Eurobot 2019.

Slides:



Advertisements
Prezentări similare
Inteligenta emotionala
Advertisements

Punctarea *Ganditi-va bine ce inseamna Aruncarea?”
Miscari rectilinii si repaus
Copyright.
Împrumuturile. Neologismele – Recapitulare
Simbolurile de Stat ale Republicii Moldova
Merita sa acordati 2 min. de lectura
Frunza Alcătuire şi funcţii.
BMW M6 TENSION.
Contract: IEE/13/516/SI Durată: 02/ /2017.
:47:25 teste teste teste.
VALENŢE CULTURALE ALE SECURITĂŢII ŞI SĂNĂTĂŢII ÎN MUNCĂ
TEORIA SISTEMELOR AUTOMATE
Educație financiară Internet banking.
TEORIA SISTEMELOR AUTOMATE
Structura sistemelor de calcul (03-5)
Ethernet.
Ce iti trebuie pentru a folosi calculatorul altcuiva!
CURS DE FORMARE Metode eficiente de învățare a fizicii
Constantin Alexandru Sebastian
Masuri de sprijinire a contribuabililor aflati in dificultate financiara Temei legal: * Art.VIII si art. XI din OG 30/2011 pentru.
Procesarea și optimizarea interogărilor
Competența face diferența!
1 2 3 X O Tabela de scor Clic aici dacă X câştigă
Cardul Electronic de Asigurări de Sănătate
ELECTRONICĂ ANALOGICĂ
DISPOZITIVE DE INTRARE
Formata la sfarsitul ultimei ere glaciare, acum aproximativ de ani, cascada Minnehaha (Minnehaha Falls, din statul Minnesota, SUA) ar fi fost poate.
Studiul si proiectarea acoperirii optime din punct de vedere performanta /cost cu module compuse din detectorii MGMSRPC, respectiv HCRTRD a zonei unghiurilor.
TOATE drepturile fundamentale pentru TOATE persoanele cu dizabilităţi!
CRITERII DE ALCĂTUIRE A FORMAŢIEI PENTRU UN JOC OFICIAL Mircea RĂDULESCU Directorul Şcolii Federale de Antrenori.
Partea II: zona unghiurilor polare mici a subsistemului
Distribuit de.
Inserarea hiperlegaturilor
Arta de a vorbi în public
PROGRAM DE FORMARE ACADEMICA I.
INFRASTRUCTURA DE ACCEPTARE A CARDURILOR 2006 SUB SEMNUL EMV!
Testul docimologic Conf. dr. Florin Frumos
Generalități despre fișiere
TEHNOLOGIA CONFECTIONATII PROTEZELOR MOBILIZABILE
Cromoterapie.
LIBERA CIRCULAŢIE A MĂRFURILOR Eliminarea barierelor în calea comerţului Aplicarea principiului recunoaşterii reciproce Mirona Coropciuc Ministerul Integrării.
Cele 3 blonde si comisarul
WINALITE BINE ATI VENIT!.
Simulare de examen Psihologie medicală
Un nou tip de consumator? Tendinte si preferinte
Invatarea centrata pe elev
CONFERINTA “CRESTERE SUSTENABILA: ROLUL MEDIULUI DE AFACERI IN ECHILIBRUL MACROECONOMIC SI IN CONVERGENA REALA” 28 OCTOMBRIE 2015 SPINOASA PROBLEMA A CONTEXTULUI.
Provocarea G2 Fotografiaza si castiga cu Panasonic!
Informatica in economie
Tinerii: bine informați, stăpâni pe situație!
CORPURI ROTUNDE Soft Educațional –Matematică Nivel gimnazial
Conferinta internationala “Intarirea Legitimitatii”
„Walk the Talk” Recepţia, descărcarea şi plecarea autocamioanelor
Corpul tău....
METODA PROIECTULUI.
Indego – avantaje utilizator
METODE INTERACTIVE DE GRUP
Prezentare Unitate Centrala
SISTEME ANALOGICE DE INTERFAȚARE ȘI CONDIȚIONARE
ESANTIONAREA SI CUANTIZAREA IMAGINILOR 1. Introducere
Importanța legii periodicității
Sisteme de operare în timp real Contiki
Linii directoare si interpretari ale Regulamentului de Joc IHF
Introducere in Geoinformatica
Deducţia şi inducţia în procesul producerii cunoaşterii
Susţinerea reformării Sistemului Instituţiilor Penitenciare şi a Reformei Penale în Republica Moldova (2011)
Kalokagathia 18 DECEMBRIE 2007
Proiect Tehnologia informatiei si comunicarii
Tipuri de placi video,sunet si retea
Transcriere de prezentare:

Eurobot 2019

Masa de joc (dimensiuni) Forma dreptunghiulara (3000 mm x 2000 mm)

Elementele mesei de joc Zona de start ale robotilor Tabelul periodic Acceleratorul de particule Cantarul de tip balanta Panta de acces la cantar Zona de experiment Zonele de haos Atomul de oxygen Distribuitoare de atomi Suporti ficsi de beacon-uri Dispozitivul central de urmarire

Sarcinile robotilor Robotii trebuie sa indeplineasca 5 sarcini independente, realizate cu ajutorul atomilor (puck de la hockeyul pe gheata): Clasificarea atomilor Cantarirea atomilor; Crearea unui nou element; Realizarea unui experiment propriu; Predictia unor elemente necunoscute.

Atomii Exista 4 tipuri de atomi si se diferentiaza dupa cum urmeaza: Atom rosu: este des intalnit si usor – 60g; Atom verde: mai greu – 120g; Atom albastru: este rar intalnit si greu – 170g; Atom galben: extrem de rar si cel mai greu – 340g In total exista 36 de atomi standard si 2 atomi speciali, insumand 38 de atomi pe masa de joc. Zona de start face parte din zona tabelului periodic, adica este delimitate de dreptunghiurile rosu si verde (fara albastru!!!) Atomi standard Atom special

Distribuitorii de atomi Pe masa de joc sunt 2 zone circulare de haos. Fiecare zona contine 4 atomi, 2 rosii, unul verde si unul albastru asezati aleatoriu pe zona de haos Distribuitorii de atomi sunt suporti liniari pe care atomii stau asezati pe circumferinta. Exista 4 distribuitoare: 2 mari comune pentru ambele echipe si 2 distribuitoare mici, unul pentru fiecare echipa in functie de culoare. Distribuitorul mic contine 1 atom rosu, 1 atom verde, 1 atom albastru Distribuitorul mare contine 3 atomi rosii, 2 atomi verzi, 1 atom albastru, Ordinea atomilor in distribuitoare este cea din figura:

1. Clasificarea atomilor Actiuni: Robotii trebuie sa aseze atomii pe celulele din tabelul periodic aferent culorii echipei: Celula rosie – atomul rosu Celula verde – atomul verde Celula albastra – atomul alabastru Constrangeri: Atomul trebuie sa fie cel putin partial pe celula sau trebuie sa fie in contact cu alt atom valid Atomul galben poate fi asezat in orice celula NU e voie sa se intre in zona echipei adverse a tabelului periodic In fata tabelului se afla 2 atomi rosii si unul verde asejati aleatoriu inaintea meciului. Punctaj: 1 punct pentru atom standard pus in celule 5 puncte in plus daca este pozitionat pe celula corespunzatoare 6 puncte pentru atomul galben pozitionat in orice celula

2. Cantarirea atomilor Actiuni: Robotii trebuie sa adune atomi si sa ii depoziteze pe balanta cantarului Constrangeri: Ca sa fie valid un atom trebuie pus in totalitate in cantar (sa-si exercite toata greutatea) Maxim 6 atomi in cantar. Daca se pun mai multi atomi vor fi luati in consideratie 6 cei mai usori. Este interzisa urcarea pantei adversarului. Punctaj: 4 puncte pentru atomul rosu 8 puncte pentru atomul verde 12 puncte pentru atomul albastru 24 puncte pentru atomul galben In faza finala se acorda 30 de puncte echipei care a pus cele mai multe puncte in balanta.

3. Acceleratorul de particule Acceleratorul de particule este o rampa liniara unde se pot depozita atomi, pe care se afla si detectorul de particule care contine atomul galben, acesta fiind deblocat de un atom care trece prin acceleratorul de particule. La inceput se afla un atom albastru inaintea acceleratorului de particule ca in figura. Actiuni: robotii pot colecta atomi si ii pot depozita in accelerator, pot debloca atomul galben si il pot folosi dupa ce a fost eliberat in alte sarcini. Constrangeri: Atomii trebuie sa se afle in contact cu rampa; nu cu suprafata plana Este interzis sa se ia atomul galben fara deblocarea lui Este intezis folosirea acceleratorului adversarului Atomii pot fi asezati din orice pozitie a acceleratorului (rampei) Punctaj: 10 puncte pentru fiecare atom pus in accelerator 10 puncte in plus daca a fost deblocat atomul galben 20 puncte in plus daca atomul galben a fost extras din detector

4. Realizarea unui experiment Oxygen atom -Decor care va fi atasat suportului -Designul este lasat liber pentru echipa Experience zones -Se afla in spatele mesei de joc

4. Realizarea unui experiment The experiment -Trebuie facut de catre echipa -Trebuie activat in timpul meciului Electron -Trebuie facut de catre echipa -Trebuie sa intre in contact cu atomul de oxygen Punctaj: -Propunerea unui experiment – 5 puncte -Activarea experimentului – 15 puncte -Daca atomii se unesc – 20 puncte

5. Predictia scorului propriu Poate fi static sau pe un display aflat pe robot sau pe experiment Actiuni: Echipa trebuie sa estimeze punctajul facut de roboti static, la inceput de meci, sau dynamic in timpul meciului pe un display dynamic. Display-ul trebuie sa fie usor de citit Daca se folosesc 2 roboti se pot folosi 2 display-uri Daca se folosesc display-uri dinamice, acestea trebuie sa afiseze scorul si dupa sfarsitul meciului si sa nu se schimbe. Punctaj: Bonus=0.3 x Scor – Delta Scorul este cel realizat de echipa Delta este diferenta dintre scorul real si cel estimat

Proiectul de prezentare Fiecare echipă trebuie să aibă un poster tehnic, care să ofere informații cu privire la proiectarea robotului (desene, referințe tehnice, etc) pe o coală de tip A1 și ideal printată. Posterul trebuie să conțină poze și grafice pentru a explica conceptele. Acesta trebuie să conțină și: numele echipei; numele membrilor echipei; țara echipei. steagul tarii din care face parte echipa Posterul trebuie să fie in limba engleză. Trebuie realizată și o variantă PDF (<25 MB) a acestui poster care va fi trimisă echipei de organizare.

Dimensiunile robotilor 350mm 375mm cu butonul de urgenta ridicat Robot principal: -inchis 1200mm / deschis 1500mm; Robot secundar: -inchis 850mm / deschis 1050mm.

Constrangeri pentru roboti Roboții trebuie să fie autonomi; Roboții nu trebuie să distrugă roboții adversari sau elementele de joc; Roboții nu au voie să piardă componente în timpul meciului; Nu ar trebui să fie folosite grafice sau culori care se regăsesc pe masa de joc sau pe elementele de joc; Roboții nu au voie să se fixeze pe suprafața de joc a mesei; Roboții nu trebuie să le interzică roboțiilor adversari să puncteze, ei pot să iși apere punctele deja făcute.

Semnalizatoare (beacon-uri) Semnalizator fix: 100x100x510mm; max 1.5kg. Semnalizator incorporate: 100x100x80mm. Semnalizator pe robot advers: 100x100x80mm; max 300g. Semnalizatoarele pot fi plasate și pe roboții adverși,cu ajutorul unui Velcro(arici). Fiecare echipă poate să plaseze 3 semnalizatoare fixe in zonele corespunzătoare.

Dispozitivul central de urmarire Este folosit pentru identificarea mai usoara a robotilor pe teren. Este interzisa intrarea robotului pe partea de platforma a oponentului.

Meciul Fiecare echipă are la dispoziție 3 minute ca să își pozitioneze roboții pe masa de joc; Arbitrii dau start-ul meciului,iar din acest moment este interzis să se atingă roboții sau butonul de urgență; Dupa 100 de secunde roboții trebuie să se oprească din orice mișcare; La sfârșitul meciului, NIMENI, în afară de arbitri nu are voie să atingă roboții sau elementele de joc; În acest timp, arbitrii numară punctele și completează hartiile de joc: Dacă ambele echipe sunt de acord, semnează hartiile de joc și părăsesc zona de joc; Dacă una dintre echipe nu este de acord, trebuie să își aduca argumente, apoi arbitru poate decide dacă meciul se rejoaca sau nu. Dacă ambii roboți sunt blocați, arbitrii pot anunța mai repede sfârșitul meciului. Echipa va fi penalizată (40 de puncte): Dacă nici unul dintre roboții echipei nu a părasit zona de start; Dacă butonul de urgență a fost apăsat în timpul meciului în caz de pericol; Daca arbitrii decid asta.