Co-Creation of Value in IT Service Processes using Semantic MediaWiki

Slides:



Advertisements
Prezentări similare
Proiect strategic POSDRU/87/1.3/S/ 62339
Advertisements

-Algebra Relațională II-
Programul de training pentru jurnaliști
Contract: IEE/13/516/SI Durată: 02/ /2017.
CONSTRUCTUVISMUL.
COMENIUS REGIO “4S-Say Short Simply Sport”
Educație financiară Internet banking.
Publicitatea in cadrul societatii S.C.CLADI S.R.L
PROIECTUL EUROPEAN “ENDURANCE”
ZIUA PORŢILOR DESCHISE,
Web 2.0? Radu Meza.
Ideile din această prezentare le-am primit prin
Procesarea și optimizarea interogărilor
Facultatea de Informatică Universitatea “Al. I
Competența face diferența!
Registrul Educațional Alternativ
Management performant în administrația publică din Municipiul Vulcan
GrECo JLT Romania GmbH Viena Sucursala Bucuresti
WW Online Business Manager Developer
PROIECTUL Profesor: Babusca Tatiana
7 aprilie 2019 Ziua Mondială a Sănătăţii
Prezentări subiecte de cercetare
FURNIZOR INTEGRAT DE ENERGIE SI RESURSE ENERGETICE
Aurel Netin, Secretar de stat
Finanţarea IMM-urilor prin cardurile de plată
Codul de guvernare corporativă
MODULUL III: NOILE TEHNOLOGII SI OPTIMIZAREA LOR IN EDUCATIE
Banca Tiriac - Servicii la dispozitia detinatorilor de carduri si comerciantilor 1. Sistemul de plata al obligatiilor bugetare locale prin intermediul.
Seminar de lucru privind piaţa muncii şi ocuparea pentru stimularea rolului dialogului social la nivel local organizat de CNSLR-Frăţia Moneasa, 7-9 iunie.
ÎMPREUNĂ PENTRU PACE Proiect educațional.
Cine este Agricover AGRI-BUSINESS AGRI-FINANCE
Curs 4: Arhitectura unei Intreprinderi Digitale
LIBERA CIRCULAŢIE A MĂRFURILOR Eliminarea barierelor în calea comerţului Aplicarea principiului recunoaşterii reciproce Mirona Coropciuc Ministerul Integrării.
Perspectivele bancassurance-ului
Seminar de lucru privind piaţa muncii şi ocuparea pentru stimularea rolului dialogului social la nivel local organizat de CNSLR-Frăţia Mamaia,
Evolutia Pietei Leasingului Imobiliar in Romania si CEE
Florin Talpes CEO Bitdefender/Softwin 14 Noiembrie 2013
Parteneriatul Broker – Asigurator
Invatarea centrata pe elev
Prof. univ. dr. DORIN MITRUŢ
Riscuri operationale - definitie
Seminar de lucru privind piaţa muncii şi ocuparea pentru stimularea rolului dialogului social la nivel local organizat de CNSLR-Frăţia Băile Felix,
Servicii de Comert Electronic
Colaborarea stat – asigurători – cetățean, esențială pentru o gestionare eficientă a riscurilor catastrofale Aurel Badea Responsabilul Secțiunii Property.
Conferinta internationala “Intarirea Legitimitatii”
“Educatie cu responsabilitate si oportunitate de dezvoltare pentru copii si tinerii romi din Homorod, judetul Brasov –EROD” Proiect finanţat cu sprijinul.
CONFERINTA in parteneriat cu SECTRA si
METODA PROIECTULUI.
Status EUGA in cifre Ce reprezinta EUGA?
Club Info-TIC.
Reinventing Public Administration Processes
Fă parte din Agricultura Susținută de Comunitate!
Implicarea în procesul de formare profesională a Patronatului Român din Industria de morărit și panificație - Rompan Dr. ing. Daniela Voica – Director.
METODE INTERACTIVE DE GRUP
TRANSACTIONAL BANKING
Solutii informatice integrate pentru sectorul auto
Comisia Naţională a Pieţei Financiare
Modele de succes: Plăţile electronice în Noua Europă
PREZENT! Stimularea participării la formarea continuă a angajatilor aflati în situatie de risc pe piata muncii – informare, constientizare si acces la.
Tema 4. Tipurile de strategii ale întreprinderii.
Radu Enache, Director General HP România 11/07/2011
Acces rapid la candidaţii relevanţi din domeniul medical
“STUDIU SATISFACTIE CLIENTI”
Instrumentar de formare privind APE 7. 4
Plata cu card online Rolul integratorului de eCommerce
Introducere în coaching cognitiv-comportamental
Raportul Grupului de Lucru 3
E-Sign Romania Solutii de securitate.
Să înţelegem revendicările (e) Convertor electric de putere
Instrumentar de formare privind APE 4. Evaluarea nevoilor
Transcriere de prezentare:

Co-Creation of Value in IT Service Processes using Semantic MediaWiki Drăcea Alexandra Cîţoteanu Oana

Cuprins Service-Dominant Logic Valoarea unui serviciu Procese de serviciu Proprietăţile serviciului Co-crearea de valoare în procesele IT-service Semantic MediaWiki ( SMW ) Soluţii oferite Exemplu Dezavantaje Concluzii

Service Dominant-Logic În SD-Logic, dezvoltat de Vargo şi Lusch, serviciul reprezintă: Aplicarea competenţelor specializate în beneficiul altei entităţi decât în producerea de unităti de ieşire. Serviciul este văzut ca un proces de interacţiune cu clientul. Valoarea este co-creată de un furnizor de serviciu şi clienţii lui.

Valoarea unui serviciu

Procesele de Serviciu Serie de activităţi în care un număr de resurse diferite sunt folosite pentru interacţiunea cu clientul Găsirea unei soluţii pentru problema clientului Resurse: Active Pasive Se bazează pe interacţiunea cu clientul pentru co-crearea de valoare Incidente critice

Proprietăţile serviciului Proprietăţile non-funcţionale ale serviciului: Disponibilitate Preţ Plată Discount şi penalizare Obligaţii Drepturi Calitatea serviciului Securitate Încredere

Co-Crearea de valoare

Semantic MediaWiki ( SMW ) Extinde soft-ul MediaWiki Facilitează colaborarea inter-departamentală Combină limbajul natural cu adnotaţii formale Foloseşte ierarhii de clase, proprietăţi semantice şi link-uri Informaţii uşor disponibile prin intermediul interogării bazei de date Poate fi integrat cu uşurinţă cu alte aplicaţii(export RDF)

Soluţii oferite (1)

Soluţii oferite (2) Reducerea pragului de împărtăşire a informaţiei facilitează colaborarea dintre furnizorii de servicii şi clienţi acces uşor la informaţie prin inline queries oferă versionare utilizatorii se pot înscrie la watch list Facilitarea distribuirii informaţiei toţi utilizatorii au acces la SMW şi pot participa activ la dezvoltarea serviciului permite reutilizarea informaţiei are o sintaxă foarte simplă folosirea limbajului natural alături de anotările formale transformă consumatorii în participanţi activi

Exemplu(1)

Exemplu(2)

Dezavantaje Mentalitatea angajaţilor obişnuiţi cu structura ierarhică Manageri care preferă control total, în loc de un control social Efort suplimentar introdus de crearea colaborativă Distribuirea responsabilităţii Greutatea cuantificării efortului individual depus

Concluzii Folosirea cunoştiinţelor ca resurse active Clienţii pot contribui cu idei, fără a fi nevoiţi să aibă cunoştiinţe tehnice avansate Înlăturarea barierelor de împărtăşire a informaţiilor şi fuzionatea informaţiei Creşterea valorii serviciilor IT prin co-crearea valorii prin participarea activă a clienţilor

Vă mulţumim! Întrebări