Arta de a vorbi în public

Slides:



Advertisements
Prezentări similare
Inteligenta emotionala
Advertisements

BIBLIOTECARUL – LIDER COMUNITAR
Pentru copii si parinti
Cand oamenii se deghizeaza in animale....
CUM DUMNEZEULUI AM SUPRAVIETUIT COPILARIEI NOASTRE?
COMUNICAREA VESTILOR PROASTE DR.LEOVEANU T.IONUT HORIA
Merita sa acordati 2 min. de lectura
Este Exact Ora 20:27.
:47:25 teste teste teste.
Şomerul…..
COMUNICAREA EFICIENTĂ ÎN DIALOGUL SOCIAL
Dragostea Ta de viata mea Caci Tu nu dai-napoi
ZIUA PORŢILOR DESCHISE,
1. Când greutățile Mă copleșesc, Și simt că-I greu, 'Nainte sa pășesc //: Pe brațul Său, Cu dragoste mă ia, Mă ține strâns Și-mi șterge lacrima. ://
Cum sa faci o campanie pe twitter?
Campanie de informare a Reprezentanţei Comisiei Europene în România
Ileana Vulpescu.
Transmiterea veştilor proaste
Cardul Electronic de Asigurări de Sănătate
SESIUNEA ANUALĂ DE COMUNICĂRI ŞTIINŢIFICE A STUDENŢILOR NORDTech 2019
CRITERII DE REPARTITIE
TOATE drepturile fundamentale pentru TOATE persoanele cu dizabilităţi!
Transmiterea veştilor proaste
CRITERII DE REPARTITIE
VIATA... in pasi de VALS By GRETA.
Elisabeta Stanciulescu Conferinta Freelanceri.ro “Tu esti o afacere”
Cum să transmitem valorile generației următoare
Divi Un joc DIVIN .
Percepţia mediului de afaceri asupra economiei Raport de cercetare Pregătit pentru Camera de Comerţ şi Industrie a României Martie 2015 Studiu desfăşurat.
AGENŢIA NAŢIONALĂ PENTRU OCUPAREA FORŢEI DE MUNCĂ
Pentru copiii noştri si nu numai lucruri ce nu se învaţă la şcoală.
Cele 3 blonde si comisarul
Photoshop.
Simulare de examen Psihologie medicală
Gabriel Garcia Marquez
Simulare de examen Psihologie medicală
Reînvie Speranța 7 Iubire și protecție Finanțele Familiei SET SERIA
MAXIME.
Un nou tip de consumator? Tendinte si preferinte
Invatarea centrata pe elev
Provocarea G2 Fotografiaza si castiga cu Panasonic!
Provocarea creierului
ORIGINILE NERVOASE ALE EMPATIEI
Armele Vietii tale . Din intelepciunea iudaica.
Conferinta internationala “Intarirea Legitimitatii”
„Nu există ceva mai presus de tată și de mamă printre oameni ”
Incluziune socială prin furnizarea de servicii sociale integrate la nivelul comunităţii - Componenta Educaţie Parentală - - Unicef - Bacău
MOTORUL ELECTRIC Dispozitivul care exercită lucru mecanic atunci când consumă energie electrică.
CONFERINTA in parteneriat cu SECTRA si
Ora de net Asociația Salvați Copiii
METODA PROIECTULUI.
Provocarea creierului
METODE INTERACTIVE DE GRUP
Prezentare Unitate Centrala
FEMEIA VERITABILĂ.
Filozofia batranetii George Carlin
Subiectul:Ozoboții în acțiune
Calea spre succes. O educatie mai buna pentru toti
Un cintec japonez faimos -Rimi Natsukawa –
Mesaje de.
Outlook să lucreze pentru dvs.
NICOLAE NICOLAE IORGA IORGA.
în Word 5 moduri noi de a lucra Colaborați cu oricine, oriunde
Comunicarea în coaching.
Mediul antreprenorial in România
Curs 4 Valoarea atribuită muncii. Comportamente contraproductive
Sondajul de opinie privind transparenta activitații APL
Probabil ca nu vei crede in asta, dar sfatul este minunat!
CERCETASIA ESTE ALTFEL! ESTE UN MOD DE VIATA!
Posibilități de angajare pe Social Media
Transcriere de prezentare:

Arta de a vorbi în public Octombrie – Noiembrie 2011 Mirela Meiţă

Tehnică sau talent? Winston Churchill Barack Obama Nichlas Sarkozi John Kennedy Martin Luther King

Care sunt problemele pe care le-aţi identificat atunci când a trebuit să vorbiţi în public?

Cum incep? Ce îmi propun să obţin? OBIECTIV Cum îmi structurez informaţia? CONŢINUT Cui transmit? PUBLIC

OBIECTIV Să informez Să adun voturi Să mă angajez Să vând

PUBLIC Publicul se intreabă în permanenţă “De ce m-ar interesa subiectul?” Cine este publicul meu şi ce aşteptări are de la mine? Este esențial să porniți de la ceea ce vrea sa afle publicul şi nu de la ce credeţi voi că ar trebui să ştie. Cunoaşterea audienţei şi a aşteptărilor ei este esenţială pentru o prezentare bună. Pe cât se poate folositi limbajul cu care publicul este familarizat

CONŢINUTUL DISCURSULUI Începutul discursului E important să atrageți atenția audienței; Începeți prezentarea cu o întrebare sau cu o “poveste” Finalizarea discursului 80% din audiență își va aduce aminte de începutul prezentării 80% din audiență își va aduce aminte de finalul prezentării În 95% din cazuri după 24 de ore audiență nu își mai aduce aminte de subiectul prezentării și de numele prezentatorului

Ce face diferenţa între o prezentare reuşită şi una nereuşită ? 7% conţinutul prezentării 55% limbajul corpului 38%vocea prezentatorului

Limbajul non verbal Impresia se creează în primele 20’’ Depășește într-o proporție covârșitoare limbajul verbal Este cel mai persuasiv mod de a influența audiența Cel mai mult influențează postura în strânsă legătură cu încrederea în sine Publicul vă percepe autoritatea mai degrabă din modul în care vă mișcați și vorbiți decât din ceea ce spuneți Persoanele cu experiență în apariții publice nu se agită, nu se mișcă foarte mult, au mișcări lente, controlate, folosesc pauzele în timpul speech-urilor

Zâmbiți cât puteti de mult Gesticulați Țineți-vă palmele deschise. Oamenii sunt atrași de persoanele care își arată palmele Mișcați-vă în timpul prezentării, nu rămâneți într-un punct fix pe podium Zâmbiți cât puteti de mult Continuați să zâmbiți chiar dacă aveți o pană de curent, vă cade flipchart-ul etc Zâmbiți și controlați situația chiar dacă emoțiile vă copleșesc

Vocea În funcție de voce și ton publicul percepe subliminal mesajele transmise de noi TRANSMITEM CEEA CE SIMȚIM: Teamă, tensiune, stres, entuziasm, motivație, bucurie, anxietate, credibilitate, onestitate etc Atmosfera din familie ne marchează vocea, cei crescuți în familii optimiste au o voce mai adecvată prezentărilor, cei crescuți în familii pesimiste au mai mult de lucrat pentru modularea vocii La persoanele cu multe apariții publice vocea devine mai gravă, vorbesc mai rar și folosesc pauzele mai eficient .

Repetiția Repetiţia unui material care urmează a fi prezentat este mult mai importantă decât scrierea lui; Cu o bună pregătire a materialului şi cu o repetiție adecvată emoţiile dispar în proporţie de 75%; Un material se repetă de minim trei ori cu voce tare

Pentru a controla audienţa Contactul vizual și expresia facială Umorul Obiectivele prezentării trebuie prezentate clar Tăcerea trebuie folosită pentru impact Energia prezentatorului A nu repeta cu voce tare prezentarea de cateva ori înainte de a o susține

Prezentarea nu se începe vorbind repede, imediat ce ești anunțat Slide-urile nu se citesc Mâinile încrucişate în timpul prezentării Întotdeauna se stă cu faţa la public

Pentru a fi din ce în ce mai buni Înregistrați-vă audio sau video în timpul unei prezentări Aveți curajul de a identifica ce nu vă place și începeți să ajustați ce nu vă place Reluați înregistrările după o perioadă 15 minute de exersat zilnic vă vor scimba radical vocea într-o lună Winston Churchill și Adolf Hitler petreceau ore repetând, înregistrându-se și repetând din nou

În final... Asumați-vă greșelile, sunt omenești O prezentare nereușită nu face decât să îți arate unde mai trebuie să lucrezi Numai dacă nu faci nimic nu greșești A avea eşecuri face parte din viaţă, ceea ce ne diferențiază este modul în care trecem peste ele Dacă renunți după un eşec vei ramâne tot timpul cu sentimentul că nu ai putut realiza acel lucru Nu există comunicatori slabi, există doar comunicatori nepregătiți

Mulţumesc, Mirela Meiţă