Starea de Sănătate a Pieţei Farmaceutice

Slides:



Advertisements
Prezentări similare
UNIUNEA PIETELOR DE CAPITAL UN PROIECT EUROPEAN PRIORITAR
Advertisements

Consumul de tutun și consecințele sale în România
“FINANŢE INTERNAŢIONALE”
Regulamentul cu privire la promovarea etică a medicamentelor
Strategie 2010: Prima aplicație B2B pe tablete iOS
Sistemul de pensii facultative - oportunitati si provocari 2008
Programul de training pentru jurnaliști
Evolutii recente ale sistemului bancar
Cadru legislativ Fondurile deschise de investitii
BANCA TRANSILVANIA, JUCATOR IN DIVIZIA A
CREŞTEREA COMPETITIVITĂŢII: DE CE, CUM, CINE?
COMISIA NAŢIONALĂ A PIEŢEI FINANCIARE
Comisia Naţională a Pieţei Financiare
RISCURI ȘI DEZECHILIBRE EXTERNE
Tutunul și bolile pulmonare
Mai mult decat finantare, un pachet de servicii
România 2008 PENSIILE PRIVATE o evaluare la start
BURSA DE VALORI BUCURESTI
„Informati-vă pacienţii despre serviciile preventive!”
Reforma fiscală - Măsuri şi rezultate aşteptate -
7 aprilie 2019 Ziua Mondială a Sănătăţii
Aurel Netin, Secretar de stat
Finanţarea IMM-urilor prin cardurile de plată
AGENŢIA NAŢIONALĂ PENTRU OCUPAREA FORŢEI DE MUNCĂ
PROCESE FEEDBACK FUNDAMENTALE
Conferinţele Finmedia Piaţa creditului
Parteneriatul Broker – Asigurător Provocări și oportunități
Conferinta FinMedia: “Valoarea companiilor romanesti” 15 aprilie 2010
TENDINŢE ŞI OPORTUNITĂŢI PENTRU SISTEMUL BANCAR ROMÂNESC ÎN PERSPECTIVA ADERĂRII DR. NICOLAE DĂNILĂ CEO.
Ziua ASIGURĂRILOR de VIAŢĂ & SĂNĂTATE
Evolutia Pietei Leasingului Imobiliar in Romania si CEE
Rolul sistemului bancar în finanţarea dezvoltării economiei
? 1 Prezentare 2 Inceputurile distributiei a. Rolul;
Parteneriatul Broker – Asigurator
Riscuri operationale - definitie
ECONOMISIREA SI CREDITAREA PENTRU DOMENIUL LOCATIV
Structura emitentilor listati la BVB
CONFERINTA “CRESTERE SUSTENABILA: ROLUL MEDIULUI DE AFACERI IN ECHILIBRUL MACROECONOMIC SI IN CONVERGENA REALA” 28 OCTOMBRIE 2015 SPINOASA PROBLEMA A CONTEXTULUI.
Asigurarea afacerii si Managementul Riscului
PIATA CREDITULUI IN ROMANIA – FAST FORWARD >>
Conferinta de presa August 2018
EVOLUŢIA ŞI SITUAŢIA DEPOZITELOR
Colaborarea stat – asigurători – cetățean, esențială pentru o gestionare eficientă a riscurilor catastrofale Aurel Badea Responsabilul Secțiunii Property.
DE CE OUTSOURCING? DE CE INFORM LYKOS?.
Creșterea sustenabilă: Mediul de afaceri și rolul său în echilibrul macroeconomic și în convergența reală Ionut Dumitru Presedinte Consiliul Fiscal, Economist-sef.
Operaţiunile cu instrumente de plată electronică în România
Dinţi sănătoşi pentru un organism sănătos
Bursa de Valori Bucuresti Perspective de dezvoltare
Săptămâna Europeană a Întreprinderilor Mici şi Mijlocii
EVOLUTIA SI IMPORTANTA CARDULUI DE CREDIT
Elena Apostolescu, FCCA
Companii Sănătoase, cu angajați Sănătoși
prin Banca Transilvania
„Informati-vă pacienţii despre serviciile preventive!”
Modele de succes: Plăţile electronice în Noua Europă
Tema 4. Tipurile de strategii ale întreprinderii.
DEZVOLTARE ECONOMICA PRIN CAPITAL ROMANESC
Evolutia produsului si pietei de leasing din Romania
Aspecte juridice referitoare la piata de retail
Adrian Comaneci Manager, Contrast Romania
DEZVOLTAREA INFRASTRUCTURII: Strategie si prognoze
Prezentare companie.
Sistemul de pensii facultative Oportunitati si provocari 2008
UNIUNEA NAŢIONALĂ A ORGANISMELOR
Robert C. Rekkers Director General, Banca Transilvania
Plata cu card online Rolul integratorului de eCommerce
CAMERA DE COMERT SI INDUSTRIE PRAHOVA in calitate de Partener al evenimentului organizat de DoingBusiness.ro, are placerea sa va invite la “Business Evolution.
Ziua Internațională a Sănătății
Transcriere de prezentare:

Starea de Sănătate a Pieţei Farmaceutice la Impactul cu Criza Strategii Anti-Criză în Pharma Bucureşti, 17 iunie 2009 Petru Crăciun This document should not be distributed without Cegedim authorization – Copyright 2009

Agenda Piaţa Farmaceutică la Impactul cu Criza Lecţia ultimilor 10 ani: 1998-2008 Criza: Locală sau Globală? Perspective Piaţă 2009 Concluzii

Grupul CEGEDIM 40 de ani de experienţă pe piaţa farmaceutică 8.000 de angajaţi în întreaga lume > 80 de ţări cu operaţiuni > 1 mld. US$ cifră de afaceri în 2008 > 600 de clienţi mari în toată lumea > 200.000 de utilizatori ai soluţiilor sale în teren Lider european în date şi servicii de marketing şi vânzări Lider mondial in Pharma CRM Listat la Bursa din Paris din 1995 (cod: 5350) În România din 2001

Cegedim Romania Companie de studii şi analize de piaţă 15 ani de experienţă locală 70 angajaţi 4.9 mil. € venituri în 2008 > 80 clienţi 80% din piaţa de profil > 10.000 profesionişti din sănătate (medici, farmacişti) implicaţi în proiecte anual Produse & Servicii Date de Vânzări: Pharma & Hospital Report, InfoSanté Date de Prescriere: Icomed, DocScan Sisteme SFA/CRM: Teams, Mobile Intelligence Date profesionişti şi locuri de muncă: OneKey Date Promovare Cercetare de piaţă

Agenda Piaţa Farmaceutică la Impactul cu Criza Lecţia ultimilor 10 ani: 1998-2008 Criza: Locală sau Globală? Perspective Piaţă 2009 Concluzii

Evoluţie 1998-2008 Unităţi de măsură: Unităţi Zile de tratament Valoare: RON/ EUR/ USD Componente Retail: Rx/ OTC Spital Categorii de produse Grupe terapeutice (ATC1) DCI

Evoluţia pieţei farmaceutice: 1998-2008

Ponderea principalelor componente ale pieţei Unităţi: Zile tratament: Valoare: 1998 2008 Retail Rx Retail OTC Spital

Ponderea categoriilor de produse din Retail Rx Unităţi: Zile tratament: Valoare: 1998 2008 Originals Branded generics Unbranded generics

Creşterea medie în zile de tratament 1998-2008 Total Piaţă: 5,6%

Schimbările în Top valoric DCI: 2008 vs 1998 ∆ 10 ani ampicillinum 1 44 -43 epoetinum beta 201 200 insulinum 2 10 -8 trimetazidinum 148 146 glucosum 3 183 -180 simvastatinum 97 94 epirubicinum 4 175 -171 peginterferonum alfa-2a 927 923 diclofenacum 5 30 -25 amoxicillinum + ac.clavulanicum 14 9 metamizolum natricum 6 17 -11 indapamidum 296 290 cefuroximum 7 25 -18 olanzapinum 499 492 oxacillinum 8 95 -87 Ginkgo Biloba 61 53 ranitidinum 113 -104 perindoprilum 442 433 erythromycinum 308 -298

Stabilă în volum CAGR= 0,3% Creştere în zile de tratament CAGR= 5,6% Evoluţie 1998-2008 Piaţa totală Stabilă în volum CAGR= 0,3% Creştere în zile de tratament CAGR= 5,6% Creştere semnificativă în RON CAGR=20,8% Deprecierea monedei locale Creşterea preţului mediu al zilei de tratament = Tratamente mai moderne + Introducerea GMP Componentele principale Retail: canal preponderent (>95% DoT) Rx: aport terapeutic major (prescriere ~80% DoT) OTC: volum semnificativ (auto-medicaţie): 34% unităţi Spital: canal cu tendinţă de deficit: <15% valoare?

Evoluţie zile de tratament 1998-2008 Categorii de produse: în creştere: Originale Branded Generics în scădere: Un-branded Generics DCI: Schimbare de generaţii terapeutice Grupe terapeutice: Peste media pieţei: C – Sist. Cardiovascular: 16,2% S – Organe de simţ: 11,5% M – Sist. Musculo-Scheletic: 9,1% L – Antineoplazice şi Imuno-modulatoare: 8,4% În media pieţei: G – Sist. Genito-Urinar: 4,9% B – Sânge şi Organe Hemato-formatoare: 4,7% Sub media pieţei: J – Anti-Infecţioase Sistemice: 3,7% R – Sist. Respirator: 1,6% N – Sist. Nervos Central: 0,5% A – Sist. Digestiv Metabolism: -0,4%

Agenda Piaţa Farmaceutică la Impactul cu Criza Lecţia ultimilor 10 ani: 1998-2008 Criza: Locală sau Globală? Perspective Piaţă 2009 Concluzii

Criza Financiară Globală Reducerea surselor de finanţare Creşterea costului finanţării Declinul majorităţii pieţelor Recesiune

Criza Farmaceutică Locală - 2008 Utilizarea cursului de schimb îngheţat (3,32/3,63) Acumularea pierderilor la distribuitori Susţinere lanţ aprovizionare de către producători Adaosuri simbolice (1-2%) la anumite medicamente compensate Acumularea pierderilor la farmacii Ridicarea plafoanelor în farmacii Accesibilitate crescută la pacienţi Creşterea riscului arieratelor financiare

Criza Farmaceutică Locală – 2009 – Măsuri Reforma preţurilor Originale: cel mai mic preţ din UE (12 state) Generice: reducere nerealistă de preţ (65% din preţul actual al originalului şi nu din preţul pe perioada patentului) Curs de schimb fix: 4,00 RON/EUR Noi marje distribuitori şi farmacii Prescriere pe DCI 90% compensare la pensionari cu pensii < 700 RON Decontare în limita fondurilor colectate

Criza Farmaceutică Locală – 2009-2010 – Riscuri Medicamente originale Risc de re-export Risc de retragere a unor produse Scăderea gradului de inovaţie Medicamente generice Risc de ne-profitabilitate Risc de retragere a unor companii Sursă de referenţiere pentru alte ţări Scăderea încasărilor Scăderea puterii de cumpărare Out-of-Pocket ridicat Acumulare arierate Finanţare datorii Piaţă neatractivă Preţuri mici = Produse şi Servicii deficitare

Poziţionare regională şi europeană The World Pharmaceutical Market Facts Book 2008

Poziţionare Cheltuieli Sănătate şi Medicamente la nivel mondial The World Pharmaceutical Market Facts Book 2008

Agenda Piaţa Farmaceutică la Impactul cu Criza Lecţia ultimilor 10 ani: 1998-2008 Criza: Locală sau Globală? Perspective Piaţă 2009 Concluzii

Ultimele evoluţii disponibile Categorie Volum (Unitati) Valoare (EUR) Aprilie 2009 vs Martie 2009 Aprilie 2009 vs Aprilie 2008 Total -4,9 -11,7 -6,3 -5,2 Retail -11,9 -6,4 -5,1 Rx -3,9 -8,2 -6,9 -3,5 Original brands -4,4 -6,6 -7,6 1,3 Branded generics -1,7 1,5 -6,1 -12,6 Un-branded generics -6,2 -22,4 -0,5 -20,6 OTC -7,5 -18,2 -11,4 Spital -1,3 -8,5 -5,8

Tendinţele din ultimele 12 luni Categorie Mai 2008 - Aprilie 2009 Volum (Unitati) Valoare (EUR) Pondere % ∆ 12 luni +/- % Total 100,0 -2,5 8,8 Retail 93,2 86,6 8,7 Rx 60,5 1,5 70,4 10,7 Original brands 19,0 14,3 50,7 17,9 Branded generics 28,1 3,1 16,5 -1,2 Un-branded generics 13,5 -14,6 3,2 -18,4 OTC 32,6 -9,3 16,1 1,1 Spital 6,8 -1,3 9,4 Spital şi Retail Rx: cvasi-staţionare în volum OTC: scădere de volum

Cea mai mare necunoscută actuală Preţul medicamentelor generice Branded Generics În general, au medicament princeps pe piaţă 65% din preţul princeps actual: profitabilitate?! Se aplică celor mai mari investitori în domeniu Un-branded Generics În general, nu mai au medicament princeps pe piaţă Scenarii Aplicare forţată Ne-profitabilitatea multor produse poate duce la retragerea de produse/companii de pe piaţă Indisponibilitatea unor produse Rx generice la pacient Atenuare/Renunţare?!

Perspective Total Piaţă 2009 Scădere în volum (OTC), uşoară scădere în valoare (EUR) Preţ generice modificat Scădere în volum mai accentuată Cvasi-staţionar în valoare Preţ generice ne-modificat Scădere uşoară în volum Scădere uşoară în valoare

Agenda Piaţa Farmaceutică la Impactul cu Criza Lecţia ultimilor 10 ani: 1998-2008 Criza: Locală sau Globală? Perspective Piaţă 2009 Concluzii

Presiune pe lichidităţi Expunere pe medicamente Rx compensate Farmacii Retail Presiune pe lichidităţi Expunere pe medicamente Rx compensate Marje medicamente Rx compensate Managementul stocurilor: Produse Rx Produse OTC Parafarmaceutice, Dermatocosmetice, etc. Spital Presiune pe finanţare Termene creditare

Distribuitori General Risc de arierate Controlul costurilor Specific Profitabilitate pe produs Condiţii comerciale furnizori Condiţii comerciale clienţi

Producători Rx Originale Branded generics Un-branded generics OTC Optimizare portofoliu produse Monitorizare re-export Branded generics Un-branded generics Optimizare volume OTC Condiţii comerciale

Mulţumesc pentru atenţie!