rezultă AB=CD, deci [AB]≡[CD]. 1 1